ایده پردازان
ایده پردازان
عبارت مورد نظر خود را جستجو نمایید
B2B bertonix content marketing dmark Google Ads host HTML ISP NLP PR pwconf startupgrind video marketing آداب اداری اثر مرکب احتیاط در ریسک کردن است! اخبار جعلی اخبار جعلی و کسب و کارها اخلاق در کار از خوب به عالی استارتاپ گرایند استخدام استراتژی اقیانوس آبی استراتژی های اثر بخش تبلیغات استرس استودیو ایده پردازان استوری اینستاگرام اشتراک‌گذاری محتوا افزایش دنبال کننده در اینستاگرام افزایش ممبر الوپیک انتقاد اندروید انگیزه ایجاد انگیزه در کارکنان ایده ایده های جدید برای توسعه‌ ی کسب و کار در اینستاگرام ایده پردازان ایده پردازم ایلان ماسک و ده قانون موفقیت او ایمیل مارکتینگ اینستاگرام اینستاگرام مارکتنیگ اینستاگرام مارکتینگ بازار ارز بازار بورس بازار سکه بازاریابی بازاریابی ایمیلی بازاریابی اینترنتی بازاریابی تلفنی بازاریابی در وکالت بازاریابی دیجیتال بازاریابی رویدادی بازاریابی سال ۲۰۲۰ بازاریابی محتوا بازاریابی مستقیم بازاریابی ویدیویی بازاریابی ویروسی بازاریابی چریکی بازیچه دست دیگران نباشید بحران کسب و کارها برتونیکس برنامه ایده پردازان برنامه نویسی برند سازی برندسازی شخصی بهانه بی بهانه بهینه سازی محتوا بهینه سازی موتور جستجو بهینه سازی گوگل بیت کوین تامین تجهیزات تبلیغات تبلیغات بازاریابی تبلیغات در گوگل تبلیغات کلیکی تجارت الکترونیک ترفندهای موفقیت تواضع توانمندسازی توسعه کسب و کار تولید محتوا تولید محتوای ویدیویی توییتر تپ‌سی تکنیک فروش تکنیک های وبلاگ نویسی تیزر تبلیغاتی تیم کوک و ده قانون موفقیت او جذب مشتری جعل خبر جف بزوس و ده قانون موفقیت او جلسات کاری جلسه حفظ تمرکز کارمندان حمایت خانواده موفق خرده فروشی خلاقیت خلق بهترین سال زندگی خودافشایی داستان های یک مدیر مارکتینگ دروغ رسانه ای ده قانون موفقیت بیل گیتس دورکاری دورکاری شرکت ها دیجیتال مارکتینگ دی مارک دینامیت موفقیت راه های بهبود نتایج جستجوی گوگل راهکارهای رشد کسب و کار راهکارهای مدیریتی رخت ایرانی رسانه های اجتماعی رشد شخصی رشد غیرمنتظره فروش رفتار سازمانی مثبت رهبران ارزش آفرین رهبری روان‌شناسی روان‌شناسی مدیریت روان‌شناسی کار روزمرگی ریسک سرمایه گذاری زبان بدن زندگی به همین سادگی سئو ساخت موشن گرافیک ساخت هویت تجاری سازماندهی ساماندهی سخنوری سرمایه سلامت سوپر مارکت شبکه های اجتماعی شبکه‌های اجتماعی شکست کسب و کار شیرینی صفحه اول گوگل طراحی سایت طراحی لوگو طراحی محیط طراحی گرافیک طوفان فکری عادت عادت های مثبت عملکرد شغلی فرسودگی شغلی فرهنگ سازمانی فروش فروشنده باهوش فروشگاه اینترنتی فریلنسر فناوری فینتک قدرت بیان قدرت زمان قدرت فروش قدرت مذاکره قرارداد لینکدین مارکتینگ مارکتینگ پلن مارک زاکربرگ متقاعد کردن مثبت اندیشی مثل یک بیلیونر فکر کنید مجموعه ی کارآمد محتوا محصول مدیریت مدیریت بحران مدیریت ریسک مدیریت زمان مدیریت منابع انسانی مدیریت پروژه مدیریت کسب و کار مزیت رقابتی مسئولیت‌پذیری مستر تیستر مشاغل بازاریابی مشاغل محلی مشتری مداری مصاحبه معرفی کتاب منابع انسانی منابع مالی مهارت های تخصصی موتور جستجوی گوگل موتورهای جستجو موشن گرافیک موفقیت موفقیت در بازار کار موقعیت شغلی میوه فروشی نوآوری در مدیریت نکات مهم برگزاری جلسات نیروی کار نیلپر هاست و سرور هدف هشتگ همدلی هوش اجتماعی هوش خلاق واتس آپ وب فارسی وبلاگ نویسی وب مارکتینگ وبینار وقت شناسی ویدئو مارکتینگ ویدیو ویدیو مارکتینگ ویروس کرونا ویروس کرونا و دورکاری ویژگی های لازم یک مدیر پاپکو پخش زنده پول سازی با بازاریابی اینترنتی پویایی پیتر دراکر و ده قانون موفقیت او چطور با هر شخصی صحبت کنیم چه کسی تغییر را کشت چک و سفته کارآفرینی کارآفرینی زنان کارافرینی کارمند بد قلق کافه تهرون کتابفروشی کرونا کرونا و اقتصاد کسب و کار کسب و کار آنلاین کسب و کار خانگی کسب و کار موفق کسب و کارها در کرونا کسب و کارهای اینترنتی کسب و کارهای زنانه کسب و کارهای کوچک کسب و کار کوچک کلانا کلمات کلیدی کمپین حمایت کسب و کار کمپین‌های تبلیغاتی کپی رایتینگ گاو بنفش گزارش گل فروشی یوتیوب
۱۳۹۷/۱۱/۱۲
559 بازدید
بدون دیدگاه
اشتراک گذاری

دینامیت موفقیت: توانایی دیدن آینده

توانایی دیدن آینده، یکی از مهارت های خیره کننده ذهن انسان و مغز اوست. درست در مرکز ایالت فلوریدا، شهری وجود دارد به نام «وینترهاون» که در اطرافش کشاورزی و مزرعه داری رواج دارد. این منطقه، در گذشته، محیط مناسب و دلچسبی برای جذب توریست تلقی نمی شد، چون دورافتاده بود و هیچ ساحل و کوهی نداشت. تنها چیزی که قابل مشاهده بود، تپه های کوچک و بزرگ، آبگیرهای کوچک، و درختان سرو بود.

اما مردی به این منطقه آمد که نگاهش اصلا شبیه نگاه دیگران نبود.

اسم او «ریچارد پوپ» بود. او یک منطقه پر از سرو را انتخاب کرد و خرید و بعد از محصور کردن آن، پیشنهاد یک میلیون دلاری برای خرید زمینش را دریافت کرد. البته به همین سادگی هم نبود. تمام مدت و در تمام مسیر، ریچارد می بایست فرصت ها را با چشم ذهن مشاهده می کرد.

برای مثال، برای فروش زمین باید دست به تبلیغ می زد. پوپ به خوبی درک کرده بود که تنها راه کشاندن مردم به این مکان دورافتاده، تبلیغات است. اما تبلیغات، هزینه بر بود. بنابراین، کار برای او سخت تر شد. او حرفه عکاسی را در پیش گرفت و در باغ های سرو منطقه، مراکز عکاسی دایر کرد و در آن به بازدید کنندگان، فیلم دوربین عکاسی می فروخت. همچنین به آنها آموزش می داد که چگونه تصاویر و عکس های جالبی از باغ بیندازند.

او افرادی با مهارت بالا در اسکی روی آب را استخدام کرد و از آنها خواست روی دریاچه حرکات جالب انجام دهند و در عین حال، تکنیک هایی را به بازدید کنندگان یاد می داد تا از حرکات اسکی بازان، عکس های زیبا بگیرند. مسلم است که هنگام بازگشت این مسافران به منزل، بهترین و زیباترین عکس هایشان، عکس های باغ های سرو بود. آنها بهترین نوع تبلیغات را به ریچارد پوپ نسبت دادند که موجب معروف شدن این ناحیه در سطح دنیا شد.

این، نوعی از بینش خلاق است که همه به آن احتیاج داریم. لازم است یاد بگیریم با چشمانی تازه به اطرافمان نگاه کنیم – موقعیت های خفته در اطرافمان را ببینیم و در عین حال، شانس هایی را که در آینده نصیبمان خواهد شد، در نظر بگیریم.

دیدن، مهارتی یاد گرفتنی است، اما مثل هر مهارت دیگری باید تجربه شود.”

توانایی ها، ظرفیت ها و نقطه نظرهای دیگران را هم ببینید

شاید فکر کنیم که استعدادهای خود را می شناسیم، اما آنها را نمی بینیم. اجازه دهید این قضیه را با مثال معلمی برایتان روشن کنیم که نیاز به بررسی تصاویر ذهنی اش داشت. او هم دوربین و هم نزدیک بین بود. به همین خاطر، نه می توانست توانایی های بالقوه حال و آینده، نه ظرفیت ها، و نه نقطه نظرات دانش آموزانش را ببیند. می دانیم که همه افراد – چه بزرگ و چه کوچک – باید نقطه آغازی داشته باشند. همه فوق العاده باهوش و موفق زاده نمی شوند. در حقیقت، برخی افراد بزرگ در زمان حیاتشان، افرادی نسبتا کودن تلقی می شدند.

این روند تا زمانی که آنها از نگرش ذهنی مثبت برای درک ظرفیت ها و تشخیص اهداف خود استفاده نکرده بودند، ادامه داشت. اما مرد جوانی وجود داشت که به گفته تمام معلمانش، یک کودک ابله به تمام معنا بود. این پسر مرتب روی تخته کلاس نقاشی می کرد، به اطراف می نگریست و با دقت به سخنان اطرافیان گوش می داد. سؤالات عجیب می پرسید، اما حتی با زور و تهدید هم آنچه را که می دانست بروز نمی داد. بچه های دیگر به او لقب «خنگ» داده بودند و اغلب هم یک پا کنار کلاس می ایستاد.

این پسر «توماس آلوا ادیسون» بود.

شما قطعا از خواندن زندگینامه او درس های زیادی خواهید گرفت. دوران ابتدایی او فقط سه ماه طول کشید. معلمان و هم شاگردی هایش، او را کودن خطاب می کردند. اما او با وقوع یک حادثه در زندگی اش که باعث چرخش طلسمش از سمت منفی به مثبت شد، فردی تحصیل کرده شد. او یک انسان با ارزش شد؛ یک مخترع بزرگ. اما آن حادثه چه بود؟

“چه چیزی برای ادیسون رخ داد که نگرش او را کاملا عوض کرد؟”

او به مادرش گفت که معلمش به مدیر دبستان گفته است که ادیسون، دانش آموزی کم هوش است و نگهداری از او در مدرسه، بی فایده است. مادر او با عصبانیت و اقتدار تمام، در حالی که دست پسرش را گرفته بود، به مدرسه رفت و در کمال استواری گفت که پسرش، توماس آلوا ادیسون، دارای مغزی است که نه معلم و نه مدیر، قادر به درک و حتی داشتن آن نیستند.

ادیسون از مادرش به عنوان بزرگ ترین قهرمانی یاد می کند که هر پسری می تواند داشته باشد.

از آن روز به بعد، او تغییر کرد. او می گوید: «مادرم چنان تأثیری بر من گذاشت که تا امروز هم ادامه دارد. تأثیرات خوب آموزش های او در سنین کودکی را هرگز فراموش نمی کنم. مادرم همواره مهربان و دلسوز بود و هرگز بی جهت در مورد من دچار اشتباه یا قضاوت نادرست نشد. باور مادر، طلسم ادیسون را به سمت نگرش ذهنی مثبت چرخاند.

او به مطالعه و یادگیری روی آورد. این نگرش به ادیسون یاد داد که نگاهی عمیق تر داشته باشد و اختراعاتی کند که همگی مفید باشند. شاید معلم او این نبوغ را ندید، چون عمیقا نمی خواست به ادیسون کمک کند. اما مادرش، این خواسته قلبی را داشت. شما تمایل به دیدن چیزهایی دارید که می خواهید آنها را ببینید. شنیدن لزوما به معنای دریافت معنا و مفهوم کامل یک سخن نیست، اما گوش دادن دقیقا بدین معناست. در مطالب این کتاب ما شما را به گوش دادن بیشتر به پیام ها ترغیب می کنیم .

منبع: (دینامیت موفقیت، ناپلئون هیل/کلمنت استون)

ادامه ی مقالات دینامیت موفقیت را دنبال کنید…

پیوستن به خانواده ایده پردازان

دیدگاه های شما

لطفا دیدگاههای خود را با ما در میان بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *