ایده پردازان
ایده پردازان
عبارت مورد نظر خود را جستجو نمایید
B2B bertonix content marketing dmark Google Ads host HTML ISP NLP PR pwconf startupgrind video marketing آداب اداری اثر مرکب احتیاط در ریسک کردن است! اخبار جعلی اخبار جعلی و کسب و کارها اخلاق در کار از خوب به عالی استارتاپ گرایند استخدام استراتژی اقیانوس آبی استراتژی های اثر بخش تبلیغات استرس استودیو ایده پردازان استوری اینستاگرام اشتراک‌گذاری محتوا افزایش دنبال کننده در اینستاگرام افزایش ممبر الوپیک انتقاد اندروید انگیزه ایجاد انگیزه در کارکنان ایده ایده های جدید برای توسعه‌ ی کسب و کار در اینستاگرام ایده پردازان ایده پردازم ایلان ماسک و ده قانون موفقیت او ایمیل مارکتینگ اینستاگرام اینستاگرام مارکتنیگ اینستاگرام مارکتینگ بازار ارز بازار بورس بازار سکه بازاریابی بازاریابی ایمیلی بازاریابی اینترنتی بازاریابی تلفنی بازاریابی در وکالت بازاریابی دیجیتال بازاریابی رویدادی بازاریابی سال ۲۰۲۰ بازاریابی محتوا بازاریابی مستقیم بازاریابی ویدیویی بازاریابی ویروسی بازاریابی چریکی بازیچه دست دیگران نباشید بحران کسب و کارها برتونیکس برنامه ایده پردازان برنامه نویسی برند سازی برندسازی شخصی بهانه بی بهانه بهینه سازی محتوا بهینه سازی موتور جستجو بهینه سازی گوگل بیت کوین تامین تجهیزات تبلیغات تبلیغات بازاریابی تبلیغات در گوگل تبلیغات کلیکی تجارت الکترونیک ترفندهای موفقیت تواضع توانمندسازی توسعه کسب و کار تولید محتوا تولید محتوای ویدیویی توییتر تپ‌سی تکنیک فروش تکنیک های وبلاگ نویسی تیزر تبلیغاتی تیم کوک و ده قانون موفقیت او جذب مشتری جعل خبر جف بزوس و ده قانون موفقیت او جلسات کاری جلسه حفظ تمرکز کارمندان حمایت خانواده موفق خرده فروشی خلاقیت خلق بهترین سال زندگی خودافشایی داستان های یک مدیر مارکتینگ دروغ رسانه ای ده قانون موفقیت بیل گیتس دورکاری دورکاری شرکت ها دیجیتال مارکتینگ دی مارک دینامیت موفقیت راه های بهبود نتایج جستجوی گوگل راهکارهای رشد کسب و کار راهکارهای مدیریتی رخت ایرانی رسانه های اجتماعی رشد شخصی رشد غیرمنتظره فروش رفتار سازمانی مثبت رهبران ارزش آفرین رهبری روان‌شناسی روان‌شناسی مدیریت روان‌شناسی کار روزمرگی ریسک سرمایه گذاری زبان بدن زندگی به همین سادگی سئو ساخت موشن گرافیک ساخت هویت تجاری سازماندهی ساماندهی سخنوری سرمایه سلامت سوپر مارکت شبکه های اجتماعی شبکه‌های اجتماعی شکست کسب و کار شیرینی صفحه اول گوگل طراحی سایت طراحی لوگو طراحی محیط طراحی گرافیک طوفان فکری عادت عادت های مثبت عملکرد شغلی فرسودگی شغلی فرهنگ سازمانی فروش فروشنده باهوش فروشگاه اینترنتی فریلنسر فناوری فینتک قدرت بیان قدرت زمان قدرت فروش قدرت مذاکره قرارداد لینکدین مارکتینگ مارکتینگ پلن مارک زاکربرگ متقاعد کردن مثبت اندیشی مثل یک بیلیونر فکر کنید مجموعه ی کارآمد محتوا محصول مدیریت مدیریت بحران مدیریت ریسک مدیریت زمان مدیریت منابع انسانی مدیریت پروژه مدیریت کسب و کار مزیت رقابتی مسئولیت‌پذیری مستر تیستر مشاغل بازاریابی مشاغل محلی مشتری مداری مصاحبه معرفی کتاب منابع انسانی منابع مالی مهارت های تخصصی موتور جستجوی گوگل موتورهای جستجو موشن گرافیک موفقیت موفقیت در بازار کار موقعیت شغلی میوه فروشی نوآوری در مدیریت نکات مهم برگزاری جلسات نیروی کار نیلپر هاست و سرور هدف هشتگ همدلی هوش اجتماعی هوش خلاق واتس آپ وب فارسی وبلاگ نویسی وب مارکتینگ وبینار وقت شناسی ویدئو مارکتینگ ویدیو ویدیو مارکتینگ ویروس کرونا ویروس کرونا و دورکاری ویژگی های لازم یک مدیر پاپکو پخش زنده پول سازی با بازاریابی اینترنتی پویایی پیتر دراکر و ده قانون موفقیت او چطور با هر شخصی صحبت کنیم چه کسی تغییر را کشت چک و سفته کارآفرینی کارآفرینی زنان کارافرینی کارمند بد قلق کافه تهرون کتابفروشی کرونا کرونا و اقتصاد کسب و کار کسب و کار آنلاین کسب و کار خانگی کسب و کار موفق کسب و کارها در کرونا کسب و کارهای اینترنتی کسب و کارهای زنانه کسب و کارهای کوچک کسب و کار کوچک کلانا کلمات کلیدی کمپین حمایت کسب و کار کمپین‌های تبلیغاتی کپی رایتینگ گاو بنفش گزارش گل فروشی یوتیوب
۱۳۹۷/۰۷/۱۷
1,525 بازدید
بدون دیدگاه
اشتراک گذاری

«بالغ» درون «کودک» یا «پروفسور کوچولو»

«بالغ» درون «کودک» نامی است برای مجموعه ای از روشهایی که کودک برای حل مشکلات خود در اختیار دارد. با بزرگ شدن کودک این روشها تغییر یافته و رشد میکنند. محققین روانشناسی رشد این تغییرات را به تفصیل مورد مطالعه قرار داده اند. اگر شما میخواهید درک کاملتری از « بالغ» درون «کودک» داشته باشید، لازم است که آثار این محققین را بخوانید. یقینا به عنوان یک کودک خردسال علاقمند بودم بدانم در دنیای اطراف من چه میگذرد. لیکن روشهایی را که به این منظور انجام میدادم، از نظر بزرگسالان منطقی نبود. من بیشتر متکی به برداشتهای شهودی و لحظه ای بودم. در حالی که چیزهای جدید را خیلی بیشتر و سریعتر از بزرگسالان فرا می گرفتم. این توانایی ذخیره شده، «پروفسور کوچولو» نامیده می شود.

در زندگی بزرگسالی، من هنوز می توانم به حالت نفسانی «کودک» خود برگردم و به شم و خلاقیتی که در خود دارم، دسترسی یابم.

«کودک» درون «کودک»

جین دختر شش ساله ای است که روی زمین دراز کشیده و در حال خواندن کتاب مدرسه اش است. در این موقع گربه ای وارد اتاق می شود. جین از بالای کتاب به او نگاه می کند و دستش را دراز می کند تا نوازشش کند. لیکن گربه که روز بدی را پشت سرگذاشته است، بازوی جین را چنگ می زند و خون در اثر خراش بیرون می زند.

در لحظه بعد، جین شش ساله تفکر را از یاد می برد. او به خود می پیچد و صدای فریاد او مادرش را به اتاق او می کشاند. پس از اینکه زخم، پانسمان میشود و بچه در آغوش مادر آرام میگیرد، جین تبدیل به نوزاد کوچکی می شود. به عنوان یک کودک شش ساله، او به حالت نفسانی «کودک» خود در وضعیت یک سالگی برمی گردد.

به عنوان یک بزرگسال، جین خاطراتی را از این صحنه جمع کرده است. اگر او این صحنه را به خاطر آورد، در ابتدا با «بالغ» درون حالت نفسانی «کودک» خود در وضعیت شش سالگی در تماس قرار میگیرد(خواندن کتاب). سپس او به «کودک درون کودک» تغییر وضعیت میدهد، یعنی کودک اولیه درون «کودک»، در حالیکه درد و ترس و وحشت از چنگ گربه، برایش زنده می شود.

کودکان خیلی کوچک جهان را به صورت حسهای بدنی و لمسهای بدنی تجربه می کنند. این باعث خواهد شد که انبوهی از خاطرات در کودک درون «کودک» شکل یافته و ذخیره گردد. به این دلیل است که «کودک درون کودک» گاهی اوقات «کودک فیزیولوژیک» نامیده میشود.

آیا هرگز یک سری از عروسکهای روسی را دیده اید؟ شما قسمت بالای خارجی عروسک را باز می کنید و عروسک کوچکتری داخل آن می بینید و سپس قسمت بالای خارجی این عروسک دوم را هم باز می کنید و عروسک باز هم کوچکتری داخل این عروسک پیدا می کنید. این یکی را هم باز می کنید و… .

نوع دوم الگوی ساختاری «کودک» شبیه همین عروسکهاست. در ساختار «کودک» شش ساله درون من، یک «کودک» کوچکتر مثلا سه ساله ای وجود دارد، که در درون آن هم «کودک» کوچکتری وجود دارد و این وضعیت بهمین ترتیب ادامه دارد. اگر شما درمانگر هستید این نمونه یکی درون دیگری را در نظر بگیرید، زیرا اغلب اوقات حائز اهمیت است که به ردیابی سنین مختلف «کودک» درون، که مراجع ممکن است این مسیر را در طول درمان طی کند، بپردازیم.

منبع: (تحلیل رفتار متقابل، یان استورات/ون جونز)

ادامه ی مقالات تحلیل رفتار متقابل را دنبال کنید…

:

پیوستن به خانواده ایده پردازان

مقالات مرتبط

مطالبی که شاید برای شما جذاب باشند

دیدگاه های شما

لطفا دیدگاههای خود را با ما در میان بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *