IPE logo
IPE logo
عبارت مورد نظر را وارد کنید...
شاید برای شما جالب باشد
bertonix content marketing dmark Google Ads pwconf startupgrind video marketing اخبار جعلی اخبار جعلی و کسب و کارها استارتاپ گرایند استخدام استراتژی های اثر بخش تبلیغات استودیو ایده پردازان استوری اینستاگرام اشتراک‌گذاری محتوا افزایش دنبال کننده در اینستاگرام افزایش ممبر اندروید ایده های جدید برای توسعه‌ ی کسب و کار در اینستاگرام ایده پردازان ایده پردازم ایمیل مارکتینگ اینستاگرام اینستاگرام مارکتنیگ اینستاگرام مارکتینگ بازار ارز بازار بورس بازار سکه بازاریابی بازاریابی ایمیلی بازاریابی اینترنتی بازاریابی در وکالت بازاریابی دیجیتال بازاریابی رویدادی بازاریابی سال ۲۰۲۰ بازاریابی محتوا بازاریابی ویدیویی بحران کسب و کارها برتونیکس برنامه ایده پردازان برند سازی برندسازی شخصی بهینه سازی محتوا بهینه سازی موتور جستجو بهینه سازی گوگل تبلیغات تبلیغات بازاریابی تبلیغات در گوگل تبلیغات کلیکی تجارت الکترونیک تواضع توسعه کسب و کار تولید محتوا تولید محتوای ویدیویی تکنیک فروش تکنیک های وبلاگ نویسی تیزر تبلیغاتی جذب مشتری جعل خبر جلسات کاری حفظ تمرکز کارمندان خرده فروشی خلاقیت دروغ رسانه ای دورکاری دورکاری شرکت ها دیجیتال مارکتینگ دی مارک راه های بهبود نتایج جستجوی گوگل راهکارهای رشد کسب و کار راهکارهای مدیریتی رخت ایرانی رسانه های اجتماعی رشد غیرمنتظره فروش رهبران ارزش آفرین روان‌شناسی مدیریت ریسک سرمایه گذاری سئو ساخت موشن گرافیک ساخت هویت تجاری سرمایه سوپر مارکت شبکه های اجتماعی شبکه‌های اجتماعی شکست کسب و کار شیرینی صفحه اول گوگل طراحی لوگو طراحی گرافیک فروش فروشگاه اینترنتی فریلنسر قدرت مذاکره مارکتینگ مارکتینگ پلن محتوا محصول مدیریت مدیریت بحران مدیریت منابع انسانی مدیریت پروژه مدیریت کسب و کار مشاغل بازاریابی مشاغل محلی مشتری مداری مصاحبه موتور جستجوی گوگل موتورهای جستجو موشن گرافیک موفقیت موفقیت در بازار کار موقعیت شغلی میوه فروشی نوآوری در مدیریت نکات مهم برگزاری جلسات نیروی کار نیلپر هاست و سرور هشتگ وب فارسی وبلاگ نویسی وب مارکتینگ وبینار ویدئو مارکتینگ ویدیو ویدیو مارکتینگ ویروس کرونا ویروس کرونا و دورکاری پاپکو پخش زنده پول سازی با بازاریابی اینترنتی کارآفرینی کارآفرینی زنان کارافرینی کافه تهرون کتابفروشی کرونا کرونا و اقتصاد کسب و کار کسب و کار آنلاین کسب و کار موفق کسب و کارها در کرونا کسب و کارهای اینترنتی کسب و کارهای زنانه کسب و کارهای کوچک کلانا کلمات کلیدی کمپین‌های تبلیغاتی کپی رایتینگ گل فروشی یوتیوب
در زمان درگیری سوال طرح کنید

در زمان درگیری سوال طرح کنید

در زمان درگیری سوال طرح کنید

شما در جلسه ای حضور دارید و اوضاع رو به وخامت است. رئیس جلسه هم نمی تواند به خوبی اوضاع را کنترل کند. “استیو” و “راشل” کم کم یقه ی یکدیگر را می چسبند. در این موقعیت خطرناک با طرح سوالاتی توجه طرفین دعوا را به برخی جزئیات جلب کنید و تشنج را مهار کنید.

شما اجباری ندارید دعوا را خاتمه دهید. این کار شما نیست، ولی می توانید یک سیاستمدار باشید و به همین سبب مورد توجه واقع شوید و مورد احترام همکاران تان قرار بگیرید.

رو به “استیو” کنید و بپرسید: “استیو، چرا تو معتقدی که این فاکتورهای جدید کارآمد نیستند؟” اگر “راشل” به مشاجره ادامه می دهد، به او بگویید: “صبر کن راشل، فقط می خواهم ببینم استیو چه حرفی برای گفتن دارد؟” در اینجا روشن شده است که شما از کسی جانبداری نمی کنید. اما وضعیت را هم مهار کرده اید.

به حرف های “استیو” گوش دهید و رو به “راشل” بگویید: “تو معتقدی که استیو اشتباه می کند، دلیلت را بگو.” آنچه به طور موثر انجام داده اید، این است که نقش رئیس جلسه را ایفا کردید و کنترل کار در دست شماست. این هم هوشمندانه و هم دیپلماتیک است.

همواره طرح سوال، حرارت را از موقعیت های انفجاری دور می کند. شما رو به یکی از طرفین دعوا می کنید و از او یک پرسش ساده می پرسید. خود را در باتلاق گفتار روانشناسی گرفتار نکنید. مانند اینکه، “چرا اینطور رفتار می کنی؟” یا “آیا می توانی دلیل عصبانیتت را با ما مطرح کنی؟”

در عوض از آنها بخواهید روی موردی متمرکز شوند که نیاز به توضیح داشته باشد. آنها مجبور خواهند شد نهایت سعی خود را برای پاسخگویی به شما به کار گیرند و درباره ی پرسش شما فکر کنند. بنابراین حرارت دعوا را از بین می رود و شما خود را بعنوان یک سیاستمدار اثبات کرده اید.

اگر می بینید خون جلوی چشمان طرفین را گرفته است، از این کار صرف نظر کنید. صورت سفید رنگ یعنی آنها کسی را می زنند و صورت قرمز رنگ یعنی به سختی دست به یقه خواهند شد.

اگر رئیس جلسه به طور موثر و مکفی همه چیز را تحت کنترل دارد، از دخالت صرف نظر کنید. البته اگر کشمکشی شروع شده است، چنین نبوده، اما شاید تلاشی بکنند و از مداخله ی شما ناراحت شوند. در هر حالتی که شما، شخصا درگیر بحث هستید، از طرح پرسش خودداری کنید.

مطرح کردن پرسش سبب می شود توجه افراد از بحث و جدل اصلی به جزئیات معطوف شود. آنها باید بیش از حد عصبانی باشند که نتوانند مودبانه، پاسخ سوال شما را بدهند.

(منبع: قانون موفقیت در بازار کار، ریچارد تمپلر)

ادامه مقالات موفقیت در بازار کار را دنبال کنید…

مطالب مرتبط

دیدگاه خود را بگذارید

avatar
وحيد خسروي
Guest

بسیار مطلب عالی و مهمی بود ،‌ یکی از دلایل مطرح کردن سوال این است که سوال به ذهن قلاب می شود و اشخاص نمیتوانند به موضوعات دیگری به جز سوال مطرح شده فکر کنند و بنابراین به حاشیه نمی روند ، با درود