IPE logo
IPE logo
عبارت مورد نظر را وارد کنید...
شاید برای شما جالب باشد
bertonix content marketing dmark Google Ads pwconf startupgrind video marketing اخبار جعلی اخبار جعلی و کسب و کارها استارتاپ گرایند استخدام استراتژی های اثر بخش تبلیغات استودیو ایده پردازان استوری اینستاگرام اشتراک‌گذاری محتوا افزایش دنبال کننده در اینستاگرام افزایش ممبر اندروید ایده های جدید برای توسعه‌ ی کسب و کار در اینستاگرام ایده پردازان ایده پردازم ایمیل مارکتینگ اینستاگرام اینستاگرام مارکتنیگ اینستاگرام مارکتینگ بازار ارز بازار بورس بازار سکه بازاریابی بازاریابی ایمیلی بازاریابی اینترنتی بازاریابی در وکالت بازاریابی دیجیتال بازاریابی رویدادی بازاریابی سال ۲۰۲۰ بازاریابی محتوا بازاریابی ویدیویی بحران کسب و کارها برتونیکس برنامه ایده پردازان برند سازی برندسازی شخصی بهینه سازی محتوا بهینه سازی موتور جستجو بهینه سازی گوگل تبلیغات تبلیغات بازاریابی تبلیغات در گوگل تبلیغات کلیکی تجارت الکترونیک تواضع توسعه کسب و کار تولید محتوا تولید محتوای ویدیویی تکنیک فروش تکنیک های وبلاگ نویسی تیزر تبلیغاتی جذب مشتری جعل خبر جلسات کاری حفظ تمرکز کارمندان خرده فروشی خلاقیت دروغ رسانه ای دورکاری دورکاری شرکت ها دیجیتال مارکتینگ دی مارک راه های بهبود نتایج جستجوی گوگل راهکارهای رشد کسب و کار راهکارهای مدیریتی رخت ایرانی رسانه های اجتماعی رشد غیرمنتظره فروش رهبران ارزش آفرین روان‌شناسی مدیریت ریسک سرمایه گذاری سئو ساخت موشن گرافیک ساخت هویت تجاری سرمایه سوپر مارکت شبکه های اجتماعی شبکه‌های اجتماعی شکست کسب و کار شیرینی صفحه اول گوگل طراحی لوگو طراحی گرافیک فروش فروشگاه اینترنتی فریلنسر قدرت مذاکره مارکتینگ مارکتینگ پلن محتوا محصول مدیریت مدیریت بحران مدیریت منابع انسانی مدیریت پروژه مدیریت کسب و کار مشاغل بازاریابی مشاغل محلی مشتری مداری مصاحبه موتور جستجوی گوگل موتورهای جستجو موشن گرافیک موفقیت موفقیت در بازار کار موقعیت شغلی میوه فروشی نوآوری در مدیریت نکات مهم برگزاری جلسات نیروی کار نیلپر هاست و سرور هشتگ وب فارسی وبلاگ نویسی وب مارکتینگ وبینار ویدئو مارکتینگ ویدیو ویدیو مارکتینگ ویروس کرونا ویروس کرونا و دورکاری پاپکو پخش زنده پول سازی با بازاریابی اینترنتی کارآفرینی کارآفرینی زنان کارافرینی کافه تهرون کتابفروشی کرونا کرونا و اقتصاد کسب و کار کسب و کار آنلاین کسب و کار موفق کسب و کارها در کرونا کسب و کارهای اینترنتی کسب و کارهای زنانه کسب و کارهای کوچک کلانا کلمات کلیدی کمپین‌های تبلیغاتی کپی رایتینگ گل فروشی یوتیوب
PR

خودِ آژانس‌های تبلیغاتی برای معرفی خود از PR استفاده می کنند!

خودِ آژانس های تبلیغاتی برای معرفی خود از PR استفاده می کنند!

جالب اینجاست که آژانس های تبلیغاتی آمریکا، همان گروهی که اعتقاد دارند “تبلیغات، نام های تجاری را می سازد”، خودشان هیچ تبلیغی برای خود نمی کنند. در عوض آنها برای ساختن نام تجاری خودشان به شدت به روابط عمومی PR متکی هستند. آنها پیاپی در حال ارائه ی نمونه هایی از کارشان به نشریات تجاری به خصوص عصر تبلیغات و اَدویک Adweek هستند.

گرفتن هر جایزه ای در این زمینه، حتی اگر جایزه ای کم ارزش باشد، باز هم مایه ی لاف زنی تبلیغات چی ها می شود. ما پنج شماره ی پیاپی عصر تبلیغات را بررسی کردیم و به جز چند آگهی استخدام هیچ تبلیغی برای یک آژانس تبلیغاتی نیافتیم.

به نظر می رسد شعارهای آژانس های تبلیغاتی این باشد: “کاری را که می گویم انجام بده، نه کاری را که می کنم”. آنها به دیگران آگهی می فروشند ولی هیچ وقت برای خودشان آگهی نمی خرند.

علاوه بر نشریات تجاری آژانس های تبلیغاتی هم شدیدا به دنبال اطلاع رسانی Publicity درباره ی خود و تبلیغات چاپ شده شان در پنج نشریه ی معتبر “وال استریت ژورنال”، “نیویورک تایمز”، “یو اس ای تو دی”، “لس آنجلس تایمز”، و “شیکاگو تریبون” هستند. اطلاع رسانی، برنده ی بازی آژانس های تبلیغاتی است.

اگر شما به تبلیغات برای خودتان اعتقاد ندارید، چگونه می توانید به تبلیغات برای دیگران اعتقاد داشته باشید؟

تبلیغات راهی است که همه ی نام های تجاری بزرگ به جز نام آژانس های تبلیغاتی، به وسیله ی آن به نام های تجاری بزرگ تبدیل شدند.

شاید شرکت های خدماتی حرفه ای مثل آژانس های تبلیغاتی نیاز به تبلیغ نداشته باشند. شاید میزان پیشینه و شهرت آنها برای بوجود آوردن همه ی منابع کاری و تجاری مورد نیازشان کافی باشد.

این موضوع ممکن است حقیقت داشته باشد، ولی در عمل می بینیم که آژانس های تبلیغاتی، پیاپی شرکت های حرفه ای خدمات رسانی مثل: کی پی ام جی KPMG، پرایس واترهاوس کوپرز Pricewaterhouse Coopers، دِلیوت اند تاچ Deliotte & Touche، ارنست اند یانگ Ernest & Young و آرتور اندرسن Arthur Anderson را به صرف پول بیشتر برای تبلیغات تشویق می کنند.

آیا برنامه ی تبلیغاتی ای که شرکت آرتور اندرسن ارائه می دهد می تواند باعث نجاتش شود؟ خیلی باور نکنید.

(منبع: سقوط تبلیغات و ظهور روابط عمومی، آل ریس_لورا ریس)

ادامه ی مقالات روابط عمومی (PR) را دنبال کنید…

مطالب مرتبط

دیدگاه خود را بگذارید

avatar