ایده پردازان
ایده پردازان
عبارت مورد نظر خود را جستجو نمایید
B2B bertonix content marketing dmark Google Ads host HTML ISP NLP PR pwconf startupgrind video marketing آداب اداری اثر مرکب احتیاط در ریسک کردن است! اخبار جعلی اخبار جعلی و کسب و کارها اخلاق در کار از خوب به عالی استارتاپ گرایند استخدام استراتژی اقیانوس آبی استراتژی های اثر بخش تبلیغات استرس استودیو ایده پردازان استوری اینستاگرام اشتراک‌گذاری محتوا افزایش دنبال کننده در اینستاگرام افزایش ممبر الوپیک انتقاد اندروید انگیزه ایجاد انگیزه در کارکنان ایده ایده های جدید برای توسعه‌ ی کسب و کار در اینستاگرام ایده پردازان ایده پردازم ایلان ماسک و ده قانون موفقیت او ایمیل مارکتینگ اینستاگرام اینستاگرام مارکتنیگ اینستاگرام مارکتینگ بازار ارز بازار بورس بازار سکه بازاریابی بازاریابی ایمیلی بازاریابی اینترنتی بازاریابی تلفنی بازاریابی در وکالت بازاریابی دیجیتال بازاریابی رویدادی بازاریابی سال ۲۰۲۰ بازاریابی محتوا بازاریابی مستقیم بازاریابی ویدیویی بازاریابی ویروسی بازاریابی چریکی بازیچه دست دیگران نباشید بحران کسب و کارها برتونیکس برنامه ایده پردازان برنامه نویسی برند سازی برندسازی شخصی بهانه بی بهانه بهینه سازی محتوا بهینه سازی موتور جستجو بهینه سازی گوگل بیت کوین تامین تجهیزات تبلیغات تبلیغات بازاریابی تبلیغات در گوگل تبلیغات کلیکی تجارت الکترونیک ترفندهای موفقیت تواضع توانمندسازی توسعه کسب و کار تولید محتوا تولید محتوای ویدیویی توییتر تپ‌سی تکنیک فروش تکنیک های وبلاگ نویسی تیزر تبلیغاتی تیم کوک و ده قانون موفقیت او جذب مشتری جعل خبر جف بزوس و ده قانون موفقیت او جلسات کاری جلسه حفظ تمرکز کارمندان حمایت خانواده موفق خرده فروشی خلاقیت خلق بهترین سال زندگی خودافشایی داستان های یک مدیر مارکتینگ دروغ رسانه ای ده قانون موفقیت بیل گیتس دورکاری دورکاری شرکت ها دیجیتال مارکتینگ دی مارک دینامیت موفقیت راه های بهبود نتایج جستجوی گوگل راهکارهای رشد کسب و کار راهکارهای مدیریتی رخت ایرانی رسانه های اجتماعی رشد شخصی رشد غیرمنتظره فروش رفتار سازمانی مثبت رهبران ارزش آفرین رهبری روان‌شناسی روان‌شناسی مدیریت روان‌شناسی کار روزمرگی ریسک سرمایه گذاری زبان بدن زندگی به همین سادگی سئو ساخت موشن گرافیک ساخت هویت تجاری سازماندهی ساماندهی سخنوری سرمایه سلامت سوپر مارکت شبکه های اجتماعی شبکه‌های اجتماعی شکست کسب و کار شیرینی صفحه اول گوگل طراحی سایت طراحی لوگو طراحی محیط طراحی گرافیک طوفان فکری عادت عادت های مثبت عملکرد شغلی فرسودگی شغلی فرهنگ سازمانی فروش فروشنده باهوش فروشگاه اینترنتی فریلنسر فناوری فینتک قدرت بیان قدرت زمان قدرت فروش قدرت مذاکره قرارداد لینکدین مارکتینگ مارکتینگ پلن مارک زاکربرگ متقاعد کردن مثبت اندیشی مثل یک بیلیونر فکر کنید مجموعه ی کارآمد محتوا محصول مدیریت مدیریت بحران مدیریت ریسک مدیریت زمان مدیریت منابع انسانی مدیریت پروژه مدیریت کسب و کار مزیت رقابتی مسئولیت‌پذیری مستر تیستر مشاغل بازاریابی مشاغل محلی مشتری مداری مصاحبه معرفی کتاب منابع انسانی منابع مالی مهارت های تخصصی موتور جستجوی گوگل موتورهای جستجو موشن گرافیک موفقیت موفقیت در بازار کار موقعیت شغلی میوه فروشی نوآوری در مدیریت نکات مهم برگزاری جلسات نیروی کار نیلپر هاست و سرور هدف هشتگ همدلی هوش اجتماعی هوش خلاق واتس آپ وب فارسی وبلاگ نویسی وب مارکتینگ وبینار وقت شناسی ویدئو مارکتینگ ویدیو ویدیو مارکتینگ ویروس کرونا ویروس کرونا و دورکاری ویژگی های لازم یک مدیر پاپکو پخش زنده پول سازی با بازاریابی اینترنتی پویایی پیتر دراکر و ده قانون موفقیت او چطور با هر شخصی صحبت کنیم چه کسی تغییر را کشت چک و سفته کارآفرینی کارآفرینی زنان کارافرینی کارمند بد قلق کافه تهرون کتابفروشی کرونا کرونا و اقتصاد کسب و کار کسب و کار آنلاین کسب و کار خانگی کسب و کار موفق کسب و کارها در کرونا کسب و کارهای اینترنتی کسب و کارهای زنانه کسب و کارهای کوچک کسب و کار کوچک کلانا کلمات کلیدی کمپین حمایت کسب و کار کمپین‌های تبلیغاتی کپی رایتینگ گاو بنفش گزارش گل فروشی یوتیوب
۱۳۹۷/۱۰/۰۹
1,469 بازدید
بدون دیدگاه
اشتراک گذاری

قدرت فروش: معنای صداقت در فروش

صداقت نوعی درست کاری است که در سرتاسر وجود انسان جای می گیرد و هر چیزی را که شما بعنوان یک حرفه انجام می دهید تحت تاثیر قرار می دهد و به همین دلیل، مولفه ی مهمی از فروش مثبت است. وقتی با یک مشتری صحبت می کنید، باید به صداقت خود پایبند باشید چون شما متعهدید که سخن شما، تعهد و پیمان شماست.

اگر نتوانید با مشتری خود صادقانه صحبت کنید، کارهای خود را اشتباه انجام می دهید و در مسیر نادرستی از تجارت قدم بر می دارید. و نتیجه ی هر بار فروش ناراحتی برای هر دو طرف (مشتری و فروشنده) است.

می دانم الان با خود فکر می کنید که اعتماد و صداقت در تجارت جایی ندارد، چرا که وقتی قرارداد امضا می کنیم این یعنی به طرف مقابل اطمینان نداریم.

اما این تفکر اشتباه است. ما نیاز داریم که همه چیز به صورت حقوقی بین ما اجرا شود تا پشتوانه ای برای ما باشد. درست است قرارداد بخش مهمی از فروش است، اما مشتری توافق می کند که با شما قرار داد ببندد، چون به شما و خدماتی که به او ارائه می کنید، اعتماد کرده است.

چند لحظه به شرکت دروغگو و کلاهبردار انرون Enron فکر کنید. افرادی که این شرکت را اداره می کردند، به اصطلاح خودشان افرادی زرنگ بودند. اما من این را زرنگ بودن نمی دانم، آنها افرادی احمق بودند؛ چرا که نمی دانستند صداقتی که از دست رود قابل بازگشت نیست. اگر به صورت شانسی بتوانند کاری را دوباره شروع کنند، فکر می کنید هیچ آدم عاقلی حاضر به امضای قراردادی با آنها هست؟ نه، هرگز.

سناریو

درباره ی سناریوی زیر فکر کنید

فروشنده: اجازه دهید با شما صادق باشم، شما در هفته ی دوم نوامبر به واحدهایی نیاز دارید که آماده سازی آنها برای ما کار دشواری است. شما باید بهای اضافی ۱.۳ دلار برای هر واحد بپردازید که بعد از تصویه ی کامل ۱.۱ دلار آن را به شما برمی گردانیم.

مشتری: درست است. حالا شما ضمانتی می کنید که حتما هفته ی دوم نوامبر این واحدها را به ما تحویل می دهید؟

فروشنده: ما کار شما را در اولویت اول شرکت خود قرار داده ایم.

مشتری: اما اگر به موقع تحویل ندهید، شرکت ما متضرر می شود.

فروشنده: اهمیت این موضوع را برای شما درک می کنم، چطور است که در این سه هفته ی باقی مانده، هر پنجشنبه با هم تماس داشته باشیم تا در جریان روند کاری قرار بگیرید؟

مشتری: خوب است. اما من از شما میخواهم در قرارداد ذکر شود که اگر به هر دلیل نتوانستید در زمان مقرر واحدها را تحویل دهید، قیمت واحدها تا ۸۰ دلار کاهش پیدا کند.

فروشنده: باید این موضوع را با رئیسم در میان بگذارم. این یک تعهد مالی کاملا جدی است. نگرانی شما را درک می کنم، اما ما ۱۰ سال است که باهم کار می کنیم، مراحل دیگری هست که بتوانیم انجام دهیم تا خیال شما را آسوده کند؟

مشتری: می توانم با رئیس آماده سازی تولید صحبت کنم؟

فروشنده: فکر می کنم امکان پذیر باشد.

مشتری: عالی است.

باید چند نکته را اینجا در نظر بگیریم:

۱.مشتری نگران است و همین مورد باعث می شود باور کردن آنچه شما به او می گویید، سخت باشد. آنچه اهمیت دارد این است که چه چیزی خیال او را راحت می کند. بهتر است خود فرد پیشنهاد دهنده باشد.

۲.شما باید از تعهد اضافی خودداری کنید. اینجا مشتری ضمانت سنگینی را برای نوشتن در قرارداد می خواهد که اگر به طور اتفاقی مشکلی در اتمام ساخت پیش بیاید، شرکت باید هزینه ی این ضرر و زیان را بپردازد. در چنین شرایطی بدون مشورت با مدیران خود با این درخواست ها موافقت نکنید.

۳.فروشنده درخواست مشتری را بر اساس ارتباط ۱۰ ساله ی آنها با هم مشخص می کند. ارزش واقعی روابط بلند مدت در همین است. ضمانت اصلی در اینجا، صداقت شماست. هرچه برای مدت طولانی تری با افراد کار کنید، آنها در زمان مشکلات، برای برآورده کردن نیازهایشان، بیشتر به شما اعتماد می کنند.

۴.فروشنده در پیشنهادها و تعهدات خود، منحصر به فرد است. نه فقط این گفته که با هم هر هفته در تماس هستیم، بلکه گفتن این جمله که هر پنجشنبه با هم در تماس هستیم (اعلام زمانبندی)، اطمینان و اعتماد را بیشتر می کند.

البته اگر شما چنین تعهدی بدهید، باید مطمئن باشید که می توانید به آن عمل کنید. کم کاری و فراموشی شما، باعث نابودی کل ساختار یکپارچگی و صداقت شما می شود.

( منبع : قدرت فروش مثبت ، استفان شیفمن )

ادامه مقالات قدرت فروش مثبت را دنبال کنید…

پیوستن به خانواده ایده پردازان

مقالات مرتبط

مطالبی که شاید برای شما جذاب باشند

دیدگاه های شما

لطفا دیدگاههای خود را با ما در میان بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *