IPE logo
IPE logo
عبارت مورد نظر را وارد کنید...
شاید برای شما جالب باشد
bertonix content marketing dmark Google Ads pwconf startupgrind video marketing اخبار جعلی اخبار جعلی و کسب و کارها استارتاپ گرایند استخدام استراتژی های اثر بخش تبلیغات استودیو ایده پردازان استوری اینستاگرام اشتراک‌گذاری محتوا افزایش دنبال کننده در اینستاگرام افزایش ممبر اندروید ایده های جدید برای توسعه‌ ی کسب و کار در اینستاگرام ایده پردازان ایده پردازم ایمیل مارکتینگ اینستاگرام اینستاگرام مارکتنیگ اینستاگرام مارکتینگ بازار ارز بازار بورس بازار سکه بازاریابی بازاریابی ایمیلی بازاریابی اینترنتی بازاریابی در وکالت بازاریابی دیجیتال بازاریابی رویدادی بازاریابی سال ۲۰۲۰ بازاریابی محتوا بازاریابی ویدیویی بحران کسب و کارها برتونیکس برنامه ایده پردازان برند سازی برندسازی شخصی بهینه سازی محتوا بهینه سازی موتور جستجو بهینه سازی گوگل تبلیغات تبلیغات بازاریابی تبلیغات در گوگل تبلیغات کلیکی تجارت الکترونیک تواضع توسعه کسب و کار تولید محتوا تولید محتوای ویدیویی تکنیک فروش تکنیک های وبلاگ نویسی تیزر تبلیغاتی جذب مشتری جعل خبر جلسات کاری حفظ تمرکز کارمندان خرده فروشی خلاقیت دروغ رسانه ای دورکاری دورکاری شرکت ها دیجیتال مارکتینگ دی مارک راه های بهبود نتایج جستجوی گوگل راهکارهای رشد کسب و کار راهکارهای مدیریتی رخت ایرانی رسانه های اجتماعی رشد غیرمنتظره فروش رهبران ارزش آفرین روان‌شناسی مدیریت ریسک سرمایه گذاری سئو ساخت موشن گرافیک ساخت هویت تجاری سرمایه سوپر مارکت شبکه های اجتماعی شبکه‌های اجتماعی شکست کسب و کار شیرینی صفحه اول گوگل طراحی لوگو طراحی گرافیک فروش فروشگاه اینترنتی فریلنسر قدرت مذاکره مارکتینگ مارکتینگ پلن محتوا محصول مدیریت مدیریت بحران مدیریت منابع انسانی مدیریت پروژه مدیریت کسب و کار مشاغل بازاریابی مشاغل محلی مشتری مداری مصاحبه موتور جستجوی گوگل موتورهای جستجو موشن گرافیک موفقیت موفقیت در بازار کار موقعیت شغلی میوه فروشی نوآوری در مدیریت نکات مهم برگزاری جلسات نیروی کار نیلپر هاست و سرور هشتگ وب فارسی وبلاگ نویسی وب مارکتینگ وبینار ویدئو مارکتینگ ویدیو ویدیو مارکتینگ ویروس کرونا ویروس کرونا و دورکاری پاپکو پخش زنده پول سازی با بازاریابی اینترنتی کارآفرینی کارآفرینی زنان کارافرینی کافه تهرون کتابفروشی کرونا کرونا و اقتصاد کسب و کار کسب و کار آنلاین کسب و کار موفق کسب و کارها در کرونا کسب و کارهای اینترنتی کسب و کارهای زنانه کسب و کارهای کوچک کلانا کلمات کلیدی کمپین‌های تبلیغاتی کپی رایتینگ گل فروشی یوتیوب
شبکه های اجتماعی

پرورش رابطه و افزایش یادگیری در شبکه های اجتماعی

پرورش رابطه (Nurture your relationship)

یک رابطه در دنیای واقعی نیازمند تعهدات بلند مدت می باشد. شما برای داشتن یک رابطه ی خوب، روی آن سرمایه گذاری می کنید. این منطق در شبکه های اجتماعی هم وجود دارد. شخصیت کسب و کار شما چگونه است؟ همزمان با رشد رابطه، مردم راحت تر با شما معامله می کنند.

طرفداران شما می خواهند بدانند که چقدر برای شما اهمیت دارند. مهم نیست ۲ یا ۲۰ میلیون طرفدار داشته باشید، باید به آنها نشان دهید که چقدر برای شان ارزش قائلید. به نظرات آنها پاسخ دهید و آنها را لایک کنید. روی موضوعاتی تمرکز کنید که برای آنها مهم است.

یک برنامه ی گفتگوی زنده ی تلویزیونی با یک ستاره ی سینما را در نظر بگیرید. بیش از ۹۰ درصد این گفتگو درباره ی زندگی شخصی ستاره یا حواشی و شایعات موجود درباره ی اوست. تنها ۱۰ درصد از گفتگو درباره ی فیلم ها و آثار هنری خواهد بود.

فکر کنید! مردم چه چیزی می خواهند بشنوند؟ برنامه های ترفیعی و فروش خود را طوری طراحی کنید که مورد علاقه ی مخاطبان باشد. مطالبی در شبکه های اجتماعی اشتراک گذاری کنید که مردم واقعا دوست دارند بشنوند وجذب آنها شده و آنها را باز نشر کنند.

برند سفورا (Sephora)، خرده فروش محصولات زیبایی، به جای اینکه روی فروش محصولات خود تمرکز کند، روی تامین محتوا برای ارائه ی مزایا به مشتریان تمرکز کرد. مثلا آنها پست هایی درباره ی چگونگی استفاده از رژ لب های پررنگ منتشر کردند. همچنین با استفاده از فیسبوک نظرسنجی هایی برگزار کردند تا محصولات مورد علاقه ی طرفداران را شناسایی کنند و مسابقاتی در شبکه های اجتماعی برگزار می کرد و به برندگان نمونه های رایگان محصولات جدید را جایزه می داد.

افزایش یادگیری (Keep learning)

یکی از مزایای شبکه های اجتماعی همچون فیسبوک و اینستاگرام این است که شما می توانید بازخوردهای لحظه ای از مشتریان خود دریافت کنید. شما می توانید تغییراتی در محصول و خدمات خود ایجاد کنید که واقعا مورد نظر مشتریان است. فیسبوک اینسایتز (Facebook Insights) یکی از ابزارهای مفید برای درک مخاطبان خود و علایق آنهاست.

این پلتفرم به صاحب صفحه، مقیاس هایی (Scales) همچون نرخ رشد کاربران (User Growth)، توزیع جمعیت شناختی (Demographic)، مصرف محتوا (Consumption of Content) و تولید محتوا (Creation of Content)، درباره ی وضعیت محتوا می دهد که با استفاده از آنها، می تواند درگیری را افزایش داده و تجربه ی کلی فیسبوک را ارتقا دهد.

مسیز، دپارتمان استور معروف، که فعالیت های خوبی در شبکه های اجتماعی دارد، از بازخوردهای دریافتی کاربران برای تولید محتواهای جدید در شبکه های اجتماعی استفاده کرد.مثلا هنگامی که می خواستند درباره ی محصولات مد در صفحه ی فیسبوک خود صحبت کنند، از طرفداران پرسیدند که بیشتر به چه مباحثی علاقه مند هستند؟ که مطالب درباره ی ترفیعات فروش (Proportion) بیشترین رای را آورد.

نکته ی کلیدی برای داشتن یک صفحه ی موفق در شبکه های اجتماعی، تعداد بالای طرفدار یا دنبال کننده نیست. بلکه ایجاد درگیری یا مشغولیت با مصرف کنندگان، ساخت روابط واقعی، بلند مدت و دوسویه و مراقبت از رابطه کلید موفقیت در شبکه های اجتماعی است.

با استفاده از اصل “LINK” که در مقاله ی گذشته توضیح داده شد، می توانید با مخاطبان خود ارتباط برقرار کرده و “آغوش اجتماعی” (Social Hug) خود را برای آنها باز کنید. مطمئن باشید که مخاطبان شما احساس مهم بودن دارند و صدای آنها شنیده می شود. علایق مخاطبان را شناسایی کنید و به آنها احترام بگذارید. مک دونالدز جمله ی زیبایی دارد: مشتری، رهبر ما در شبکه های اجتماعی است.

(منبع: بازاریابی دیجیتال در مراکز خرید و مال ها، شورای بین المللی مراکز خرید)

ادامه ی مقالات بازاریابی دیجیتال را دنبال کنید…

۰ ۰ vote
Article Rating

مطالب مرتبط

guest
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments