ایده پردازان
ایده پردازان
عبارت مورد نظر خود را جستجو نمایید
B2B bertonix content marketing dmark Google Ads host HTML ISP NLP PR pwconf startupgrind video marketing آداب اداری اثر مرکب احتیاط در ریسک کردن است! اخبار جعلی اخبار جعلی و کسب و کارها اخلاق در کار از خوب به عالی استارتاپ گرایند استخدام استراتژی اقیانوس آبی استراتژی های اثر بخش تبلیغات استرس استودیو ایده پردازان استوری اینستاگرام اشتراک‌گذاری محتوا افزایش دنبال کننده در اینستاگرام افزایش ممبر الوپیک انتقاد اندروید انگیزه ایجاد انگیزه در کارکنان ایده ایده های جدید برای توسعه‌ ی کسب و کار در اینستاگرام ایده پردازان ایده پردازم ایلان ماسک و ده قانون موفقیت او ایمیل مارکتینگ اینستاگرام اینستاگرام مارکتنیگ اینستاگرام مارکتینگ بازار ارز بازار بورس بازار سکه بازاریابی بازاریابی ایمیلی بازاریابی اینترنتی بازاریابی تلفنی بازاریابی در وکالت بازاریابی دیجیتال بازاریابی رویدادی بازاریابی سال ۲۰۲۰ بازاریابی محتوا بازاریابی مستقیم بازاریابی ویدیویی بازاریابی ویروسی بازاریابی چریکی بازیچه دست دیگران نباشید بحران کسب و کارها برتونیکس برنامه ایده پردازان برنامه نویسی برند سازی برندسازی شخصی بهانه بی بهانه بهینه سازی محتوا بهینه سازی موتور جستجو بهینه سازی گوگل بیت کوین تامین تجهیزات تبلیغات تبلیغات بازاریابی تبلیغات در گوگل تبلیغات کلیکی تجارت الکترونیک ترفندهای موفقیت تواضع توانمندسازی توسعه کسب و کار تولید محتوا تولید محتوای ویدیویی توییتر تپ‌سی تکنیک فروش تکنیک های وبلاگ نویسی تیزر تبلیغاتی تیم کوک و ده قانون موفقیت او جذب مشتری جعل خبر جف بزوس و ده قانون موفقیت او جلسات کاری جلسه حفظ تمرکز کارمندان حمایت خانواده موفق خرده فروشی خلاقیت خلق بهترین سال زندگی خودافشایی داستان های یک مدیر مارکتینگ دروغ رسانه ای ده قانون موفقیت بیل گیتس دورکاری دورکاری شرکت ها دیجیتال مارکتینگ دی مارک دینامیت موفقیت راه های بهبود نتایج جستجوی گوگل راهکارهای رشد کسب و کار راهکارهای مدیریتی رخت ایرانی رسانه های اجتماعی رشد شخصی رشد غیرمنتظره فروش رفتار سازمانی مثبت رهبران ارزش آفرین رهبری روان‌شناسی روان‌شناسی مدیریت روان‌شناسی کار روزمرگی ریسک سرمایه گذاری زبان بدن زندگی به همین سادگی سئو ساخت موشن گرافیک ساخت هویت تجاری سازماندهی ساماندهی سخنوری سرمایه سلامت سوپر مارکت شبکه های اجتماعی شبکه‌های اجتماعی شکست کسب و کار شیرینی صفحه اول گوگل طراحی سایت طراحی لوگو طراحی محیط طراحی گرافیک طوفان فکری عادت عادت های مثبت عملکرد شغلی فرسودگی شغلی فرهنگ سازمانی فروش فروشنده باهوش فروشگاه اینترنتی فریلنسر فناوری فینتک قدرت بیان قدرت زمان قدرت فروش قدرت مذاکره قرارداد لینکدین مارکتینگ مارکتینگ پلن مارک زاکربرگ متقاعد کردن مثبت اندیشی مثل یک بیلیونر فکر کنید مجموعه ی کارآمد محتوا محصول مدیریت مدیریت بحران مدیریت ریسک مدیریت زمان مدیریت منابع انسانی مدیریت پروژه مدیریت کسب و کار مزیت رقابتی مسئولیت‌پذیری مستر تیستر مشاغل بازاریابی مشاغل محلی مشتری مداری مصاحبه معرفی کتاب منابع انسانی منابع مالی مهارت های تخصصی موتور جستجوی گوگل موتورهای جستجو موشن گرافیک موفقیت موفقیت در بازار کار موقعیت شغلی میوه فروشی نوآوری در مدیریت نکات مهم برگزاری جلسات نیروی کار نیلپر هاست و سرور هدف هشتگ همدلی هوش اجتماعی هوش خلاق واتس آپ وب فارسی وبلاگ نویسی وب مارکتینگ وبینار وقت شناسی ویدئو مارکتینگ ویدیو ویدیو مارکتینگ ویروس کرونا ویروس کرونا و دورکاری ویژگی های لازم یک مدیر پاپکو پخش زنده پول سازی با بازاریابی اینترنتی پویایی پیتر دراکر و ده قانون موفقیت او چطور با هر شخصی صحبت کنیم چه کسی تغییر را کشت چک و سفته کارآفرینی کارآفرینی زنان کارافرینی کارمند بد قلق کافه تهرون کتابفروشی کرونا کرونا و اقتصاد کسب و کار کسب و کار آنلاین کسب و کار خانگی کسب و کار موفق کسب و کارها در کرونا کسب و کارهای اینترنتی کسب و کارهای زنانه کسب و کارهای کوچک کسب و کار کوچک کلانا کلمات کلیدی کمپین حمایت کسب و کار کمپین‌های تبلیغاتی کپی رایتینگ گاو بنفش گزارش گل فروشی یوتیوب
1398/02/10
بدون دیدگاه
اشتراک گذاری

جایگاهی که نام تجاری شما در ذهن مخاطب دارد را بپذیرید

اصول اساسی یک برنامه ی تبلیغاتی موفق با پذیرش شروع می شود. ابتدا جایگاهی که نام تجاری شما در ذهن مخاطب دارد را بپذیرید، سپس حرکت خود را از آن نقطه آغاز کنید. علاوه بر این، شما غالبا به این نکته برخورد خواهید کرد که سهم فعلی یک نام تجاری از کل بازار، تنها کسری از قابلیت واقعی سهمش از بازار است.

به این دلیل که ولوو Volvo دارای جایگاه ذهنی “ایمنی” در نظر مردم است. این نام تجاری به طور گسترده ای به نام the soccer mom’s car شناخته شده است. (منظور خانم های مرفه و امروزی است که هم شاغل و هم خانه دار هستند، زنان بسیار فعال) چه تعداد از این زنان در امریکا رانندگی می کنند؟

احتمالا 5 میلیون نفر، و از آنجایی که فروش ولوو در آمریکا کمی بیش از 100هزار خودرو در سال است، مشخص است که این نام تجاری شانس چندانی برای قبضه کردن بازار زنان فعال ندارد.

با این که امکان این کار وجود دارد، پیشنهاد ما به ولوو این نیست که واقعا آگهی های Soccer-mom پخش کند. به جای این کار ولوو باید در تبلیغات خود، روی جایگاه “ایمنی” ای که در حال حاضر دارد، تمرکز کند. این کار چهار سود در بر دارد:

1.نفع اصلی از خرید ولوو را به مخاطبین یادآوری می کند.

2.به خریداران تازه ای که اخیرا وارد بازار خرید خودرو شده اند، آموزش می دهد. همان نسل های جدیدی که به مرور زمان بزرگتر شده اند.

3.با قرار دادن “ایمنی” به عنوان یکی از مهمترین دلایل انتخاب خودرو، به بازار فروش گسترش عمقی می بخشد. در طول زمان، افکار مردم بیشتر و بیشتر متوجه تصادفات رانندگی ای که در بزرگراه های آمریکا رخ می دهد، شده است. هر روز بیش از صد نفر در تصادفات رانندگی جان خود را از دست می دهند.

4.این عمل از نام تجاری، در مقابل رقبایی که قصد رواج جایگاه واژه ی “ایمنی” درباره ی نام تجاری خودشان را دارند، محافظت می کند.

یادآوری، آموزش، گسترش عمقی، و حمایت چهار دلیل خوب برای اجرای برنامه تبلیغاتی در جهت تقویت برداشت ذهنی مخاطبین از نام تجاری است.

مخصوصا اگر این موضوع را با قسمت دیگر قضیه یعنی اجرای برنامه ی تبلیغاتی ای که سعی در تغییر برداشت ذهنی موجود در مخاطبین داشته باشد مقایسه کنید. تاریخ نشان داده است که این شیوه ی مذکور، به دلیل عدم اعتبار تبلیغات، کارساز نخواهد بود.

شرکت اچ اند آر بلاک H&R Block که سعی در گسترش دامنه ی فعالیتش در زمینه ی برنامه ریزی مالی، رهن خانه، خدمات واسطه گری و حتی مدیریت دارایی های خصوصی دارد مثال خوبی است. آیا مشتریان شرکت های مالی ای چون مریل لینچ Merril lynch، چارلز شواب Chareles schawb یا سیتی بنک Citibank پس از دیدن تیزر تلویزیونی اچ اند آر بلاک در مورد فعالیت های جدیدش، برای مشاوره ی مالی به این شرکت مراجعه خواهند کرد؟ ما چنین فکر نمی کنیم!

از سوی دیگر، برنامه ریزی مالیاتی هنوز بازار دست نخورده ای دارد. شرکت اچ اند آر بلاک تنها 14 درصد از 132 میلیون حساب مالیاتی را در سال برنامه ریزی می کند. (این رقم شامل فعالیت های همه ی شعب حقیقی و پرداخت آنلاین مالیات ها می شود.)

اچ اند آر بلاک می تواند با گسترش عمقی نامش تعدادی بیشتر از 114 میلیون حساب مالیاتی باقی مانده را جذب کند.

شرکت هاینکن HeineKen را در نظر بگیرید. این، همان نام تجاری ای است که ادعا می کرد پرفروش ترین ماءالشعیر وارداتی در آمریکاست. ولی دیگر نیست، اکنون این عنوان از آن شرکت Extra Corona است. هاینکن آن جایگاه را زمانی از دست داد که سعی در جذب مشتریان جوان تر و به روزتر داشت. امروز “هاینکن” دارای چه عنوانی است؟ این نام در معرض خطر تبدیل شدن به یک ماءالشعیر معمولی دیگر قرار دارد.

(منبع: سقوط تبلیغات و ظهور روابط عمومی، آل ریس_لورا ریس)

ادامه ی مقالات روابط عمومی (PR) را دنبال کنید…

:

پیوستن به خانواده ایده پردازان

دیدگاه های شما

لطفا دیدگاههای خود را با ما در میان بگذارید
guest
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات