IPE logo
IPE logo
عبارت مورد نظر را وارد کنید...
شاید برای شما جالب باشد
bertonix content marketing dmark pwconf startupgrind video marketing استارتاپ گرایند استراتژی های اثر بخش تبلیغات استوری اینستاگرام اشتراک‌گذاری محتوا افزایش دنبال کننده در اینستاگرام افزایش ممبر اندروید ایده های جدید برای توسعه‌ ی کسب و کار در اینستاگرام ایده پردازان ایده پردازم ایمیل مارکتینگ اینستاگرام اینستاگرام مارکتنیگ اینستاگرام مارکتینگ بازار ارز بازار بورس بازار سکه بازاریابی بازاریابی ایمیلی بازاریابی اینترنتی بازاریابی دیجیتال بازاریابی سال ۲۰۲۰ بازاریابی محتوا بازاریابی ویدیویی برتونیکس برنامه ایده پردازان برند سازی برندسازی شخصی بهینه سازی محتوا بهینه سازی موتور جستجو بهینه سازی گوگل تبلیغات تبلیغات کلیکی تواضع تولید محتوا تولید محتوای ویدیویی تکنیک فروش تکنیک های وبلاگ نویسی تیزر تبلیغاتی خلاقیت دیجیتال مارکتینگ دی مارک راه های بهبود نتایج جستجوی گوگل راهکارهای رشد کسب و کار راهکارهای مدیریتی رخت ایرانی رسانه های اجتماعی رشد غیرمنتظره فروش رهبران ارزش آفرین ریسک سرمایه گذاری سئو ساخت هویت تجاری سرمایه سوپر مارکت شبکه های اجتماعی شبکه‌های اجتماعی شیرینی طراحی لوگو فروش فروشگاه اینترنتی فریلنسر قدرت مذاکره مارکتینگ مارکتینگ پلن محتوا محصول مدیریت مدیریت منابع انسانی مدیریت کسب و کار مشاغل بازاریابی مشتری مداری مصاحبه موتور جستجوی گوگل موتورهای جستجو موشن گرافیک موفقیت موفقیت در بازار کار میوه فروشی نیلپر هاست و سرور هشتگ وب فارسی وبلاگ نویسی وب مارکتینگ وبینار ویدئو مارکتینگ ویدیو ویدیو مارکتینگ پاپکو پخش زنده پول سازی با بازاریابی اینترنتی کارآفرینی کافه تهرون کتابفروشی کسب و کار آنلاین کسب و کار موفق کسب و کارهای اینترنتی کلانا کلمات کلیدی کمپین‌های تبلیغاتی کپی رایتینگ گل فروشی یوتیوب
قدرت بیان

قدرت بیان : سه بخش هر پیام شما

قدرت بیان : سه بخش هر پیام شما

چند سال قبل، آلبرت محرابیان در دانشگاه معتبر UCLA لس آنجلس آمریکا تحقیقاتی درباره ارتباط مؤثر انجام داد و پس از این تحقیق ها نتیجه گرفت، هر پیام شفاهی سه قسمت دارد:

واژه، لحن صدا و زبان بدن گوینده.

واژه در قدرت بیان

شگفت انگیز است که براساس نتایج تحقیقات محرابیان، واژه ها فقط ۷ درصد از هر پیام انتقال یافته را تشکیل می دهند. البته واژه هایی که شما به کار می برید، بسیار مهم هستند و باید به دقت انتخاب شوند. آن ها باید به لحاظ دستوری صحیح باشند و درست در کنار هم قرار بگیرند. اما همه ما صحبت های سخنرانان تحصیل کرده و در عین حال کسل کننده ای را شنیده ایم که از واژه های بی نظیری استفاده می کنند، اما پیامشان تأثیرگذار نیست؛ پس واژه ها به تنهایی کافی نیستند.

لحن صدا در قدرت بیان

قسمت دوم، که محرابیان به اهمیت آن در برقراری ارتباط پی برد، لحن صداست. طبق محاسبات او، ۳۸ درصد از هر پیام، در نواخت و تأکید بر واژه های مختلف جلوه پیدا می کند. این جمله را تکرار کنید: «خیلی دوستت دارم.» با تأکید بر هریک از واژه ها یا با ادای این جمله به حالت سؤالی، به جای حالت خبری، می توانید معنی کل جمله را تغییر دهید. امتحان کنید. جمله را طوری ادا کنید که لحنتان کاملا خبری یا سؤالی به نظر برسد. توجه داشته باشید که صرفا با تأکید بر یکی از واژه ها معنی جمله کاملا تغییر می کند.

همه مردان در زندگی شان بحث با زنان را بر سر مسائل بی اهمیت تجربه کرده اند. مردها عادت دارند از واژه ها به عنوان ابزار استفاده کنند، اما زنان برای درک کردن و برقراری ارتباط آن ها را به کار می گیرند، پس برداشت آن ها از واژه های یکسان متفاوت است. به عنوان مثال، ممکن است زن از حرفی که مرد زده عصبانی یا آزرده شود، اما مرد این طور استدلال می کند: «من فقط چنین و چنان گفتم.» و زن با عصبانیت جواب می دهد: «حرفی که زدی مهم نیست، لحنی که داشتی مرا عصبی کرد.» شما می توانید با تغییر عمدی لحنتان و توجه به اهمیت آن، کل پیام و تأثیر متعاقب آن بر مخاطبانتان را تغییر دهید.

زبان بدن گوینده در قدرت بیان

به علاوه، محرابیان پی برد که دست کم ۵۵ درصد از پیام از طریق زبان بدن گوینده منتقل می شود. دلیل این امر آن است که تعداد عصب های چشم تا مغز ۲۲ برابر تعداد عصب های گوش تا مغز است؛ به همین دلیل تأثیر دیداری، قطعا بسیار قوی تر از اثرات دیگر است.

منبع: (قدرت بیان، حرف بزن تا برنده شوی، اثر برایان تریسی)

ادامه ی مقالات قدرت بیان را دنبال کنید…

مطالب مرتبط

دیدگاه خود را بگذارید

avatar