ایده پردازان
ایده پردازان
عبارت مورد نظر خود را جستجو نمایید
B2B bertonix content marketing dmark Google Ads host HTML ISP NLP PR pwconf startupgrind video marketing آداب اداری اثر مرکب احتیاط در ریسک کردن است! اخبار جعلی اخبار جعلی و کسب و کارها اخلاق در کار از خوب به عالی استارتاپ گرایند استخدام استراتژی اقیانوس آبی استراتژی های اثر بخش تبلیغات استرس استودیو ایده پردازان استوری اینستاگرام اشتراک‌گذاری محتوا افزایش دنبال کننده در اینستاگرام افزایش ممبر الوپیک انتقاد اندروید انگیزه ایجاد انگیزه در کارکنان ایده ایده های جدید برای توسعه‌ ی کسب و کار در اینستاگرام ایده پردازان ایده پردازم ایلان ماسک و ده قانون موفقیت او ایمیل مارکتینگ اینستاگرام اینستاگرام مارکتنیگ اینستاگرام مارکتینگ بازار ارز بازار بورس بازار سکه بازاریابی بازاریابی ایمیلی بازاریابی اینترنتی بازاریابی تلفنی بازاریابی در وکالت بازاریابی دیجیتال بازاریابی رویدادی بازاریابی سال ۲۰۲۰ بازاریابی محتوا بازاریابی مستقیم بازاریابی ویدیویی بازاریابی ویروسی بازاریابی چریکی بازیچه دست دیگران نباشید بحران کسب و کارها برتونیکس برنامه ایده پردازان برنامه نویسی برند سازی برندسازی شخصی بهانه بی بهانه بهینه سازی محتوا بهینه سازی موتور جستجو بهینه سازی گوگل بیت کوین تامین تجهیزات تبلیغات تبلیغات بازاریابی تبلیغات در گوگل تبلیغات کلیکی تجارت الکترونیک ترفندهای موفقیت تواضع توانمندسازی توسعه کسب و کار تولید محتوا تولید محتوای ویدیویی توییتر تپ‌سی تکنیک فروش تکنیک های وبلاگ نویسی تیزر تبلیغاتی تیم کوک و ده قانون موفقیت او جذب مشتری جعل خبر جف بزوس و ده قانون موفقیت او جلسات کاری جلسه حفظ تمرکز کارمندان حمایت خانواده موفق خرده فروشی خلاقیت خلق بهترین سال زندگی خودافشایی داستان های یک مدیر مارکتینگ دروغ رسانه ای ده قانون موفقیت بیل گیتس دورکاری دورکاری شرکت ها دیجیتال مارکتینگ دی مارک دینامیت موفقیت راه های بهبود نتایج جستجوی گوگل راهکارهای رشد کسب و کار راهکارهای مدیریتی رخت ایرانی رسانه های اجتماعی رشد شخصی رشد غیرمنتظره فروش رفتار سازمانی مثبت رهبران ارزش آفرین رهبری روان‌شناسی روان‌شناسی مدیریت روان‌شناسی کار روزمرگی ریسک سرمایه گذاری زبان بدن زندگی به همین سادگی سئو ساخت موشن گرافیک ساخت هویت تجاری سازماندهی ساماندهی سخنوری سرمایه سلامت سوپر مارکت شبکه های اجتماعی شبکه‌های اجتماعی شکست کسب و کار شیرینی صفحه اول گوگل طراحی سایت طراحی لوگو طراحی محیط طراحی گرافیک طوفان فکری عادت عادت های مثبت عملکرد شغلی فرسودگی شغلی فرهنگ سازمانی فروش فروشنده باهوش فروشگاه اینترنتی فریلنسر فناوری فینتک قدرت بیان قدرت زمان قدرت فروش قدرت مذاکره قرارداد لینکدین مارکتینگ مارکتینگ پلن مارک زاکربرگ متقاعد کردن مثبت اندیشی مثل یک بیلیونر فکر کنید مجموعه ی کارآمد محتوا محصول مدیریت مدیریت بحران مدیریت ریسک مدیریت زمان مدیریت منابع انسانی مدیریت پروژه مدیریت کسب و کار مزیت رقابتی مسئولیت‌پذیری مستر تیستر مشاغل بازاریابی مشاغل محلی مشتری مداری مصاحبه معرفی کتاب منابع انسانی منابع مالی مهارت های تخصصی موتور جستجوی گوگل موتورهای جستجو موشن گرافیک موفقیت موفقیت در بازار کار موقعیت شغلی میوه فروشی نوآوری در مدیریت نکات مهم برگزاری جلسات نیروی کار نیلپر هاست و سرور هدف هشتگ همدلی هوش اجتماعی هوش خلاق واتس آپ وب فارسی وبلاگ نویسی وب مارکتینگ وبینار وقت شناسی ویدئو مارکتینگ ویدیو ویدیو مارکتینگ ویروس کرونا ویروس کرونا و دورکاری ویژگی های لازم یک مدیر پاپکو پخش زنده پول سازی با بازاریابی اینترنتی پویایی پیتر دراکر و ده قانون موفقیت او چطور با هر شخصی صحبت کنیم چه کسی تغییر را کشت چک و سفته کارآفرینی کارآفرینی زنان کارافرینی کارمند بد قلق کافه تهرون کتابفروشی کرونا کرونا و اقتصاد کسب و کار کسب و کار آنلاین کسب و کار خانگی کسب و کار موفق کسب و کارها در کرونا کسب و کارهای اینترنتی کسب و کارهای زنانه کسب و کارهای کوچک کسب و کار کوچک کلانا کلمات کلیدی کمپین حمایت کسب و کار کمپین‌های تبلیغاتی کپی رایتینگ گاو بنفش گزارش گل فروشی یوتیوب
۱۳۹۸/۰۲/۲۱
449 بازدید
بدون دیدگاه
اشتراک گذاری

خارج شدن از مسیر حرکت درست با تبلیغات

بسیاری از نام های تجاری سوار بر موجی از اطلاع رسانی در جهت تثبیت ایده ها و برداشت ها، در مورد خودشان در ذهن مخاطبین، وارد بازار می شوند. سپس واحد تبلیغات عمدا وارد کار می شود و یک برنامه تبلیغاتی اجرا می کند که به وضوح با آنچه که نام تجاری به آن معروف بوده، در تضاد است. گم کردن مسیر حرکت درست، به خاطر واحد تبلیغات، بیش از آنچه که فکرش را بکنید عمومیت دارد.

خارج شدن شرکت کورز Coors از مسیر

به طور مثال هیچ شرکت ماءالشعیر سازی ای به اندازه ی شرکت “کورز” اطلاع رسانی مطلوب دریافت نکرده است. تیتر مقاله ای که در سال ۱۹۷۵ در مجله ی نیویورک تایمز به چاپ رسید، چنین بود: “بر اوج قله ی راکی”. این مجله در مورد ماءالشعیر “کورز” نوشت: “شیک ترین ماءالشعیر کشور، هم هنری کیسنجر آن را می نوشد و هم پل نیومن”. این آن لحظه ی جادویی است که می توانست کورز را به بالای نردبان ترقی برساند ولی چنین نشد.

شرکت کورز با پشتگرمی این اطلاع رسانی باد آورده سعی کرد محصول خود را به وسیله ی تبلیغات به سوی بازار ملی و پخش در سراسر کشور هدایت کند. متاسفانه، تبلیغات کورز، جنبه ی شیک نام تجاری را از آن گرفت. در این برنامه ی تبلیغاتی آنچه که روی برچسب اصلی نوشته شده بود، فراموش شد: “ماءالشعیر عالی و لایت آمریکا American Fine Light Beer” در حقیقت کورز اولین شرکت آمریکایی بود که ماءالشعیر لایت یا کم کالری تولید می کرد. (ماءالشعیر معمولی کورز از ماءالشعیر لایت میکلوب Michelob Light هم کم کالری تر است.)

سپس کورز با رقیق کردن محصول اصلی و ارائه ی یک نام تجاری جدید با نام کورز لایت Coors Light میراث ماءالشعیر کم کالری اش را تضعیف نمود. (آیا ممکن بود شرکت تقطیر جک دانیل Jack Daniel Distillery یک ماءالشعیر به نام جک دنیلز لایت Jack Daniel’s light ارائه دهد؟)

پس از آن کورز با افتتاح یک کارگاه تقطیر دوم در ایالت ویرجینیا، میراث آب های معدنی کوهستان های راکی خود را هم تضعیف کرد. بیش از صد سال بود که شرکت کورز به مشتریانش می گفت که علت اصلی طعم منحصر به فرد این ماءالشعیر، استفاده از آب های معدنی کوهستان راکی است. سپس با هدف کاستن از هرینه های حمل و نقل، کورز تصمیم گرفت برای تقطیر ماءالشعیر کورز از آب معدنی الکتون Elkton در ویرجینیا استفاده کند.

پس اگر شرکت کورز محصولی را که به شرق کشور ارائه می دهد بدون استفاده از آب معدنی کوه های راکی درست می کند، چه چیز خاص و منحصر به فردی درباره ی آن وجود دارد.

خارج شدن شرکت کوکاکولا از مسیر

شرکت کوکاکولا هم، پا جای پای کورز گذاشت. کوکاکولا هم مانند کورز، مرتب، تاریخ، میراث و جادویی بودنش را به ازای تبلیغات خلاقانه و هوشمند زیر پا گذاشت. در زیر تاریخچه ای از موضوعات تبلیغاتی کوکاکولا را آورده ایم:

سال ۱۸۸۶ – کوکاکولا بنوشید Drink Coca-Cola

سال ۱۸۹۳ – بهترین دارو برای فکر The Ideal brain tonic

سال ۱۹۰۵ – کوکاکولا جان می بخشد و نگه می دارد Coca-Cola revives and sustains

سال ۱۹۲۲ – تشنگی زمان ندارد Thirst knows no season

سال ۱۹۲۹ – زنگ تفریحی که شما را سالم نگه می دارد The pause that refreshes

سال ۱۹۴۱ – آنچه که تشنگی شما به آن نیاز دارد Everything You thirst could ask for

سال ۱۹۵۶ – کوکاکولا مزه ی هر چیز خوبی را بهتر می کند Coca-Cola making good thing taste better

سال ۱۹۶۰ – کوک بهتر از هر چیزی شما را سر حال می کند Coke refreshes you best

سال ۱۹۷۰ – این اصل جنسه It’s the real thing

سال ۱۹۷۱ – دلم می خواهد برای همه ی دنیا کوک بخرم I’d like to buy the world a coke

سال ۱۹۷۹ – یک کوکا بنوش و لبخند بزن Have a coke and a smile

سال ۱۹۸۵ – نیوکوک New Coke

سال ۱۹۹۰ – نمی توانید به جنگ اصل جنس بروید You can’t fight the real thing

سال ۱۹۹۳ – همیشه Always

سال ۱۹۹۸ – لذت ببرید Enjoy

سال ۲۰۰۱ – زندگی طعم خوش دارد Life tasted good

سال ۲۰۰۲ – همه دنیا کوک را دوست دارند All the world loves a Coke

بعضی از این شعارها، پوسیده، کم مایه و احمقانه هستند. کوکاکولا در همان زمانی از شعار لذت ببرید Enjoy استفاده می کرد که کمپانی پپسی هم جمله ی لذت کوکاکولا The joy of Cola را شعار تبلیغاتی خودش کرده بود. این دو نام تجاری برتر صنعت کولا روی هم ۳۸۲ میلیون دلار در سال خرج کرده اند که به مصرف کننده بگویند از نوشیدن کولا لذت ببرید.

کارخانه ی کوکولا فقط دو بار در سال های ۱۹۷۰ و ۱۹۹۰ به ریشه های خود بازگشت و آن نوع تبلیغاتی را اجرا کرد که می بایست. یعنی تبلیغاتی که بر میراثش تاکید کند.

در سال ۱۹۷۰،کوکاکولا یک آگهی تلویزیونی پخش کرد که با نمایی از گراندکانیون (تنگه ی بزرگ) آغاز می شد و گفتار متن آن چنین بود: “در جهان بیش از سه هزار تنگه وجود دارد، ولی فقط یکی از آنها را گراند کاتیون می خوانند. وقتی که به چیزی واقعی برمی خورید… در جاده، در یک موزه،یا در یخچال … آن را خواهید شناخت.”

پس از نمای آغازین از گراند کانیون، نماهای دیگری از مکان های دیدنی دنیا مثل مجسمه ی آزادی، ساختمان امپایر استیت، آبشار نیاگارا و پل گلدن گیت و همینطور تصاویر از یک رولز-رویس، یک موتور سیکلت هارلی- دیویدسون، نقاشی مونالیزا، یک حلقه ی ازدواج برلیان، یک برش پای سیب، یک بستنی قیفی و طبیعتا یک شیشه ی خنک کوکاکولا، اصل جنس، پخش می شود.

اگر کوکاکولا یک تیم فوتبال داشت، هواداران تیم به هنگام تماشای مسابقات، فریاد سر می دادند: “ما اصل جنسیم!” و به طور قطع جملاتی مثل “لذت ببرید” یا “همیشه” یا “زندگی خوش طعم است” یا “همه دنیا کوک را دوست دارند” نمی گفتند.

یک ایده ی قدیمی، مخصوصا اگر دارای بار احساسی باشد، در ذهن طنین می اندازد، و یک ایده ی جدید، مخصوصا اگر خلاقانه باشد، معمولا با شک و تردید مواجه خواهد شد.

برداشتی که از کوکاکولا بعنوان کوکاکولای اصلی the real thing به ذهن خطور می کند، دلیل عدم موفقیت کوک جدید New Coke هم هست. “نیوکوک” تمام اعتبار نام تجاری را زیر سوال می برد، دقیقا همان اشتباهی که کورز لایت با عرضه ی کورز لایت و کارخانه ی تقطیر “الکتون” مرتکب شد.

(منبع: سقوط تبلیغات و ظهور روابط عمومی، آل ریس_لورا ریس)

ادامه ی مقالات روابط عمومی (PR) را دنبال کنید…

:

پیوستن به خانواده ایده پردازان

مقالات مرتبط

مطالبی که شاید برای شما جذاب باشند

دیدگاه های شما

لطفا دیدگاههای خود را با ما در میان بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *