ایده پردازان
ایده پردازان
عبارت مورد نظر خود را جستجو نمایید
B2B bertonix content marketing dmark Google Ads host HTML ISP NLP PR pwconf startupgrind video marketing آداب اداری اثر مرکب احتیاط در ریسک کردن است! اخبار جعلی اخبار جعلی و کسب و کارها اخلاق در کار از خوب به عالی استارتاپ گرایند استخدام استراتژی اقیانوس آبی استراتژی های اثر بخش تبلیغات استرس استودیو ایده پردازان استوری اینستاگرام اشتراک‌گذاری محتوا افزایش دنبال کننده در اینستاگرام افزایش ممبر الوپیک انتقاد اندروید انگیزه ایجاد انگیزه در کارکنان ایده ایده های جدید برای توسعه‌ ی کسب و کار در اینستاگرام ایده پردازان ایده پردازم ایلان ماسک و ده قانون موفقیت او ایمیل مارکتینگ اینستاگرام اینستاگرام مارکتنیگ اینستاگرام مارکتینگ بازار ارز بازار بورس بازار سکه بازاریابی بازاریابی ایمیلی بازاریابی اینترنتی بازاریابی تلفنی بازاریابی در وکالت بازاریابی دیجیتال بازاریابی رویدادی بازاریابی سال ۲۰۲۰ بازاریابی محتوا بازاریابی مستقیم بازاریابی ویدیویی بازاریابی ویروسی بازاریابی چریکی بازیچه دست دیگران نباشید بحران کسب و کارها برتونیکس برنامه ایده پردازان برنامه نویسی برند سازی برندسازی شخصی بهانه بی بهانه بهینه سازی محتوا بهینه سازی موتور جستجو بهینه سازی گوگل بیت کوین تامین تجهیزات تبلیغات تبلیغات بازاریابی تبلیغات در گوگل تبلیغات کلیکی تجارت الکترونیک ترفندهای موفقیت تواضع توانمندسازی توسعه کسب و کار تولید محتوا تولید محتوای ویدیویی توییتر تپ‌سی تکنیک فروش تکنیک های وبلاگ نویسی تیزر تبلیغاتی تیم کوک و ده قانون موفقیت او جذب مشتری جعل خبر جف بزوس و ده قانون موفقیت او جلسات کاری جلسه حفظ تمرکز کارمندان حمایت خانواده موفق خرده فروشی خلاقیت خلق بهترین سال زندگی خودافشایی داستان های یک مدیر مارکتینگ دروغ رسانه ای ده قانون موفقیت بیل گیتس دورکاری دورکاری شرکت ها دیجیتال مارکتینگ دی مارک دینامیت موفقیت راه های بهبود نتایج جستجوی گوگل راهکارهای رشد کسب و کار راهکارهای مدیریتی رخت ایرانی رسانه های اجتماعی رشد شخصی رشد غیرمنتظره فروش رفتار سازمانی مثبت رهبران ارزش آفرین رهبری روان‌شناسی روان‌شناسی مدیریت روان‌شناسی کار روزمرگی ریسک سرمایه گذاری زبان بدن زندگی به همین سادگی سئو ساخت موشن گرافیک ساخت هویت تجاری سازماندهی ساماندهی سخنوری سرمایه سلامت سوپر مارکت شبکه های اجتماعی شبکه‌های اجتماعی شکست کسب و کار شیرینی صفحه اول گوگل طراحی سایت طراحی لوگو طراحی محیط طراحی گرافیک طوفان فکری عادت عادت های مثبت عملکرد شغلی فرسودگی شغلی فرهنگ سازمانی فروش فروشنده باهوش فروشگاه اینترنتی فریلنسر فناوری فینتک قدرت بیان قدرت زمان قدرت فروش قدرت مذاکره قرارداد لینکدین مارکتینگ مارکتینگ پلن مارک زاکربرگ متقاعد کردن مثبت اندیشی مثل یک بیلیونر فکر کنید مجموعه ی کارآمد محتوا محصول مدیریت مدیریت بحران مدیریت ریسک مدیریت زمان مدیریت منابع انسانی مدیریت پروژه مدیریت کسب و کار مزیت رقابتی مسئولیت‌پذیری مستر تیستر مشاغل بازاریابی مشاغل محلی مشتری مداری مصاحبه معرفی کتاب منابع انسانی منابع مالی مهارت های تخصصی موتور جستجوی گوگل موتورهای جستجو موشن گرافیک موفقیت موفقیت در بازار کار موقعیت شغلی میوه فروشی نوآوری در مدیریت نکات مهم برگزاری جلسات نیروی کار نیلپر هاست و سرور هدف هشتگ همدلی هوش اجتماعی هوش خلاق واتس آپ وب فارسی وبلاگ نویسی وب مارکتینگ وبینار وقت شناسی ویدئو مارکتینگ ویدیو ویدیو مارکتینگ ویروس کرونا ویروس کرونا و دورکاری ویژگی های لازم یک مدیر پاپکو پخش زنده پول سازی با بازاریابی اینترنتی پویایی پیتر دراکر و ده قانون موفقیت او چطور با هر شخصی صحبت کنیم چه کسی تغییر را کشت چک و سفته کارآفرینی کارآفرینی زنان کارافرینی کارمند بد قلق کافه تهرون کتابفروشی کرونا کرونا و اقتصاد کسب و کار کسب و کار آنلاین کسب و کار خانگی کسب و کار موفق کسب و کارها در کرونا کسب و کارهای اینترنتی کسب و کارهای زنانه کسب و کارهای کوچک کسب و کار کوچک کلانا کلمات کلیدی کمپین حمایت کسب و کار کمپین‌های تبلیغاتی کپی رایتینگ گاو بنفش گزارش گل فروشی یوتیوب
1398/02/23
1 دیدگاه
اشتراک گذاری

خارج شدن کالاوای Callaway از مسیر

محصولی که باعث شهرت این نام تجاری شد، چوب گلف بیگ برتای Big Bertha آن بود. ولی گویا کلوپ های گلف به اندازه ی کافی مطابق میل “کالاوی” نبودند.

نام تجاری لوازم گلف کالاوی، 170 میلیون دلار برای ساخت یک زمین گلف و یک نوع توپ جدید گلف به نام توپ گلف قانون Rule 35 golf ball هزینه کرد و سپس مبلغ بالای دیگری برای استخدام آرنولد پالمر Arnold Palmer جهت عرضه ی توپ جدید خرج کرد.

میزان فروش توپ گلف “قانون 35 کالاوی” در سال اول، تنها 3 میلیون دلار بود. برد با پیشگام بازار توپ گلف تایتلیست Titleist آن هم با یک نام گسترش خطی (کالاوی) به اندازه ی کافی بد هست. اما تلاش برای انجام این کار تقریبا غیر ممکن، توسط یک برنامه ی تبلیغاتی، دیگر نهایت حماقت است.

(نام های تجاری خوب، از قبیل شرکت مشاوره ی “سنت چارلز”، غالبا یک داستان خبری یا گزارش خوب را در پس اسم شان دارند. آقا کالاوی، چرا شما نام باشگاه جدید گلف تان را “بیگ برتا” گذاشتید؟ این اسم مرا به یاد توپ های جنگی ای می اندازد که آلمانی ها در جنگ جهانی اول برای پرتاب گلوله ی توپ از فاصله ی 70 مایلی به شهر پاریس، طراحی کرده بودند.)

قانون 35 به چه معنی است؟ معنی چندانی ندارد. در مورد اندازه، نحوه ی پرتاب، مشخصات و قواعد بازی با توپ گلف، کلا 34 قاعده و قانون وجود دارد، و مثلا توپ “کالاوی” قاعده ی 35 است. گاهی شرکت ها، همراه با رشد و ترقی شان، آنچه که باعث شهرت شان شده را فراموش می کنند.

موفقیت عظیم بیگ برتای کالاوی به خاطر رسته ی کاری جدید، نام جدید، و برنامه ی قدرتمند روابط عمومی آن بوده است. در این میان نقش تبلیغات بسیار ناچیز بود. وقتی که یک شرکت، بزرگ و موفق می شود، (کالاوی بزرگترین شرکت سازنده ی وسایل گلف تا به امروز است) می پندارد با برپایی تبلیغات وسیع، می تواند به طرف موفقیت های آتی میانبُر بزند.

“کالاوی” امروزبرای ارائه ی توپ گلف به تبلیغات نیاز ندارد. نیاز آن به تبلیغات برای حمایت از جایگاهش بعنوان پیشگام و سردمدار باشگاه های گلف است.

ما در ماموریت های مشاوره ای مان، با شرکت های زیادی مثل “کالاوی” کار کرده ایم. آنها می دانند که گسترش خطی همیشه کارساز نیست، با این حال اگر بتوانند یک مورد استثنا در این قاعده پیدا کنند، برای شان کافی است که آنها هم قاعده شکنی کنند.

چون جنرال الکتریک در گسترش خطی نامش موفق بود، پس آنها هم می توانند این کار را بکنند.

چون “نایکی” توانست شعار بی معنی “فقط انجامش بده Just do it” را در ذهن مشتریان جا بیندازد، پس آنها هم می توانند این کار را بکنند.

چون “وال مارت” می تواند همه چیز بفروشد، پس آنها هم می توانند.

چون “مایکروسافت” توانست یک نام تجاری دوم، مثل مرورگر browser را ارائه دهد و آن را پیشگام این رسته کند، پس آنها هم می توانند.

این درست مثل این است که بگویید چون یک نفر در لاتاری صد میلیون دلار برده است، پس شما هم می توانید برنده شوید. این حرف درست است، ولی حساب احتمالات علیه شماست. به علاوه، به نظر می رسد که جایگاه شرکت شما با مثال های فوق متفاوت است. شرکت شما “نایکی” نیست. “مایکروسافت” یا “وال مارت” و یا حتی “جنرال الکتریک” هم نیست.

حرف ما را قبول کنید. در مورد هر قاعده و قانونی موارد استثنا هم وجود دارد. انتخاب با شماست. می توانید طبق قواعد زندگی کنید و این احتمال را بپذیرید که به خاطر نشکستن یک قاعده، موقعیتی را از دست بدهید. و یا می توانید شیوه ی آنارشیستی را برای زندگی خود انتخاب کنید.

(منبع: سقوط تبلیغات و ظهور روابط عمومی، آل ریس_لورا ریس)

ادامه ی مقالات روابط عمومی (PR) را دنبال کنید…

:

پیوستن به خانواده ایده پردازان

دیدگاه های شما

لطفا دیدگاههای خود را با ما در میان بگذارید
guest
1 دیدگاه
قدیمی ترین
جدیدترین بیشترین رای
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات
بهناز ذبیح زاده

مطلب بسیار آموزنده ای بود . ممنونم