لوگوی ایده پردازان
لوگوی ایده پردازان
عبارت مورد نظر را وارد کنید...
شاید برای شما جالب باشد
B2B bertonix content marketing dmark Google Ads host HTML ISP NLP PR pwconf startupgrind video marketing آداب اداری اثر مرکب احتیاط در ریسک کردن است! اخبار جعلی اخبار جعلی و کسب و کارها اخلاق در کار از خوب به عالی استارتاپ گرایند استخدام استراتژی اقیانوس آبی استراتژی های اثر بخش تبلیغات استرس استودیو ایده پردازان استوری اینستاگرام اشتراک‌گذاری محتوا افزایش دنبال کننده در اینستاگرام افزایش ممبر الوپیک انتقاد اندروید انگیزه ایجاد انگیزه در کارکنان ایده ایده های جدید برای توسعه‌ ی کسب و کار در اینستاگرام ایده پردازان ایده پردازم ایلان ماسک و ده قانون موفقیت او ایمیل مارکتینگ اینستاگرام اینستاگرام مارکتنیگ اینستاگرام مارکتینگ بازار ارز بازار بورس بازار سکه بازاریابی بازاریابی ایمیلی بازاریابی اینترنتی بازاریابی تلفنی بازاریابی در وکالت بازاریابی دیجیتال بازاریابی رویدادی بازاریابی سال ۲۰۲۰ بازاریابی محتوا بازاریابی مستقیم بازاریابی ویدیویی بازاریابی ویروسی بازاریابی چریکی بازیچه دست دیگران نباشید بحران کسب و کارها برتونیکس برنامه ایده پردازان برنامه نویسی برند سازی برندسازی شخصی بهانه بی بهانه بهینه سازی محتوا بهینه سازی موتور جستجو بهینه سازی گوگل بیت کوین تامین تجهیزات تبلیغات تبلیغات بازاریابی تبلیغات در گوگل تبلیغات کلیکی تجارت الکترونیک ترفندهای موفقیت تواضع توانمندسازی توسعه کسب و کار تولید محتوا تولید محتوای ویدیویی توییتر تپ‌سی تکنیک فروش تکنیک های وبلاگ نویسی تیزر تبلیغاتی تیم کوک و ده قانون موفقیت او جذب مشتری جعل خبر جف بزوس و ده قانون موفقیت او جلسات کاری جلسه حفظ تمرکز کارمندان حمایت خانواده موفق خرده فروشی خلاقیت خلق بهترین سال زندگی خودافشایی داستان های یک مدیر مارکتینگ دروغ رسانه ای ده قانون موفقیت بیل گیتس دورکاری دورکاری شرکت ها دیجیتال مارکتینگ دی مارک دینامیت موفقیت راه های بهبود نتایج جستجوی گوگل راهکارهای رشد کسب و کار راهکارهای مدیریتی رخت ایرانی رسانه های اجتماعی رشد شخصی رشد غیرمنتظره فروش رفتار سازمانی مثبت رهبران ارزش آفرین رهبری روان‌شناسی روان‌شناسی مدیریت روان‌شناسی کار روزمرگی ریسک سرمایه گذاری زبان بدن زندگی به همین سادگی سئو ساخت موشن گرافیک ساخت هویت تجاری سازماندهی ساماندهی سخنوری سرمایه سلامت سوپر مارکت شبکه های اجتماعی شبکه‌های اجتماعی شکست کسب و کار شیرینی صفحه اول گوگل طراحی سایت طراحی لوگو طراحی محیط طراحی گرافیک طوفان فکری عادت عادت های مثبت عملکرد شغلی فرسودگی شغلی فرهنگ سازمانی فروش فروشنده باهوش فروشگاه اینترنتی فریلنسر فناوری فینتک قدرت بیان قدرت زمان قدرت فروش قدرت مذاکره قرارداد لینکدین مارکتینگ مارکتینگ پلن مارک زاکربرگ متقاعد کردن مثبت اندیشی مثل یک بیلیونر فکر کنید مجموعه ی کارآمد محتوا محصول مدیریت مدیریت بحران مدیریت ریسک مدیریت زمان مدیریت منابع انسانی مدیریت پروژه مدیریت کسب و کار مزیت رقابتی مسئولیت‌پذیری مستر تیستر مشاغل بازاریابی مشاغل محلی مشتری مداری مصاحبه معرفی کتاب منابع انسانی منابع مالی مهارت های تخصصی موتور جستجوی گوگل موتورهای جستجو موشن گرافیک موفقیت موفقیت در بازار کار موقعیت شغلی میوه فروشی نوآوری در مدیریت نکات مهم برگزاری جلسات نیروی کار نیلپر هاست و سرور هدف هشتگ همدلی هوش اجتماعی هوش خلاق واتس آپ وب فارسی وبلاگ نویسی وب مارکتینگ وبینار وقت شناسی ویدئو مارکتینگ ویدیو ویدیو مارکتینگ ویروس کرونا ویروس کرونا و دورکاری ویژگی های لازم یک مدیر پاپکو پخش زنده پول سازی با بازاریابی اینترنتی پویایی پیتر دراکر و ده قانون موفقیت او چطور با هر شخصی صحبت کنیم چه کسی تغییر را کشت چک و سفته کارآفرینی کارآفرینی زنان کارافرینی کارمند بد قلق کافه تهرون کتابفروشی کرونا کرونا و اقتصاد کسب و کار کسب و کار آنلاین کسب و کار خانگی کسب و کار موفق کسب و کارها در کرونا کسب و کارهای اینترنتی کسب و کارهای زنانه کسب و کارهای کوچک کسب و کار کوچک کلانا کلمات کلیدی کمپین حمایت کسب و کار کمپین‌های تبلیغاتی کپی رایتینگ گاو بنفش گزارش گل فروشی یوتیوب
۱۳۹۸/۰۳/۰۱
243 بازدید
بدون دیدگاه
اشتراک گذاری

قدرت بیان : دیگران را ترغیب کنید(۱)

در ابتدا انواع جلسه ها را برای شما شرح می دهیم:

چهار نوع جلسه تجاری مختلف وجود دارد که عبارتند از:

۱. حل مشکل: هدف از این نوع جلسات، گفت و گو در مورد مشکل و به توافق رسیدن در مورد نحوه برطرف کردن آن است.

۲. تبادل اطلاعات: هدف از این جلسات، تبادل اطلاعات جدید، اطلاع رسانی و اطمینان از این نکته است که همه از تغییرات و وظایفشان مطلع هستند.

٣. معرفی محصولات جدید: هدف از این جلسات آشنایی تمام شرکت کنندگان با محصولات و خدمات جدیدی است که شرکت ارائه می دهد، یا قرار است ارائه دهد.

۴. تشکیل تیم: هدف از این جلسات، دور هم جمع کردن افراد است تا در مورد کارهایی که انجام می دهند و نحوه پیشرفتشان صحبت کنند. برگزاری این جلسات، راه مؤثری برای ایجاد روحیه همکاری و برای شرکت، امری ضروری است.

رئیس جلسه

اگر شما مسئولیت برگزاری جلسه را بر عهده دارید، باید کاملا آماده باشید و برای مطلع کردن شرکت کنندگان، با اشاره به نکات مورد نظرتان یادداشت داشته باشید. اگر از پاورپوینت یا آلبوم نمودار ها استفاده می کنید، باید از قبل آمادگی داشته باشید و کار با آنها را تمرین کنید. باید مطمئن شوید تمام چیزهایی را که برای برگزاری جلسه به صورت حرفه ای لازم است، در اختیار دارید. باتوجه به دستور جلسه، سخنرانی را با مهم ترین نکات شروع کنید. این امر به شما اطمینان می دهد که اگر به دلیل بحث های طولانی، وقت تمام شود، ۲۰ درصد از مطالب را که ۸۰ درصد ارزش دارند مطرح کرده اید.

شرکت کننده فعال

اگر در جلسه ای شرکت می کنید در پنج دقیقه اول یک سؤال بپرسید، یک جمله بگویید یا موضعی انتخاب کنید. کسانی که در پنج دقیقه اول صحبت می کنند، از نظر سایر شرکت کنندگان نقش مهم تر و قابل توجه تری در برگزاری جلسه بر عهده دارند. کسانی که در دقایق اول صحبت نمی کنند، معمولا نادیده گرفته می شوند و کسی به آنها اهمیت نمی دهد. هدف از تشکیل تمام جلساتی که برای گروه های کوچک یا بزرگ برگزار می شود، انجام نوعی فعالیت است. وقتی گروه به بررسی تک تک موارد می پردازد، شما با یک نفر دیگر باید در مورد فعالیت یا فعالیت هایی که قرار است در نتیجه این بحث و توافق انجام شود سؤال هایی بپرسید.

داوطلب برای مسئولیت ها

یکی از راه های فعالیت این است که برای انجام کارها داوطلب شوید. در تمام سازمان ها و گروه ها ۲۰ درصد از افراد ۸۰ درصد کارها را انجام می دهند. شرکت کنندگانی که به دنبال انجام کارها هستند و همیشه برای به عهده گرفتن مسئولیت بیشتر داوطلب می شوند، مهم ترین و اصلی ترین اعضای گروه به شمار می آیند. وقتی در مورد موضوعی بحث می شود، باید بپرسید: «برنامه عملکردی ما برای این مورد چیست؟ پس از آن چه کار کنیم؟» دست تان را بلند کنید و برای قبول مسئولیت در زمینه های مختلف داوطلب شوید. هرچه بیشتر احساس مسئولیت کنید سایر شرکت کنندگان جلسه شما را مهم تر و ارزشمندتر تلقی می کنند.

از قبل آماده شوید

وقتی در جلسه ای از شما انتظار دارند که اطلاعات خاصی ارائه دهید، همیشه می توانید از فرمول د د د د استفاده کنید. ابتدا دیدگاه خودتان را بگویید، سپس دلیل اعتقاد به آن را ذکر کنید؛ در ادامه دلیل این که چرا فکر می کنید استدلالتان درست است را بیان کنید و سپس دوباره دیدگاهتان را بگویید تا سخنرانی را به پایان برسانید. این یک روش بسیار مؤثر است تا طراحان جلسه و شرکت کنندگان تحت تأثیر میزان همکاری شما قرار بگیرند.

ترغیب دیگران

کلید موفقیت در هر جلسه این است که بتوانید دیگران را ترغیب کنید. این کار به شما امکان می دهد جهت گیری گفت وگو را تعیین کنید و تصمیمات و نتیجه گیری های نهایی را با داده های خود هماهنگ کنید. برای این که بتوانید دیگران را ترغیب کنید، شرکت کنندگان باید شما را دوست داشته باشند. برای این که مورد علاقه دیگران قرار بگیرید، باید دوست داشتنی باشید. دیگران باید با کمال میل از شما حمایت و ایده ها و نظرات شما را تأیید کنند.

کلید افزایش تسلط و ترغیب دیگران برای این که از شما حمایت و با شما موافقت کنند ساده است: کاری کنید که دیگران احساس کنند مهم هستند. ۶ اصل وجود دارد که می توانید در جلسات یا سایر موقعیت های اجتماعی یا تجاری در نظر بگیرید تا دیگران احساس کنند مهم هستند. اگر می خواهید با صحبت کردن برنده شوید، توجه به این نکات ضروری است:

قابلیت پذیرش؛ یکی از نیازهای اساسی انسان این است که بدون قید و شرط توسط دیگران پذیرفته شود. برای این که نشان دهید کسی را پذیرفته اید، وقتی او وارد می شود یا چیزی می گوید و در برگزاری جلسه همکاری می کند، مستقیم به او نگاه کنید و لبخند بزنید. این کار باعث می شود افراد احساس کنند مهم و ارزشمند هستند. در ضمن، اعتماد به نفس آنها افزایش و تصویر ذهنی شان بهبود می یابد. به علاوه، این کار باعث می شود افراد به صورت ناخودآگاه از پیشنهادها یا صحبت های شما حمایت کنند.

قدرشناسی؛ هر وقت به خاطر کاری که کسی انجام داده یا حرفی که زده از او قدرشناسی کنید، اعتماد به نفس و علاقه او به شما افزایش می یابد. ساده ترین راه برای ابراز قدرشناسی این است که از آن فرد به خاطر کاری که انجام داده، یا حرفی که زده و مفید و سازنده بوده، تشکر کنید. می توانید از این که مخاطبان به موقع آمده اند، به خاطر ارائه اطلاعات، به خاطر اظهار نظر و به خاطر این که به شما کمک یا اشتباهاتتان را اصلاح کرده اند، از آنها تشکر کنید. هر وقت به هر دلیلی از کسی تشکر می کنید، در واقع او را تشویق می کنید رفتارش را تکرار کند و حتی همکاری ارزشمندتری داشته باشد. وقتی از کسی تشکر می شود، او احساس می کند قابل احترام و مهم است. عبارت متشکرم در ایجاد علاقه افراد به شما و کسب اطمینان از این که دیگران با شما همکاری و از شما حمایت می کنند، بسیار مؤثر است.

ادامه ی این موارد را در مقاله ی آینده توضیح خواهیم داد.

منبع: (قدرت بیان، حرف بزن تا برنده شوی، اثر برایان تریسی)

ادامه ی مقالات قدرت بیان را دنبال کنید…

پیوستن به خانواده ایده پردازان

با عضویت در خبرنامه ایده‌پردازان می‌توانید از آخرین اخبار و ویدئوهای ایده‌پردازان مطلع شوید.

دیدگاه های شما

لطفا دیدگاههای خود را با ما در میان بگذارید
guest
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات