ایده پردازان
ایده پردازان
عبارت مورد نظر خود را جستجو نمایید
B2B bertonix content marketing dmark Google Ads host HTML ISP NLP PR pwconf startupgrind video marketing آداب اداری اثر مرکب احتیاط در ریسک کردن است! اخبار جعلی اخبار جعلی و کسب و کارها اخلاق در کار از خوب به عالی استارتاپ گرایند استخدام استراتژی اقیانوس آبی استراتژی های اثر بخش تبلیغات استرس استودیو ایده پردازان استوری اینستاگرام اشتراک‌گذاری محتوا افزایش دنبال کننده در اینستاگرام افزایش ممبر الوپیک انتقاد اندروید انگیزه ایجاد انگیزه در کارکنان ایده ایده های جدید برای توسعه‌ ی کسب و کار در اینستاگرام ایده پردازان ایده پردازم ایلان ماسک و ده قانون موفقیت او ایمیل مارکتینگ اینستاگرام اینستاگرام مارکتنیگ اینستاگرام مارکتینگ بازار ارز بازار بورس بازار سکه بازاریابی بازاریابی ایمیلی بازاریابی اینترنتی بازاریابی تلفنی بازاریابی در وکالت بازاریابی دیجیتال بازاریابی رویدادی بازاریابی سال ۲۰۲۰ بازاریابی محتوا بازاریابی مستقیم بازاریابی ویدیویی بازاریابی ویروسی بازاریابی چریکی بازیچه دست دیگران نباشید بحران کسب و کارها برتونیکس برنامه ایده پردازان برنامه نویسی برند سازی برندسازی شخصی بهانه بی بهانه بهینه سازی محتوا بهینه سازی موتور جستجو بهینه سازی گوگل بیت کوین تامین تجهیزات تبلیغات تبلیغات بازاریابی تبلیغات در گوگل تبلیغات کلیکی تجارت الکترونیک ترفندهای موفقیت تواضع توانمندسازی توسعه کسب و کار تولید محتوا تولید محتوای ویدیویی توییتر تپ‌سی تکنیک فروش تکنیک های وبلاگ نویسی تیزر تبلیغاتی تیم کوک و ده قانون موفقیت او جذب مشتری جعل خبر جف بزوس و ده قانون موفقیت او جلسات کاری جلسه حفظ تمرکز کارمندان حمایت خانواده موفق خرده فروشی خلاقیت خلق بهترین سال زندگی خودافشایی داستان های یک مدیر مارکتینگ دروغ رسانه ای ده قانون موفقیت بیل گیتس دورکاری دورکاری شرکت ها دیجیتال مارکتینگ دی مارک دینامیت موفقیت راه های بهبود نتایج جستجوی گوگل راهکارهای رشد کسب و کار راهکارهای مدیریتی رخت ایرانی رسانه های اجتماعی رشد شخصی رشد غیرمنتظره فروش رفتار سازمانی مثبت رهبران ارزش آفرین رهبری روان‌شناسی روان‌شناسی مدیریت روان‌شناسی کار روزمرگی ریسک سرمایه گذاری زبان بدن زندگی به همین سادگی سئو ساخت موشن گرافیک ساخت هویت تجاری سازماندهی ساماندهی سخنوری سرمایه سلامت سوپر مارکت شبکه های اجتماعی شبکه‌های اجتماعی شکست کسب و کار شیرینی صفحه اول گوگل طراحی سایت طراحی لوگو طراحی محیط طراحی گرافیک طوفان فکری عادت عادت های مثبت عملکرد شغلی فرسودگی شغلی فرهنگ سازمانی فروش فروشنده باهوش فروشگاه اینترنتی فریلنسر فناوری فینتک قدرت بیان قدرت زمان قدرت فروش قدرت مذاکره قرارداد لینکدین مارکتینگ مارکتینگ پلن مارک زاکربرگ متقاعد کردن مثبت اندیشی مثل یک بیلیونر فکر کنید مجموعه ی کارآمد محتوا محصول مدیریت مدیریت بحران مدیریت ریسک مدیریت زمان مدیریت منابع انسانی مدیریت پروژه مدیریت کسب و کار مزیت رقابتی مسئولیت‌پذیری مستر تیستر مشاغل بازاریابی مشاغل محلی مشتری مداری مصاحبه معرفی کتاب منابع انسانی منابع مالی مهارت های تخصصی موتور جستجوی گوگل موتورهای جستجو موشن گرافیک موفقیت موفقیت در بازار کار موقعیت شغلی میوه فروشی نوآوری در مدیریت نکات مهم برگزاری جلسات نیروی کار نیلپر هاست و سرور هدف هشتگ همدلی هوش اجتماعی هوش خلاق واتس آپ وب فارسی وبلاگ نویسی وب مارکتینگ وبینار وقت شناسی ویدئو مارکتینگ ویدیو ویدیو مارکتینگ ویروس کرونا ویروس کرونا و دورکاری ویژگی های لازم یک مدیر پاپکو پخش زنده پول سازی با بازاریابی اینترنتی پویایی پیتر دراکر و ده قانون موفقیت او چطور با هر شخصی صحبت کنیم چه کسی تغییر را کشت چک و سفته کارآفرینی کارآفرینی زنان کارافرینی کارمند بد قلق کافه تهرون کتابفروشی کرونا کرونا و اقتصاد کسب و کار کسب و کار آنلاین کسب و کار خانگی کسب و کار موفق کسب و کارها در کرونا کسب و کارهای اینترنتی کسب و کارهای زنانه کسب و کارهای کوچک کسب و کار کوچک کلانا کلمات کلیدی کمپین حمایت کسب و کار کمپین‌های تبلیغاتی کپی رایتینگ گاو بنفش گزارش گل فروشی یوتیوب
1398/06/20
بدون دیدگاه
اشتراک گذاری

برای این‌که استراتژی بازاریابی محتوای شما موفقیت‌آمیز باشد، لازم است ویدئو مارکتینگ را مد نظر قرار دهید. بر مبنای پیمایش‌های انجام‌شده، 54% مصرف‌کنندگان اظهار داشته‌اند که ترجیح می‌دهند محتواهای ویدئویی را در مقایسه با سایر انواع محتوا، مشاهده کنند. همچنان‌که این جملات را بارها و بارها شنیده‌ایم: هر روز 5 میلیارد ویدئو در یوتیوب دیده می‌شود، ویدئوهای اجتماعی 1200% برابر نسبت به متن و تصویر به اشتراک گذاشته می‌شوند، و وجود ویدئو در صفحه‌ی فرود، میزان تبدیل را تا 80% افزایش می‌دهد. بنابراین آشنایی با ویدئو مارکتینگ و راهبردهای آن، گامی موثر در جهت بهبود بازاریابی دیجیتال شما است. در این مقاله برخی نکات مهم در این زمینه مرور می‌شود.

آماده و مجهز شوید

هیچ چیز به اندازه‌ی تلاشی عجولانه و بدون تجهیزات لازم در تولید ویدئو، به برند شما آسیب نمی‌رساند. برای داشتن بهترین برنامه ویدئو مارکتینگ، لازم است اطمینان حاصل کنید که از بهترین تجهیزاتی که تهیه‌ی آن در توان شما است، استفاده می‌کنید. اگر داشتن ویدئو مارکتینگ خوب برای شما امری جدی است، می‌توانید تجهیزاتی را برای آن خریداری کنید، و این کار را نوعی سرمایه‌گذاری در ویدئو مارکتینگ شرکت خود تلقی کنید.

اگر بودجه‌ای برای تولید ویدئو اختصاص نداده‌اید، شخصی حرفه‌ای را در این زمینه استخدام کنید تا این کار را برای شما انجام دهد. حتی براساس شخصیت برند شما، یک فیلم عجیب و غریب ساخته‌شده توسط گوشی تلفن همراه شما نیز می‌تواند کمک کند. همه‌ی این‌ها به پیامی که قصد فرستادن آن را دارید، برندی که می‌خواهید بسازید، و مخاطبانی که می‌خواهید به آن‌ها دست یابید، وابسته است (و البته این‌که به چه میزان می‌خواهید پول خرج کنید).

 ویدئو مارکتینگ

یک داستان بگویید

ویدئو، هیچ تفاوتی با انواع محتواهای دیگر ندارد. در واقع ویدئو باید یک داستان بگوید، نه اینکه محصول را بفروشد. ابداع داستانی که ارزش گفتن داشته باشد و برند شما را به بهترین نحو معرفی کند، فرایندی زمان‌بر است. به مشکلات مشتری فکر کنید و داستان‌هایی بگویید که نشان دهد چگونه محصولات شما آن مشکلات را حل می‌کند، البته بدون این‌که این موضوع را به صورت مستقیم و صریح بیان کنید. می‌توانید پیام محصول را از طریق فراخوان عمل، در پایان ویدئو قرار دهید. همچنین لازم است در استراتژی ویدئو مارکتینگ خود، اطمینان حاصل کنید که در پایین ویدئو لینکی قرار داده‌اید، تا افراد را به مشاهده موارد بیش‌تر در ارتباط با ویدئو دعوت کنید. برای مثال برند کفش ریبوک، در ویدئویی با مشخص کردن متوسط تعداد روزهای زندگی یک انسان، نشان می‌دهد که چگونه باید در این روزها به حرکت خود ادامه دهد؛ در پایان ویدئو فراخوان عملی را اضافه کرده‌اند، که افراد را تشویق می‌کنند بر روی  برنامه‌ی ویدئو مارکتینگ آن‌ها کلیک و آن را مشاهده کنند.

تصور کنید در برنامه ویدئو مارکتینگ خود، مجموعه‌ای از ویدئوها را ایجاد کرده‌اید، که افراد را وادار می‌کند تمام ویدئوهای شما را تماشا کنند، و یا حتی بهتر از آن کانال یا صفحه‌های شبکه اجتماعی شما رادنبال کنند. اگر تجربه مشتری به شما برای رساندن پیام‌تان کمک می‌کند، می‌توانید در برنامه ویدئو مارکتینگ شرکت‌تان، داستان‌هایی در مورد تجربه‌ مشتری را مد نظر قرار دهید. با به اشتراک‌گذاری نکات مرتبط با محصول و راه‌های جدید استفاده از محصول که مخاطبان شما به آن توجه نکرده‌اند، راه‌های تازه‌ای را برای درگیر کردن مخاطبان با برندتان، امتحان کنید.

ویدئویی تولید کنید که جدید، سرگرم‌کننده و خلاقانه باشد؛ در این صورت زمان زیادی نخواهد گذشت تا شما واکنش‌های مثبت را از سوی مخاطبان‌تان دریافت کنید. برای مثال شرکت اینتل، به مشتری خود این امکان را می‌دهد تا داستان الهام‌بخش خود در مورد ایجاد یک پرینتر بریل (مربوط به نابینایان) با استفاده از محصولات آن‌ها را بیان کند. داستان این مشتری در مورد نقش تکنولوزی در بهتر کردن زندگی افراد است. در عین حال این داستان، به ارتقا برند اینتل، با روشی موثر و ظریف کمک می‌کند.

یکی از نمونه‌های عالی دیگر برای داستان‌گویی در برنامه ویدئو مارکتینگ، تبلیغ تبریک‌های آمریکایی برای روز مادر است. آن‌ها از یک مصاحبه شغلی هوشمندانه استفاده کردند، که یک موقعیت شغلی غیرممکن را مطرح می‌کند. در پایان مشخص می‌شود که آن‌ها برای شغل مادر بودن درحال مصاحبه بوده‌اند. در این تبلیغ نکته‌ای مهم و حساس مطرح می‌شود، بدون اینکه نامی از محصول آن‌ها آورده شود. در عوض، اهمیت مادر را و لزوم سپاسگزاری از زحمات او را (با خرید محصولات مورد نظر و هدیه دادن آن)، به بهترین نحو به مخاطب القا می‌کند.

ویدئو مارکتینگ

ویدئویی فشرده و کامل تهیه کنید

نکته‌ی دیگری که در برنامه ویدئو مارکتینگ لازم است مد نظر قرار گیرد، مدت زمان ویدئوی تولیدشده است. برای اینکه استراتژی ویدئو مارکتیگ شما کارا باشد، باید ویدئوها، زمان مناسبی داشته باشند؛ براساس تحقیقات انجام شده، ویدئوهایی که تا دو دقیقه طول می‌کشند، بهترین میزان درگیر کردن مخاطب را نشان می‌دهند. دو دقیقه زمان خوبی برای گفتن داستان مورد نظر شما است. با این‌حال اگر فکر می‌کنید این زمان برای شما کافی نیست می‌توانید ایده‌ی مجموعه‌ دنباله‌داری از ویدئوها را در استراتژی ویدئو مارکتینگ خود لحاظ کنید. برای مخاظبان این انگیزه را ایجاد کنید که قرار است مجموعه‌ای از ویدئوهای بامزه، هیجان‌بخش و الهام‌بخش را مشاهده کنند. همچنین پرسیدن یک سوال می‌تواند راهکار خوبی باشد؛ چرا که مخاطبان می‌خواهند پاسخ آن سوال را بدانند. هر چقدر داستان شما، آن‌ها را بیش‌تر درگیر کند، زمان بیش‌تری را در سایت شما می‌گذرانند تا پایان ویدئوها را مشاهده کنند.

صدای خود را پیدا کنید

فرقی نمی‌کند که محصول یا برند شما چیست؛ در هر صورت باید صدای مناسب را برای گفتن داستان‌تان پیدا کنید، تا مخاطبان خود را از دست ندهید. این موضوع نه تنها به ارائه‌دهنده، بلکه به محتوا نیز مربوط است. برای حفظ درگیری مخاطبان‌تان، باید حتما از شوخ‌طبعی استفاده کنید یا اطمینان حاصل کنید که اطلاعات مفیدی را منتقل می‌کنید، بدون اینکه طولانی و خسته‌کننده باشد.

از بیش از حد محافظه‌کار و جدی بودن، اجتناب کنید، مگر این‌که برند شما منحصرا چنین ویژگی‌هایی را مد نظر قرار داده باشد. در استراتژی ویدئو مارکتینگ خود این موضوع را به یاد داشته باشید که بیش‌تر افراد به شوخ‌طبعی پاسخ می‌دهند؛ ویدئوی شما می‌تواند زنگ تفریحی برای یک روز خسته‌کننده باشد و از این طریق مخاطبان را تشویق کند تا آن را با دیگران به اشتراک بگذارند.

ویدئو مارکتینگ

به مخاطبان چیزی را یاد دهید و آن‌ها را به فکر کردن وادارید

مطالعات نشان می‌دهد که کاربران 95% پیام یک ویدئو را به خاطر می‌سپارند، در مقایسه با خواندن که این مقدار تنها 10% است. این موضوع اهمیت ویدئو مارکتینگ را برای استفاده از مهارت‌هایتان در آموزش مخاطبان نشان می‌دهد. نگران نباشید که ممکن است این کار در تقابل با جذاب بودن ویدئو و درگیر نگه داشتن مخاطبان باشد. هنگامی که افراد تمایل به یاد گرفتن چیزی داشته باشند، با شما خواهند ماند، به ویژه زمانی‌که اطلاعات مفید و کاربردی به آن‌ها ارائه دهید. هنگامی‌که در حال نشان دادن چگونگی استفاده از محصول‌تان هستید، اطلاعات مفیدی را در مورد صنعت خود به اشتراک بگذارید، یا نکاتی را ارائه دهید که زندگی را آسان‌تر می‌کند؛ آموزش دادن راهی مناسب برای افزایش بازده محتوای ویدئویی شما است. همچنین در این آموزش می‌توانید دیدگاه‌هایی را ارائه دهید که دنیا را به جایی بهتر برای زیستن تبدیل کند. برای مثال باورهای کلیشه‌ای و تعصب‌آمیز افراد را تغییر دهید.

از تأثیر توصیفات و نظرات مشتری استفاده کنید

بر طبق مطالعات انجام‌شده، میزان تأثیرگذاری توصیفات و نظرات مشتری، 89% است، که بالاترین میزان را در میان انواع محتوا نشان می‌دهد. شما می‌توانید از این موضوع در استراتژی ویدئو مارکتینگ خود استفاده کنید؛ یعنی رویکردهای متنوع خلاقانه‌ای را برای بیان داستان مشتریان و توصیف نظرات آن‌ها در ویدئوها، مد نظر قرار دهید، که شامل نمایش تصویری داستان‌های آن‌ها یا ویدئوهایی از مشتری‌های واقعی می‌شود. در این صورت داستان آن‌ها در مورد این‌که چگونه محصول و خدمات شما به آن‌ها کمک کرده است، تأثیری عمیق در جذب مخاطبان دیگر خواهد داشت.

یک نمونه‌ی خوب در این مورد، شرکت آمریکایی گوپرو (تولیدکننده‌ی انواع دوربین) است، که از رویکردی منحصربه‌فرد در تولید محتوا با استفاده از ویدئوهای ضبط‌شده توسط مشتریان بهره می‌گیرد. به عنوان مثال کاربر یک آتش‌نشان است و داستانی جذاب را مطرح می‌کند، بدون اینکه حتی نامی از گوپرو ببرد. به جای آن، در این ویدئو در مورد این‌که چگونه از گوپروی خود استفاده کرده است، داستانی می‌گوید. این کار در سطوح مختلف، و به ویژه سطوح عاطفی موثر خواهد بود.

نمونه‌ی دیگر، شرکت آمریکایی آرتیفکت آپرایزینگ است، که در زمینه ساخت آلبوم عکس، پرینت عکس و کتاب مصور، خدمات ارائه می‌دهد. این شرکت از یک مشتری 95 ساله به عنوان قصه‌گو استفاده می‌کند، که در مورد دلیل اهمیت محصولات این شرکت (کتاب‌های عکس سفارشی، آلبوم‌ها، کارت‌ها و چاپ عکس‌ها) در زندگی خود، توضیح می‌دهد. این کار در عین این‌که بدون هیچ تلاشی محصولات شما را به نمایش می‌گذارد، با تحت تأثیر قرار دادن احساسات افراد آن‌ها را تشویق می‌کند که ویدئوی شما را به اشتراک بگذارند و از محصولات شما استفاده کنند.

 ویدئو مارکتینگ

از تگ استفاده کنید

ممکن است فکر کنید هنگام استفاده کردن از ویدئو نیازی به تگ ندارید؛ اشتباه فکر می‌کنید؛ تگ‌ها، کلمات کلیدی و ماندگاری هستند که در استراتژی ویدئو مارکتینگ نیز اهمیت دارند. هنوز هم به کلمات کلیدی نیاز دارید تا به موتورهای جستجو برای یافتن شما کمک کنند. در ابتدا، اطمینان حاصل کنید که ویدئو را در وبسایت خود قرار داده‌اید. سپس در هنگام بارگذاری ویدئو، قابلیت تعبیه‌ی لینک را فعال کنید تا شانس دریافت لینک‌های بازاریابی داخلی را افزایش دهید. همچنین لازم است یک نقشه سایت ویدئویی ایجاد کنید، که اطلاعاتی را فراهم می‌کند تا به گوگل در یافتن سایت شما کمک کند.

بخش بزرگی از قابلیت اکتشاف محتوای ویدئویی، در مراحل به کار رفته در بارگذاری ویدئوها در یوتیوب نهفته است. باید اطمینان حاصل کنید که فرمی را برای افزودن عنوان، توصیف و تگ‌های ویدئو پر کرده‌اید. هر یک از این‌ها در بحث‌های مرتبط با سئو، هدف خاص خود را دارند. تگ‌ها به مخاطبان شما می‌گویند که به طور کلی ویدئوی شما درباره‌ی چه چیزی است. از ترکیباتی برای کلمات کلیدی استفاده کنید که در جستجو طبیعی باشند؛ همچنین تعداد زیادی از کلمات را به کار نبرید. کلمات کلیدی را، که دارای بالاترین میزان جستجو  هستند، در اولویت قرار دهید و از صفت‌ها استفاده نکنید.

همچنین تگ‌ها باید هم به صورت تک کلمه‌ای و هم کلمات دنباله‌دار باشند. عنوان شما باید شامل کلمات کلیدی‌ای باشد که افراد به احتمال زیاد برای پیدا کردن ویدئوی شما از آن‌ها استفاده می‌کنند؛ بنابراین در این مورد بررسی‌های لازم را انجام دهید و عنوانی با حداکثر 70 حرف (کاراکتر) بنویسید. توصیف شما می‌تواند تا 5000 کاراکتر باشد؛ بنابراین می‌توانید برای نوشتن آن خلاقیت بیش‌تری داشته باشید. می‌توانید توصیفی عمیق از ویدئو ارائه دهید که اطلاعات جذابی را در دو جمله‌ی ابتدایی در اختیار مخاطب قرار می‌دهد. بیش‌تر افراد در ابتدا به همان دو جمله‌ی اول توجه می‌کنند، بنابراین اطمینان حاصل کنید که این دو جمله اغواکننده باشند.

جمع‌بندی: ویدئو مارکتینگ را به کار برید

اگر می‌خواهید محتوای خود را ارتقا دهید، باید ویدئو را نیز به کار برید. ممکن است در ابتدا چندان راحت به نظر نرسد، اما در واقع این حوزه از بازاریابی همان جایی است که می‌توانید کمی شوخ‌طبعی و تفریح داشته باشید. از به کار بردن ویدئو نترسید، چرا که نسبت به انواع دیگر محتوا، شجاعت بیش‌تری را می‌طلبد. می‌توانید با استفاده از نکات گفته شده در این مقاله یک برنامه‌ی ویدئو مارکتینگ ایجاد کنید، تا با مخاطبان‌تان تعامل بیش‌تری داشته باشید.

پیوستن به خانواده ایده پردازان

دیدگاه های شما

لطفا دیدگاههای خود را با ما در میان بگذارید
guest
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات