ایده پردازان
ایده پردازان
عبارت مورد نظر خود را جستجو نمایید
B2B bertonix content marketing dmark Google Ads host HTML ISP NLP PR pwconf startupgrind video marketing آداب اداری اثر مرکب احتیاط در ریسک کردن است! اخبار جعلی اخبار جعلی و کسب و کارها اخلاق در کار از خوب به عالی استارتاپ گرایند استخدام استراتژی اقیانوس آبی استراتژی های اثر بخش تبلیغات استرس استودیو ایده پردازان استوری اینستاگرام اشتراک‌گذاری محتوا افزایش دنبال کننده در اینستاگرام افزایش ممبر الوپیک انتقاد اندروید انگیزه ایجاد انگیزه در کارکنان ایده ایده های جدید برای توسعه‌ ی کسب و کار در اینستاگرام ایده پردازان ایده پردازم ایلان ماسک و ده قانون موفقیت او ایمیل مارکتینگ اینستاگرام اینستاگرام مارکتنیگ اینستاگرام مارکتینگ بازار ارز بازار بورس بازار سکه بازاریابی بازاریابی ایمیلی بازاریابی اینترنتی بازاریابی تلفنی بازاریابی در وکالت بازاریابی دیجیتال بازاریابی رویدادی بازاریابی سال ۲۰۲۰ بازاریابی محتوا بازاریابی مستقیم بازاریابی ویدیویی بازاریابی ویروسی بازاریابی چریکی بازیچه دست دیگران نباشید بحران کسب و کارها برتونیکس برنامه ایده پردازان برنامه نویسی برند سازی برندسازی شخصی بهانه بی بهانه بهینه سازی محتوا بهینه سازی موتور جستجو بهینه سازی گوگل بیت کوین تامین تجهیزات تبلیغات تبلیغات بازاریابی تبلیغات در گوگل تبلیغات کلیکی تجارت الکترونیک ترفندهای موفقیت تواضع توانمندسازی توسعه کسب و کار تولید محتوا تولید محتوای ویدیویی توییتر تپ‌سی تکنیک فروش تکنیک های وبلاگ نویسی تیزر تبلیغاتی تیم کوک و ده قانون موفقیت او جذب مشتری جعل خبر جف بزوس و ده قانون موفقیت او جلسات کاری جلسه حفظ تمرکز کارمندان حمایت خانواده موفق خرده فروشی خلاقیت خلق بهترین سال زندگی خودافشایی داستان های یک مدیر مارکتینگ دروغ رسانه ای ده قانون موفقیت بیل گیتس دورکاری دورکاری شرکت ها دیجیتال مارکتینگ دی مارک دینامیت موفقیت راه های بهبود نتایج جستجوی گوگل راهکارهای رشد کسب و کار راهکارهای مدیریتی رخت ایرانی رسانه های اجتماعی رشد شخصی رشد غیرمنتظره فروش رفتار سازمانی مثبت رهبران ارزش آفرین رهبری روان‌شناسی روان‌شناسی مدیریت روان‌شناسی کار روزمرگی ریسک سرمایه گذاری زبان بدن زندگی به همین سادگی سئو ساخت موشن گرافیک ساخت هویت تجاری سازماندهی ساماندهی سخنوری سرمایه سلامت سوپر مارکت شبکه های اجتماعی شبکه‌های اجتماعی شکست کسب و کار شیرینی صفحه اول گوگل طراحی سایت طراحی لوگو طراحی محیط طراحی گرافیک طوفان فکری عادت عادت های مثبت عملکرد شغلی فرسودگی شغلی فرهنگ سازمانی فروش فروشنده باهوش فروشگاه اینترنتی فریلنسر فناوری فینتک قدرت بیان قدرت زمان قدرت فروش قدرت مذاکره قرارداد لینکدین مارکتینگ مارکتینگ پلن مارک زاکربرگ متقاعد کردن مثبت اندیشی مثل یک بیلیونر فکر کنید مجموعه ی کارآمد محتوا محصول مدیریت مدیریت بحران مدیریت ریسک مدیریت زمان مدیریت منابع انسانی مدیریت پروژه مدیریت کسب و کار مزیت رقابتی مسئولیت‌پذیری مستر تیستر مشاغل بازاریابی مشاغل محلی مشتری مداری مصاحبه معرفی کتاب منابع انسانی منابع مالی مهارت های تخصصی موتور جستجوی گوگل موتورهای جستجو موشن گرافیک موفقیت موفقیت در بازار کار موقعیت شغلی میوه فروشی نوآوری در مدیریت نکات مهم برگزاری جلسات نیروی کار نیلپر هاست و سرور هدف هشتگ همدلی هوش اجتماعی هوش خلاق واتس آپ وب فارسی وبلاگ نویسی وب مارکتینگ وبینار وقت شناسی ویدئو مارکتینگ ویدیو ویدیو مارکتینگ ویروس کرونا ویروس کرونا و دورکاری ویژگی های لازم یک مدیر پاپکو پخش زنده پول سازی با بازاریابی اینترنتی پویایی پیتر دراکر و ده قانون موفقیت او چطور با هر شخصی صحبت کنیم چه کسی تغییر را کشت چک و سفته کارآفرینی کارآفرینی زنان کارافرینی کارمند بد قلق کافه تهرون کتابفروشی کرونا کرونا و اقتصاد کسب و کار کسب و کار آنلاین کسب و کار خانگی کسب و کار موفق کسب و کارها در کرونا کسب و کارهای اینترنتی کسب و کارهای زنانه کسب و کارهای کوچک کسب و کار کوچک کلانا کلمات کلیدی کمپین حمایت کسب و کار کمپین‌های تبلیغاتی کپی رایتینگ گاو بنفش گزارش گل فروشی یوتیوب
۱۳۹۸/۰۲/۰۸
508 بازدید
بدون دیدگاه
اشتراک گذاری

این خودروی “اولدزموبیل” پدر شما نیست

مثال همیشگی شکست گسترش یک نام تجاری، مثل اولدزموبیل است. چه کسی می تواند جمله ی: “این اولدزموبیل پدر شما نیست؟” را فراموش کند؟ این برنامه ی بازاریابی بر محور تبلیغات بود که به جایگاه کیفی والایی هم دست یافته بود.

“این اولدموبیل پدر شما نیست؟” تمامی اجزاء لازم برای تبلیغات، در جهت ساخت نام تجاری را داشت. یک شعار که راحت به ذهن سپرده می شد؛ دارای “ارزش گفتگو” بود و در خریداران جوان تر انگیزه ی خرید ایجاد می کرد.

در همان زمان اولدزموبیل به تازگی مدل آرورا Aurora را ارائه داده بود و پس از آن مدل های آلرو Alero و اینتریگ Intrigue را با طراحی بدنه ی زیبا و جوان پسند راهی بازار کرد.

با وجود برنامه ی تبلیغاتی، فروش اولدزموبیل پایین آمد، و از آن خجالت آورتر آنکه سن خرید خودرو بالا رفت. حتی با واقعیت هم نمی توانید به جنگ یک برداشت ذهنی بروید. (حتی نام اولدزموبیل هم بر این برداشت دلالت دارد که این خودرو مناسب افراد مسن تر است. اولدزموبیل خودروی مسن تر ها معنی می دهد، پس چطور امکان دارد که یک مشتری جوان بخواهد اتومبیل مسن تر ها را براند؟)

گسترش عرضه علیه گسترش عمقی

یکی از موارد استفاده ی سنتی از تبلیغات، “گسترش عرضی نام تجاری” است.

آب پرتغال دیگر فقط برای صبحانه نیست. کمیسیون مرکبات فلوریدا

ما دیگر تنها یک شرکت تولید کننده ی آب پرتغال نیستیم. شرکت “تروپیکانا” Tropicanu اکنون علاوه بر آب پرتغال، آب گریپ فروت، آب سیب، آب انگور، آب تمشک، مخلوط چند میوه، لیموناد و نوشابه های میوه ای دیگر هم تولید می کند.

اینجا دیگر فقط متخصص کودکان نیست. “بیا دوباره به کودکی بازگردیم”، موضوع برنامه ی تبلیغاتی دنیای والت دیزنی بود که اشخاص مسن تر را به بازدید از این مکان تفریحی ترغیب می کرد. اگر شما بچه ندارید، چرا باید بخواهید از پارک های دنیای والت دیزنی دیدن کنید؟

ما دیگر فقط برای نسل جوان نیستیم. “باید این را داشته باشید.” تم یک برنامه پپسی کولا بود که اشخاص مسن تری چون، یوگی برا Yogi Berra، جیمی کانرز Jimmy Connors و دکتر جویس برادرز Dr.Joyc Brothers در آن شرکت داشتند که دوام چندانی هم نداشت.

آژانس تبلیغاتی که افسار این سری برنامه های پپسی کولا را در دست داشت، اعلام کرد: “یکی از اشکالات عمده ی تبلیغات پپسی کولا در گذشته، توجه بیش از حد به قشر جوان بوده است، در حالی که ما می توانستیم با گسترده تر کردن افق دیدمان، شبکه ی گسترده تری بیافرینیم و علاوه بر جوانان، سایر اقشار مردم را هم جذب کنیم و به نتایج مطلوب تری برسیم.”

این استراتژی منطقی به نظر می رسد اما عملی نخواهد بود، زیرا انجام آن به تبلیغات بستگی دارد، و همان کاری است که تبلیغات از عهده ی انجامش برنمی آید.

تبلیغات قادر نیست در ذهن مردم تغییری به وجود آورد، و نمی تواند جایگاهی که یک نام تجاری در ذهن مردم دارد را عوض کند. تبلیغات، توانایی لازم برای جایگزینی یک نام تجاری جدید، با نام دیگری که در ذهن مردم جا افتاده است را ندارد. همه ی این اعمال خارج از حیطه ی راه حل های تبلیغاتی قرار دارند.

تبلیغات می تواند با تفکر و برداشتی که در حال حاضر در ذهن مخاطب نقش بسته است، سر و کار پیدا کند. یعنی تنها قادر است آن برداشت را به طور عمیقی گسترده کند؛ در حالیکه نمی تواند آن را عوض کند، بهینه سازد و یا به شکل عرضی گسترش دهد. البته اگر استراتژی گسترش عمیقی به شکل درست و حساب شده به اجرا درآید، می تواند سود زیادی هم در بر داشته باشد.

(منبع: سقوط تبلیغات و ظهور روابط عمومی، آل ریس_لورا ریس)

ادامه ی مقالات روابط عمومی (PR) را دنبال کنید…

:

پیوستن به خانواده ایده پردازان

مقالات مرتبط

مطالبی که شاید برای شما جذاب باشند

دیدگاه های شما

لطفا دیدگاههای خود را با ما در میان بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *