ایده پردازان
ایده پردازان
عبارت مورد نظر خود را جستجو نمایید
B2B bertonix content marketing dmark Google Ads host HTML ISP NLP PR pwconf startupgrind video marketing آداب اداری اثر مرکب احتیاط در ریسک کردن است! اخبار جعلی اخبار جعلی و کسب و کارها اخلاق در کار از خوب به عالی استارتاپ گرایند استخدام استراتژی اقیانوس آبی استراتژی های اثر بخش تبلیغات استرس استودیو ایده پردازان استوری اینستاگرام اشتراک‌گذاری محتوا افزایش دنبال کننده در اینستاگرام افزایش ممبر الوپیک انتقاد اندروید انگیزه ایجاد انگیزه در کارکنان ایده ایده های جدید برای توسعه‌ ی کسب و کار در اینستاگرام ایده پردازان ایده پردازم ایلان ماسک و ده قانون موفقیت او ایمیل مارکتینگ اینستاگرام اینستاگرام مارکتنیگ اینستاگرام مارکتینگ بازار ارز بازار بورس بازار سکه بازاریابی بازاریابی ایمیلی بازاریابی اینترنتی بازاریابی تلفنی بازاریابی در وکالت بازاریابی دیجیتال بازاریابی رویدادی بازاریابی سال ۲۰۲۰ بازاریابی محتوا بازاریابی مستقیم بازاریابی ویدیویی بازاریابی ویروسی بازاریابی چریکی بازیچه دست دیگران نباشید بحران کسب و کارها برتونیکس برنامه ایده پردازان برنامه نویسی برند سازی برندسازی شخصی بهانه بی بهانه بهینه سازی محتوا بهینه سازی موتور جستجو بهینه سازی گوگل بیت کوین تامین تجهیزات تبلیغات تبلیغات بازاریابی تبلیغات در گوگل تبلیغات کلیکی تجارت الکترونیک ترفندهای موفقیت تواضع توانمندسازی توسعه کسب و کار تولید محتوا تولید محتوای ویدیویی توییتر تپ‌سی تکنیک فروش تکنیک های وبلاگ نویسی تیزر تبلیغاتی تیم کوک و ده قانون موفقیت او جذب مشتری جعل خبر جف بزوس و ده قانون موفقیت او جلسات کاری جلسه حفظ تمرکز کارمندان حمایت خانواده موفق خرده فروشی خلاقیت خلق بهترین سال زندگی خودافشایی داستان های یک مدیر مارکتینگ دروغ رسانه ای ده قانون موفقیت بیل گیتس دورکاری دورکاری شرکت ها دیجیتال مارکتینگ دی مارک دینامیت موفقیت راه های بهبود نتایج جستجوی گوگل راهکارهای رشد کسب و کار راهکارهای مدیریتی رخت ایرانی رسانه های اجتماعی رشد شخصی رشد غیرمنتظره فروش رفتار سازمانی مثبت رهبران ارزش آفرین رهبری روان‌شناسی روان‌شناسی مدیریت روان‌شناسی کار روزمرگی ریسک سرمایه گذاری زبان بدن زندگی به همین سادگی سئو ساخت موشن گرافیک ساخت هویت تجاری سازماندهی ساماندهی سخنوری سرمایه سلامت سوپر مارکت شبکه های اجتماعی شبکه‌های اجتماعی شکست کسب و کار شیرینی صفحه اول گوگل طراحی سایت طراحی لوگو طراحی محیط طراحی گرافیک طوفان فکری عادت عادت های مثبت عملکرد شغلی فرسودگی شغلی فرهنگ سازمانی فروش فروشنده باهوش فروشگاه اینترنتی فریلنسر فناوری فینتک قدرت بیان قدرت زمان قدرت فروش قدرت مذاکره قرارداد لینکدین مارکتینگ مارکتینگ پلن مارک زاکربرگ متقاعد کردن مثبت اندیشی مثل یک بیلیونر فکر کنید مجموعه ی کارآمد محتوا محصول مدیریت مدیریت بحران مدیریت ریسک مدیریت زمان مدیریت منابع انسانی مدیریت پروژه مدیریت کسب و کار مزیت رقابتی مسئولیت‌پذیری مستر تیستر مشاغل بازاریابی مشاغل محلی مشتری مداری مصاحبه معرفی کتاب منابع انسانی منابع مالی مهارت های تخصصی موتور جستجوی گوگل موتورهای جستجو موشن گرافیک موفقیت موفقیت در بازار کار موقعیت شغلی میوه فروشی نوآوری در مدیریت نکات مهم برگزاری جلسات نیروی کار نیلپر هاست و سرور هدف هشتگ همدلی هوش اجتماعی هوش خلاق واتس آپ وب فارسی وبلاگ نویسی وب مارکتینگ وبینار وقت شناسی ویدئو مارکتینگ ویدیو ویدیو مارکتینگ ویروس کرونا ویروس کرونا و دورکاری ویژگی های لازم یک مدیر پاپکو پخش زنده پول سازی با بازاریابی اینترنتی پویایی پیتر دراکر و ده قانون موفقیت او چطور با هر شخصی صحبت کنیم چه کسی تغییر را کشت چک و سفته کارآفرینی کارآفرینی زنان کارافرینی کارمند بد قلق کافه تهرون کتابفروشی کرونا کرونا و اقتصاد کسب و کار کسب و کار آنلاین کسب و کار خانگی کسب و کار موفق کسب و کارها در کرونا کسب و کارهای اینترنتی کسب و کارهای زنانه کسب و کارهای کوچک کسب و کار کوچک کلانا کلمات کلیدی کمپین حمایت کسب و کار کمپین‌های تبلیغاتی کپی رایتینگ گاو بنفش گزارش گل فروشی یوتیوب
۱۳۹۸/۰۷/۱۱
351 بازدید
بدون دیدگاه
اشتراک گذاری

برنامه ریزی و آینده نگری یک شرکت به بودجه آن بستگی دارد و گاهی مدیران شرکت‌ها و کارآفرینان برای پاسخ دادن به نیاز قسمت‌های مختلف مجبور به کاهش هزینه کسب و کار هستند. اما هرگونه اشتباه در از بین بردن بودجه اولیه یک بخش، لطمه‌ای جبران ناپذیر به مسیر کسب و کار می زند و حتی ممکن است شرکت را ورشکست کند. این شاید یکی از اصلی‌ترین دلایل شکست استارتاپ ها در مسیر موفقیت باشد.

اما تجربه نشان داده که مدیران موفق با کاهش هزینه کسب و کار در برخی قسمت‌های خاص، کنترل کردن بودجه را به شکل بهتری انجام می‌دهند و نگران شکست کسب و کار خود نیستند. حالا اگر با کسری بودجه مواجه هستید می‌توانید هزینه بخش‌های زیر را کاهش دهید:

کاهش هزینه کسب و کار با کاهش هزینه فضا

بسته به وضعیت شغل و کسب و کارتان فضای آن را انتخاب کنید. یک مدیر موفق خیلی راحت می‌تواند محل کسب و کار را به یک منطقه پایین‌تر و یا محله ارزان‌تر انتقال دهد و از این طریق تأثیر مهمی در کاهش هزینه کسب و کار و کاهش مخارج سالانه داشته باشد. وقتی که شما اخیراً به عنوان یک استارتاپ شروع به فعالیت کرده‌اید، دلیلی ندارد که حتماً به سراغ یک دفتر شیک و بزرگ در بهترین نقطه شهر بروید.

کسب و کارهای کوچک می‌توانند به سراغ شهرک‌های فناوری هم بروند. حالا اگر فریلنسر هستید و حتی نیازی نیست که یک محل تجاری خاص داشته باشید، چرا دفتر کار را به منزل نمی‌برید؟!

کاهش هزینه کسب و کار با کاهش هزینه فضا

کاهش هزینه پرسنلی

از دست دادن نیروی انسانی کارآمد و با بازدهی بالا برای هیچ شرکت و کسب و کاری توصیه نمی‌شود، اما وجود نیروهای اضافی آن هم برای شرکت‌هایی که از لحاظ بودجه در مضیقه هستند چندان توجیه ندارد. از طرف دیگر برخی از کارمندان و به طور ویژه افراد مسن، می‌توانند برای مدت زمان خاصی به مرخصی بدون حقوق بروند.

پس اگر به فکر کاهش تعداد پرسنل کسب و کار نیستید، می‌توانید ساعت کاری آنها را کاهش دهید. البته اولویت مهم برای کاهش هزینه کسب و کار این است که برخی از کارکنان با بازدهی پایین را اخراج کنید و یا آنها را با نیروهای کارآمد جایگزین کنید.

استفاده از شیوه تهاتری برای کالاها و خدمات تجاری

وقتی که برای ادامه مسیر کسب و کار خود نیاز به خرید برخی کالاهای خاص یا دریافت برخی خدمات خاص دارید و از لحاظ بودجه دچار مشکل شده‌اید، شاید راهکارهای شما محدود باشند و حتی گزینه‌های کاهش هزینه کسب و کار هم به کار شما نیاید. اما حالا فرصت خوبی است که به ایام باستان برگردید و از شیوه مبادله کالا به کالا یا همان شیوه تهاتری استفاده کنید.

شیوه تهاتری یک شیوه منسوخ نیست که از آن بترسید یا حتی شرکت‌های دیگر از آن استقبال نکنند. در حقیقت، شما در ازای انجام برخی خدمات خاص یا حتی فروش یک کالای خاص، خدمات یا کالای دیگری از طرف مقابلتان دریافت می‌کنید. این مبادله کالا به کالا به شما کمک می‌کند که هزینه و سرمایه اولیه شرکت را در اختیار خودتان بگذارید، کالاها و خدمات ضروری را دریافت کنید و کالا یا خدمات خودتان را هم بفروشید.

 هزینه خودرو یا هزینه حمل و نقل را کاهش دهید

اگر به عنوان یک شرکت مشغول در حوزه انجام خدمات یا مشاغل پیمانکاری هستید، وجود وسیله نقلیه و سیستم حمل و نقل برای شما ضروری است. طبیعتاً این سیستم به طور مستقیم روی هزینه کلی کسب و کارتان تأثیر گذار است. از هزینه سوخت گرفته تا هزینه سرویس و تعمیر و نگهداری وسایل نقلیه، همیشه باید منتظر فاکتوری از طرف راننده باشید که ممکن است شما را کلافه کند.

اما در عوض، برای کاهش هزینه کسب و کار می‌توانید شیوه‌های مختلفی را برای کاهش این هزینه به کار ببرید. به عنوان مثال، شاید بد نباشد که به فکر استفاده از یک وسیله نقلیه بزرگ مانند ون یا مینی بوس برای انتقال کارکنان باشید. ایده دیگر استفاده از وسایل نقلیه با مصرف سوخت بهینه است. راستی فراموش نکنید که به کارگیری خودروهای کارکرده اگرچه ارزانتر است، اما همیشه هزینه نگهداری و تعمیر بر عهده شماست.

هزینه تأمین مواد اولیه را کاهش دهید

یکی از دوستانم یک خرده فروشی داشت که همیشه کالاهای خود را از یک فروشگاه خاص تأمین می‌گردد. اما بعد از مدتی متوجه شد که یک فروشگاه دیگر همان محصولات با همان کیفیت را با ۲۵ درصد ارزان‌تر می‌فروشد. این نشان می‌داد که او در انتخاب گزینه مناسب برای تأمین کالا اشتباه کرده بود. به خاطر داشته باشید که در کسب و کار ذخیره کردن یک ریال هم می‌تواند ارزشمند باشد.

قرار نیست که شما کاهش هزینه یک کسب و کار را صرفاً با اخراج کارکنان یا بهینه سازی وسیله نقلیه انجام دهید! شاید بد نباشد که مسیر خرید کالای و مسیر فروش آن‌ها را هم مورد بازنگری قرار دهید. برخی از افراد درخواست تخفیف را شرم آور می‌دانند، اما تخفیف یک گزینه برای کاهش هزینه خرید است و از آن نگران نباشید. راستی چند ایده برای افزایش فروش سوپرمارکت ها پیشنهاد داده‌ایم که حتماً آنها را هم بخوانید.

کاهش هزینه تبلیغات و مارکتینگ

شاید بهتر بود که از لفظ استفاده از روش تبلیغاتی مناسب استفاده می‌کردیم. تحقیقات نشان می‌دهد که به طور متوسط مشاغل کوچک تقریباً ۵ درصد از درآمد خود را صرف تبلیغات می‌کنند. این رقم برای مشاغل خدماتی و استارتاپ ها مبلغ قابل ملاحظه‌ای است و می‌تواند تأثیر چشمگیری در گام‌های اولیه کسب و کارشان داشته باشد.

اما می‌دانستید که داشتن مشتری بالقوه لزوماً نیازی به تبلیغات گران قیمت ندارد؟ با ساختن یک وبسایت یا حتی یک صفحه در شبکه‌های اجتماعی می‌توانید تبلیغات آنلاین و اینترنتی را با کمترین هزینه انجام دهید. در توییتر یک صفحه بسازید و به شیوه‌های مختلف به تبلیغات بپردازید. در مطالب قبل در مورد ویدیو مارکتینگ صحبت کردیم که یک روش ارزان قیمت برای تبلیغات و اتفاقاً کارآمد در تبلیغات فضای مجازی است. همه این روش‌ها در کاهش هزینه کسب و کار تأثیر مستقیم دارند.

کاهش هزینه تبلیغات و مارکتینگ

کاهش هزینه کسب و کار با کاهش هزینه بیمه

از طرفی کارشناسان معتقدند که وجود بیمه برای کسب و کار ضروری است، اما از طرف دیگر حق بیمه در چند سال اخیر به شدت افزایش یافته و بخش مهمی از بودجه سالانه را به خود اختصاص می‌دهد. این یعنی ما هم بیمه می‌خواهیم و هم کاهش هزینه (هم خدا هم خرما!). ولی نگران نباشید در این بین راهکارهای جایگزین هم وجود دارد.

به عنوان صاحب یک کسب و کار یا به عنوان مدیر یک شرکت الزاماً نیازی نیست که حتماً بیمه گران قیمت و کاملی را انتخاب کنید. گاهی تفاوت بیمه‌ها به حدی زیاد است که برای شما تعجب آور است. اگر کسب و کارتان خیلی بزرگ نیست و با تجهیزات زیاد و گرانقیمت سروکار ندارید، به سراغ بیمه‌های ارزانتر بروید. این کاهش هزینه بیمه به طور مستقیم در کاهش هزینه کسب و کار نقش دارد.

استفاده بهینه از زمان

به عنوان یک شخص فعال در مشاغل کوچک، همه چیز را در مورد هدر دادن زمان بدانید. زمان و استفاده بهینه از آن برای صاحبان مشاغل همیشه باید در اولویت و هدایت بخش‌های مختلف باشد. یک مهاجم خوب و کامل می‌تواند از کمترین فرصت و کمترین لحظات نهایت بهره را ببرد و یک تیم را موفق کند.

برخی از افراد نسبت به زمان اهمیت چندانی نمی‌دهند و معتقدند که سرعت کسب و کار آنها چندان بالا نیست که به طور کامل روی آن متمرکز شوند. اما اگر فرصت اضافی دارید، چرا روی تبلیغات متمرکز نمی‌شوید؟ چرا زمان خود را روی پیدا کردن یک تأمین کننده ارزان‌قیمت صرف نمی‌کنید؟ چرا زمان بیشتری به آموزش کارکنانتان اختصاص نمی‌دهید؟ استفاده بهینه از زمان برای کاهش هزینه کسب و کار صرفاً به معنی سریع انجام دادن کارها نیست، بلکه باید از زمان به شکل مناسب استفاده شود.

کاهش هزینه‌های مالیاتی

به حداقل رساندن صورت حساب مالیاتی می‌تواند سودمندترین راه ممکن برای بهبود استفاده از بودجه شرکت باشد. در حقیقت کوچکترین چیزی که شما احساس می‌کنید که در اظهارنامه مالیاتی آورده می‌شود، باید به شکل مناسب و دقیق از آن استفاده کنید که هزینه پرداختی آن برای شما ناراحت کننده نباشد.

ببینید که کدام یک از حوزه‌های مالیاتی برای اهداف تجاری شما مناسب‌تر هستند و عادت کنید که آن را در اولویت قرار دهید. همیشه سعی کنید که تمامی هزینه‌های شغلی را در ردیابی کنید و راههای کسب درآمد خودتان را هم بشناسید. بنابراین، چیزی که در اظهارنامه مالیاتی آورده می‌شود همان چیزی است که شما از آن استفاده کرده‌اید و در حال حاضر هزینه آن را می‌پردازید.

استفاده از سیستم‌های پیشرفته برای محاسبات شغلی

برای اکثر مشاغل (به طور ویژه استارتاپ ها)، سیستم‌های پیشرفته مانند سیستم‌های محاسباتی ابری عالی‌ترین راه ممکن برای کاهش هزینه کسب و کار و کاهش هزینه‌های جاری هستند. به عنوان مثال، سیستم‌های رایانه ابری شما را از خرید و نگهداری سرورهای گران قیمت در وب سایت و همچنین هزینه ارتقاء نرم افزار نجات می‌دهد. این سیستم‌ها انعطاف پذیری بیشتری در افزایش پهنای باند و ذخیره سازی اطلاعات به شما می‌دهد.

اگر توجه کرده باشید، راهکارهای کاهش هزینه کسب و کار صرفاً شامل قطع کردن یک بخش کار نیست، بلکه شما باید بتوانید از ظرفیت‌های خودتان به شکل مناسب و بهینه استفاده کنید.

پیوستن به خانواده ایده پردازان

دیدگاه های شما

لطفا دیدگاههای خود را با ما در میان بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *