IPE logo
IPE logo
عبارت مورد نظر را وارد کنید...
شاید برای شما جالب باشد
bertonix content marketing dmark Google Ads pwconf startupgrind video marketing اخبار جعلی اخبار جعلی و کسب و کارها استارتاپ گرایند استخدام استراتژی های اثر بخش تبلیغات استودیو ایده پردازان استوری اینستاگرام اشتراک‌گذاری محتوا افزایش دنبال کننده در اینستاگرام افزایش ممبر اندروید ایده های جدید برای توسعه‌ ی کسب و کار در اینستاگرام ایده پردازان ایده پردازم ایمیل مارکتینگ اینستاگرام اینستاگرام مارکتنیگ اینستاگرام مارکتینگ بازار ارز بازار بورس بازار سکه بازاریابی بازاریابی ایمیلی بازاریابی اینترنتی بازاریابی در وکالت بازاریابی دیجیتال بازاریابی رویدادی بازاریابی سال ۲۰۲۰ بازاریابی محتوا بازاریابی ویدیویی بحران کسب و کارها برتونیکس برنامه ایده پردازان برند سازی برندسازی شخصی بهینه سازی محتوا بهینه سازی موتور جستجو بهینه سازی گوگل تبلیغات تبلیغات بازاریابی تبلیغات در گوگل تبلیغات کلیکی تجارت الکترونیک تواضع توسعه کسب و کار تولید محتوا تولید محتوای ویدیویی تکنیک فروش تکنیک های وبلاگ نویسی تیزر تبلیغاتی جذب مشتری جعل خبر جلسات کاری حفظ تمرکز کارمندان خرده فروشی خلاقیت دروغ رسانه ای دورکاری دورکاری شرکت ها دیجیتال مارکتینگ دی مارک راه های بهبود نتایج جستجوی گوگل راهکارهای رشد کسب و کار راهکارهای مدیریتی رخت ایرانی رسانه های اجتماعی رشد غیرمنتظره فروش رهبران ارزش آفرین روان‌شناسی مدیریت ریسک سرمایه گذاری سئو ساخت موشن گرافیک ساخت هویت تجاری سرمایه سوپر مارکت شبکه های اجتماعی شبکه‌های اجتماعی شکست کسب و کار شیرینی صفحه اول گوگل طراحی لوگو طراحی گرافیک فروش فروشگاه اینترنتی فریلنسر قدرت مذاکره مارکتینگ مارکتینگ پلن محتوا محصول مدیریت مدیریت بحران مدیریت منابع انسانی مدیریت پروژه مدیریت کسب و کار مشاغل بازاریابی مشاغل محلی مشتری مداری مصاحبه موتور جستجوی گوگل موتورهای جستجو موشن گرافیک موفقیت موفقیت در بازار کار موقعیت شغلی میوه فروشی نوآوری در مدیریت نکات مهم برگزاری جلسات نیروی کار نیلپر هاست و سرور هشتگ وب فارسی وبلاگ نویسی وب مارکتینگ وبینار ویدئو مارکتینگ ویدیو ویدیو مارکتینگ ویروس کرونا ویروس کرونا و دورکاری پاپکو پخش زنده پول سازی با بازاریابی اینترنتی کارآفرینی کارآفرینی زنان کارافرینی کافه تهرون کتابفروشی کرونا کرونا و اقتصاد کسب و کار کسب و کار آنلاین کسب و کار موفق کسب و کارها در کرونا کسب و کارهای اینترنتی کسب و کارهای زنانه کسب و کارهای کوچک کلانا کلمات کلیدی کمپین‌های تبلیغاتی کپی رایتینگ گل فروشی یوتیوب
قدرت بیان

قدرت بیان : شرایط محل را بسنجید

قدرت بیان : شرایط محل را بسنجید

باید با اوضاع شهری که قرار است در آن سخنرانی کنید، آشنا باشید. به عنوان مثال، من چندین بار در شهرهایی صحبت کرده ام که تیم محلی آن ها طی چند روز اخیر در مسابقات قهرمانی برنده شده یا شکست خورده بودند. آگاهی از این نکته و اشاره به آن در مقدمه صحبت هایتان حائز اهمیت است. در غیر این صورت، ذهن مخاطبان بیشتر مشغول حادثه ورزشی خواهد بود و ممکن است حس کنند شما بیگانه ای هستید که آن ها را نمی شناسید، یا درکشان نمی کنید.

باید بدانید به تازگی چه کسی برای آنها سخنرانی کرده است

یکی دیگر از ارکان آمادگی، آگاهی از سایر تجارب مخاطبان یا سخنرانان دیگر است. چه کس دیگری و در رابطه با چه موضوعی برای آن ها سخنرانی کرده است؟ واکنش آن ها نسبت به سایر سخنرانان و موضوع سخنرانی چه بوده؟ آیا آن ها از صحبت های سخنران قبلی سرخورده شده اند؟ اگر جواب مثبت است، چرا؟ اگر از سخنران قبلی خوششان آمده دلیل این امر را جویا شوید. آن سخنران، چه حرف هایی زده است؟

در جلسات طولانی، آگاهی از این که قبل از سخنرانی شما چه کسی و در چه موردی صحبت خواهد کرد، مهم است. به علاوه، باید بدانید در سخنرانی قبلی چه کسی برای مخاطبان صحبت کرده و واکنش مخاطبان نسبت به صحبت های او چه بوده است.

به اقتضای دغدغه های مخاطبان صحبت کنید

همین اواخر برای یک گروه ۴۰۰۰ نفری سخنرانی کردم. برای آماده کردن صحبت هایم زمان زیادی اختصاص دادم و در این کار با مسئولان اصلی جلسه گفت و گوی جامعی داشتم. در نتیجه، سخنرانی ۹۰ دقیقه ای ام، تمام مضامین اصلی شرکت، دغدغه ها، چالش های رقابتی و جهت گیری های آینده را در بر گرفت. پس از سخنرانی، رئیس شرکت به من گفت: یکی از بهترین سخنرانی هایی بوده که تا به حال شنیده است.

مدیران شرکت قبلا از سخنرانان دیگری هم کمک گرفته بودند تا در ازای مبالغ هنگفت نظرات آن ها را به مخاطبان منتقل کنند، اما آن ها در این زمینه موفق نبوده اند. او گفت وقتی آن ها سخنرانی شان را شروع می کردند بلافاصله مشخص می شد زمان کمی را برای بیان دغدغه های شرکت صرف کرده اند و در نتیجه، هرگز دوباره از آن ها دعوت نشد.

در ابتدای سخنرانی، هدف را در نظر بگیرید

سؤال عینی را به یاد داشته باشید. اگر بتوانید پس از سخنرانی، با مخاطبانتان مصاحبه کنید و از آنها بپرسید: «از سخنرانی من چه چیزی یاد گرفتید و می خواهید در نتیجه حرف های من چه کار متفاوتی انجام دهید؟» دوست دارید آن ها چه جوابی بدهند؟ هرچه جوابشان به این سؤال دقیق تر باشد، طراحی و سازماندهی صحبت هایتان راحت تر خواهد بود، طوری که می توانید در زمان اختصاص داده شده به هدفتان برسید.

منبع: (قدرت بیان، حرف بزن تا برنده شوی، اثر برایان تریسی)

ادامه ی مقالات قدرت بیان را دنبال کنید…

مطالب مرتبط

دیدگاه خود را بگذارید

avatar