لوگوی ایده پردازان
لوگوی ایده پردازان
عبارت مورد نظر را وارد کنید...
شاید برای شما جالب باشد
B2B bertonix content marketing dmark Google Ads host HTML ISP NLP PR pwconf startupgrind video marketing آداب اداری اثر مرکب احتیاط در ریسک کردن است! اخبار جعلی اخبار جعلی و کسب و کارها اخلاق در کار از خوب به عالی استارتاپ گرایند استخدام استراتژی اقیانوس آبی استراتژی های اثر بخش تبلیغات استرس استودیو ایده پردازان استوری اینستاگرام اشتراک‌گذاری محتوا افزایش دنبال کننده در اینستاگرام افزایش ممبر الوپیک انتقاد اندروید انگیزه ایجاد انگیزه در کارکنان ایده ایده های جدید برای توسعه‌ ی کسب و کار در اینستاگرام ایده پردازان ایده پردازم ایلان ماسک و ده قانون موفقیت او ایمیل مارکتینگ اینستاگرام اینستاگرام مارکتنیگ اینستاگرام مارکتینگ بازار ارز بازار بورس بازار سکه بازاریابی بازاریابی ایمیلی بازاریابی اینترنتی بازاریابی تلفنی بازاریابی در وکالت بازاریابی دیجیتال بازاریابی رویدادی بازاریابی سال ۲۰۲۰ بازاریابی محتوا بازاریابی مستقیم بازاریابی ویدیویی بازاریابی ویروسی بازاریابی چریکی بازیچه دست دیگران نباشید بحران کسب و کارها برتونیکس برنامه ایده پردازان برنامه نویسی برند سازی برندسازی شخصی بهانه بی بهانه بهینه سازی محتوا بهینه سازی موتور جستجو بهینه سازی گوگل بیت کوین تامین تجهیزات تبلیغات تبلیغات بازاریابی تبلیغات در گوگل تبلیغات کلیکی تجارت الکترونیک ترفندهای موفقیت تواضع توانمندسازی توسعه کسب و کار تولید محتوا تولید محتوای ویدیویی توییتر تپ‌سی تکنیک فروش تکنیک های وبلاگ نویسی تیزر تبلیغاتی تیم کوک و ده قانون موفقیت او جذب مشتری جعل خبر جف بزوس و ده قانون موفقیت او جلسات کاری جلسه حفظ تمرکز کارمندان حمایت خانواده موفق خرده فروشی خلاقیت خلق بهترین سال زندگی خودافشایی داستان های یک مدیر مارکتینگ دروغ رسانه ای ده قانون موفقیت بیل گیتس دورکاری دورکاری شرکت ها دیجیتال مارکتینگ دی مارک دینامیت موفقیت راه های بهبود نتایج جستجوی گوگل راهکارهای رشد کسب و کار راهکارهای مدیریتی رخت ایرانی رسانه های اجتماعی رشد شخصی رشد غیرمنتظره فروش رفتار سازمانی مثبت رهبران ارزش آفرین رهبری روان‌شناسی روان‌شناسی مدیریت روان‌شناسی کار روزمرگی ریسک سرمایه گذاری زبان بدن زندگی به همین سادگی سئو ساخت موشن گرافیک ساخت هویت تجاری سازماندهی ساماندهی سخنوری سرمایه سلامت سوپر مارکت شبکه های اجتماعی شبکه‌های اجتماعی شکست کسب و کار شیرینی صفحه اول گوگل طراحی سایت طراحی لوگو طراحی محیط طراحی گرافیک طوفان فکری عادت عادت های مثبت عملکرد شغلی فرسودگی شغلی فرهنگ سازمانی فروش فروشنده باهوش فروشگاه اینترنتی فریلنسر فناوری فینتک قدرت بیان قدرت زمان قدرت فروش قدرت مذاکره قرارداد لینکدین مارکتینگ مارکتینگ پلن مارک زاکربرگ متقاعد کردن مثبت اندیشی مثل یک بیلیونر فکر کنید مجموعه ی کارآمد محتوا محصول مدیریت مدیریت بحران مدیریت ریسک مدیریت زمان مدیریت منابع انسانی مدیریت پروژه مدیریت کسب و کار مزیت رقابتی مسئولیت‌پذیری مستر تیستر مشاغل بازاریابی مشاغل محلی مشتری مداری مصاحبه معرفی کتاب منابع انسانی منابع مالی مهارت های تخصصی موتور جستجوی گوگل موتورهای جستجو موشن گرافیک موفقیت موفقیت در بازار کار موقعیت شغلی میوه فروشی نوآوری در مدیریت نکات مهم برگزاری جلسات نیروی کار نیلپر هاست و سرور هدف هشتگ همدلی هوش اجتماعی هوش خلاق واتس آپ وب فارسی وبلاگ نویسی وب مارکتینگ وبینار وقت شناسی ویدئو مارکتینگ ویدیو ویدیو مارکتینگ ویروس کرونا ویروس کرونا و دورکاری ویژگی های لازم یک مدیر پاپکو پخش زنده پول سازی با بازاریابی اینترنتی پویایی پیتر دراکر و ده قانون موفقیت او چطور با هر شخصی صحبت کنیم چه کسی تغییر را کشت چک و سفته کارآفرینی کارآفرینی زنان کارافرینی کارمند بد قلق کافه تهرون کتابفروشی کرونا کرونا و اقتصاد کسب و کار کسب و کار آنلاین کسب و کار خانگی کسب و کار موفق کسب و کارها در کرونا کسب و کارهای اینترنتی کسب و کارهای زنانه کسب و کارهای کوچک کسب و کار کوچک کلانا کلمات کلیدی کمپین حمایت کسب و کار کمپین‌های تبلیغاتی کپی رایتینگ گاو بنفش گزارش گل فروشی یوتیوب
۱۳۹۷/۱۱/۱۴
295 بازدید
بدون دیدگاه
اشتراک گذاری

دینامیت موفقیت: اسرار انجام کارها و نقطه آغاز

 آنهایی که بزرگی و عظمت می یابند، اسرار انجام کارها را می دانند. برای مثال می توان به داستان پدری روحانی به نام «جیمز کلر» اشاره کرد. او مدت ها بود که اندیشه ای را در سر می پروراند و امید داشت که با تشویق افراد کوته مایه به فراتر رفتن از دنیای اطرافشان، آنها را پرانگیزه کند.

او آیه ای از انجیل را برای برآورده کردن خواسته و مأموریتش در نظر داشت: «از محیط اطرافت فراتر برو.» او وقتی به عمق این آیه فکر کرد، اسرار انجام کارها را دریافت و سپس دست به کار شد. این اتفاق در ۱۹۴۵ رخ داد که نهایتا منجر به تشکیل سازمانی به نام «کریستوفرز» شد. این سازمان هیچ منشور کاری، کمیته، جلسه، مسوولیت و حتی عضوی ندارد. «کریستوفرز» از افراد متعددی تشکیل شده است و بر اساس این عقیده عمل می کند که: «بهتر است افراد کاری کنند و پولی نپردازند، نه اینکه پول بپردازند و کاری هم انجام ندهند.»

اما این ایده آل که همه باید به آن متکی شوند چیست؟

هر عضو سازمان کریستوفرز موظف است در تمام کارهای روزانه، اعتقادات دینی اش را اجرایی کند – در همه جا مثل مغازه ها، اتوبان ها، خیابان های فرعی یا حتی در خانه، چون به این ترتیب می تواند باور و حقیقت قلبی اش را با دیگران در میان بگذارد. 

شما منظور از اسرار را با خواندن داستانی از «ای. ای. باترمیستر»، ناظر تحصیلی مؤسسه ای در کالیفرنیا، بهتر متوجه خواهید شد. همیشه به دانشجویان کلاس «انضباط شخصی» گفته ام که آنچه را می خوانیم، به جای به کار بستن در زندگی، بخشی از کتابخانه مان می کنیم. این آیه انجیل را شنیده اید: «خوب را که می خواهم، انجام نمی دهم، اما بد را انجام می دهم.»

حالا اگر کسی بخواهد دست به اقدامی بزند، چطور باید به خودش انگیزه بدهد؟ ما از آقای «باترمیستر» پرسیدیم چطور می شود چیزهای خوبی را که می خوانیم، در زندگی به کار گیریم. پاسخ این بود :

« این کار، تنها با عادت، میسر است و شما این عادت را با تکرار تقویت می کنید. عمل بکارید و عادت برداشت کنید. عادت بکارید و شخصیت برداشت کنید. شخصیت بکارید و سرنوشت برداشت کنید.»

جمله فوق از فیلسوف و روان شناس بزرگی به نام «ویلیام جیمز» است که عقیده داشت عادات، شخصیت انسان را می سازند و انسان می تواند عادات را انتخاب کند. می توانید با بهره بردن از نقطه آغاز، هر عادتی را که بخواهید، در خود ایجاد و تقویت کنید.

حالا این اسرار انجام کارها و این نقطه سرآغاز که شما را مجبور به استفاده از این اسرار می کند چیست؟ اسرار انجام دادن کارها، عمل کردن است و نقطه آغاز، همان انگیزه ساز درونی است. حالا انجامش دهید! تا زمانی که زنده هستید، هرگز به خود نگویید «حالا انجامش بده!»، مگر اینکه واقعا دست به عمل بزنید. هرگاه کار شما دلخواهتان بود و جمله «حالا انجامش بده!» جرقه ای را از سطح نیمه هوشیار به سطح هوشیار ذهن فرستاد، باید بلافاصله دست به کار شوید. 

تصور کنید که باید با کسی تماس بگیرید، اما مدام از زیر آن در می روید و آن را عقب می اندازید. هنگامی که نقطه سرآغاز «حالا انجامش بده!» از سطح نیمه هوشیار به سطح هوشیار ذهنتان منتقل شود، خیلی سریع دست به کار می شوید و تماس می گیرید. یا اینکه فرض کنید ساعت را برای ۶ صبح تنظیم کرده اید، اما بعد از زنگ زدن ساعت، به خاطر اینکه خواب آلوده هستید، آن را خاموش می کنید و دوباره می خوابید. شما با این کار، عادت از زیر کار در رفتن را در خود تقویت می کنید. اما اگر سطح نیمه هوشیار ذهنتان، این پیام را به سطح هوشیار بفرستد که «حالا انجامش بده!»، باید بلند شوید! چرا؟ چون می خواهید برخلاف عادت قبلی، عادت پاسخ به این نقطه آغاز را در خود تقویت کنید.

حالا می خواهیم بدانیم «اچ. جی. ولز» چگونه اسرار انجام کارها را آموخت. این فرد، نویسنده ای بسیار پرکار بود، چون هرگز نگذاشت عقاید جالب و خوب از دستش در بروند. وقتی عقیده ای تازه به ذهنش خطور می کرد، بلافاصله آن را می نوشت، حتی اگر این اتفاق در نیمه شب برایش رخ می داد. اشکالی نداشت، چون آقای ولز بلافاصله چراغ را روشن می کرد، مدادی برمی داشت و آنچه را می خواست می نوشت و دوباره می خوابید. عقایدی را هم که ممکن بود فراموش کند، با نگاه کردن به آنچه نوشته بود، به یاد می سپرد و تازه و بکر نگاه می داشت.

این عادت (نوشتن عقاید) چنان در آقای ولز عمیق شده بود که درست مثل لبخند زدن شما در اثر خوشحالی از ایده ایجدید، برایش عادی می نمود. خیلی از افراد، عادت از زیر کار در رفتن و در واقع، طفره رفتن را دارند. به همین خاطر، ممکن است قطار را از دست بدهند، دیر به محل کار برسند و یا از همه اینها مهم تر، موقعیتی مهم را از دست بدهند که می تواند زندگی شان را بهتر کند. 

منبع: (دینامیت موفقیت، ناپلئون هیل/کلمنت استون)

ادامه ی مقالات دینامیت موفقیت را دنبال کنید…

پیوستن به خانواده ایده پردازان

با عضویت در خبرنامه ایده‌پردازان می‌توانید از آخرین اخبار و ویدئوهای ایده‌پردازان مطلع شوید.

دیدگاه های شما

لطفا دیدگاههای خود را با ما در میان بگذارید
guest
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات