IPE logo
IPE logo
عبارت مورد نظر را وارد کنید...
شاید برای شما جالب باشد
bertonix content marketing dmark pwconf startupgrind video marketing استارتاپ گرایند استراتژی های اثر بخش تبلیغات استوری اینستاگرام اشتراک‌گذاری محتوا افزایش دنبال کننده در اینستاگرام افزایش ممبر اندروید ایده های جدید برای توسعه‌ ی کسب و کار در اینستاگرام ایده پردازان ایده پردازم ایمیل مارکتینگ اینستاگرام اینستاگرام مارکتنیگ اینستاگرام مارکتینگ بازار ارز بازار بورس بازار سکه بازاریابی بازاریابی ایمیلی بازاریابی دیجیتال بازاریابی سال ۲۰۲۰ بازاریابی محتوا بازاریابی ویدیویی برتونیکس برنامه ایده پردازان برند سازی برندسازی شخصی بهینه سازی محتوا بهینه سازی موتور جستجو تبلیغات تبلیغات کلیکی تواضع تولید محتوا تولید محتوای ویدیویی تکنیک فروش تکنیک های وبلاگ نویسی تیزر تبلیغاتی خلاقیت دیجیتال مارکتینگ دی مارک راه های بهبود نتایج جستجوی گوگل راهکارهای رشد کسب و کار راهکارهای مدیریتی رخت ایرانی رسانه های اجتماعی رشد غیرمنتظره فروش رهبران ارزش آفرین ریسک سرمایه گذاری سئو ساخت هویت تجاری سرمایه سوپر مارکت شبکه های اجتماعی شبکه‌های اجتماعی شیرینی طراحی لوگو فروش فروشگاه اینترنتی فریلنسر قدرت مذاکره مارکتینگ مارکتینگ پلن محتوا محصول مدیریت مدیریت منابع انسانی مدیریت کسب و کار مشاغل بازاریابی مشتری مداری مصاحبه موفقیت موفقیت در بازار کار میوه فروشی نیلپر هاست و سرور هشتگ وب فارسی وب مارکتینگ وبینار ویدئو مارکتینگ ویدیو ویدیو مارکتینگ پاپکو پخش زنده پول سازی با بازاریابی اینترنتی کارآفرینی کافه تهرون کتابفروشی کسب و کار آنلاین کسب و کار موفق کسب و کارهای اینترنتی کلانا کلمات کلیدی کمپین‌های تبلیغاتی کپی رایتینگ گل فروشی
قدرت بیان

قدرت بیان : ساعت را کنترل کنید

قدرت بیان : ساعت را کنترل کنید

به زمانی که در اختیارتان گذاشته اند و ساختاری که از صحبت های تان انتظار می رود، کاملا دقت کنید. گاهی اوقات مخاطبان از شما توقع دارند ۷۵ درصد از زمان را صحبت کنید و سپس یک جلسه پرسش و پاسخ داشته باشید. اما ممکن است در برخی موارد، طراحان جلسه از شما بخواهند تمام وقت را صحبت کنید. در هر صورت باید دقیقا هر زمانی که گفتند، سخنرانی را تمام کنید.

بسیاری از سخنرانی ها، کنفرانس ها و جلسات به لحاظ زمانی به دقت طراحی شده اند. به عنوان مثال، یک بار از من دعوت شد برای ۵ هزار نفر سخنرانی کنم. طراحان جلسه به اندازه ای سختگیر بودند که از من خواستند سخنرانی ام را با جزئیات بنویسم و سپس به من پولی دادند تا برای گروه کوچکی از مدیران سخنرانی کنم که درباره سخنرانی ام نظر بدهند و مرا راهنمایی کنند.

دغدغه اصلی آن ها، میزان دقایقی بود که صرف می کردم. پیش از سخنرانی من، سخنران دیگری که ۲۲ دقیقه زمان داشت ۲۸ دقیقه صحبت کرد. چون من پشت سن ایستاده بودم و منتظر بودم نوبتم برسد، متوجه شدم که طراحان جلسه ناراحت، نگران و عصبی هستند. آن ها حتی اهمیتی به صحبت های سخنران نمی دادند؛ تنها چیزی که برایشان مهم بود این بود که او با صحبت های اضافی اش برنامه زمان بندی آن ها را به هم ریخته بود. آن ها دیگر از او دعوت نکردند.

وقتی کارتان را انجام دادید آماده شوید

برای آماده شدن روش بسیار خوبی وجود دارد که من طی این چند سال آن را به کار برده ام. کارم را با یک تکه کاغذ خالی شروع می کنم. عنوان سخنرانی ام را بالای آن یادداشت می کنم؛ سپس یک توصیف یک جمله ای از هدف سخنرانی ام می نویسم. «وظیفه ای» که سخنرانی من بر عهده دارد چیست؟ بعد خودم را ملزم می کنم که تک تک ایده ها، نگرش ها، اصطلاحات، آمار و ارقام، نمونه ها یا مثال هایی را که می توانم در سخنرانی ام به کار ببرم، از کل به جز بنویسم.

می نویسم و می نویسم و می نویسم و می نویسم. گاهی وقت ها، در پایان کار دو یا سه صفحه یادداشت دارم. سپس قسمت های اصلی این یادداشت ها را انتخاب می کنم و آن ها را به ترتیب کنار هم قرار می دهم تا متن سخنرانی ام کامل شود. شما هم می توانید همین کار را انجام بدهید.

جالب است که وقتی خودتان را مجبور می کنید درباره ۲۰ یا ۳۰ یا ۵۰ نکته، که احساس می کنید برای سخنرانی تان ضروری هستند، مطلب بنویسید، ایده های زیادی به ذهنتان خطور می کند. وقتی تمام این نکات را سازماندهی کردید با یک خودکار قرمز به اول یادداشت هایتان برگردید و دور ۱۰ نکته ای که بیشترین تأثیر را در سخنرانی تان خواهد داشت خط بکشید. وقتی این نکات را به ترتیب سازماندهی کنید، می بینید که سخنرانی تان خود به خود شکل می گیرد.

منبع: (قدرت بیان، حرف بزن تا برنده شوی، اثر برایان تریسی)

ادامه ی مقالات قدرت بیان را دنبال کنید…

مطالب مرتبط

دیدگاه خود را بگذارید

avatar