ایده پردازان
ایده پردازان
عبارت مورد نظر خود را جستجو نمایید
B2B bertonix content marketing dmark Google Ads host HTML ISP NLP PR pwconf startupgrind video marketing آداب اداری اثر مرکب احتیاط در ریسک کردن است! اخبار جعلی اخبار جعلی و کسب و کارها اخلاق در کار از خوب به عالی استارتاپ گرایند استخدام استراتژی اقیانوس آبی استراتژی های اثر بخش تبلیغات استرس استودیو ایده پردازان استوری اینستاگرام اشتراک‌گذاری محتوا افزایش دنبال کننده در اینستاگرام افزایش ممبر الوپیک انتقاد اندروید انگیزه ایجاد انگیزه در کارکنان ایده ایده های جدید برای توسعه‌ ی کسب و کار در اینستاگرام ایده پردازان ایده پردازم ایلان ماسک و ده قانون موفقیت او ایمیل مارکتینگ اینستاگرام اینستاگرام مارکتنیگ اینستاگرام مارکتینگ بازار ارز بازار بورس بازار سکه بازاریابی بازاریابی ایمیلی بازاریابی اینترنتی بازاریابی تلفنی بازاریابی در وکالت بازاریابی دیجیتال بازاریابی رویدادی بازاریابی سال ۲۰۲۰ بازاریابی محتوا بازاریابی مستقیم بازاریابی ویدیویی بازاریابی ویروسی بازاریابی چریکی بازیچه دست دیگران نباشید بحران کسب و کارها برتونیکس برنامه ایده پردازان برنامه نویسی برند سازی برندسازی شخصی بهانه بی بهانه بهینه سازی محتوا بهینه سازی موتور جستجو بهینه سازی گوگل بیت کوین تامین تجهیزات تبلیغات تبلیغات بازاریابی تبلیغات در گوگل تبلیغات کلیکی تجارت الکترونیک ترفندهای موفقیت تواضع توانمندسازی توسعه کسب و کار تولید محتوا تولید محتوای ویدیویی توییتر تپ‌سی تکنیک فروش تکنیک های وبلاگ نویسی تیزر تبلیغاتی تیم کوک و ده قانون موفقیت او جذب مشتری جعل خبر جف بزوس و ده قانون موفقیت او جلسات کاری جلسه حفظ تمرکز کارمندان حمایت خانواده موفق خرده فروشی خلاقیت خلق بهترین سال زندگی خودافشایی داستان های یک مدیر مارکتینگ دروغ رسانه ای ده قانون موفقیت بیل گیتس دورکاری دورکاری شرکت ها دیجیتال مارکتینگ دی مارک دینامیت موفقیت راه های بهبود نتایج جستجوی گوگل راهکارهای رشد کسب و کار راهکارهای مدیریتی رخت ایرانی رسانه های اجتماعی رشد شخصی رشد غیرمنتظره فروش رفتار سازمانی مثبت رهبران ارزش آفرین رهبری روان‌شناسی روان‌شناسی مدیریت روان‌شناسی کار روزمرگی ریسک سرمایه گذاری زبان بدن زندگی به همین سادگی سئو ساخت موشن گرافیک ساخت هویت تجاری سازماندهی ساماندهی سخنوری سرمایه سلامت سوپر مارکت شبکه های اجتماعی شبکه‌های اجتماعی شکست کسب و کار شیرینی صفحه اول گوگل طراحی سایت طراحی لوگو طراحی محیط طراحی گرافیک طوفان فکری عادت عادت های مثبت عملکرد شغلی فرسودگی شغلی فرهنگ سازمانی فروش فروشنده باهوش فروشگاه اینترنتی فریلنسر فناوری فینتک قدرت بیان قدرت زمان قدرت فروش قدرت مذاکره قرارداد لینکدین مارکتینگ مارکتینگ پلن مارک زاکربرگ متقاعد کردن مثبت اندیشی مثل یک بیلیونر فکر کنید مجموعه ی کارآمد محتوا محصول مدیریت مدیریت بحران مدیریت ریسک مدیریت زمان مدیریت منابع انسانی مدیریت پروژه مدیریت کسب و کار مزیت رقابتی مسئولیت‌پذیری مستر تیستر مشاغل بازاریابی مشاغل محلی مشتری مداری مصاحبه معرفی کتاب منابع انسانی منابع مالی مهارت های تخصصی موتور جستجوی گوگل موتورهای جستجو موشن گرافیک موفقیت موفقیت در بازار کار موقعیت شغلی میوه فروشی نوآوری در مدیریت نکات مهم برگزاری جلسات نیروی کار نیلپر هاست و سرور هدف هشتگ همدلی هوش اجتماعی هوش خلاق واتس آپ وب فارسی وبلاگ نویسی وب مارکتینگ وبینار وقت شناسی ویدئو مارکتینگ ویدیو ویدیو مارکتینگ ویروس کرونا ویروس کرونا و دورکاری ویژگی های لازم یک مدیر پاپکو پخش زنده پول سازی با بازاریابی اینترنتی پویایی پیتر دراکر و ده قانون موفقیت او چطور با هر شخصی صحبت کنیم چه کسی تغییر را کشت چک و سفته کارآفرینی کارآفرینی زنان کارافرینی کارمند بد قلق کافه تهرون کتابفروشی کرونا کرونا و اقتصاد کسب و کار کسب و کار آنلاین کسب و کار خانگی کسب و کار موفق کسب و کارها در کرونا کسب و کارهای اینترنتی کسب و کارهای زنانه کسب و کارهای کوچک کسب و کار کوچک کلانا کلمات کلیدی کمپین حمایت کسب و کار کمپین‌های تبلیغاتی کپی رایتینگ گاو بنفش گزارش گل فروشی یوتیوب
۱۳۹۸/۰۲/۰۶
373 بازدید
بدون دیدگاه
اشتراک گذاری

محافظت از نام تجاری توسط تبلیغات

تبلیغ کردن، ساختن یک نام تجاری نیست. این نقش به عهده ی روابط عمومی است. تبلیغات، تنها، محافظ و نگهدارنده ی نام تجاری است.

نقش تبلیغات، ادامه ی روند روابط عمومی به طرق دیگر است. ولی این موضوع که در تبلیغات از طرق متفاوتی استفاده می شود، به این معنا نیست که خط مشی و سیاست کلی روابط عمومی هم باید تغییر کند. یک نام تجاری با قابلیت خبرسازی به دنیا می آید. این خمیرمایه ی یک نام تجاری جدید است. ولی وقتی این نام تجاری تازه متولد، به رشد می رسد، چه اتفاقی می افتد؟ پتانسیل اطلاع رسانی آن تمام می شود.

رسانه ها از “استارباکس” و “پلی استیشن” به شدت استقبال کردند، ولی دیگر به ندرت به داستان ها یا اخباری درباره ی آنها برمی خورید. آنها اخبار دیروز بودند. هر نام تجاری دیر یا زود به دیوار سنگی روابط عمومی برخورد خواهد کرد و هر چقدر تلاش بکنید نمی توانید رسانه ها رابه تکرار اخبار در مورد یک نام تجاری وادار کنید. اکنون زمانی است که باید استراتژی خود را از روابط عمومی به تبلیغات تغییر دهید.

سفر اکتشافی

اما چه نوع تبلیغاتی؟ این همان جایی است که بسیاری از شرکت های از مسیر منحرف می شوند. صاحبان نام تجاری به جای عرضه ی تبلیغاتی که بر فعالیت های اطلاع رسانی انجام شده، تاکید کند، گویی به سفر اکتشافی رفته اند، تصمیم به کشف افق های جدید می گیرند. آنها تبلیغاتی انجام می دهند که هدفش یافتن بازارهای جدید، و یا آمار مخاطبین جدید است.

کمپانی ولوو Volvo، ایده ی “ایمنی” را از آن خود داشت، پس در تبلیغاتش سعی کرد هدف نام تجاری را به سوی ایده ی قدرت کارکرد خودرو متمایل کند. حتی یک سری جدید خودروی کورسی و کوپه به نام S-70 هم به بازار عرضه کرد. کلمات ولوو و سقف متحرک Convertible، در مقایسه ی با ایده ی ایمنی، بر مفاهیم متضادی دلالت می کنند.

شرکت H&R Block صاحب ایده ی “برنامه ریزی مالیاتی” بود، پس سعی کرد با استفاده از تبلیغات، نام تجاری خود را به سوی ارائه ی “خدمات مالی” هم سوق بدهد.

شرکت هانیکن Heineken در روابط عمومی خود، ایده ی “ماءالشعیر گران قیمت وارداتی برای اشخاص مسن تر” را اشاعه داده بود. پس در تبلیغات سعی کرد که مخاطبین جوان تر و مطابق مد روز را جلب کند.

این نام ها و یا نام های تجاری دیگر ممکن است با اعتماد به استراتژی های این چنینی، موفقیت کمی، آن هم فقط برای مدتی کوتاه کسب کنند. دایره ی حرکت در بازار، موقعیتی مشابه آنچه در قدیم بوده است را تضمین می کند. وقتی سوخت یک موشک تمام می شود، آن راکت تا مسافتی طولانی همچنان رو به بالا حرکت می کند، تا اینکه قدرت حرکت آن از نیروی جاذبه شکست بخورد. آنگاه موشک به زمین سقوط خواهد کرد.

(منبع: سقوط تبلیغات و ظهور روابط عمومی، آل ریس_لورا ریس)

ادامه ی مقالات روابط عمومی (PR) را دنبال کنید…

:

پیوستن به خانواده ایده پردازان

مقالات مرتبط

مطالبی که شاید برای شما جذاب باشند

دیدگاه های شما

لطفا دیدگاههای خود را با ما در میان بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *