IPE logo
IPE logo
عبارت مورد نظر را وارد کنید...
شاید برای شما جالب باشد
bertonix content marketing dmark pwconf startupgrind video marketing استارتاپ گرایند استراتژی های اثر بخش تبلیغات استوری اینستاگرام اشتراک‌گذاری محتوا افزایش دنبال کننده در اینستاگرام افزایش ممبر اندروید ایده های جدید برای توسعه‌ ی کسب و کار در اینستاگرام ایده پردازان ایده پردازم ایمیل مارکتینگ اینستاگرام اینستاگرام مارکتنیگ اینستاگرام مارکتینگ بازار ارز بازار بورس بازار سکه بازاریابی بازاریابی ایمیلی بازاریابی دیجیتال بازاریابی سال ۲۰۲۰ بازاریابی محتوا بازاریابی ویدیویی برتونیکس برنامه ایده پردازان برند سازی برندسازی شخصی بهینه سازی محتوا بهینه سازی موتور جستجو بهینه سازی گوگل تبلیغات تبلیغات کلیکی تواضع تولید محتوا تولید محتوای ویدیویی تکنیک فروش تکنیک های وبلاگ نویسی تیزر تبلیغاتی خلاقیت دیجیتال مارکتینگ دی مارک راه های بهبود نتایج جستجوی گوگل راهکارهای رشد کسب و کار راهکارهای مدیریتی رخت ایرانی رسانه های اجتماعی رشد غیرمنتظره فروش رهبران ارزش آفرین ریسک سرمایه گذاری سئو ساخت هویت تجاری سرمایه سوپر مارکت شبکه های اجتماعی شبکه‌های اجتماعی شیرینی طراحی لوگو فروش فروشگاه اینترنتی فریلنسر قدرت مذاکره مارکتینگ مارکتینگ پلن محتوا محصول مدیریت مدیریت منابع انسانی مدیریت کسب و کار مشاغل بازاریابی مشتری مداری مصاحبه موتور جستجوی گوگل موفقیت موفقیت در بازار کار میوه فروشی نیلپر هاست و سرور هشتگ وب فارسی وب مارکتینگ وبینار ویدئو مارکتینگ ویدیو ویدیو مارکتینگ پاپکو پخش زنده پول سازی با بازاریابی اینترنتی کارآفرینی کافه تهرون کتابفروشی کسب و کار آنلاین کسب و کار موفق کسب و کارهای اینترنتی کلانا کلمات کلیدی کمپین‌های تبلیغاتی کپی رایتینگ گل فروشی
راه اندازی یک کسب و کار به چه عواملی نیاز دارد؟

راه‌اندازی یک کسب‌و‌کار به چه عواملی نیاز دارد؟

راه اندازی یک کسب و کار به چه عواملی نیاز دارد؟

کسب و کار یا business، یک سازمان یا سیستم اقتصادی است که در آن کالاها و خدمات با یک دیگر یا با پول مبادله می­شوند. در عصر تکنولوژی اطلاعات یا IT، دسترسی به اینترنت باعث شده که برای انجام فعالیت­ها و تبادلات اقتصادی و راه اندازی بیزینس­ها، دنیای پرجنب و جوش مجازی پدیدار شده و امکان استفاده تجاری از اینترنت جهت مارکتینگ و فروش کالا، از مهمترین فاکتورها در سیستم­های اقتصاد نوین گردیده­است. سه عامل مهم و مرتبط باعث ایجاد تغییرات اصولی در قواعد راه اندازی یک تجارت و رقابت در میان مشاغل گردیده است.
اولین عامل جهانی شدن است یعنی امروزه مشاغل، بازار هدف، فروش محصولات و ارائه خدمات محدود به یک سازمان یا ناحیه خاصی نیست و حد و مرزی ندارد.
دومین عامل گسترش نقش اطلاعات وIT  در مدیریت کسب و کارها است.
سومین عامل ایجاد شبکه های ارتباطاتی است که تکنولوژی اینترنت به عنوان بستر جهانی ارتباطات، موجب شده که تولید کنندگان و مصرف کنندگان هرچه بیشتر به هم نزدیک شوند.

چرا مدیریت برای یک سازمان اهمیت دارد؟

نقش مدیریت سازمان، جهت دستیابی به موفقیت شخصی در اهداف خود، از مهمترین عوامل است. مواردی که مدیریت باید دنبال کند تا موجب اثربخشی در سازمان گردد، عبارتند از:
– هدف گذاری، به معنای تدوین و مشخص کردن دقیق اهداف سازمان از راه اندازی یک کسب و کار است. هدف گذاری، مقصد و مسیر درآمدهای فردی و سازمانی را روشن می­سازد.
– برنامه ریزی، فرایندی است که مشخص می­کند سازمان چگونه از وضعیت موجود به وضعیت مطلوب ( یا هدف ) حرکت کند که دو نوع برنامه ریزی کوتاه مدت و بلند مدت باید در نظر گرفته شود.
– تخصیص وظایف، مدیریت بر اساس توانایی و مهارت­های فردی، وظایف هر بخش از نیروی کار را به آنها محول کرده و زمینه دادن انگیزه برای بالندگی نیروها و در نتیجه رشد سازمان را فراهم می­نماید.
– ارزیابی، در این مرحله چگونگی پیشرفت کار باید مورد بررسی و ارزیابی واقع شود تا اگر امور مطابق با برنامه ریزی انجام شده پیش نرفته است، اصلاحاتی در مراحل پیشین انجام پذیرد.

نقش فروش در یک سازمان چیست؟

مهمترین عامل در پیشرفت و مانا بودن یک کسب و کار، فروش هر چه بیشتر محصولات و خدمات است. در فروش های موفق ، سه عامل اساسی وجود دارد:
– مدیریت فروش حرفه­ای، مسئولیت رسیدگی به اهداف فروش سازمان را از طریق برنامه ریزی و بودجه بندی مؤثر بر عهده دارد.
– تیم فروش فعال، مدیر فروش نمی­تواند به تنهایی کار کند. او نیاز به حمایت از طرف تیم خود را دارد که هر یک از آنها به بهترین نحو ممکن به کار خود در جهت اهداف سازمان ادامه دهند.

– طراحی و پیاده سازی برنامه فروش استراتژیک، که پایگاه مشتری را گسترش میدهد و امکان حضور قوی و موثر آنان را فراهم می نماید.

نقش واحد بازاریابی در فروش چیست؟

مارکتینگ که در فارسی بازاریابی ترجمه شده است، همچون درگاه ارتباطی میان سازمان ارائه دهنده محصولات یا خدمات، و خریداران یا مشتریان عمل می­کند، بنابراین راه اندازی بخش بازاریابی نقش مهمی در توسعه کسب و کارها دارد.
اولین وظیفه واحد بازاریابی توانمند کردن یک سازمان یا شرکت، برای جذب مشتریان جدید است.
دومین وظیفه بخش بازاریابی تلاش در حفظ مشتریان فعلی شرکت و کوشش در فعال کردن هر چه بیشتر آنهاست.
سومین وظیفه قسمت بازاریابی گسترش ارتباط قسمت فروش و مشتریان است.

در نهایت مشتریان راضی، منبع سودآوری کسب و کار ها هستند. سازمان‌هایی ‌که ‌از ‌نظر مدیریت، استراتژی فروش، ‌بازاریابی و مشتری مداری ‌در ‌سطحی ‌عالی ‌قرار ‌دارند، قادر خواهند بود ‌مشتریان ‌خود ‌را ‌راضی ‌نگه ‌دارند تا ‌خریدهای ‌خود ‌را ‌تکرار ‌کنند، در اینصورت سازمان می­تواند در بازار و کسب در آمد حضور فعال و همیشگی داشته باشد.

ادامه ی مقالات کسب و کار موفق را دنبال کنید…

دیدگاه خود را بگذارید

avatar