ایده پردازان
ایده پردازان
عبارت مورد نظر خود را جستجو نمایید
B2B bertonix content marketing dmark Google Ads host HTML ISP NLP PR pwconf startupgrind video marketing آداب اداری اثر مرکب احتیاط در ریسک کردن است! اخبار جعلی اخبار جعلی و کسب و کارها اخلاق در کار از خوب به عالی استارتاپ گرایند استخدام استراتژی اقیانوس آبی استراتژی های اثر بخش تبلیغات استرس استودیو ایده پردازان استوری اینستاگرام اشتراک‌گذاری محتوا افزایش دنبال کننده در اینستاگرام افزایش ممبر الوپیک انتقاد اندروید انگیزه ایجاد انگیزه در کارکنان ایده ایده های جدید برای توسعه‌ ی کسب و کار در اینستاگرام ایده پردازان ایده پردازم ایلان ماسک و ده قانون موفقیت او ایمیل مارکتینگ اینستاگرام اینستاگرام مارکتنیگ اینستاگرام مارکتینگ بازار ارز بازار بورس بازار سکه بازاریابی بازاریابی ایمیلی بازاریابی اینترنتی بازاریابی تلفنی بازاریابی در وکالت بازاریابی دیجیتال بازاریابی رویدادی بازاریابی سال ۲۰۲۰ بازاریابی محتوا بازاریابی مستقیم بازاریابی ویدیویی بازاریابی ویروسی بازاریابی چریکی بازیچه دست دیگران نباشید بحران کسب و کارها برتونیکس برنامه ایده پردازان برنامه نویسی برند سازی برندسازی شخصی بهانه بی بهانه بهینه سازی محتوا بهینه سازی موتور جستجو بهینه سازی گوگل بیت کوین تامین تجهیزات تبلیغات تبلیغات بازاریابی تبلیغات در گوگل تبلیغات کلیکی تجارت الکترونیک ترفندهای موفقیت تواضع توانمندسازی توسعه کسب و کار تولید محتوا تولید محتوای ویدیویی توییتر تپ‌سی تکنیک فروش تکنیک های وبلاگ نویسی تیزر تبلیغاتی تیم کوک و ده قانون موفقیت او جذب مشتری جعل خبر جف بزوس و ده قانون موفقیت او جلسات کاری جلسه حفظ تمرکز کارمندان حمایت خانواده موفق خرده فروشی خلاقیت خلق بهترین سال زندگی خودافشایی داستان های یک مدیر مارکتینگ دروغ رسانه ای ده قانون موفقیت بیل گیتس دورکاری دورکاری شرکت ها دیجیتال مارکتینگ دی مارک دینامیت موفقیت راه های بهبود نتایج جستجوی گوگل راهکارهای رشد کسب و کار راهکارهای مدیریتی رخت ایرانی رسانه های اجتماعی رشد شخصی رشد غیرمنتظره فروش رفتار سازمانی مثبت رهبران ارزش آفرین رهبری روان‌شناسی روان‌شناسی مدیریت روان‌شناسی کار روزمرگی ریسک سرمایه گذاری زبان بدن زندگی به همین سادگی سئو ساخت موشن گرافیک ساخت هویت تجاری سازماندهی ساماندهی سخنوری سرمایه سلامت سوپر مارکت شبکه های اجتماعی شبکه‌های اجتماعی شکست کسب و کار شیرینی صفحه اول گوگل طراحی سایت طراحی لوگو طراحی محیط طراحی گرافیک طوفان فکری عادت عادت های مثبت عملکرد شغلی فرسودگی شغلی فرهنگ سازمانی فروش فروشنده باهوش فروشگاه اینترنتی فریلنسر فناوری فینتک قدرت بیان قدرت زمان قدرت فروش قدرت مذاکره قرارداد لینکدین مارکتینگ مارکتینگ پلن مارک زاکربرگ متقاعد کردن مثبت اندیشی مثل یک بیلیونر فکر کنید مجموعه ی کارآمد محتوا محصول مدیریت مدیریت بحران مدیریت ریسک مدیریت زمان مدیریت منابع انسانی مدیریت پروژه مدیریت کسب و کار مزیت رقابتی مسئولیت‌پذیری مستر تیستر مشاغل بازاریابی مشاغل محلی مشتری مداری مصاحبه معرفی کتاب منابع انسانی منابع مالی مهارت های تخصصی موتور جستجوی گوگل موتورهای جستجو موشن گرافیک موفقیت موفقیت در بازار کار موقعیت شغلی میوه فروشی نوآوری در مدیریت نکات مهم برگزاری جلسات نیروی کار نیلپر هاست و سرور هدف هشتگ همدلی هوش اجتماعی هوش خلاق واتس آپ وب فارسی وبلاگ نویسی وب مارکتینگ وبینار وقت شناسی ویدئو مارکتینگ ویدیو ویدیو مارکتینگ ویروس کرونا ویروس کرونا و دورکاری ویژگی های لازم یک مدیر پاپکو پخش زنده پول سازی با بازاریابی اینترنتی پویایی پیتر دراکر و ده قانون موفقیت او چطور با هر شخصی صحبت کنیم چه کسی تغییر را کشت چک و سفته کارآفرینی کارآفرینی زنان کارافرینی کارمند بد قلق کافه تهرون کتابفروشی کرونا کرونا و اقتصاد کسب و کار کسب و کار آنلاین کسب و کار خانگی کسب و کار موفق کسب و کارها در کرونا کسب و کارهای اینترنتی کسب و کارهای زنانه کسب و کارهای کوچک کسب و کار کوچک کلانا کلمات کلیدی کمپین حمایت کسب و کار کمپین‌های تبلیغاتی کپی رایتینگ گاو بنفش گزارش گل فروشی یوتیوب
۱۳۹۷/۰۸/۱۱
1,071 بازدید
بدون دیدگاه
اشتراک گذاری

مشتری مداری: ۷دستور طلایی جلب رضایت مشتریان وفادار

دکتر “دومینگ توربین” استاد انستیتوی بین المللی توسعه ی مدیریت سوئیس، تئوری خود را تحت عنوان “هفت دستور طلایی” ارائه داده و آن را در ده ها شرکت از جمله: مزدا، کانن، کانو، فوجی، زیراکس، سونی، توشیبا، تویوتا، یوکوکاوا و … به مورد اجرا درآورده و به این وسیله کارآمدی آن را به اثبات رسانده است. هفت دستور طلایی عبارتند از:

  • دستور اول: 

تعیین و تبیین ماموریت شرکت در راستای تامین منافع و خواسته های مشتری

برای تحقق این هدف باید به شش سوال توجه ویژه مبذول داشت:

۱.نگهداری مشتری و وفاداری او، تا چه حد در ساختارها و باورهای مان مورد فهم، درک و عمل واقع شده است؟

۲.آیا مدیریت برای رفع موانع نگهداری مشتری و ایجاد وفاداری او اقدام کرده و راه کارهای موثر و مطمئنی، در این زمینه را وجهه ی همت خود قرار می دهد؟ اگر نه چرا؟

۳.آیا برای نگهداری مشتری وفادار، از اطلاعات به طور موثر استفاده می شود و کیفیت خدمات به طور مرتب مورد اندازه گیری و تقویت واقع می شوند؟

۴.آیا اندازه گیری اطلاعات مربوط به نیازهای مشتری توانسته فاکتورهای اصلی انتخاب مشتری را به ما نشان دهد؟

۵.میزان کارایی و عملکرد شرکت های رقیب در قبال مشتریان چیست؟

۶.شکاف عملکرد ما در کجا قرار دارد؟ و این شکاف به چه میزان است؟

  • دستور دوم: 

درگیر ساختن و متعهد کردن دائمی مدیران ارشد در پیشبرد کارهای مربوط به مشتری

یکی از علل مهم موفقیت مدیران ژاپنی این بود که تنها دغدغه ی آنها تامین خواسته ی مشتری بود، آن هم در عمل، نه حرف، ولی همان ایام دغدغه ی مدیران آمریکا و اروپا تنها منافع مالی کوتاه مدت شرکت بود.

  • دستور سوم: 

گزینش کارکنان مناسبی که حداقل چهار ویژگی را داشته باشد

۱.به مشتری فوق العاده اهمیت بدهند.

۲.هم در زمینه ی ارتباطات شخصی و هم در جهت برخوردهای تخصصی مطلوب ترین شیوه ها را مد نظر داشته باشد.

۳.شکایات واصله را با دقت و اهمیت بررسی کنند.

۴.فرآیند ارتباطات هوشمندانه را شبیه سازی کرده و همواره آماده ی جوابگویی به مسائل مطرح شده از سوی مشتریان باشد.

  • دستور چهارم: 

آموزش و بهسازی کارکنان

اولین قدم در فرآیند بهبود مستمر “آموزش” است که هدف از آن؛ ایجاد تلقی مثبت از خدمت و القای انگیزه های لازم در کارکنان، به منظور “جلب رضایت مشتری” است و برای این کار باید افرادی تحت عنوان “رایزن فرزانه” و “خردمند” در شرکت حضور داشته باشند که سایر کارکنان را در یک فضای عملی و بستر مناسب با ضرورت های فرهنگ مشتری مداری آشنا گردانند.

به عبارت دیگر برای خشنود سازی مشتری به ایده ی تربیتِ مُروِجانی نیاز داریم که بتوانند ارزش مشتری را به تمام واحدهای سازمان بشناسانند و در پاسداری از این ارزش نهایت تلاش خود را به عمل آورند و در دوره های متناوب، فرآیند را مورد ارزیابی و بازنگری قرار دهند.

در زمینه ی اهمیت برخورد با مشتری باید توجه داشت که در تجارت مهم ترین اتفاق در همان شصت ثانیه ی اول ملاقات با مشتری روی می دهد. تاثیرگذاری اولین لحظه ی هر ملاقات بر ذهن مشتری فوق العاده پر اهمیت است، لذا: “رفتار کارکنان در آن لحظه بیشتر از هر هزینه ی تبلیغاتی، بر قضاوت مشتری تاثیر می گذارد” و برعکس.

  • دستور پنجم: 

رایج ساختن استانداردهای کیفیت و ارزیابی دائمی و میزان رعایت آنها به نحوی که به طور مرتب استانداردهای تازه را جایگزین ساخته و به کسانی که آنها را رعایت می کنند پاداش و تشویق اعطا نماییم.

  • دستور ششم: 

استفاده از فناوری روز برای دستیابی به رضایت مشتری

مثل پاسخ دادن سریع به تقاضای مشتری با استفاده از تجهیزات مدرن رایانه ای و روش های دیگر.

  • دستور هفتم: 

خلاقیت برای حرکت به فراسوی انتظارات مشتری

دلایلی که ما را وادار می کند که بیشتر از رضایت فعلی او را مورد توجه قرار دهیم این است:

۱.مشتریان کوچک به طور بالقوه امکان تبدیل به مشتریان کلیدی را دارا می باشند.

۲.با اندازه گیری خواسته های مشتریان در مرحله ی اول و اندازه گیری میزان رضایت او بعد از عمل می توان فرمول های کارآمدی را در این زمینه کشف کرد.

۳.تلاش مستمر، تعهد مدیریت و داشتن ارتباطات تنگاتنگ با مشتری و مطرح بودن رضایت مشتری بعنوان مهم ترین دغدغه، باعث می شود که هرچه سریع تر به اهداف خود نائل شویم.

(منبع: مشتری مداری، اسماعیل محمدی)

ادامه ی مقالات مشتری مداری را دنبال کنید…

پیوستن به خانواده ایده پردازان

دیدگاه های شما

لطفا دیدگاههای خود را با ما در میان بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *