IPE logo
IPE logo
عبارت مورد نظر را وارد کنید...
شاید برای شما جالب باشد
bertonix content marketing dmark pwconf startupgrind video marketing استارتاپ گرایند استراتژی های اثر بخش تبلیغات استوری اینستاگرام اشتراک‌گذاری محتوا افزایش دنبال کننده در اینستاگرام افزایش ممبر اندروید ایده های جدید برای توسعه‌ ی کسب و کار در اینستاگرام ایده پردازان ایده پردازم ایمیل مارکتینگ اینستاگرام اینستاگرام مارکتنیگ اینستاگرام مارکتینگ بازار ارز بازار بورس بازار سکه بازاریابی بازاریابی ایمیلی بازاریابی دیجیتال بازاریابی سال ۲۰۲۰ بازاریابی محتوا بازاریابی ویدیویی برتونیکس برنامه ایده پردازان برند سازی برندسازی شخصی بهینه سازی محتوا بهینه سازی موتور جستجو بهینه سازی گوگل تبلیغات تبلیغات کلیکی تواضع تولید محتوا تولید محتوای ویدیویی تکنیک فروش تکنیک های وبلاگ نویسی تیزر تبلیغاتی خلاقیت دیجیتال مارکتینگ دی مارک راه های بهبود نتایج جستجوی گوگل راهکارهای رشد کسب و کار راهکارهای مدیریتی رخت ایرانی رسانه های اجتماعی رشد غیرمنتظره فروش رهبران ارزش آفرین ریسک سرمایه گذاری سئو ساخت هویت تجاری سرمایه سوپر مارکت شبکه های اجتماعی شبکه‌های اجتماعی شیرینی طراحی لوگو فروش فروشگاه اینترنتی فریلنسر قدرت مذاکره مارکتینگ مارکتینگ پلن محتوا محصول مدیریت مدیریت منابع انسانی مدیریت کسب و کار مشاغل بازاریابی مشتری مداری مصاحبه موتور جستجوی گوگل موفقیت موفقیت در بازار کار میوه فروشی نیلپر هاست و سرور هشتگ وب فارسی وب مارکتینگ وبینار ویدئو مارکتینگ ویدیو ویدیو مارکتینگ پاپکو پخش زنده پول سازی با بازاریابی اینترنتی کارآفرینی کافه تهرون کتابفروشی کسب و کار آنلاین کسب و کار موفق کسب و کارهای اینترنتی کلانا کلمات کلیدی کمپین‌های تبلیغاتی کپی رایتینگ گل فروشی
جایگاهی که نام تجاری شما در ذهن مخاطب دارد

جایگاهی که نام تجاری شما درذهن مخاطب دارد را بپذیرید

جایگاهی که نام تجاری شما در ذهن مخاطب دارد را بپذیرید

اصول اساسی یک برنامه ی تبلیغاتی موفق با پذیرش شروع می شود. ابتدا جایگاهی که نام تجاری شما در ذهن مخاطب دارد را بپذیرید، سپس حرکت خود را از آن نقطه آغاز کنید. علاوه بر این، شما غالبا به این نکته برخورد خواهید کرد که سهم فعلی یک نام تجاری از کل بازار، تنها کسری از قابلیت واقعی سهمش از بازار است.

به این دلیل که ولوو Volvo دارای جایگاه ذهنی “ایمنی” در نظر مردم است. این نام تجاری به طور گسترده ای به نام the soccer mom’s car شناخته شده است. (منظور خانم های مرفه و امروزی است که هم شاغل و هم خانه دار هستند، زنان بسیار فعال) چه تعداد از این زنان در امریکا رانندگی می کنند؟

احتمالا ۵ میلیون نفر، و از آنجایی که فروش ولوو در آمریکا کمی بیش از ۱۰۰هزار خودرو در سال است، مشخص است که این نام تجاری شانس چندانی برای قبضه کردن بازار زنان فعال ندارد.

با این که امکان این کار وجود دارد، پیشنهاد ما به ولوو این نیست که واقعا آگهی های Soccer-mom پخش کند. به جای این کار ولوو باید در تبلیغات خود، روی جایگاه “ایمنی” ای که در حال حاضر دارد، تمرکز کند. این کار چهار سود در بر دارد:

۱.نفع اصلی از خرید ولوو را به مخاطبین یادآوری می کند.

۲.به خریداران تازه ای که اخیرا وارد بازار خرید خودرو شده اند، آموزش می دهد. همان نسل های جدیدی که به مرور زمان بزرگتر شده اند.

۳.با قرار دادن “ایمنی” به عنوان یکی از مهمترین دلایل انتخاب خودرو، به بازار فروش گسترش عمقی می بخشد. در طول زمان، افکار مردم بیشتر و بیشتر متوجه تصادفات رانندگی ای که در بزرگراه های آمریکا رخ می دهد، شده است. هر روز بیش از صد نفر در تصادفات رانندگی جان خود را از دست می دهند.

۴.این عمل از نام تجاری، در مقابل رقبایی که قصد رواج جایگاه واژه ی “ایمنی” درباره ی نام تجاری خودشان را دارند، محافظت می کند.

یادآوری، آموزش، گسترش عمقی، و حمایت چهار دلیل خوب برای اجرای برنامه تبلیغاتی در جهت تقویت برداشت ذهنی مخاطبین از نام تجاری است.

مخصوصا اگر این موضوع را با قسمت دیگر قضیه یعنی اجرای برنامه ی تبلیغاتی ای که سعی در تغییر برداشت ذهنی موجود در مخاطبین داشته باشد مقایسه کنید. تاریخ نشان داده است که این شیوه ی مذکور، به دلیل عدم اعتبار تبلیغات، کارساز نخواهد بود.

شرکت اچ اند آر بلاک H&R Block که سعی در گسترش دامنه ی فعالیتش در زمینه ی برنامه ریزی مالی، رهن خانه، خدمات واسطه گری و حتی مدیریت دارایی های خصوصی دارد مثال خوبی است. آیا مشتریان شرکت های مالی ای چون مریل لینچ Merril lynch، چارلز شواب Chareles schawb یا سیتی بنک Citibank پس از دیدن تیزر تلویزیونی اچ اند آر بلاک در مورد فعالیت های جدیدش، برای مشاوره ی مالی به این شرکت مراجعه خواهند کرد؟ ما چنین فکر نمی کنیم!

از سوی دیگر، برنامه ریزی مالیاتی هنوز بازار دست نخورده ای دارد. شرکت اچ اند آر بلاک تنها ۱۴ درصد از ۱۳۲ میلیون حساب مالیاتی را در سال برنامه ریزی می کند. (این رقم شامل فعالیت های همه ی شعب حقیقی و پرداخت آنلاین مالیات ها می شود.)

اچ اند آر بلاک می تواند با گسترش عمقی نامش تعدادی بیشتر از ۱۱۴ میلیون حساب مالیاتی باقی مانده را جذب کند.

شرکت هاینکن HeineKen را در نظر بگیرید. این، همان نام تجاری ای است که ادعا می کرد پرفروش ترین ماءالشعیر وارداتی در آمریکاست. ولی دیگر نیست، اکنون این عنوان از آن شرکت Extra Corona است. هاینکن آن جایگاه را زمانی از دست داد که سعی در جذب مشتریان جوان تر و به روزتر داشت. امروز “هاینکن” دارای چه عنوانی است؟ این نام در معرض خطر تبدیل شدن به یک ماءالشعیر معمولی دیگر قرار دارد.

(منبع: سقوط تبلیغات و ظهور روابط عمومی، آل ریس_لورا ریس)

ادامه ی مقالات روابط عمومی (PR) را دنبال کنید…

مطالب مرتبط

دیدگاه خود را بگذارید

avatar