ایده پردازان
ایده پردازان
عبارت مورد نظر خود را جستجو نمایید
B2B bertonix content marketing dmark Google Ads host HTML ISP NLP PR pwconf startupgrind video marketing آداب اداری اثر مرکب احتیاط در ریسک کردن است! اخبار جعلی اخبار جعلی و کسب و کارها اخلاق در کار از خوب به عالی استارتاپ گرایند استخدام استراتژی اقیانوس آبی استراتژی های اثر بخش تبلیغات استرس استودیو ایده پردازان استوری اینستاگرام اشتراک‌گذاری محتوا افزایش دنبال کننده در اینستاگرام افزایش ممبر الوپیک انتقاد اندروید انگیزه ایجاد انگیزه در کارکنان ایده ایده های جدید برای توسعه‌ ی کسب و کار در اینستاگرام ایده پردازان ایده پردازم ایلان ماسک و ده قانون موفقیت او ایمیل مارکتینگ اینستاگرام اینستاگرام مارکتنیگ اینستاگرام مارکتینگ بازار ارز بازار بورس بازار سکه بازاریابی بازاریابی ایمیلی بازاریابی اینترنتی بازاریابی تلفنی بازاریابی در وکالت بازاریابی دیجیتال بازاریابی رویدادی بازاریابی سال ۲۰۲۰ بازاریابی محتوا بازاریابی مستقیم بازاریابی ویدیویی بازاریابی ویروسی بازاریابی چریکی بازیچه دست دیگران نباشید بحران کسب و کارها برتونیکس برنامه ایده پردازان برنامه نویسی برند سازی برندسازی شخصی بهانه بی بهانه بهینه سازی محتوا بهینه سازی موتور جستجو بهینه سازی گوگل بیت کوین تامین تجهیزات تبلیغات تبلیغات بازاریابی تبلیغات در گوگل تبلیغات کلیکی تجارت الکترونیک ترفندهای موفقیت تواضع توانمندسازی توسعه کسب و کار تولید محتوا تولید محتوای ویدیویی توییتر تپ‌سی تکنیک فروش تکنیک های وبلاگ نویسی تیزر تبلیغاتی تیم کوک و ده قانون موفقیت او جذب مشتری جعل خبر جف بزوس و ده قانون موفقیت او جلسات کاری جلسه حفظ تمرکز کارمندان حمایت خانواده موفق خرده فروشی خلاقیت خلق بهترین سال زندگی خودافشایی داستان های یک مدیر مارکتینگ دروغ رسانه ای ده قانون موفقیت بیل گیتس دورکاری دورکاری شرکت ها دیجیتال مارکتینگ دی مارک دینامیت موفقیت راه های بهبود نتایج جستجوی گوگل راهکارهای رشد کسب و کار راهکارهای مدیریتی رخت ایرانی رسانه های اجتماعی رشد شخصی رشد غیرمنتظره فروش رفتار سازمانی مثبت رهبران ارزش آفرین رهبری روان‌شناسی روان‌شناسی مدیریت روان‌شناسی کار روزمرگی ریسک سرمایه گذاری زبان بدن زندگی به همین سادگی سئو ساخت موشن گرافیک ساخت هویت تجاری سازماندهی ساماندهی سخنوری سرمایه سلامت سوپر مارکت شبکه های اجتماعی شبکه‌های اجتماعی شکست کسب و کار شیرینی صفحه اول گوگل طراحی سایت طراحی لوگو طراحی محیط طراحی گرافیک طوفان فکری عادت عادت های مثبت عملکرد شغلی فرسودگی شغلی فرهنگ سازمانی فروش فروشنده باهوش فروشگاه اینترنتی فریلنسر فناوری فینتک قدرت بیان قدرت زمان قدرت فروش قدرت مذاکره قرارداد لینکدین مارکتینگ مارکتینگ پلن مارک زاکربرگ متقاعد کردن مثبت اندیشی مثل یک بیلیونر فکر کنید مجموعه ی کارآمد محتوا محصول مدیریت مدیریت بحران مدیریت ریسک مدیریت زمان مدیریت منابع انسانی مدیریت پروژه مدیریت کسب و کار مزیت رقابتی مسئولیت‌پذیری مستر تیستر مشاغل بازاریابی مشاغل محلی مشتری مداری مصاحبه معرفی کتاب منابع انسانی منابع مالی مهارت های تخصصی موتور جستجوی گوگل موتورهای جستجو موشن گرافیک موفقیت موفقیت در بازار کار موقعیت شغلی میوه فروشی نوآوری در مدیریت نکات مهم برگزاری جلسات نیروی کار نیلپر هاست و سرور هدف هشتگ همدلی هوش اجتماعی هوش خلاق واتس آپ وب فارسی وبلاگ نویسی وب مارکتینگ وبینار وقت شناسی ویدئو مارکتینگ ویدیو ویدیو مارکتینگ ویروس کرونا ویروس کرونا و دورکاری ویژگی های لازم یک مدیر پاپکو پخش زنده پول سازی با بازاریابی اینترنتی پویایی پیتر دراکر و ده قانون موفقیت او چطور با هر شخصی صحبت کنیم چه کسی تغییر را کشت چک و سفته کارآفرینی کارآفرینی زنان کارافرینی کارمند بد قلق کافه تهرون کتابفروشی کرونا کرونا و اقتصاد کسب و کار کسب و کار آنلاین کسب و کار خانگی کسب و کار موفق کسب و کارها در کرونا کسب و کارهای اینترنتی کسب و کارهای زنانه کسب و کارهای کوچک کسب و کار کوچک کلانا کلمات کلیدی کمپین حمایت کسب و کار کمپین‌های تبلیغاتی کپی رایتینگ گاو بنفش گزارش گل فروشی یوتیوب
۱۳۹۷/۱۱/۱۳
471 بازدید
بدون دیدگاه
اشتراک گذاری

دینامیت موفقیت: ثروتمند شدن با بینش قوی و خلاقیت

در ۱۸۶۹، «کوکوچی میکی موتوی» یازده ساله، در شهر توبای ژاپن، بعد از پدر مجبور به ادامه حرفه وی به عنوان تولید کننده رشته فرنگی شد، چون پدرش به علت بیماری سختی خانه نشین شده بود. پسر جوان، ناگزیر از تامین مخارج ۶ برادر، ۳ خواهر و والدینش بود. او علاوه بر وظیفه تولید رشته فرنگی، مجبور به فروش روزانه آنها نیز بود. او ثابت کرد که فروشنده خوبی است. او پیش از این، یک استاد سامورایی خصوصی داشت که به او آموخته بود: «وفاداری حقیقی، در محبت و عشق به دیگران خلاصه می شود نه در عبادت و نیایش مداوم.»

با این فلسفه مبتنی بر نگرش ذهنی مثبت، میکی موتو دست به کار شد. او عادت کرد که هر آنچه اراده کند، به واقعیت تبدیل سازد. در بیست سالگی، عاشق دختر یک سامورایی شد. میکی موتوی جوان می دانست که پدرزن آینده اش، بعدها دخترش را به خاطر ازدواج با یک تولید کننده رشته فرنگی ملامت خواهد کرد. به همین خاطر، این انگیزه را یافت که خودش را تغییر دهد.

پس شغلش را از تولید و فروشندگی رشته فرنگی به تجارت مروارید تغییر داد. درست مثل خیلی از افراد که در هر نقطه از جهان به موفقیت دست می یابند، میکی موتو هم دنبال راهی بود تا او را در فعالیت تازه اش موفق سازد و درست مثل خیلی از صنعتگران حرفه ای امروزی، از دانشگاه کمک گرفت.

پروفسور «یوشی کی چی میزوکوری» نظریه ای را به میکی موتو گفت که هرگز اثبات نشده بود. او گفت: «مروارید هنگامی تولید می شود که شیئی خارجی مثل یک دانه ماسه، در داخل صدف گیر کرده باشد. اگر این شی خارجی به کشته شدن صدف نینجامد، طبیعت، آن شی را با ماده ای اسرارآمیز می پوشاند که نهایتا منجر به تولید مروارید در دل صدف مادر می گردد.» میکی موتو شگفت زده شد! او اصلا نمی توانست صبر کند تا جواب این سؤال ذهنش را پیدا کند: «آیا من هم می توانم با قرار دادن شی خارجی در صدف و سپردن باقی کار به طبیعت، مروارید پرورش دهم؟» او این نظریه را به عملی مثبت تبدیل ساخت، البته با یادگیری و دیدن.

میکی موتو، نگاه عمیق را از همان پروفسور یاد گرفت و سپس از قدرت تخیل خود استفاده کرد. او غرق در تفکر خلاق شد و از استدلال استقرایی نیز بهره گرفت. او فهمید که اگر قرار است تمام مرواریدها توسط شی خارجی تولید شوند، پس می شود از قانون طبیعت هم بهره برد. او توانست اشیای خارجی را در صدف ها قرار دهد و مروارید مصنوعی تولید کند. او یاد گرفت که مشاهده و عمل کند و به همین خاطر، مرد موفقی شد.

اکنون با مطالعه زندگی میکی موتو می توان دریافت که او از ۱۷ دستورالعمل موفقیت استفاده کرده است. بدانید که دانش، شما را موفق نمی کند، بلکه به کارگیری آن است که این کار را می کند. عمل کنید. بسیاری از ایده ها که بعد از تغییر نوع بینش به سوی ما می آیند، شاید در نظر دیگران، گنگ باشند. این ایده ها یا ما را می ترسانند یا در صورت عمل به آنها، خوش شانسی و ثروت را به همراه می آورند.

در زیر، داستان واقعی دیگری درباره مروارید آورده ایم. این دفعه، قهرمان داستان، جوانی آمریکایی به نام «جوزف گلدستون» است.

او خانه به خانه، به دنبال مشتری جواهرات می گشت. روزی در کمال ناامیدی متوجه شد که ژاپنی ها مرواریدهای پرورشی زیبایی می سازند و او می تواند آنها را با قیمتی بسیار کمتر از قیمت واقعی شان بفروشد! جوزف، این موقعیت بزرگ را به طور دقیق مشاهده کرد. با وجود کساد بودن بازار در آن سال، او و همسرش، استر، تمام اموالشان را به ارز تبدیل کردند و راهی توکیو شدند.

آنها با کمتر از ۱۰۰۰ دلار به ژاپن رسیدند، اما نقشه ای عالی و نگرش ذهنی مثبت داشتند. آنها با آقای کی. کیتامورا، رئیس انجمن فروشندگان مروارید در ژاپن به گفت و گو نشستند. جوزف، افکار بزرگی در سر داشت. او در باره نقشه اش با آقای کیتامورا صحبت کرد و گفت که مایل است مرواریدهای پرورشی ژاپنی را با دریافت ۱۰۰.۰۰۰ دلار اعتبار به آمریکا منتقل کند. این، پیشنهادی فوق العاده در آن سال کسادی بازار به شمار می آمد.

آقای کیتامورا بعد از چند روز، موافقت خود را نشان داد. مرواریدها خیلی خوب به فروش رفتند. خانم و آقای گلدستون هم روز به روز پولدارتر شدند. چند سال بعد، تصمیم گرفتند محوطه پرورش صدف را خودشان به وجود آورند و برای این کار از آقای کیتامورا کمک گرفتند. در اینجا هم موقعیت هایی را دیدند که دیگران نمی دیدند. تجربه ثابت کرد که وارد کردن شی خارجی به داخل صدف، تا ۵۰ درصد احتمال ضرر را در پی دارد.

خانم و آقای گلدستون از خود پرسیدند: «چطور می توانیم این ضرر زیاد را کاهش دهیم؟» بعد از مطالعات فراوان، تصمیم گرفتند از روشی که در اتاق های بیمارستان ها استفاده می شد، بهره ببرند. آنها پوسته خارجی صدف را می شستند و ضد عفونی می کردند تا از عفونت های احتمالی جلوگیری شود. جراح از یک ماده بی حس کننده برای آرام کردن صدف استفاده می کرد. سپس شی خارجی بسیار کوچکی را درون صدف می گذاشت تا مروارید به دور آن تولید شود.

این عمل توسط وسایل کاملا استریل و ضد عفونی شده انجام می گرفت. سپس صدف ها را درون قفسی می گذاشتند و آن را به داخل آب باز می گرداندند. هر چهار ماه یکبار، قفس را از آب بیرون می کشیدند و صدف ها را معاینه پزشکی می کردند. پس از طی این مراحل، ۹۰% صدف ها سالم ماندند و مروارید تولید کردند و خانم و آقای گلدستون هم به ثروتی فوق العاده دست یافتند.

“بارها و بارها شاهد آن بوده ایم که مردان و زنانی به موفقیت دست یافته اند، چون یاد گرفته اند از ذهن خود بهره برداری کنند. توانایی دیدن، چیزی بیشتر از انعکاس نور اشیا در چشم است. مهارتی است شامل تفسیر آنچه می بینیم و به کارگیری این تفسیرات و تعبیرات در زندگی خود و دیگران.”

“یادگیری دیدن، موقعیت هایی را برای شما فراهم می سازد که هرگز تصور آن را هم نمی کردید. نگرش ذهنی مثبت، خیلی بیشتر از درک و تصور، کارساز است. همچنین باید یاد بگیرید به آنچه یاد گرفته اید عمل کنید. عمل، مهم است، چون از این طریق است که کارها را انجام می دهید.”

منبع: (دینامیت موفقیت، ناپلئون هیل/کلمنت استون)

ادامه ی مقالات دینامیت موفقیت را دنبال کنید…

پیوستن به خانواده ایده پردازان

دیدگاه های شما

لطفا دیدگاههای خود را با ما در میان بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *