ایده پردازان
ایده پردازان
عبارت مورد نظر خود را جستجو نمایید
B2B bertonix content marketing dmark Google Ads host HTML ISP NLP PR pwconf startupgrind video marketing آداب اداری اثر مرکب احتیاط در ریسک کردن است! اخبار جعلی اخبار جعلی و کسب و کارها اخلاق در کار از خوب به عالی استارتاپ گرایند استخدام استراتژی اقیانوس آبی استراتژی های اثر بخش تبلیغات استرس استودیو ایده پردازان استوری اینستاگرام اشتراک‌گذاری محتوا افزایش دنبال کننده در اینستاگرام افزایش ممبر الوپیک انتقاد اندروید انگیزه ایجاد انگیزه در کارکنان ایده ایده های جدید برای توسعه‌ ی کسب و کار در اینستاگرام ایده پردازان ایده پردازم ایلان ماسک و ده قانون موفقیت او ایمیل مارکتینگ اینستاگرام اینستاگرام مارکتنیگ اینستاگرام مارکتینگ بازار ارز بازار بورس بازار سکه بازاریابی بازاریابی ایمیلی بازاریابی اینترنتی بازاریابی تلفنی بازاریابی در وکالت بازاریابی دیجیتال بازاریابی رویدادی بازاریابی سال ۲۰۲۰ بازاریابی محتوا بازاریابی مستقیم بازاریابی ویدیویی بازاریابی ویروسی بازاریابی چریکی بازیچه دست دیگران نباشید بحران کسب و کارها برتونیکس برنامه ایده پردازان برنامه نویسی برند سازی برندسازی شخصی بهانه بی بهانه بهینه سازی محتوا بهینه سازی موتور جستجو بهینه سازی گوگل بیت کوین تامین تجهیزات تبلیغات تبلیغات بازاریابی تبلیغات در گوگل تبلیغات کلیکی تجارت الکترونیک ترفندهای موفقیت تواضع توانمندسازی توسعه کسب و کار تولید محتوا تولید محتوای ویدیویی توییتر تپ‌سی تکنیک فروش تکنیک های وبلاگ نویسی تیزر تبلیغاتی تیم کوک و ده قانون موفقیت او جذب مشتری جعل خبر جف بزوس و ده قانون موفقیت او جلسات کاری جلسه حفظ تمرکز کارمندان حمایت خانواده موفق خرده فروشی خلاقیت خلق بهترین سال زندگی خودافشایی داستان های یک مدیر مارکتینگ دروغ رسانه ای ده قانون موفقیت بیل گیتس دورکاری دورکاری شرکت ها دیجیتال مارکتینگ دی مارک دینامیت موفقیت راه های بهبود نتایج جستجوی گوگل راهکارهای رشد کسب و کار راهکارهای مدیریتی رخت ایرانی رسانه های اجتماعی رشد شخصی رشد غیرمنتظره فروش رفتار سازمانی مثبت رهبران ارزش آفرین رهبری روان‌شناسی روان‌شناسی مدیریت روان‌شناسی کار روزمرگی ریسک سرمایه گذاری زبان بدن زندگی به همین سادگی سئو ساخت موشن گرافیک ساخت هویت تجاری سازماندهی ساماندهی سخنوری سرمایه سلامت سوپر مارکت شبکه های اجتماعی شبکه‌های اجتماعی شکست کسب و کار شیرینی صفحه اول گوگل طراحی سایت طراحی لوگو طراحی محیط طراحی گرافیک طوفان فکری عادت عادت های مثبت عملکرد شغلی فرسودگی شغلی فرهنگ سازمانی فروش فروشنده باهوش فروشگاه اینترنتی فریلنسر فناوری فینتک قدرت بیان قدرت زمان قدرت فروش قدرت مذاکره قرارداد لینکدین مارکتینگ مارکتینگ پلن مارک زاکربرگ متقاعد کردن مثبت اندیشی مثل یک بیلیونر فکر کنید مجموعه ی کارآمد محتوا محصول مدیریت مدیریت بحران مدیریت ریسک مدیریت زمان مدیریت منابع انسانی مدیریت پروژه مدیریت کسب و کار مزیت رقابتی مسئولیت‌پذیری مستر تیستر مشاغل بازاریابی مشاغل محلی مشتری مداری مصاحبه معرفی کتاب منابع انسانی منابع مالی مهارت های تخصصی موتور جستجوی گوگل موتورهای جستجو موشن گرافیک موفقیت موفقیت در بازار کار موقعیت شغلی میوه فروشی نوآوری در مدیریت نکات مهم برگزاری جلسات نیروی کار نیلپر هاست و سرور هدف هشتگ همدلی هوش اجتماعی هوش خلاق واتس آپ وب فارسی وبلاگ نویسی وب مارکتینگ وبینار وقت شناسی ویدئو مارکتینگ ویدیو ویدیو مارکتینگ ویروس کرونا ویروس کرونا و دورکاری ویژگی های لازم یک مدیر پاپکو پخش زنده پول سازی با بازاریابی اینترنتی پویایی پیتر دراکر و ده قانون موفقیت او چطور با هر شخصی صحبت کنیم چه کسی تغییر را کشت چک و سفته کارآفرینی کارآفرینی زنان کارافرینی کارمند بد قلق کافه تهرون کتابفروشی کرونا کرونا و اقتصاد کسب و کار کسب و کار آنلاین کسب و کار خانگی کسب و کار موفق کسب و کارها در کرونا کسب و کارهای اینترنتی کسب و کارهای زنانه کسب و کارهای کوچک کسب و کار کوچک کلانا کلمات کلیدی کمپین حمایت کسب و کار کمپین‌های تبلیغاتی کپی رایتینگ گاو بنفش گزارش گل فروشی یوتیوب
1398/08/19
بدون دیدگاه
اشتراک گذاری

اگر در اینترنت راه‌های کسب درآمد را جستجو کنید به احتمال زیاد فروش محصول در اینترنت در بین آنها دیده می‌شود. نکته جالب‌تر اینکه همه وبسایت ها به راه اندازی فروشگاه اینترنتی اشاره کردند، اما اینکه چگونه محصول را انتخاب کنیم یا اینکه بدانیم که مشتری دارد یا خیر در هیچ وبسایتی دیده نمی‌شود. وقتی که شما یک طرح کسب و کار یا بیزینس پلن می‌نویسید، در جریان آن باید مشخص کنید که چه مقدار فروش دارید و در چه مدتی به هدف خود می‌رسید.

حالا اگر شما هم قصد فروش محصول در اینترنت را دارید و نمی‌دانید که چگونه یک کالا را به صورت آنلاین بفروشید، در ادامه با ما همراه باشید تا در مورد روند آن بحث کنیم.

فروش محصول در اینترنت تابع تعداد جستجوهای آن است

برای اینکه روند فروش آنلاین یک محصول را دنبال کنیم، تولید کیف دستی را در نظر می‌گیریم تا ببینیم که رساندن آن به فروش در بازار به چه صورت است. اولین کاری که شما باید انجام دهید، بررسی تعداد جستجوی کاربران در بستر اینترنت برای این محصول است. در واقع اگر کاربران به اندازه کافی برای این محصول جستجو داشته باشند، به احتمال زیاد با کسب و کار شما مواجه خواهد شد.

پس از اول به سراغ ابزار گوگل ترند (trends.google.com) بروید و در آن محصول مورد نظر یا کلمات مربوط به آن را جستجو کنید. مثلاً ما اگر کیف دستی را در این ابزار جستجو کنیم، متوجه می‌شویم که میزان جستجوی آن نسبتاً بالاست و حتی روند نشان داده شده در تصویر زیر مشخص می‌کند که احتمال بالا رفتن سرچ آن هم وجود دارد.

ابزار دیگری که تقریباً با میزان فروش محصول در اینترنت در ارتباط است، سرچ خود گوگل است. در گوگل کلمه مورد نظر و کلمات کلیدی مرتبط با آن را جستجو کنید و ببینید که آمار جستجوی آن در بین کاربران به چه صورت است و چه تعداد نتیجه برای آن آورده می‌شود.

سومین ابزاری که آمار خوبی از فروش آنلاین محصول به شما می‌دهد، گوگل کیوورد پلنر (keyword planner) است. این ابزار از این جهت اهمیت دارد که تعداد جستجو و میزان رقابت در مورد هر کلمه کلیدی را در اختیار شما قرار می‌دهد و به نوعی به شما می‌گوید که با چه میزان رقابتی مواجه هستید و تعداد جستجوی کاربران در یک محدوده زمانی خاص به چه صورت است.

«در جریان فروش محصول در اینترنت باید مشخص کنید که آیا کاربران به دنبال آن محصول هستند و آیا میزان جستجوی آنها برای آن محصول زیاد است یا کم»

فروش محصول در اینترنت تابع تعداد جستجوهای آن است

در گام دوم مشخص کنید که رقبای شما چه کاره هستند

این یکی دیگر از مهمترین بخشهای فروش محصول به صورت آنلاین است. فضای اینترنت یک فضای آزاد است و هر کسی با هزینه پایین می‌تواند اقدام به تبلیغات و فروش محصول کند. به همین دلیل میزان رقابت بسیار بالاست و باید درک درستی از رقبای خود داشته باشید.

حالا شما باز هم کلمه کیف دستی یا همان محصول مورد نظر خود را در گوگل وارد کنید و ببینید که تعداد نتایج آن به چه صورت است. نتایج به دست آمده برای کیف دستی در حدود ۱۷۹ میلیون بود. اگرچه این رقم بالاست اما چندان نگران کننده نیست. برای اینکه در مورد رقبای خود برای فروش محصول در اینترنت با این نتیجه قطعی برسید، به سراغ نتایج به دست آمده در صفحات یک تا سه گوگل بروید.

معمولاً نتایج ۱ تا ۳ در صفحه اول اصلی‌ترین رقبا و نتایج موجود در صفحات ۱ تا ۳ به عنوان رقبای بالقوه در نظر گرفته می‌شوند. به عنوان مثال در مورد کیف دستی، دیجی کالا نتیجه اول و دوم گوگل را به خود اختصاص داده بود و این نشان‌دهنده یک رقیب بسیار گردن کلفت و سابقه دار است. در کنار آن فروشگاه‌های کوچک‌تری آورده شده‌اند که رقابت کردن با آنها چندان سخت نیست.

البته به خاطر داشته باشید که این رقبا به معنی ناامیدی شما از فروش محصول در اینترنت نیست و اگر شما هم تلاش کنید می‌توانید نتایج خوبی به دست بیاورید. فقط دنبال کردن روند رقبا به شما روال خوب و مشخصی می‌دهد.

«برای فروش آنلاین یک کالا ابتدا مشخص کنید که رقبای شما چه کسانی هستند و برای رسیدن به موقعیت فعلی چه کاری انجام داده‌اند»

اول راهکارهای رایگان را برای فروش محصول تست کنید

احتمالاً بعد از انجام گام اول و دوم به این نتیجه رسیده‌اید که یک فروشگاه اینترنتی راه اندازی کنید و بلافاصله شروع به فروش محصول کنید. اما هنوز صبر کنید فروشگاه شما کار دارد. اگر عجول باشید، به احتمال زیاد بین ۵ تا ۱۰ میلیون تومان برای طراحی فروشگاه اینترنتی و چند میلیون تومان هم برای محتوا گذاری و سئو کردن سایت هزینه خواهید کرد و در نهایت مجبور می‌شوید که از آن چشم پوشی کنید.

برای این که درک درستی از فروش محصول در اینترنت داشته باشید، ابتدا به سراغ راهکارهای رایگان برای فروش آنلاین محصول بروید. بسترهای مختلفی وجود دارد که چند مورد را در ادامه خواهیم آورد:

 استفاده از فروشگاه‌های اینترنتی معروف

برخی از فروشگاه‌های اینترنتی معروف مانند دیجی کالا و بامیلو به شما امکان فروش محصول شخصی را می‌دهند. در حقیقت، این فروشگاه‌ها یک فضا شبیه به غرفه در اختیار شما قرار می‌دهند تا محصول خود را بفروشید و آنها هم سهم خود را برمیدارند. این یک روش فروش دائمی نیست و در واقع شما به دنبال سنجش وضعیت استقبال کاربران از محصول خود هستید.

استفاده از فروشگاه سازهای رایگان

برخی از فروشگاه سازهای رایگان فضای فروشگاهی در اختیار شما قرار می‌دهند تا محصول خود را در آن بگذارید و در ازای فروش محصول از شما هزینه دریافت می‌کنند. این فروشگاه سازها در ابتدا از شما مبلغی می‌گیرد و اگر فروش نداشته باشید هزینه‌ای به شما تحمیل نمی‌شود. اما در هر صورت فعالیت چند ماهه می‌تواند برآورد خوبی از میزان فروش محصول در اینترنت در اختیار شما قرار دهد.

استفاده از شبکه‌های اجتماعی

شبکه‌های اجتماعی در چند سال اخیر به خوبی مورد توجه کاربران قرار گرفته و برای ایرانی‌ها تلگرام و اینستاگرام به عنوان ابزارهایی محبوب شناخته می‌شوند. امکان ایجاد رایگان کانال تلگرامی و صفحه اینستاگرامی این امکان را به شما می‌دهد که محصول خود را به صورت رایگان در معرض دید کاربران قرار دهید.

شبکه‌های اجتماعی از این جهت انتخاب خوبی هستند که شما بدون هزینه برآورد خوبی از فروش محصول به دست خواهید آورد و با محدودیت‌های بستر اینترنت هم مواجه نیستید. در این شبکه‌ها شما به راحتی می‌توانید محصول خود را تبلیغ کنید و با افراد مختلف در ارتباط باشید. اگر در ماه اول با استقبال کاربران مواجه شدید و آمار فروش قابل قبولی داشتید، می‌توانید نتیجه بگیرید که فروش محصول در اینترنت توجیه پذیر است و هزینه کردن برای آن مقرون به صرفه است.

اول راهکارهای رایگان را برای فروش محصول تست کنید

حالا یک فروشگاه اینترنتی بسازید

اگر مراحل قبل را به شکل مناسب و به دنبال هم اجرا کرده باشید، ایده راه اندازی کسب و کار اینترنتی شما چکش کاری زیادی شده و به پختگی لازم رسیده است. اگر در گام‌های قبلی به این نتیجه رسیدید که امکان فروش در بستر اینترنت را دارید، می‌توانید به سراغ راه‌اندازی یک فروشگاه آنلاین بروید. راه اندازی یک فروشگاه اینترنتی را در مطالب قبلی بررسی کردیم و در جریان آن نشان دادیم که باید چه مراحلی را طی کنید. اما به طور کلی، دنبال کردن روند زیر ضروری است:

تأییدیه‌های قانونی را برای فروش محصول در اینترنت فراموش نکنید

یکی از مهمترین مواردی که به طور مستقیم در اعتماد کاربران به کسب و کار شما تأثیر گذار است، گرفتن مجوز قانونی برای فعالیت است. متاسفانه آزادانه بودن بستر اینترنت این دیدگاه را برای بیشتر افراد به وجود آورده که برای فروش محصول در اینترنت نیازی به گرفتن مجوز ندارند. اما گرفتن نماد اعتماد الکترونیکی و همچنین ایجاد درگاه پرداخت الکترونیکی برای اعتماد سازی کاربران ضروری است.

حالا شما باید برای محصول خود تحقیقات مختلفی انجام دهید و در جریان آن مشخص کنید که آیا امکان گرفتن نماد اعتماد الکترونیکی برای این محصول وجود دارد یا خیر. به عنوان مثال، فروش اسلحه یا فروش مواد مخدر هم از لحاظ اقتصادی توجیه پذیر است و هم به اندازه کافی برای آن مشتری وجود دارد. اما آیا واقعاً امکان گرفتن نماد اعتماد الکترونیکی یا ایجاد درگاه پرداخت الکترونیکی برای آن وجود دارد؟ آیا اصلاً با قوانین کشوری همخوانی دارد؟ تا چه اندازه امکان فیلتر کردن آن وجود دارد؟

می‌بینید که فروش محصول در اینترنت به سادگی گفتن جمله کسب درآمد از اینترنت نیست و شما باید برآوردهای زیادی نسبت به انجام پذیر بودن آن انجام دهید. امیدواریم این مطلب در به نتیجه رساندن شما به یک مسیر خاص مفید باشد.

پیوستن به خانواده ایده پردازان

دیدگاه های شما

لطفا دیدگاههای خود را با ما در میان بگذارید
guest
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات