ایده پردازان
ایده پردازان
عبارت مورد نظر خود را جستجو نمایید
B2B bertonix content marketing dmark Google Ads host HTML ISP NLP PR pwconf startupgrind video marketing آداب اداری اثر مرکب احتیاط در ریسک کردن است! اخبار جعلی اخبار جعلی و کسب و کارها اخلاق در کار از خوب به عالی استارتاپ گرایند استخدام استراتژی اقیانوس آبی استراتژی های اثر بخش تبلیغات استرس استودیو ایده پردازان استوری اینستاگرام اشتراک‌گذاری محتوا افزایش دنبال کننده در اینستاگرام افزایش ممبر الوپیک انتقاد اندروید انگیزه ایجاد انگیزه در کارکنان ایده ایده های جدید برای توسعه‌ ی کسب و کار در اینستاگرام ایده پردازان ایده پردازم ایلان ماسک و ده قانون موفقیت او ایمیل مارکتینگ اینستاگرام اینستاگرام مارکتنیگ اینستاگرام مارکتینگ بازار ارز بازار بورس بازار سکه بازاریابی بازاریابی ایمیلی بازاریابی اینترنتی بازاریابی تلفنی بازاریابی در وکالت بازاریابی دیجیتال بازاریابی رویدادی بازاریابی سال ۲۰۲۰ بازاریابی محتوا بازاریابی مستقیم بازاریابی ویدیویی بازاریابی ویروسی بازاریابی چریکی بازیچه دست دیگران نباشید بحران کسب و کارها برتونیکس برنامه ایده پردازان برنامه نویسی برند سازی برندسازی شخصی بهانه بی بهانه بهینه سازی محتوا بهینه سازی موتور جستجو بهینه سازی گوگل بیت کوین تامین تجهیزات تبلیغات تبلیغات بازاریابی تبلیغات در گوگل تبلیغات کلیکی تجارت الکترونیک ترفندهای موفقیت تواضع توانمندسازی توسعه کسب و کار تولید محتوا تولید محتوای ویدیویی توییتر تپ‌سی تکنیک فروش تکنیک های وبلاگ نویسی تیزر تبلیغاتی تیم کوک و ده قانون موفقیت او جذب مشتری جعل خبر جف بزوس و ده قانون موفقیت او جلسات کاری جلسه حفظ تمرکز کارمندان حمایت خانواده موفق خرده فروشی خلاقیت خلق بهترین سال زندگی خودافشایی داستان های یک مدیر مارکتینگ دروغ رسانه ای ده قانون موفقیت بیل گیتس دورکاری دورکاری شرکت ها دیجیتال مارکتینگ دی مارک دینامیت موفقیت راه های بهبود نتایج جستجوی گوگل راهکارهای رشد کسب و کار راهکارهای مدیریتی رخت ایرانی رسانه های اجتماعی رشد شخصی رشد غیرمنتظره فروش رفتار سازمانی مثبت رهبران ارزش آفرین رهبری روان‌شناسی روان‌شناسی مدیریت روان‌شناسی کار روزمرگی ریسک سرمایه گذاری زبان بدن زندگی به همین سادگی سئو ساخت موشن گرافیک ساخت هویت تجاری سازماندهی ساماندهی سخنوری سرمایه سلامت سوپر مارکت شبکه های اجتماعی شبکه‌های اجتماعی شکست کسب و کار شیرینی صفحه اول گوگل طراحی سایت طراحی لوگو طراحی محیط طراحی گرافیک طوفان فکری عادت عادت های مثبت عملکرد شغلی فرسودگی شغلی فرهنگ سازمانی فروش فروشنده باهوش فروشگاه اینترنتی فریلنسر فناوری فینتک قدرت بیان قدرت زمان قدرت فروش قدرت مذاکره قرارداد لینکدین مارکتینگ مارکتینگ پلن مارک زاکربرگ متقاعد کردن مثبت اندیشی مثل یک بیلیونر فکر کنید مجموعه ی کارآمد محتوا محصول مدیریت مدیریت بحران مدیریت ریسک مدیریت زمان مدیریت منابع انسانی مدیریت پروژه مدیریت کسب و کار مزیت رقابتی مسئولیت‌پذیری مستر تیستر مشاغل بازاریابی مشاغل محلی مشتری مداری مصاحبه معرفی کتاب منابع انسانی منابع مالی مهارت های تخصصی موتور جستجوی گوگل موتورهای جستجو موشن گرافیک موفقیت موفقیت در بازار کار موقعیت شغلی میوه فروشی نوآوری در مدیریت نکات مهم برگزاری جلسات نیروی کار نیلپر هاست و سرور هدف هشتگ همدلی هوش اجتماعی هوش خلاق واتس آپ وب فارسی وبلاگ نویسی وب مارکتینگ وبینار وقت شناسی ویدئو مارکتینگ ویدیو ویدیو مارکتینگ ویروس کرونا ویروس کرونا و دورکاری ویژگی های لازم یک مدیر پاپکو پخش زنده پول سازی با بازاریابی اینترنتی پویایی پیتر دراکر و ده قانون موفقیت او چطور با هر شخصی صحبت کنیم چه کسی تغییر را کشت چک و سفته کارآفرینی کارآفرینی زنان کارافرینی کارمند بد قلق کافه تهرون کتابفروشی کرونا کرونا و اقتصاد کسب و کار کسب و کار آنلاین کسب و کار خانگی کسب و کار موفق کسب و کارها در کرونا کسب و کارهای اینترنتی کسب و کارهای زنانه کسب و کارهای کوچک کسب و کار کوچک کلانا کلمات کلیدی کمپین حمایت کسب و کار کمپین‌های تبلیغاتی کپی رایتینگ گاو بنفش گزارش گل فروشی یوتیوب
۱۳۹۸/۰۲/۳۰
471 بازدید
بدون دیدگاه
اشتراک گذاری

قدرت بیان: چند راه هنرمندانه برای شروع سخنرانی

بیل گاو ، یکی از بهترین سخنرانان در آمریکا پس از این که معرفی می شود، طوری روی سن می رود که گویی همین الآن صحبت هایش با فردی تمام شده و آماده است تا سخنرانی اش را برای گروه ارائه دهد. مخاطبان احساس می کنند تمام صحبت های او یک مکالمه پیاپی است. بیل معمولا به گوشه ای از سن می رود، صدایش را به نحو مرموزی پایین می آورد، دست هایش را از هم باز می کند و به مخاطبانش اشاره می کند کمی نزدیک شوند. مثلا می گوید: «بیا اینجا، می خواهم چیزی بگویم.» و سپس به آنها اشاره می کند جلوتر بیایند، گویی می خواهد رازی را به تمام شنوندگان بگوید. نکته جالب این است که همه افراد حاضر در جلسه خم می شوند تا «رازی» را که او قرار است بگوید بشنوند. سپس ناگهان همه متوجه کاری که انجام داده اند می شوند و می خندند. او این کار جالب را انجام می دهد تا مخاطبان را مطیع خود کند.

  • سؤالی بپرسید، یک نظرسنجی برگزار کنید

می توانید سخنرانی تان را با یک جمله مثبت شروع کنید و سپس سؤالی بپرسید که مستلزم این باشد که مخاطبان دست هایشان را بلند کنند. مثلا می توانید چنین جمله ای بگویید: «در حال حاضر، شرایط برای زندگی و تجارت در آمریکا بسیار مناسب است. راستی اینجا چند نفر شغل آزاد دارند؟» دستتان را بلند کنید تا نشان دهید از آنها توقع دارید همین کار را انجام دهند. من از این روش استفاده کرده ام و بعد از این که چند نفر دستشان را بالا می برند، به یک نفر در ردیف جلو که دستش را بلند کرد می گویم: «اینجا چند نفر واقعا شغل آزاد دارند؟» بی شک می گوید: «همه!» سپس تشکر و جواب را تأیید می کنم: «حق با شماست! همه ما از زمانی که اولین شغلمان را انتخاب می کنیم تا روزی که بازنشسته می شویم، شغل آزاد داریم؛ مهم نیست چه کسی چک حقوقمان را امضا می کند، همه ما برای خودمان کار می کنیم.»

  • کاری کنید که آنها با همدیگر صحبت کنند

می توانید از مخاطبان بخواهید به طرف فردی که کنارشان است برگردند تا درباره نکته خاصی با هم گفت وگو کنند. به عنوان مثال، می توانید بگویید، «به بغل دستی تان بگویید دوست دارید از این سمینار چه چیزی یاد بگیرید.» هر کاری که از مخاطبان بخواهید . البته هر کار منطقی به آنها انجام خواهند داد. اگر با اعتماد به نفس از آنها بخواهید کاری انجام بدهند دستورات و رهبری شما به راحتی آنها را تحت تأثیر قرار خواهد داد.

  • با مطرح کردن یک مشکل شروع کنید

می توانید سخنرانی را با مطرح کردن مشکلی شروع کنید که باید حل شود. اگر همه به صورت مشترک چنین مشکلی داشته باشند، بلافاصله تمام توجه مخاطبان را جلب خواهید کرد. به عنوان مثال، می توانید بگویید: دست کم ۶۳ درصد از افرادی که به دوران افزایش جمعیت تعلق دارند، بدون این که پول کافی داشته باشند که تا آخر عمر آنها را تأمین کند در حال بازنشسته شدن هستند. باید به این مشکل توجه داشته باشیم و بلافاصله اقدام کنیم تا مطمئن شویم تمام افرادی که بازنشسته می شوند، می توانند بقیه عمرشان را در آرامش زندگی کنند.

  • یک جمله بگویید، یک سؤال بپرسید

می توانید در شروع سخنرانی یک جمله قانع کننده بگویید و سپس یک سؤال بپرسید. پس از این که جواب سؤالتان را گرفتید سؤال دیگری بپرسید. این کار بلافاصله مخاطبان را در روند سخنرانی دخیل می کند و باعث می شود آنها به تمام صحبت های شما گوش کنند. به عنوان مثال: ۲۰ درصد از مردم ما، ۸۰ درصد از درآمد جامعه را دارند. آیا شما جز این ۲۰ درصد برتر هستید؟ اگر نیستید آیا دوست دارید به ۲۰ درصد یا حتی ۱۰ درصد برتر ملحق شوید؟ خوب، تا چند دقیقه دیگر می خواهم ایده هایی در اختیارتان بگذارم تا به کمک آن ها جز پر درآمد ترین افراد جامعه شوید. آیا این، هدف خوبی برای گردهمایی امروز است؟

این یک پدیده جالب روان شناسی است که مردم از دوران کودکی شرطی می شوند که وقتی از آنها سؤالی پرسیده می شود به آن پاسخ دهند. هر وقت سؤالی می پرسید، افراد به صورت غریزی و غیر ارادی جواب سؤالتان را می دهند؛ حتی ممکن است این کار را به آرامی انجام دهند. وقتی می پرسید: «اینجا چند نفر می خواهند طی یکی دو سال آینده درآمدشان دو برابر شود؟» تقریبا تمام مخاطبان به صورت غریزی و غیر ارادی دستشان را بلند می کنند، یا با صدای بلند موافقتشان را اعلام می کنند. هر وقت سؤالی می پرسید و سپس چند ثانیه مکث می کنید تا مخاطبان سؤال را تجزیه و تحلیل کنند، تسلط کامل بر آن ها به دست می آورید. حقیقت این است: فردی که سؤال می پرسد، مکالمه و حتی افرادی را که به سؤال جواب می دهند کنترل می کند.

حتی اگر مخاطبان با صدای بلند جواب ندهند، نمی توانند جلوی خودشان را بگیرند و جواب سؤال را ندهند. من معمولا برای اثبات این نکته، سؤالات مرسوم می پرسم مانند: «اتومبیل شما چه رنگی است؟» تمام مخاطبان به صورت غیر ارادی به پاسخ فکر می کنند. وقتی می پرسم: «آدرس شما چیست؟» آنها به صورت غریزی و غیرارادی به آدرسشان فکر می کنند. وقتی از مردم سؤال می پرسید آن ها نمی توانند جواب ندهند.

  • پل بسازید

یکی از مهم ترین ارکان شروع سخنرانی، ایجاد یک پل بین خودتان و مخاطبان است. با اشاره به یکی از نکات مشترک خودتان و مخاطبان شروع کنید. مثلا می توانید به این نکته اشاره کنید که امروز در صنعت آن ها کار می کنید، یا در گذشته چنین کاری را می کردید. می توانید بگویید که شما هم مثل آن ها فرزند دارید. می توانید بگویید با شهر آن ها آشنا یا طرفدار تیم ملی فوتبال یا بسکتبال هستید. یا حتی می توانید دغدغه یا مشکلی مشابه دغدغه ها و مشکلاتی که مخاطبان در محل کار یا زندگی شان با آن ها روبه رو هستند داشته باشید.

وقتی چند دقیقه صرف ساختن پل مشترک بین خودتان و مخاطبان می کنید، بلافاصله آن ها را طرفدار خود می کنید. آن ها شما را «یکی از خودشان می دانند، در مقابل صحبت ها و نظرات شما پذیراتر می شوند، اشتباه شما را راحت تر می بخشند و احساس می کنند شما به دلیل پیش زمینه مشترکتان با آن ها، دارای معلومات بیشتر و خوش برخوردتر هستید.»

منبع: (قدرت بیان، حرف بزن تا برنده شوی، اثر برایان تریسی)

ادامه ی مقالات قدرت بیان را دنبال کنید…

پیوستن به خانواده ایده پردازان

مقالات مرتبط

مطالبی که شاید برای شما جذاب باشند

دیدگاه های شما

لطفا دیدگاههای خود را با ما در میان بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *