طراحی اپلیکیشن مرکز خرید را از کجا شروع کنیم؟

طراحی اپلیکیشن مرکز خرید را از کجا شروع کنیم؟
مجموع 5 از 2 رای

طراحی اپلیکیشن مرکز خرید
طراحی اپلیکیشن مرکز خرید را از کجا شروع کنیم؟

بر اساس پژوهش های انجام شده، ۴۶ درصد از کاربرانی که با گوشی موبایل از اینترنت استفاده می کنند، تمایلی به بازگشت دوباره به وب سایتی که دارای مشکل است، ندارند. در حقیقت اگر آنها در اولین برخورد با وب سایت ارتباط برقرار نکنند، دیگر به آن وب سایت باز نخواهند گشت. همچنین ۳۴ درصد از آنها برای دفعه بعدی، به وب سایت رقبا مراجعه می کنند.

ما با مشتریان در حال تعامل هستیم و می خواهیم به اهداف مشترکی دست یابیم. ما باید یک استراتژی موبایلی مشترک شروع کنیم. بودجه، زمان و یک پارچگی این استراتژی با برنامه ی بازاریابی، نکته ی کلیدی برای افزایش بهره وری و نرخ بازگشت سرمایه است.

فرصت اصلی برای مراکز خرید زمانی خلق می شود که استراتژی موبایلی و برنامه ی بازاریابی یکپارچگی کاملی داشته باشند. بسیاری از مراکز خرید تلاش کردند تا بازاریابی دیجیتال مبتنی بر موبایل انجام دهند که موفق نبودند.

دلیل این اتفاق، اجرای این استراتژی ها در محیطی بسته و مجزا بود. یعنی استراتژی های دیجیتال با دیگر استراتژی ها و برنامه های مرکز خرید هیچ ارتباط و هماهنگی نداشتند. آینده ی مشتریان در گوشی های موبایل است و باید تلاش کنید که از طریق گوشی موبایل، آنها را برای حضور در مال ترغیب کنید.

پلتفرم موبایل دارای ابزاراهای دیجیتال گوناگونی است. این ابزارها شامل پیامک، ایمیل، شبکه های اجتماعی، اپلیکیشن ها، خدمات مبتنی بر مکان، کیف پول موبایلی، کدهای کیو آر و غیره می باشد. در بین آنها، انواع اپلیکیشن ها استراتژیک ترین ابزار هستند. اما اپلیکیشن چیست؟

به طور کلی دو نوع اپلیکیشن وجود دارد: اپلیکیشن بومی و اپلیکیشن وب سایتی موبایل.

اپلیکیشن های بومی

اپلیکیشن های اختصاصی یا بومی (Native Application)، اپلیکیشن هایی هستند که روی سیستم عامل های مختلف آی او اس، اندروید و ویندوز، تولید می شوند. این اپلیکیشن ها روی هر سیستم عامل به صورت اختصاصی نوشته می شود.

یعنی حتی اگر برنامه نویس بخواهید اپلیکیشن خود را روی همه ی سیستم عامل ها در دسترس قرار دهد، باید در هر سیستم عامل به صورت جداگانه و با استفاده از کدهای اختصاص آن سیستم عامل، اپلیکیشن را تولید کند. اپلیکیشن یک بار تولید می شود و با فروش آن، می توانید هزینه ها را جبران کنید.

نکته ی مهم این است که قابلیت ها و کارکردهای همه ی این اپلیکیشن ها باید مشابه یکدیگر بوده و ظاهری تقریبا یکسان به مصرف کنندگان ارائه دهند. می توانید اپلیکیشن مرکز خرید خود را روی یک پلتفرم بنویسید و سپس در پلتفرم های دیگر توسعه دهید.

مزایای اپلیکیشن بومی:

  • این اپلیکیشن ها حتی زمانی که در حال صحبت با تلفن هستید، قابل استفاده می باشد.
  • این اپلیکیشن ها می تواند توسط بازارهای اختصاصی اپلیکیشن مانند اپ استور، به فروش برسد و درآمد زایی کند.
  • اپلیکیشن های بومی سرعت بسیار بالایی دارند و خیلی کم به مشکل می خورند. سرعت آنها از اپلیکیشن های دیگر و صفحه های وب سایت بسیار بالاتر است.
  • تکنولوژی استفاده شده در آنها به گونه ای است که برای مصرف کننده جذاب بوده و او را کاملا درگیر می کند.

(منبع: بازاریابی دیجیتال در مراکز خرید و مال ها، شورای بین المللی مراکز خرید)

ادامه ی مقالات بازاریابی دیجیتال را دنبال کنید…


دیدگاه بگذارید

avatar
  Subscribe  
با خبرم کن