راهکارهای کاربردی مدیریت و مارکتینگ در یک سازمان چیست؟

راهکارهای کاربردی مدیریت و مارکتینگ در یک سازمان چیست؟
به این مقاله امتیاز دهید

راهکارهای کاربردی مدیریت و مارکتینگ در یک سازمان چیست؟

نقش مدیریت در یک سازمان چیست؟

مدیریت، نقش اساسی در پیشبرد یک کسب و کار دارد. چهار عامل مهم مدیریت عبارتند از:
– برنامه ریزی planning یا تصمیم گیری برای اهداف تجاری و روش های دستیابی به آنها،
– سازماندهی و تخصیص منابع یا تعیین بهترین فرد برای هرکار
– هدایت، انگیزه دادن، آموزش و نظارت بر پرسنل،
– کنترل و یا تجزیه و تحلیل معیارها و شاخص­ها در طول مسیر تا رسیدن به اهداف برندینگ.
یک مدیریت قوی و کارآمد لازم است از روش­های جدید بهره مند شود که در ادامه لیست راهکارها و آموزش کاربردی به طور خلاصه تشریح می­شوند.

بازاریابی Agile چه وظایفی دارد؟

بازاریابی چابک و انعطاف پذیر، یا Agile marketing، یک رویکرد بازاریابی تاکتیکی است که در آن تیم های بازاریابی پروژه­های ارزشمندی را شناسایی می­کنند، اهداف آن را تعیین می­نمایند و در این مسیر تلاش­های جمعی خود را متمرکز می­سازند. پس از آن، با سرعت هرچه تمام­تر، تأثیرات پروژه را اندازه گیری می­کنند و سپس به طور پیوسته نتایج را در طول زمان بهبود می­بخشند. این نوع بازاریابی نیاز به همچنین برنامه های بازاریابی کوتاه مدت، متوسط مدت و دراز مدت دارد. این تیم تحت نظر مدیریت، وظیفه تقسیم وظایف به فازهای کوتاه کاری دارد که پس از هر مرحله آن را مجددا ارزیابی کرده و اهداف را به طور مکرر با برنامه ها تطبیق می­دهد.

روش OKR چیست؟

روش اهداف و نتایج کلیدی یا Objective and Key Results به اختصار (OKR)، گفته می­شود. روش OKR یک متدولوژی بر پایه تعیین هدف است که از نتایج به جای تکالیف به عنوان انگیزه و مشوق افراد استفاده می­کند. در این روش، اهداف و نتایج حاصل از آنها در دوره های ۳ ماهه و یکساله تعریف و پیگیری می­شود. در این روش هر فرد شاغل در یک سازمان می­تواند ببیند که هر فرد دیگر یا مدیریت روی چه پروژه­ای کار می­کند و اینکه سابقه یک پروژه در سازمان چه بوده است.

شاخص kpi چیست؟

شاخص کلیدی کارآیی یاKey Performance indicator   یک میزان جهت ارزیابی موفقیت در یک کسب و کار است. با داشتن این شاخص، یک شرکت می­تواند میزان رسیدن به اهداف خود را بسنجد و با ارزیابی عملکرد خود، قدم به قدم به اهداف تعیین شده خود نزدیک شود. با اندازه‌گیری شاخص کلیدی کارآیی، یک شرکت متوجه می­شود که تا چه میزان با اهداف کلیدی خود فاصله دارد و چقدر به آنها نزدیک شده است.

نقش مارکتینگ در یک سازمان چیست؟

بازاریابی یا مارکتینگ، در علم امروز به ‌عنوان یک فرآیند واسط بین مدیریت و اجتماع تعریف می‌شود. وظایف واحد بازاریابی جذب مشتریان جدید، حفظ مخاطبان فعلی، گسترش ارتباط سازمان و مشتریان است. در این راستا واحد بازاریابی، طرح بازاریابی یا Marketing plan را ارائه می­دهد که استراتژی تبلیغاتی سازمان برای تحقق اهداف خود را مشخص می­کند. دو رویکرد در این علم دارای اهمیت است که در ادامه توضیح داده می­شود.
– بازاریابی اجتماعی یا  Social marketing، رویکردی است که عقیده دارد که تصمیمات بازاریابی یک سازمان باید با در نظر گرفتن اهداف شرکت، نیازهای مصرف‌کنندگان، و در نهایت منافع درازمدت جامعه تعیین شود. اصل مهم قائل شدن ارزش زیاد برای مشتری است.
– بازاریابی آنلاین یا   Online marketing، مجموعه ای از ابزارها و روش­ها با بهره­گیری تکنولوژی اطلاعات یا IT، برای عرضه خدمات یا محصولات سازمان از طریق اینترنت است. در ادامه لیست ابزارهای مورد استفاده در بازاریابی آنلاین یا Marketing tools آورده می­شود.

آنالیز SWOT چه کاربردی دارد؟

از آنالیز یا تجزیه و تحلیل SWOT برای توسعه یک استراتژی بازاریابی استفاده می­شود. تجزیه و تحلیل SWOT یک مدل ساده است که نقاط قوت، نقاط ضعف، فرصت­ها و تهدیدهایی که برای یک سازمان پیش می­آید مورد ارزیابی و تحلیل قرار می­دهد و از آن برای پایه ریزی استراتژی بازاریابی سازمان استفاده  می­کند.

نقش SEO در بازاریابی دیجیتال چیست؟

بهینه سازی موتور جستجو یا SEO، اهمیت جستجوگرها در بازاریابی دیجیتال را نشان می­دهد. در فرآیند ساخت یک صفحه وب مواردی مثل پیدا کردن آسان ، خزیدن آسان، و دسته بندی آسان، بسیار مهم است. در مبحث بازاریابی این کار به مشتریان سازمان کمک می کند که از میان هزاران کسب و کار دیگر، شرکت مورد نظر خود را پیدا کنند. در حال حاضر SEO یک بخش جدایی ناپذیر از هر استراتژی بازاریابی دیجیتال است.

چرا ابزار STP اهمیت دارد؟

ابزار STP یک رویکرد سه مرحله ای برای ایجاد یک طرح بازاریابی هدفمند است. در اینجا “S” برای segmenting یا تقسیم بندی، “T” برای targetingیا هدف گیری و “P” برای positioning یا موقعیت یابی مورد استفاده قرار می گیرد. بازاریابیSTP نقش مهمی را در مارکتینگ ایفا می­کند تا مشتری به حق خود برسد. هر سه مورد فوق ابزار مورد استفاده مدیریت برای هماهنگ کردن محصولات سازمان با مشتریان خود می­باشد.

ادامه مقالات مدیریت را دنبال کنید…


دیدگاه بگذارید

avatar
  Subscribe  
با خبرم کن