ایده پردازان
ایده پردازان
عبارت مورد نظر خود را جستجو نمایید
B2B bertonix content marketing dmark Google Ads host HTML ISP NLP PR pwconf startupgrind video marketing آداب اداری اثر مرکب احتیاط در ریسک کردن است! اخبار جعلی اخبار جعلی و کسب و کارها اخلاق در کار از خوب به عالی استارتاپ گرایند استخدام استراتژی اقیانوس آبی استراتژی های اثر بخش تبلیغات استرس استودیو ایده پردازان استوری اینستاگرام اشتراک‌گذاری محتوا افزایش دنبال کننده در اینستاگرام افزایش ممبر الوپیک انتقاد اندروید انگیزه ایجاد انگیزه در کارکنان ایده ایده های جدید برای توسعه‌ ی کسب و کار در اینستاگرام ایده پردازان ایده پردازم ایلان ماسک و ده قانون موفقیت او ایمیل مارکتینگ اینستاگرام اینستاگرام مارکتنیگ اینستاگرام مارکتینگ بازار ارز بازار بورس بازار سکه بازاریابی بازاریابی ایمیلی بازاریابی اینترنتی بازاریابی تلفنی بازاریابی در وکالت بازاریابی دیجیتال بازاریابی رویدادی بازاریابی سال ۲۰۲۰ بازاریابی محتوا بازاریابی مستقیم بازاریابی ویدیویی بازاریابی ویروسی بازاریابی چریکی بازیچه دست دیگران نباشید بحران کسب و کارها برتونیکس برنامه ایده پردازان برنامه نویسی برند سازی برندسازی شخصی بهانه بی بهانه بهینه سازی محتوا بهینه سازی موتور جستجو بهینه سازی گوگل بیت کوین تامین تجهیزات تبلیغات تبلیغات بازاریابی تبلیغات در گوگل تبلیغات کلیکی تجارت الکترونیک ترفندهای موفقیت تواضع توانمندسازی توسعه کسب و کار تولید محتوا تولید محتوای ویدیویی توییتر تپ‌سی تکنیک فروش تکنیک های وبلاگ نویسی تیزر تبلیغاتی تیم کوک و ده قانون موفقیت او جذب مشتری جعل خبر جف بزوس و ده قانون موفقیت او جلسات کاری جلسه حفظ تمرکز کارمندان حمایت خانواده موفق خرده فروشی خلاقیت خلق بهترین سال زندگی خودافشایی داستان های یک مدیر مارکتینگ دروغ رسانه ای ده قانون موفقیت بیل گیتس دورکاری دورکاری شرکت ها دیجیتال مارکتینگ دی مارک دینامیت موفقیت راه های بهبود نتایج جستجوی گوگل راهکارهای رشد کسب و کار راهکارهای مدیریتی رخت ایرانی رسانه های اجتماعی رشد شخصی رشد غیرمنتظره فروش رفتار سازمانی مثبت رهبران ارزش آفرین رهبری روان‌شناسی روان‌شناسی مدیریت روان‌شناسی کار روزمرگی ریسک سرمایه گذاری زبان بدن زندگی به همین سادگی سئو ساخت موشن گرافیک ساخت هویت تجاری سازماندهی ساماندهی سخنوری سرمایه سلامت سوپر مارکت شبکه های اجتماعی شبکه‌های اجتماعی شکست کسب و کار شیرینی صفحه اول گوگل طراحی سایت طراحی لوگو طراحی محیط طراحی گرافیک طوفان فکری عادت عادت های مثبت عملکرد شغلی فرسودگی شغلی فرهنگ سازمانی فروش فروشنده باهوش فروشگاه اینترنتی فریلنسر فناوری فینتک قدرت بیان قدرت زمان قدرت فروش قدرت مذاکره قرارداد لینکدین مارکتینگ مارکتینگ پلن مارک زاکربرگ متقاعد کردن مثبت اندیشی مثل یک بیلیونر فکر کنید مجموعه ی کارآمد محتوا محصول مدیریت مدیریت بحران مدیریت ریسک مدیریت زمان مدیریت منابع انسانی مدیریت پروژه مدیریت کسب و کار مزیت رقابتی مسئولیت‌پذیری مستر تیستر مشاغل بازاریابی مشاغل محلی مشتری مداری مصاحبه معرفی کتاب منابع انسانی منابع مالی مهارت های تخصصی موتور جستجوی گوگل موتورهای جستجو موشن گرافیک موفقیت موفقیت در بازار کار موقعیت شغلی میوه فروشی نوآوری در مدیریت نکات مهم برگزاری جلسات نیروی کار نیلپر هاست و سرور هدف هشتگ همدلی هوش اجتماعی هوش خلاق واتس آپ وب فارسی وبلاگ نویسی وب مارکتینگ وبینار وقت شناسی ویدئو مارکتینگ ویدیو ویدیو مارکتینگ ویروس کرونا ویروس کرونا و دورکاری ویژگی های لازم یک مدیر پاپکو پخش زنده پول سازی با بازاریابی اینترنتی پویایی پیتر دراکر و ده قانون موفقیت او چطور با هر شخصی صحبت کنیم چه کسی تغییر را کشت چک و سفته کارآفرینی کارآفرینی زنان کارافرینی کارمند بد قلق کافه تهرون کتابفروشی کرونا کرونا و اقتصاد کسب و کار کسب و کار آنلاین کسب و کار خانگی کسب و کار موفق کسب و کارها در کرونا کسب و کارهای اینترنتی کسب و کارهای زنانه کسب و کارهای کوچک کسب و کار کوچک کلانا کلمات کلیدی کمپین حمایت کسب و کار کمپین‌های تبلیغاتی کپی رایتینگ گاو بنفش گزارش گل فروشی یوتیوب
1398/02/25
1 دیدگاه
اشتراک گذاری

خارج شدن سایت آمازون دات کام Amazon.com از مسیر

“آمازون دات کام” نام تجاری ای است که توسط اطلاع رسانی به وجود آمد. حتی زمانی بود که نام آن بیش از نام بیل کلینتون در مقالات تکرار می شد. ولی مدت هاست که آن روزها سپری شده است.

امروز آمازون برای سرپا نگه داشتن و تقویت نامش به تبلیغات نیاز دارد. اما نه تنها به عنوان تجاری در زمینه ی فروش کتاب، و نه به عنوان یک سایت آچار فرانسه!

این موضوع مخصوصا در این شرایط مصداق می یابد. شرایطی که فروش این سایت، این اواخر چندان بالا نبوده است.

“آمازون” باید تمام ایستگاه هایش در نمایشگاه های کتاب، فروشگاه های سیار کتاب، سمینارهای حمایتی از نویسندگان معروف، غرفه هایش در کتابخانه ها و همینطور تبلیغاتش را برای به جلو راندن کتاب برچیند. هدف آمازون باید این می بود که سهم 7 درصدی اش از بازار فروش کتاب را به 25 درصد برساند.

اما آمازون به جای اینکه در جهت تحکیم تجارت کتاب به وسیله ی تبلیغاتش تلاش کند، می خواست به این وسیله به سوی رسته های کاری دیگر گسترش یابد.

نتیجه ی این امر فاجعه آمیز بود. اگر رسته ی کاری آمازون، داروخانه، فروشگاه چند منظوره یا هر نوع خرده فروشی دیگر بود، سرمایه گذاران برای شکار مغز متفکری مثل جف بزوس Jeff Bezos، موسس آمازون دات کام، از پا نمی نشستند. (البته، به خاطر تلاش های فوق بشری، آمازون دات کام توانست در سه ماهه ی آخر سال 2001، سود جزئی ای کسب بکند. اما آیا این روند ادامه دار خواهد بود؟ ما شک داریم. سود سه ماهه مثل چاپ اسکناس نیست!)

البته نه برای شرکتی مثل آمازون دات کام، نماینده ی اقتصاد جدید!

خیلی نگران نباشید. گویا طرز تفکر جف بزوس این است که: “ما به اندازه ی کافی پول داریم که گلیم خودمان را از آب بیرون بکشیم، تا وقتی که هزینه ها و درآمدمان برابر شود و به مرحله سود دهی برسیم.”

مهم نیست که چقدر سرمایه داشته باشید. اگر به مدت طولانی ضرر کنید. در نهایت ورشکست خواهید شد. مطمئن باشید که اگر آمازون استراتژی اش را تغییر ندهد، وارد سراشیبی تاریخ خواهد شد.

آمازون بدون اینکه ذره ای عقب نشینی و سعی در اصلاح استراتژی اش کند، همچنان مشغول خرج کردن دلارهای خود برای حل مشکلاتش توسط تبلیغات است. تبلیغات برای ساخت یک نام تجاری خوب نیست، و همینطور نمی تواند یک نام تجاری ساخته شده را تغییر دهد.

تبلیغ “این اولدزمبیل پدرت نیست!” نتوانست سن خریداران اولدموبیل را پایین بیاورد. “این، دیگر فقط وبسایت فروش کتاب نیست”، ایده ی تبلیغاتی ای است که شانس موفقیت آن به اندازه ی تبلیغ اولدزمبیل است.”

تنها مایه ی امید آمازون، یک برنامه ی روابط عمومی است، که آن هم در حال حاضر کار مشکلی است. چرا آمازون برای گسترده تر کردن جایگاهش، از تبلیغات صرف نظر نمی کند و به روابط عمومی متوسل نمی شود؟ پاسخ همواره یکسان است. “ما نمی توانیم صبر کنیم که یک برنامه ی اطلاع رسانی به نتیجه برسد. ما ناچاریم به سرعت پیشروی کنیم، تا رقبا ما را از میدان به در نکنند.”

این واقعا یک مسئله ی غامض است. از یک سو، در دراز مدت، آن نام تجاری ای برنده است که نامش پیش از دیگران به ذهن مردم خطور کند، و از سوی دیگر برنامه ی اطلاع رسانی برای نتیجه دادن به زمان نیاز دارد.

پس شرکت ها سعی می کنند برای کوتاه کردن این روند، نام خود را به وسیله ی تبلیغات به زور وارد ذهن مخاطبین کنند. استدلال آنها تا حدی قابل قبول است. آنچه که پذیرفتنی نیست این است که استراتژی ای که برای این منظور به کار می برند، کارآمد نیست. شما نمی توانید از تبلیغات انتظار داشته باشید که کار اطلاع رسانی را انجام دهد.

مطابق بررسی های انجام شده، سود اصلی شرکت آمازون از طریق حرفه ی اصلی اش یعنی فروش کتاب، موسیقی، فیلم های ویدئویی تامین می شود، و آنچه که باعث ضرر مالی اش شده است مابقی خدمات و کالاهایی است که سعی در فروش آنها دارد؛ و چه فهرست عریض و طویل و بی ربطی: حراج اینترنتی، لوازم نوزادان، لوازم عکاسی و دوربین، خودرو، تلفن همراه و خدمات کامپیوتری، نرم افزار کامپیوتر، وسایل الکترونیکی، وسایل سلامتی و زیبایی، لوازم خانه و آشپزخانه، آبونمان مجلات، وسایل پیک نیک و مسافرت، ابزار، اسباب بازی، بازی کامپیوتری و سفر.

58 درصد از کل فروش آمازون هنوز از محصولات اصلی اش به دست می آید. چه می شود اگر آمازون، تمرکز خود را بر فروش همان کتاب، موسیقی و فیلم ویدئو قرار دهد؟ اگر شما حسابدار آمازون بودید، برای گرفتن چنین تصمیمی، لحظه ای صبر نمی کردید. و اگر شما “جف بزوس” مرد سال 1999 به انتخاب مجله ی تایم بودید، می دانستید لقمه ای که برداشته اید، خیلی بزرگ است.

نکته ی مثبت درباره ی محدود کردن دایره ی تمرکز و بازگشت به حرفه ی مادر و اصلی این است که مجبور نیستید از هیچ کدام از کالاهای دیگرتان صرف نظر کنید. کافی است که هر تعداد کالا یا خدمات دیگری که می خواهید عرضه کنید را با نام تجاری جدید همراه کنید، به طوری که هر نام تجاری جدید معرف خدمت یا کالای متفاوتی باشد.

فراموش نکنید که نام های تجاری به وسیله ی اطلاع رسانی ساخته می شوند، و یک نام تجاری جدید، پتانسیل اطلاع رسانی بیشتری نسبت به گسترش خطی یک نام تجاری قدیمی دارد.

نام های تجاری جدید مثل لکسوس، داکرز، بالم و بلک بری Blackberry منابع بی پایانی از اطلاع رسانی را به وجود آوردند.

(منبع: سقوط تبلیغات و ظهور روابط عمومی، آل ریس_لورا ریس)

ادامه ی مقالات روابط عمومی (PR) را دنبال کنید…

:

پیوستن به خانواده ایده پردازان

دیدگاه های شما

لطفا دیدگاههای خود را با ما در میان بگذارید
guest
1 دیدگاه
قدیمی ترین
جدیدترین بیشترین رای
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات
ali ft

ممنون جالب بود