چگونه یک صفحه محصول تأثیرگذار ایجاد کنیم؟

چگونه یک صفحه محصول تأثیرگذار ایجاد کنیم؟
به این مقاله امتیاز دهید

صفحه محصول

تنها چند لحظه فرصت دارید تا بتوانید بر بازدیدکنندگان وبسایت‌تان تأثیری اساسی بگذارید. در این زمان شخصی که قصد خرید دارد تصمیم می‌گیرد که برای خرید در سایت شما باقی بماند و یا در پی یافتن گزینه‌ی بهتر، صفحه محصول شما را ترک کند. به همین دلیل، صفحه‌ محصول ، یکی از مهم‌ترین صفحات وبسایت شما است.

صفحه محصول جذاب و متقاعدکننده، توانایی این را دارد که از ترافیک موجود سایت، میزان تبدیل بالاتری ایجاد کند و درآمد شرکت را افزایش دهد. در این مقاله نکات مهم برای ایجاد صفحه محصول تأثیرگذار مرور می‌شود؛ به کارگیری این نکات باعث می‌شود بازدیدکنندگان وبسایت شما، به قسمت پایین قیف فروش هدایت شوند.

شامل موارد الزامی (بایدها) باشد

برای ساختن صفحه محصول گیرا، که میزان تبدیل بالاتری داشته باشد، لازم است با ساختار صفحه محصول و موارد لازم در آن آشنا باشید. وبسایت تجارت الکترونیک شما، برای هر صفحه محصول باید شامل عناصر زیر باشد، تا بتواند از ترافیک دریافتی برای افزایش میزان تبدیل، استفاده کند.

نمایش درخشان و شگفت‌انگیز تصاویر محصول

در هنگام اضافه کردن تصاویر به صفحه محصول، به یاد داشته باشید که از تصاویر با کیفیت بالا، دارای قابلیت بزرگ‌نمایی و نماهای سریع از محصول استفاده کنید. این کار جزئیات کافی را در اختیار مشتریان قرار می‌دهد، علایق آن‌ها را پوشش می‌دهد و آن‌ها را به خرید محصول ترغیب می‌کند. همچنین اگر محصول شما دارای چندین رنگ است، بهتر است این موضوع در تصاویر لحاظ شود و امکان نمایش تصاویر محصول در رنگ‌های مختلف وجود داشته باشد؛ در این صورت، خریدار این امکان را پیدا می‌کند که دقیقا همان چیزی را که می‌خواهد انتخاب کند.

برای مثال شرکت اَبِرکرومبی اند فیچ، به عنوان یک شرکت آمریکایی در زمینه‌ی تولید پوشاک، هیچ چیزی را به شانس و تصادف نمی‌سپارد؛ یعنی آن‌ها نماهای کافی از محصول در اختیار مشتری قرار می‌دهند، تا از این طریق نیاز مشتری به خرید حضوری و دیدن محصول به صورت حضوری را برطرف کنند. مشتری از طریق این نماها و تصاویر، همان حس خرید حضوری را خواهد داشت و دیگر نیازی برای امتحان کردن فیزیکی محصول، احساس نخواهد کرد.

ایجاد توصیف جذاب و تأثیرگذار برای محصول

توصیف واضح محصول، با در اختیار قرار دادن مشخصات اصلی محصول، به مشتریان در انتخاب آن محصول کمک می‌کند. این توصیف نباید تبلیغاتی به نظر برسد؛ بنابراین از کلیشه‌های تکراری، اصطلاحات فنی و واژگان پیچیده استفاده نکنید، و توصیفی حرفه‌ای و خوانا از محصول ایجاد کنید. برای مثال می‌توانید از واژگان جذاب برای به اشتراک‌گذاری ویژگی‌ها و فواید محصول استفاده کنید.

قیمت محصول

اطمینان حاصل کنید که از سایز فونت بزرگ و رنگ متضاد برای قیمت محصول استفاده می‌کنید، تا برجسته‌تر از سایر اجزای صفحه‌ به نظر برسد. همچنین می‌توانید قیمت محصول را نزدیک فراخوان عمل قرار دهید، تا باعث شود خریدار به سرعت تصمیم به خرید بگیرد. برای مثال شرکت ایکیا، در صفحه محصول از سایز فونت بزرگ برای قیمت محصول استفاده می‌کند، تا آن را نسبت به سایر عناصر موجود در صفحه محصول، برجسته‌تر کند. همچنین از رنگ مشکی برای قیمت محصول استفاده می‌کند، که با رنگ‌های دکمه‌های فراخوان عمل خرید و اضافه به لیست خرید کاملا متفاوت است.

نظرات و امتیازات مشتری درباره‌ی محصول

نتایج نظرسنجی‌ها نشان داده است که نظرات آنلاین کاربران، در تصمیم به خرید ۹۳% از مشتریان، تأثیرگذار است. بنابراین جمع‌آوری و نمایش نظرات مشتریان در صفحه محصول، اهمیت بسیاری دارد و  باعث می‌شود بازدیدکنندگان تصمیمی اتخاذ کنند که مورد علاقه شما است.

 صفحه محصول

دکمه افزودن به سبد خرید

هدف اصلی صفحه محصول، متقاعد کردن کاربران برای خرید محصول شما است. بنابراین دکمه افزودن به سفر خرید، یکی از مهم‌ترین عناصر در صفحه محصول شما است. برای مثال می‌توانید به صفحه‌ محصول شرکت اِتسی، به عنوان یک فروشگاه آنلاین صنایع دستی، نگاه کنید، که از دکمه افزودن به سبد خرید بزرگ و با رنگ متضاد استفاده می‌کند.

اطمینان حاصل کنید که محتوای شما، علایق و دغدغه‌های مشتری را پوشش می‌دهد

مشتریان، علایق و دغدغه‌های متنوعی دارند؛ چه زمانی محصول به دست آن‌ها می‌رسد؟ چه تدابیری برای بازگشت کالا وجود دارد؟ هزینه حمل‌ونقل چقدر است؟ آیا وبسایت، ایمن است؟ پوشش دادن این دغدغه‌ها به شما کمک می‌کند، اعتماد مشتریان‌تان را بدست آورید و آن‌ها را متقاعد کنید که از شما خرید کنند. برای مثال آرم‌های کارت‌های اعتباری و خرید امن را به سایت‌تان اضافه کند، تا کاربران مطمئن شوند سایت شما برای خرید آنلاین، امنیت لازم را دارد. همچنین اضافه کردن نمودار و جداول راهنمای سایز محصول، در نزدیکی گزینه‌ی انتخاب سایز، به مشتریان کمک می‌کند، مناسب‌ترین انتخاب را برای خود داشته باشند. برای مثال می‌توانید به وبسایت‌های فوراِور۲۱ و گپ توجه کنید که چگونه در پوشش دادن مهم‌ترین دغدغه‌های مشتریان (به عنوان مثال اندازه محصول، حمل‌ونقل و تخفیف‌ها)، به خوبی کار کرده‌اند.

صفحه محصول را ساده و جذاب نگه دارید

بیش‌تر فروشگاه‌های تجارت الکترونیکی، با ایجاد متن و ویژگی‌های غیرمفید، آشفتگی در صفحه محصول ایجاد می‌کنند، که در نهایت منجر به درهم‌ریختگی پیام و فراخوانی عمل اصلی صفحه می‌شود. درست است که وجود توصیف محصول، نظرات کاربران و تصاویر و ویدئوهای محصول اهمیت دارد، اما باید در کنار لحاظ کردن تمام این موارد، صفحه محصول همچنان مرتب و خالی از هر نوع بی‌سازمانی و آشفتگی باشد، تا در نهایت بتواند یک تجربه جستجو و خرید رضایت‌بخش برای مشتری ایجاد کند. برای مثال به صفحه محصول شرکت نایکی توجه کنید که از طراحی بسیار ساده استفاده می‌کند، و در عین حال گزینه‌های مختلف را برای سفارشی‌سازی محصول، به مشتری ارائه می‌دهد.

 صفحه محصول

شامل ویدئوی محصول باشد

ویدئوها، در مقایسه با سایر انواع محتوا، بهترین رسانه‌ برای داستان‌گویی هستند. پیمایش انجام‌شده توسط یکی از شرکت‌های بازاریابی ویدئویی نشان می‌دهد که ۶۸% افراد ترجیح می‌دهند از طریق تماشای ویدئو، درباره‌ی محصول اطلاعات کسب کنند. علاوه بر این، ویدئوهای کوتاه (کم‌تر از ۹۰ ثانیه)، سود بیش‌تری به میزان ۵۹% دارد، در مقایسه با ویدئوهای طولانی که ۱۴% سود برای شرکت دارد.

بهترین صفحه محصول، در کنار تصاویر و متن، شامل ویدئو نیز می‌شود، تا توجه مشتریان را جلب کند و آن‌ها را از بازدیدکنندگان به خریداران تبدیل کند. ویدئوهای کوتاه و مفید تهیه کنید. لوگوی شرکت را در ویدئو قرار دهید، تا برند شما تقویت شود و ویدئو قابل تشخیص باشد. در نهایت به یاد داشته باشید که در پایان ویدئو یک فراخوان عمل، به شکل یک عنوان یا دکمه، قرار دهید تا تماشاگران را به آنچه می‌خواهید، هدایت کنید.

محصولات پیشنهادی را نمایش دهید

نمایش محصولات مرتبط یا پیشنهادی، علاوه بر این‌که باعث خوشحالی بازدیدکنندگان از تعدد مجموعه‌ی محصولات شما می‌شود، آن‌ها را متقاعد می‌کند تا خرید بیش‌تری انجام دهند، و از این طریق میانگین قیمت سفارش‌های مشتری را افزایش می‌دهد. در واقع، شما از محصولات پیشنهادی، برای نمایش محصولات مرتبط، ویژه و تکمیلی استفاده می‌کنید. یکی از شرکت‌های مهم در این زمینه آمازون است که با ارائه محصولات پیشنهادی، توانسته است میانگین ارزش سفارشات را افزایش دهد.

محصولات مرتبط

محصولات مرتبط، نمایش داده می‌شوند تا کاربران را متقاعد کنند علاوه بر کالاهایی که مشغول بررسی آن هستند، کالاهای دیگری را نیز خریداری کنند. به عنوان مثال مشتری برای کیف خاصی جستجو می‌کند، و صفحه محصول انواع کیف‌های دیگر را نیز در اختیار او قرار می‌دهد. شرکت اروپایی زالاندو، از این ویژگی به خوبی استفاده می‌کند تا مجموعه بزرگ کالاهای به روز و بدیع خود را نمایش دهد و مشتریان را برای خرید آن محصولات متقاعد کند.

محصولات ویژه

گاهی اوقات شما به مشتری پیشنهاد می‌دهید به جای محصولی که در حال تماشای آن است، محصول دیگری را خریداری کند؛ این محصولات ویژه‌ی پیشنهاد شده، نسبت به محصول قبلی، ارزش بالاتر، کیفیت بالاتر و ویژگی‌های بیش‌تری دارند. بنابراین با استفاده از این تکنیک، مشتری را تشویق می‌کنید تا هزینه‌ی بیش‌تری پرداخت کند.

 صفحه محصول

محصولات تکمیلی

محصولات تکمیلی، دسته‌ی دیگری از محصولات پیشنهادی هستند که می‌توانند در صفحه محصول قرار گیرند. این محصولات شامل محصولاتی می‌شوند که تکمیل‌کننده کالای اصلی هستند و می‌توانند در کنار آن استفاده شود؛ برای مثال هنگامی که گوشی تلفن همراه مد نظر مشتری باشد، موارد دیگری مثل کارت حافظه، فلش، هدفون، محافظ صفحه و … برای خرید به عنوان محصولات تکمیلی به خریدار پیشنهاد می‌شود.

در حالت کلی، محصولات پیشنهادی به شرکت‌ها اجازه می‌دهد تا چندین محصول مختلف را به مشتریان ارائه دهند، تا حداقل یکی از آن‌ها را خریداری کنند. بنابراین وجود این بخش در صفحه محصول، آن‌ها را به خرید محصول هدایت می‌کند، و یا از طریق مجموعه‌ی پیشنهادی به خرید بیش‌تر ترغیب می‌کند. در هنگام اجرای این بخش در صفحه محصول، به یاد داشته باشید که محصولی ارائه دهید که ارزش کلیک کردن داشته باشد، و تصاویر واضح و اطلاعات دقیق در مورد آن در اختیار مشتری قرار دهید. بین محصول، مشتریانی که آن را تماشا می‌کنند و محصولات پیشنهادی، رابطه برقرار کنید.

از قدرت شبکه‌های اجتماعی استفاده کنید

۴۲% از مردم دنیا، برای برقراری ارتباط با دیگران، خرید کردن و یا ابراز عقاید خود، به صورت مستمر از شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند. مشتری‌ها به شبکه‌های اجتماعی به عنوان بستری برای جستجو و خرید محصولات، نگاه می‌کنند. در واقع، ۳۰% از خریداران آنلاین، تحت‌تأثیر شبکه‌های اجتماعی اقدام به خرید می‌کنند.

بنابراین یک صفحه محصول تاثیرگذار، می‌تواند در ایجاد موفقیت‌آمیز برنامه بازاریابی شبکه‌های اجتماعی، مفید واقع شود. صفحه‌ی محصول نه تنها باید دربردارنده‌ی کانال‌های شبکه‌های اجتماعی شما باشد، بلکه باید برای مشتریان، این امکان را فراهم کند تا محصول را در پلت‌فرم‌های مختلف، به اشتراک بگذارند. برای مثال صفحه محصول را در وبسایت شرکت فوراِور ۲۱ نگاه کنید، تا ببینید چگونه مشتریان را تشویق می‌کند تا محصول را درشبکه‌های اجتماعی به اشتراک گذارند و پیشنهاد دهند.

 صفحه محصول

جمع‌بندی

صفحه محصول تأثیرگذار در تجارت الکترونیکی، نقشی حیاتی در متقاعد کردن بازدیدکنندگان وبسایت شما برای ماندن و خرید کردن دارد. بنابراین بهتر است با استفاده از نکات ذکرشده، تحلیلی در مورد صفحه محصول سایت‌تان انجام دهید، و ساختار آن را بهبود بخشید. این تمرین ساده به شما کمک می‌کند تا اطلاعات مفید و مرتبط در رابطه با محصول را، به مخاطب هدف‌تان ارائه دهید، تا در نهایت آن‌ها فرایند خرید را تکمیل کنند.


دیدگاه بگذارید

avatar
  Subscribe  
با خبرم کن