قدرت فروش: نگرش بعنوان مبنای فروش مثبت
هنر فروشندگی ترکیبی از عوامل مختلفی است؛ از جمله اطلاعات و دانش کافی در مورد محصولی که می خواهید بفروشید، خدمتی که می خواهید ارائه دهید، احترام به شان مشتری و اعتقاد به خودتان و شرکت. اما اگر عمیق تر فکر کنیم، باز هم به نگرش می رسیم. نگرش و دیدگاهی مثبت نسبت به آنچه انجام می دهیم.
این نگرش در فروش مثبت به این معنی نیست که همه چیز در نهایت با موفقیت پیش می رود، بلکه فروش مثبت به معنی درک ارزش کاری است که شما انجام می دهید و در کنار آن حفظ یک روش قوی و مناسب حتی در طول پرفشارترین مذاکره های فروش. اگر خوب فکر کنید متوجه می شوید که باید نسبت به زندگی خود نیز همین رویه و روند را پیش بگیرید.
چندی پیش در چنین موقعیتی قرار داشتم تا این دیدگاه را مورد آزمایش قرار دهم. برای رفتن از نیویورک به شیکاگو، پروازم با دو ساعت تاخیر انجام شد. وقتی رسیدم خودم را بین انبوهی از بچه های مدرسه ای که در حال برگشت به خانه بودند دیدم. راننده ی تاکسی هم سه بار مسیر را گم کرد تا به مقصد مورد نظر برسد.
در آن لحظه از همه چیز متنفر بودم. آسمان ابری و گرفته بود و هتلی که کنفرانس قرار بود در آنجا برگزار شود بسیار زشت و کثیف بود. بدتر از همه ی اینها، آن روز روز تولدم بود و من اصلا دوست نداشتم آن روز را به دور از خانه و خانواده باشم. می توانستم زمین و زمان را نفرین کنم و با همه بد صحبت کنم اما این کار را نکردم.
به خودم گفتم این آدم ها انتظار دارند رفتار خوبی با آنها داشته باشی،آنها لایق بهترین چیزها هستند که می توانی به آنها نسبت دهی. به سوی جایگاه تعیین شده حرکت کردم به طرف شخصی که داشت میزها را می چید دست تکان دادم و دو ساعت بعدی را به جالب ترین و بامزه ترین لحظاتی که تا به حال داشته ام، سپری کردم. گروهی که با آنها در کنفرانس، گفتگو داشتم بسیار پر انرژی و شاداب بودند و بحث را به چالش کشیدند.
هرچه بیشتر با آنها قاطی می شدم، بیشتر نیروی انرژی مثبتی را که به سوی من می آمد، احساس می کردم. شیکاگو شهر فوق العاده ای بود. من عاشق آنجا و مردمش شده بودم.
یکی از نکات این داستان این است که نگرش می تواند شرایط بد را به شرایط خوب تغییر دهد. بعلاوه، مهم ترین نکته این است که بیشتر از آن سودی که از فروش می برید اهمیت دارد.
به اعتقاد من، نگرش نیرویی است ثابت و مثبت که هر فروشی را ممکن می سازد و هر توانایی مخالفی را پیروز می کند. چیزی که شما باید درک کنید این است که نگرش خود را گسترش دهید، می توانید برای آن نگرش در درون مشتری خود، تقویت کننده ی مثبتی ایجاد کنید و در نتیجه ی این نگرش، مشتری خود بیشتر مثبت می شود.
( منبع : قدرت فروش مثبت ، استفان شیفمن )
ادامه مقالات قدرت فروش مثبت را دنبال کنید…
دیدگاهتان را بنویسید