ایده پردازان
ایده پردازان
عبارت مورد نظر خود را جستجو نمایید
B2B bertonix content marketing dmark Google Ads host HTML ISP NLP PR pwconf startupgrind video marketing آداب اداری اثر مرکب احتیاط در ریسک کردن است! اخبار جعلی اخبار جعلی و کسب و کارها اخلاق در کار از خوب به عالی استارتاپ گرایند استخدام استراتژی اقیانوس آبی استراتژی های اثر بخش تبلیغات استرس استودیو ایده پردازان استوری اینستاگرام اشتراک‌گذاری محتوا افزایش دنبال کننده در اینستاگرام افزایش ممبر الوپیک انتقاد اندروید انگیزه ایجاد انگیزه در کارکنان ایده ایده های جدید برای توسعه‌ ی کسب و کار در اینستاگرام ایده پردازان ایده پردازم ایلان ماسک و ده قانون موفقیت او ایمیل مارکتینگ اینستاگرام اینستاگرام مارکتنیگ اینستاگرام مارکتینگ بازار ارز بازار بورس بازار سکه بازاریابی بازاریابی ایمیلی بازاریابی اینترنتی بازاریابی تلفنی بازاریابی در وکالت بازاریابی دیجیتال بازاریابی رویدادی بازاریابی سال ۲۰۲۰ بازاریابی محتوا بازاریابی مستقیم بازاریابی ویدیویی بازاریابی ویروسی بازاریابی چریکی بازیچه دست دیگران نباشید بحران کسب و کارها برتونیکس برنامه ایده پردازان برنامه نویسی برند سازی برندسازی شخصی بهانه بی بهانه بهینه سازی محتوا بهینه سازی موتور جستجو بهینه سازی گوگل بیت کوین تامین تجهیزات تبلیغات تبلیغات بازاریابی تبلیغات در گوگل تبلیغات کلیکی تجارت الکترونیک ترفندهای موفقیت تواضع توانمندسازی توسعه کسب و کار تولید محتوا تولید محتوای ویدیویی توییتر تپ‌سی تکنیک فروش تکنیک های وبلاگ نویسی تیزر تبلیغاتی تیم کوک و ده قانون موفقیت او جذب مشتری جعل خبر جف بزوس و ده قانون موفقیت او جلسات کاری جلسه حفظ تمرکز کارمندان حمایت خانواده موفق خرده فروشی خلاقیت خلق بهترین سال زندگی خودافشایی داستان های یک مدیر مارکتینگ دروغ رسانه ای ده قانون موفقیت بیل گیتس دورکاری دورکاری شرکت ها دیجیتال مارکتینگ دی مارک دینامیت موفقیت راه های بهبود نتایج جستجوی گوگل راهکارهای رشد کسب و کار راهکارهای مدیریتی رخت ایرانی رسانه های اجتماعی رشد شخصی رشد غیرمنتظره فروش رفتار سازمانی مثبت رهبران ارزش آفرین رهبری روان‌شناسی روان‌شناسی مدیریت روان‌شناسی کار روزمرگی ریسک سرمایه گذاری زبان بدن زندگی به همین سادگی سئو ساخت موشن گرافیک ساخت هویت تجاری سازماندهی ساماندهی سخنوری سرمایه سلامت سوپر مارکت شبکه های اجتماعی شبکه‌های اجتماعی شکست کسب و کار شیرینی صفحه اول گوگل طراحی سایت طراحی لوگو طراحی محیط طراحی گرافیک طوفان فکری عادت عادت های مثبت عملکرد شغلی فرسودگی شغلی فرهنگ سازمانی فروش فروشنده باهوش فروشگاه اینترنتی فریلنسر فناوری فینتک قدرت بیان قدرت زمان قدرت فروش قدرت مذاکره قرارداد لینکدین مارکتینگ مارکتینگ پلن مارک زاکربرگ متقاعد کردن مثبت اندیشی مثل یک بیلیونر فکر کنید مجموعه ی کارآمد محتوا محصول مدیریت مدیریت بحران مدیریت ریسک مدیریت زمان مدیریت منابع انسانی مدیریت پروژه مدیریت کسب و کار مزیت رقابتی مسئولیت‌پذیری مستر تیستر مشاغل بازاریابی مشاغل محلی مشتری مداری مصاحبه معرفی کتاب منابع انسانی منابع مالی مهارت های تخصصی موتور جستجوی گوگل موتورهای جستجو موشن گرافیک موفقیت موفقیت در بازار کار موقعیت شغلی میوه فروشی نوآوری در مدیریت نکات مهم برگزاری جلسات نیروی کار نیلپر هاست و سرور هدف هشتگ همدلی هوش اجتماعی هوش خلاق واتس آپ وب فارسی وبلاگ نویسی وب مارکتینگ وبینار وقت شناسی ویدئو مارکتینگ ویدیو ویدیو مارکتینگ ویروس کرونا ویروس کرونا و دورکاری ویژگی های لازم یک مدیر پاپکو پخش زنده پول سازی با بازاریابی اینترنتی پویایی پیتر دراکر و ده قانون موفقیت او چطور با هر شخصی صحبت کنیم چه کسی تغییر را کشت چک و سفته کارآفرینی کارآفرینی زنان کارافرینی کارمند بد قلق کافه تهرون کتابفروشی کرونا کرونا و اقتصاد کسب و کار کسب و کار آنلاین کسب و کار خانگی کسب و کار موفق کسب و کارها در کرونا کسب و کارهای اینترنتی کسب و کارهای زنانه کسب و کارهای کوچک کسب و کار کوچک کلانا کلمات کلیدی کمپین حمایت کسب و کار کمپین‌های تبلیغاتی کپی رایتینگ گاو بنفش گزارش گل فروشی یوتیوب
۱۳۹۷/۱۱/۱۱
439 بازدید
بدون دیدگاه
اشتراک گذاری

دینامیت موفقیت: دیدن فرآیندی یاد گرفتنی ست

بسیاری از افراد در هنگام دیدن، قدرت و شکوه اطراف خود را مشاهده نمی کنند و در واقع، اطلاعات داده شده به مغز توسط فرایند ذهنی را به درستی پالایش نمی کنند. در نتیجه، چیزها را می بینند،  بدون آنکه معنایشان را عمیقا درک کنند؛ یعنی به عبارتی، ما ظواهر فیزیکی آنها را بدون دریافت مفهوم می بینیم.

این کار ما نشان می دهد که نگرش ذهنی مثبت را به همراه تصاویر و اطلاعات به مغز خود منتقل نمی سازیم. آیا زمان کنترل تصاویر ذهنی تان فرا نرسیده است؟ تصاویر ذهنی همانند تصاویر فیزیکی و ظاهری نیست، ولی درست مثل تصاویر ظاهری، نامرتب می شوند و شما را دچار سردرگمی می کنند و در نتیجه، به شما و دیگران آسیب می رسانند.

دو ضعف مهم در بینایی، نزدیک بینی و دوربینی است. این دو ضعف، در تصاویر ذهنی ما نیز وجود دارند. شخصی که نزدیک بینی ذهنی دارد، قادر به دیدن اشیا و احتمالات دورتر نیست. او تنها قادر است به مشکلات نزدیک و دم دست فکر کند و از تفکر و برنامه ریزی برای آنچه در آینده رخ خواهد داد، عاجز است. شما هم در صورتی که قادر به برنامه ریزی، تصمیم گیری و پایه گذاری برای آینده تان نباشید، نزدیک بین ذهنی هستید.

از طرف دیگر، شخصی که دوربینی ذهنی دارد، قادر به دیدن احتمالات نزدیک نیست. او موقعیت های موجود را نمی بیند و تنها دنیایی خیالی از آینده را مشاهده می کند که هیچ ارتباطی با زمان حال ندارد. او می خواهد به جای پله پله بالا رفتن، ناگهان به قله برسد.

آنها آنچه را دیدند، شناسایی کردند

با توجه به آنچه گفته شد، برای بهبود فرایند دیدن، هم دوربینی ذهنی و هم نزدیک بینی ذهنی شما باید تقویت شود. مزایای دیدن آنچه پیش روی شماست، آن هم به طور عمیق، بسیار گسترده است. سال ها بود که مردم ساکن در شهری کوچک به نام «داربی» در ایالت مونتانا آمریکا به آنچه که «کوه کریستال» نام داشت، نگاه می کردند. این کوه از آن رو کریستال نام داشت که عمل فرسایش موجب بیرون زدن کریستال هایی براق – مثل سنگ نمک – از دیواره کوه شده بود.

در ۱۹۳۷، تأسیساتی برقی در نزدیکی این کوه بنا شد، اما تا ۱۹۵۱، هیچ کس این زحمت را به خود نداد که تکه ای از این سنگ های درخشان را بردارد و نگاهی دقیق به آن بیندازد. در همان سال یعنی ۱۹۵۱، دو نفر از ساکنان شهر داربی، آقای «ای. بی. کاملی» و آقای «ال. آی. تامپسون» به نمایشگاه مواد معدنی که در شهرشان برگزار شده بود رفتند. آنها واقعا هیجان زده شده بودند. در آنجا نمونه هایی از ماده ای معدنی به نام بریلیوم وجود داشت که به استناد برچسب روی آن، کاربرد آن در فعالیت های اتمی و تحقیقات مربوط به آن بود.

کاملی و تامپسون، خیلی سریع ادعا کردند که کوه کریستال، حاوی بریلیوم است. تامپسون، نمونه ای از سنگ کوه کریستال را به سازمان معادن در «اسپوکان» فرستاد و همراه با آن، درخواست فرستادن کارشناسی برای مشاهده این منبع عظیم از مواد معدنی را مطرح کرد.

کمی بعد در همان سال، سازمان مذکور، بولدوزری فرستاد تا کوه را بشکافد و سنگ های بیشتری را بررسی کند. نهایتا معلوم شد که کوه کریستال، حقیقتا یکی از بزرگ ترین منابع بریلیوم در جهان می باشد. امروزه چندین و چند کامیون به بالای کوه می روند، پر از سنگ های سنگین می شوند و دوباره راه پایین را در پیش می گیرند و این در حالی است که فرستادگان شرکت فولاد آمریکا و دولت ایالات متحده، با دستانی پر از پول، انتظار رسیدن آنها را می کشند.

تمام اینها به خاطر دو مردی است که نه تنها با چشمانشان دیدند، بلکه خود را به زحمت انداختند و از ذهنشان نیز برای دیدن استفاده کردند. امروزه این دو مرد، از ثروتمندترین افراد به حساب می آیند.

یک شخص دوربین ذهنی هرگز قادر به انجام آنچه کاملی و تامپسون کردند نیست، چون تصاویر ذهنی اش در دوردست هاست. او تنها می تواند ارزش های دورتر را ببیند و از مزایای در دسترس خود استفاده نمی کند. آیا چنین مزایایی در پشت در خانه شما هم هست؟ به اطرافتان نگاه کنید. هنگامی که کارهای روزانه را انجام می دهید، آیا با نقاط دلخوری و مشکل ساز مواجه نمی شوید؟ شاید به راهی برای برطرف کردن آنها فکر کنید – راهی که نه تنها برای شما، بلکه برای دیگران هم مفید باشد.

بسیاری از افراد، تنها با دیدن این احتیاجات کوچک، میلیون ها میلیون ثروت به چنگ آوردند. آنهایی که چیزهای کوچکی مثل سنجاق قفلی، گیره کاغذ یا حتی زیپ شلوار را اختراع کردند، همین کار را انجام دادند. به اطرافتان نگاه کنید. دیدن را بیاموزید. شاید شما هم در حیاط خلوت خانه تان الماس های فراوان پیدا کنید. 

منبع: (دینامیت موفقیت، ناپلئون هیل/کلمنت استون)

ادامه ی مقالات دینامیت موفقیت را دنبال کنید…

پیوستن به خانواده ایده پردازان

دیدگاه های شما

لطفا دیدگاههای خود را با ما در میان بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *