ایده پردازان
ایده پردازان
عبارت مورد نظر خود را جستجو نمایید
B2B bertonix content marketing dmark Google Ads host HTML ISP NLP PR pwconf startupgrind video marketing آداب اداری اثر مرکب احتیاط در ریسک کردن است! اخبار جعلی اخبار جعلی و کسب و کارها اخلاق در کار از خوب به عالی استارتاپ گرایند استخدام استراتژی اقیانوس آبی استراتژی های اثر بخش تبلیغات استرس استودیو ایده پردازان استوری اینستاگرام اشتراک‌گذاری محتوا افزایش دنبال کننده در اینستاگرام افزایش ممبر الوپیک انتقاد اندروید انگیزه ایجاد انگیزه در کارکنان ایده ایده های جدید برای توسعه‌ ی کسب و کار در اینستاگرام ایده پردازان ایده پردازم ایلان ماسک و ده قانون موفقیت او ایمیل مارکتینگ اینستاگرام اینستاگرام مارکتنیگ اینستاگرام مارکتینگ بازار ارز بازار بورس بازار سکه بازاریابی بازاریابی ایمیلی بازاریابی اینترنتی بازاریابی تلفنی بازاریابی در وکالت بازاریابی دیجیتال بازاریابی رویدادی بازاریابی سال ۲۰۲۰ بازاریابی محتوا بازاریابی مستقیم بازاریابی ویدیویی بازاریابی ویروسی بازاریابی چریکی بازیچه دست دیگران نباشید بحران کسب و کارها برتونیکس برنامه ایده پردازان برنامه نویسی برند سازی برندسازی شخصی بهانه بی بهانه بهینه سازی محتوا بهینه سازی موتور جستجو بهینه سازی گوگل بیت کوین تامین تجهیزات تبلیغات تبلیغات بازاریابی تبلیغات در گوگل تبلیغات کلیکی تجارت الکترونیک ترفندهای موفقیت تواضع توانمندسازی توسعه کسب و کار تولید محتوا تولید محتوای ویدیویی توییتر تپ‌سی تکنیک فروش تکنیک های وبلاگ نویسی تیزر تبلیغاتی تیم کوک و ده قانون موفقیت او جذب مشتری جعل خبر جف بزوس و ده قانون موفقیت او جلسات کاری جلسه حفظ تمرکز کارمندان حمایت خانواده موفق خرده فروشی خلاقیت خلق بهترین سال زندگی خودافشایی داستان های یک مدیر مارکتینگ دروغ رسانه ای ده قانون موفقیت بیل گیتس دورکاری دورکاری شرکت ها دیجیتال مارکتینگ دی مارک دینامیت موفقیت راه های بهبود نتایج جستجوی گوگل راهکارهای رشد کسب و کار راهکارهای مدیریتی رخت ایرانی رسانه های اجتماعی رشد شخصی رشد غیرمنتظره فروش رفتار سازمانی مثبت رهبران ارزش آفرین رهبری روان‌شناسی روان‌شناسی مدیریت روان‌شناسی کار روزمرگی ریسک سرمایه گذاری زبان بدن زندگی به همین سادگی سئو ساخت موشن گرافیک ساخت هویت تجاری سازماندهی ساماندهی سخنوری سرمایه سلامت سوپر مارکت شبکه های اجتماعی شبکه‌های اجتماعی شکست کسب و کار شیرینی صفحه اول گوگل طراحی سایت طراحی لوگو طراحی محیط طراحی گرافیک طوفان فکری عادت عادت های مثبت عملکرد شغلی فرسودگی شغلی فرهنگ سازمانی فروش فروشنده باهوش فروشگاه اینترنتی فریلنسر فناوری فینتک قدرت بیان قدرت زمان قدرت فروش قدرت مذاکره قرارداد لینکدین مارکتینگ مارکتینگ پلن مارک زاکربرگ متقاعد کردن مثبت اندیشی مثل یک بیلیونر فکر کنید مجموعه ی کارآمد محتوا محصول مدیریت مدیریت بحران مدیریت ریسک مدیریت زمان مدیریت منابع انسانی مدیریت پروژه مدیریت کسب و کار مزیت رقابتی مسئولیت‌پذیری مستر تیستر مشاغل بازاریابی مشاغل محلی مشتری مداری مصاحبه معرفی کتاب منابع انسانی منابع مالی مهارت های تخصصی موتور جستجوی گوگل موتورهای جستجو موشن گرافیک موفقیت موفقیت در بازار کار موقعیت شغلی میوه فروشی نوآوری در مدیریت نکات مهم برگزاری جلسات نیروی کار نیلپر هاست و سرور هدف هشتگ همدلی هوش اجتماعی هوش خلاق واتس آپ وب فارسی وبلاگ نویسی وب مارکتینگ وبینار وقت شناسی ویدئو مارکتینگ ویدیو ویدیو مارکتینگ ویروس کرونا ویروس کرونا و دورکاری ویژگی های لازم یک مدیر پاپکو پخش زنده پول سازی با بازاریابی اینترنتی پویایی پیتر دراکر و ده قانون موفقیت او چطور با هر شخصی صحبت کنیم چه کسی تغییر را کشت چک و سفته کارآفرینی کارآفرینی زنان کارافرینی کارمند بد قلق کافه تهرون کتابفروشی کرونا کرونا و اقتصاد کسب و کار کسب و کار آنلاین کسب و کار خانگی کسب و کار موفق کسب و کارها در کرونا کسب و کارهای اینترنتی کسب و کارهای زنانه کسب و کارهای کوچک کسب و کار کوچک کلانا کلمات کلیدی کمپین حمایت کسب و کار کمپین‌های تبلیغاتی کپی رایتینگ گاو بنفش گزارش گل فروشی یوتیوب
1398/08/07
بدون دیدگاه
اشتراک گذاری

اگر به فکر افزایش فروش هستید، بدون شک باید قیف فروش داشته باشید و این موضوع حتی ایجاد قیف فروش در مشاغل خانگی را هم ضروری می‌کند. در هر صورت شما به عنوان صاحب کسب و کار باید یک سیستم برای جمع آوری مشتری و تبدیل کردن آنها به مشتری وفادار و دائمی داشته باشید. هر کسی ممکن است از اصطلاحات متفاوتی برای این سیستم استفاده کنند، اما رایج‌ترین اصطلاح، همان قیف فروش است.

پس به طور مختصر و کلی در مورد قیف فروش و نحوه اجرای آن صحبت خواهیم کرد و در نهایت در مورد ایجاد قیف فروش در مشاغل خانگی هم چند راهکار ارائه خواهیم داد.

قیف فروش چیست؟

قیف فروش (sales funnel) سیستمی است که بازار هدف را به سمت تجارت شما سوق می‌دهد و سپس از طریق یک فرآیند مشخص به آنها اجازه می‌دهد تا در مورد شما اطلاعات بیشتری به دست بیاورند و امیدوار باشید که آنها را به سمت خرید سوق دهید. اگر برای یک لحظه یک قیف معمولی را تصور کنید، متوجه می‌شوید که ورودی آن بسیار بزرگ است، اما خروجی کوچک‌تری دارد و جریان آن بیشتر هدایت شده و با تمرکز بیشتری است.

شاید مقالات زیادی در مورد قیف فروش و مراحل مختلف آن مطالعه کرده باشید. اما حقیقتاً همه آنها یک اصل مهم را می‌رساند که آن هم گردآوری مشتری از سطح بازار و تبدیل کردن آنها به مشتری دائم است. این بحث در مورد همه مشاغل وجود دارد و به یک حوزه خاص محدود نمی‌شود. اما با توجه به اینکه استفاده از قیف فروش در مشاغل خانگی چندان مورد توجه قرار نگرفته، ما در اینجا به شما خواهیم گفت که به چه شکلی آن را پیاده سازی کنید.

چهار اصل مهم در ایجاد قیف فروش در مشاغل خانگی

قبل از اینکه بخواهیم نحوه ایجاد پیش فروش در مشاغل خانگی را توضیح دهیم، لازم است که چهار اصل کلی را در آن معرفی کنیم:

  • اطلاع رسانی و آگاهی: این در حقیقت همان بزرگترین بخش قیف است و جایی است که مردم ابتدا در مورد شما و تجارت شما اطلاعات می‌گیرند:
  • ایجاد علاقه: هنگامی که فرد از وضعیت تجارت شما آگاه شد، گام بعدی این است که علاقه عمیقی در او ایجاد کنید تا کنجکاو شود که اطلاعات بیشتری از شما به دست بیاورد.
  • ملاحظات خاص و انتظارات مطلوب: در این مرحله انتظار می‌رود که مشتری به دنبال ملاحظات خاص خود و انتظاراتی که از تجارت شما دارد برود. در حقیقت در اینجا مشتری می‌داند که از شما چیزی می‌خواهد، اما هنوز تصمیم قطعی برای خرید نگرفته است.
  • خرید و تبدیل شدن به مشتری دائمی: اگر در مراحل قبل به درخواست‌ها و نگرانی‌های مشتری پاسخ داده باشید، به سمت باریک‌ترین قسمت قیف حرکت می‌کند و از این لحظه به بعد شما یک مشتری دارید.

همانطور که می‌بینید، به مرور زمان تعداد مشتریان در هر مرحله کمتر می‌شود، اما علاقه آنها افزایش می‌یابد. نکته خوبی که در مورد ایجاد قیف فروش برای مشاغل خانگی وجود دارد این است که برخی از جنبه‌ها به صورت خودکار شکل می‌گیرد. به عنوان مثال شما به مرور زمان می‌توانید اعتماد و اعتبار کافی در بازار به دست بیاورید و به مرور زمان ارزش بیشتری برای کسب و کار خود ایجاد کنید.

چهار اصل مهم در ایجاد قیف فروش در مشاغل خانگی

راهنمای ایجاد قیف فروش

حالا رسیدیم به سخت‌ترین مرحله و در عوض شیرین‌ترین مرحله! همیشه اینکه چه کار کنیم مهمترین چیزی است که در یک نوشته باید به آن پرداخته شود. حالا شما هم برای ایجاد قیف فروش در مشاغل خانگی از حربه‌های زیر استفاده کنید:

محلی برای اطلاع رسانی ایجاد کنید

همانطور که گام اول شامل اطلاع رسانی و آگاهی بود، شما هم شیوه‌های مختلف را برای اطلاع‌رسانی در مورد کسب و کار خانگی خود امتحان کنید. اکثر مشاغل از ایجاد وبسایت یا ایجاد فروشگاه اینترنتی استفاده می‌کنند. این شیوه به عنوان یک روش ارزان‌قیمت شناخته می‌شود و به همین دلیل رقابت در این حوزه بسیار شدید است. بنابراین انتخاب جامعه هدف یا حتی محصول و خدمات هدف در اینجا بسیار مهم است.

پیشنهاد: فراموش نکنید که مشتری در این مرحله حاضر به هزینه کردن نیست، پس بهتر است که پیشنهاد اولیه شما یک چیز رایگان یا بسیار کم هزینه باشد. به عنوان مثال، راهنمای استفاده از جاروبرقی، راهنمای رایگان تعمیر ماشین لباسشویی، راهنمای ساخت یک عروسک کاغذی، راهنمای نوشتن تولید محتوا. در واقع چیزی بگذارید که مشتری بدون هزینه با کسب و کار شما آشنا شود.

برای هر مرحله از قیف خود اطلاع رسانی کنید

هیچ وقت تصور نکنید که مردم برای به دست آوردن اطلاعات در مورد شما تلاش می‌کنند. متاسفانه مشتریان به شدت تنبل هستند و به دنبال ساده‌ترین راهکار برای رسیدن به هدف خود می‌گردند. ایجاد قیف فروش در مشاغل خانگی نسبت به سایر حوزه‌ها سخت‌تر است. برقراری ارتباط با مشتری برای این مشاغل سخت است و شما باید به شکل‌های مختلف با مردم در ارتباط باشید. یک صفحه برای گزارش رایگان فعالیت‌های خود ایجاد کنید و از مردم بخواهید که در آن عضو شوند.

 پیشنهاد: مردم از شما انتظار دارند که کسب و کارتان را به خوبی معرفی کنید و برای آنها ابهام نگذارید. شاید کمتر کسی پیدا شود که در یک موضوع خاص گیر کند و مجدداً به سراغ وبسایت یا کسب و کار شما بیاید. مثلاً اگر کسب و کار اینترنتی دارید، یک صفحه فرود ایجاد کنید و در آن از مشتریان بخواهید که ایمیل خود را قرار دهند تا اطلاعات بعدی را برای آنها بفرستید.

به مشتریان ارزش بدهید

اگر مشتری در هر مرحله از پیش شما ناامید شود، به احتمال بسیار زیادی آن فروش و فروش‌های بالقوه و آینده آن را هم از دست خواهید داد. این بدان معناست که در هر مرحله از قیف فروش در مشاغل خانگی نیاز به ارائه کیفیت دارید. به همین دلیل است که کسب و کارهای نوپا باید تمرکز اولیه خود را روی کیفیت محصول قرار دهند تا باعث شود که مردم برای به دست آوردن محصول آنها زمان بخواهند.

 پیشنهاد: در وهله اول نهایت تمرکز خود را روی کیفیت محصول یا کیفیت خدمات قرار دهید. هیچ وقت در این مرحله ارزان بودن محصول را به بهانه فروش تبدیل نکنید. شما باید خدمات و محصولاتی ارائه دهید که بتواند در ذهن مشتری بماند و برای او جذاب باشد. این همان چیزی است که در مطلب مزیت رقابتی به آن پرداخته‌ایم و به شما هم توصیه می‌کنیم که آن را مطالعه کنید.

اطلاعات مشتریان را بگیرید!

اگر برای کسب و کار شما مشتری هست، اما حاضر نیستند که اطلاعات خود را در اختیار شما قرار دهند، یک جای کار مشکل دارد! گرفتن اطلاعات مشتریان به طور ویژه در مشاغل خانگی بسیار مهم است. شاید شما یک فروشگاه اینترنتی داشته باشید که محصول مختلفی را بفروشید، اما امکان ارتباط مستقیم با مشتری را نداشته باشید. مطمئناً برای گام‌های بعدی و افزایش فروش بالقوه خود دچار مشکل خواهید شد.

پیشنهاد: برای به دست آوردن اطلاعات مشتریان، در جریان ایجاد پیش فروش در مشاغل خانگی سعی کنید که مراحل مختلفی تعریف کنید که مشتری به گذاشتن اطلاعات تماس خود وسوسه شود. مثلاً راهنمای تولید فیلم‌های گرافیکی به صورت رایگان. مثلاً آموزش آشپزی یک شیرینی محلی خاص. مثلاً دانلود ترجمه یک کتاب یا یک مقاله خاص. شما این اطلاعات را به صورت رایگان در اختیار مشتری قرار دهید و از او بخواهید که صرفاً در سایت یا فروشگاه شما ثبت نام کنند و اطلاعات را در اختیار شما قرار دهد.

اطلاعات مشتریان را بگیرید!

منابع اطلاعاتی ایجاد کنید که جذاب باشند!

در مطالب قبل در مورد ویدیو مارکتینگ و اهمیت آن در کسب و کار صحبت کردیم. اما این فقط یکی از روشهای جذاب برای اطلاع رسانی به مشتری است. استفاده از وبینار ها، فیلم‌های آموزشی، مطالعات موردی یا کیس استادی، ارائه محتوا و مقاله در وب سایت راهکارهایی هستند که شما می‌توانید به کمک آن‌ها اطلاعات جذابی به مشتری بدهید و آنها را نسبت به کسب و کار خود با خبر کنید.

 پیشنهاد: مطمئناً دیده‌اید که اکثر برندها در حال حاضر به سراغ انیمیشن‌های گرافیکی برای جلب توجه مشتری و اطلاع رسانی به آن‌ها می‌روند. این انیمیشن‌ها در وهله اول جذاب هستند و مشتری از دیدن آنها لذت می‌برد. اما در متن آن‌ها نوشته‌های تبلیغاتی استفاده شده که برای جلب توجه مشتری مهم است. این همان چیزی است که شما هم در قیف فروش در مشاغل خانگی به دنبال آن هستید.

بپرسید که چه چیزی می‌خواهند!

یکی از مهمترین مراحلی که در ایجاد قیف فروش باید مورد توجه قرار گیرد، نظرسنجی و کسب اطلاع از مشتری است. هر چه شما بیشتر از مشتری و انتظارات او بدانید، شانس موفقیت هم بیشتر است. مثلاً اگر عروسک چوبی تولید می‌کنید، باید بدانید که خریدار چه چیزی را به عنوان اولویت خود قرار می‌دهد و پس از آن انتظارات بعدی او چه چیزهایی هستند.

پیشنهاد: حتماً برای کسب و کار خود یک نظرسنجی در نظر بگیرید. قیف فروش در مشاغل خانگی باید شما را به اطلاعاتی برساند که برای مراحل بعدی فروش از آنها استفاده کنید. این اطلاعات می‌تواند از طریق یک نظرسنجی در وب سایت اینترنتی یا از طریق یک پرس و جوی رو در رو با مشتری باشد. در هر صورت شما باید اطلاعات کافی در مورد نیاز و ملاحظات مشتری به دست بیاورید.

ایجاد قیف فروش در مشاغل خانگی از این جهت اهمیت دارد که نسبت به سایر حوزه‌ها محدودیت بیشتری دارند و ارتباط آنها با مشتری سخت‌تر است. پس باید سیستم منسجم‌تر و معقولانه‌تری داشته باشند.

پیوستن به خانواده ایده پردازان

دیدگاه های شما

لطفا دیدگاههای خود را با ما در میان بگذارید
guest
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات