ایده پردازان
ایده پردازان
عبارت مورد نظر خود را جستجو نمایید
B2B bertonix content marketing dmark Google Ads host HTML ISP NLP PR pwconf startupgrind video marketing آداب اداری اثر مرکب احتیاط در ریسک کردن است! اخبار جعلی اخبار جعلی و کسب و کارها اخلاق در کار از خوب به عالی استارتاپ گرایند استخدام استراتژی اقیانوس آبی استراتژی های اثر بخش تبلیغات استرس استودیو ایده پردازان استوری اینستاگرام اشتراک‌گذاری محتوا افزایش دنبال کننده در اینستاگرام افزایش ممبر الوپیک انتقاد اندروید انگیزه ایجاد انگیزه در کارکنان ایده ایده های جدید برای توسعه‌ ی کسب و کار در اینستاگرام ایده پردازان ایده پردازم ایلان ماسک و ده قانون موفقیت او ایمیل مارکتینگ اینستاگرام اینستاگرام مارکتنیگ اینستاگرام مارکتینگ بازار ارز بازار بورس بازار سکه بازاریابی بازاریابی ایمیلی بازاریابی اینترنتی بازاریابی تلفنی بازاریابی در وکالت بازاریابی دیجیتال بازاریابی رویدادی بازاریابی سال ۲۰۲۰ بازاریابی محتوا بازاریابی مستقیم بازاریابی ویدیویی بازاریابی ویروسی بازاریابی چریکی بازیچه دست دیگران نباشید بحران کسب و کارها برتونیکس برنامه ایده پردازان برنامه نویسی برند سازی برندسازی شخصی بهانه بی بهانه بهینه سازی محتوا بهینه سازی موتور جستجو بهینه سازی گوگل بیت کوین تامین تجهیزات تبلیغات تبلیغات بازاریابی تبلیغات در گوگل تبلیغات کلیکی تجارت الکترونیک ترفندهای موفقیت تواضع توانمندسازی توسعه کسب و کار تولید محتوا تولید محتوای ویدیویی توییتر تپ‌سی تکنیک فروش تکنیک های وبلاگ نویسی تیزر تبلیغاتی تیم کوک و ده قانون موفقیت او جذب مشتری جعل خبر جف بزوس و ده قانون موفقیت او جلسات کاری جلسه حفظ تمرکز کارمندان حمایت خانواده موفق خرده فروشی خلاقیت خلق بهترین سال زندگی خودافشایی داستان های یک مدیر مارکتینگ دروغ رسانه ای ده قانون موفقیت بیل گیتس دورکاری دورکاری شرکت ها دیجیتال مارکتینگ دی مارک دینامیت موفقیت راه های بهبود نتایج جستجوی گوگل راهکارهای رشد کسب و کار راهکارهای مدیریتی رخت ایرانی رسانه های اجتماعی رشد شخصی رشد غیرمنتظره فروش رفتار سازمانی مثبت رهبران ارزش آفرین رهبری روان‌شناسی روان‌شناسی مدیریت روان‌شناسی کار روزمرگی ریسک سرمایه گذاری زبان بدن زندگی به همین سادگی سئو ساخت موشن گرافیک ساخت هویت تجاری سازماندهی ساماندهی سخنوری سرمایه سلامت سوپر مارکت شبکه های اجتماعی شبکه‌های اجتماعی شکست کسب و کار شیرینی صفحه اول گوگل طراحی سایت طراحی لوگو طراحی محیط طراحی گرافیک طوفان فکری عادت عادت های مثبت عملکرد شغلی فرسودگی شغلی فرهنگ سازمانی فروش فروشنده باهوش فروشگاه اینترنتی فریلنسر فناوری فینتک قدرت بیان قدرت زمان قدرت فروش قدرت مذاکره قرارداد لینکدین مارکتینگ مارکتینگ پلن مارک زاکربرگ متقاعد کردن مثبت اندیشی مثل یک بیلیونر فکر کنید مجموعه ی کارآمد محتوا محصول مدیریت مدیریت بحران مدیریت ریسک مدیریت زمان مدیریت منابع انسانی مدیریت پروژه مدیریت کسب و کار مزیت رقابتی مسئولیت‌پذیری مستر تیستر مشاغل بازاریابی مشاغل محلی مشتری مداری مصاحبه معرفی کتاب منابع انسانی منابع مالی مهارت های تخصصی موتور جستجوی گوگل موتورهای جستجو موشن گرافیک موفقیت موفقیت در بازار کار موقعیت شغلی میوه فروشی نوآوری در مدیریت نکات مهم برگزاری جلسات نیروی کار نیلپر هاست و سرور هدف هشتگ همدلی هوش اجتماعی هوش خلاق واتس آپ وب فارسی وبلاگ نویسی وب مارکتینگ وبینار وقت شناسی ویدئو مارکتینگ ویدیو ویدیو مارکتینگ ویروس کرونا ویروس کرونا و دورکاری ویژگی های لازم یک مدیر پاپکو پخش زنده پول سازی با بازاریابی اینترنتی پویایی پیتر دراکر و ده قانون موفقیت او چطور با هر شخصی صحبت کنیم چه کسی تغییر را کشت چک و سفته کارآفرینی کارآفرینی زنان کارافرینی کارمند بد قلق کافه تهرون کتابفروشی کرونا کرونا و اقتصاد کسب و کار کسب و کار آنلاین کسب و کار خانگی کسب و کار موفق کسب و کارها در کرونا کسب و کارهای اینترنتی کسب و کارهای زنانه کسب و کارهای کوچک کسب و کار کوچک کلانا کلمات کلیدی کمپین حمایت کسب و کار کمپین‌های تبلیغاتی کپی رایتینگ گاو بنفش گزارش گل فروشی یوتیوب
۱۳۹۷/۰۹/۲۶
597 بازدید
بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
زمانی که یک بازدارنده بازدارنده دیگری را می پوشاند

جک کودکی است که پیام بازدارنده ی «وجود نداشته باش» را از مادرش گرفته بود اما این تنها بازدارنده نبود. او بازدارنده «نزدیک نشو» را نیز از مادرش گرفته بود. ممکن است جک این بازدارنده ضعیف تر را برگزیند تا بتواند با آن بازدارنده قوی تر مقابله کند. در دوران اولیه کودکی او ممکن است این تصمیم مرکب را بگیرد «تا زمانی که به هیچکس نزدیک نشوم، اشکالی ندارد زنده بمانم.»

وقتی که جک در دوران بزرگسالی در پیش نویس خود بسر می برد، ناآگاهانه این تصمیم اولیه را باز نوازی می کند. از دیدگاه دیگران او شخصی به نظر می رسد که از نظر جسمی از همه فاصله میگیرد و احساسهای خود را با کسی در میان نمی گذارد. برای او احتمالا دشوار است که هم مورد نوازش قرار گیرد و هم نوازش کند، به خصوص نوازشهای جسمانی.

شاید جک از چنین الگو و روشی احساس راحتی نکند. او احساس محرومیت از نوازش و یا احساس تنهایی می کند و تصمیم میگیرد که با شخصی رابطه نزدیکی برقرار کند. ولی به احتمال زیاد او این کار را فقط برای مدت کوتاهی ادامه خواهد داد و راهی خواهد یافت که از شخص کناره گیری کند و ترتیبی می دهد که او را طرد کند و یا خود طرد شود.

جک، در سطح آگاه خود، از اینکه دوباره تنها شده است، احساس ملال و دلتنگی می کند، ولی در «پروفسور کوچولوی» بخش نا آگاه خود، نفس راحتی می کشد. اگر او به رابطه نزدیک خود ادامه می داد و بازدارنده «نزدیک نشو» مادرش را نادیده میگرفت، مجبور می شد که با فرمان «وجود نداشته باش» که زندگی او را تهدید می کند روبرو گردد.

باز هم در اینجا، اگر جک بخواهد این وضعیت پیش نویسی را ترک کند و به دیگران نزدیک شود، در ابتدا می بایست بازدارنده «وجود نداشته باش» را از کار بیاندازد. بدین منظور او می تواند تصمیم بگیرد که به هر ترتیب که شده زندگی کند.

توسل به یکی از والدین به منظور مقابله با دیگری

پدر جک پیام «وجود نداشته باش» را به او نداد. در عوض بازدارنده ضعیف تر «فکر نکن» را به او داد. این پیام بازدارنده این امکان را برای جک فراهم کرد که روش دیگری برای زنده ماندن پیدا کند. او شاید چنین تصمیم بگیرد: «تا زمانی که به خاطر پدرم مثل احمقها رفتار کنم، مجبور نیستم به خاطر مادرم بیفتم بمیرم.»

در زندگی بزرگسالی، شاید جک گاهی اوقات نیروی تفکر خود را خاموش سازد. در چنین اوقاتی او مثل آدمهای گیج و سردرگم رفتار می کند و چیزهایی از این قبیل می گوید: «نمی توانم درست فکر کنم مثل اینکه مغزم از کار افتاده». او نا آگاهانه در جستجوی پدر خود است تا از او در برابر بازدارنده مرگبار مادر حمایت کند.

منبع: (تحلیل رفتار متقابل، یان استورات/ون جونز)

ادامه ی مقالات تحلیل رفتار متقابل را دنبال کنید…

:

پیوستن به خانواده ایده پردازان

مقالات مرتبط

مطالبی که شاید برای شما جذاب باشند

دیدگاه های شما

لطفا دیدگاههای خود را با ما در میان بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *