ایده پردازان
ایده پردازان
عبارت مورد نظر خود را جستجو نمایید
B2B bertonix content marketing dmark Google Ads host HTML ISP NLP PR pwconf startupgrind video marketing آداب اداری اثر مرکب احتیاط در ریسک کردن است! اخبار جعلی اخبار جعلی و کسب و کارها اخلاق در کار از خوب به عالی استارتاپ گرایند استخدام استراتژی اقیانوس آبی استراتژی های اثر بخش تبلیغات استرس استودیو ایده پردازان استوری اینستاگرام اشتراک‌گذاری محتوا افزایش دنبال کننده در اینستاگرام افزایش ممبر الوپیک انتقاد اندروید انگیزه ایجاد انگیزه در کارکنان ایده ایده های جدید برای توسعه‌ ی کسب و کار در اینستاگرام ایده پردازان ایده پردازم ایلان ماسک و ده قانون موفقیت او ایمیل مارکتینگ اینستاگرام اینستاگرام مارکتنیگ اینستاگرام مارکتینگ بازار ارز بازار بورس بازار سکه بازاریابی بازاریابی ایمیلی بازاریابی اینترنتی بازاریابی تلفنی بازاریابی در وکالت بازاریابی دیجیتال بازاریابی رویدادی بازاریابی سال ۲۰۲۰ بازاریابی محتوا بازاریابی مستقیم بازاریابی ویدیویی بازاریابی ویروسی بازاریابی چریکی بازیچه دست دیگران نباشید بحران کسب و کارها برتونیکس برنامه ایده پردازان برنامه نویسی برند سازی برندسازی شخصی بهانه بی بهانه بهینه سازی محتوا بهینه سازی موتور جستجو بهینه سازی گوگل بیت کوین تامین تجهیزات تبلیغات تبلیغات بازاریابی تبلیغات در گوگل تبلیغات کلیکی تجارت الکترونیک ترفندهای موفقیت تواضع توانمندسازی توسعه کسب و کار تولید محتوا تولید محتوای ویدیویی توییتر تپ‌سی تکنیک فروش تکنیک های وبلاگ نویسی تیزر تبلیغاتی تیم کوک و ده قانون موفقیت او جذب مشتری جعل خبر جف بزوس و ده قانون موفقیت او جلسات کاری جلسه حفظ تمرکز کارمندان حمایت خانواده موفق خرده فروشی خلاقیت خلق بهترین سال زندگی خودافشایی داستان های یک مدیر مارکتینگ دروغ رسانه ای ده قانون موفقیت بیل گیتس دورکاری دورکاری شرکت ها دیجیتال مارکتینگ دی مارک دینامیت موفقیت راه های بهبود نتایج جستجوی گوگل راهکارهای رشد کسب و کار راهکارهای مدیریتی رخت ایرانی رسانه های اجتماعی رشد شخصی رشد غیرمنتظره فروش رفتار سازمانی مثبت رهبران ارزش آفرین رهبری روان‌شناسی روان‌شناسی مدیریت روان‌شناسی کار روزمرگی ریسک سرمایه گذاری زبان بدن زندگی به همین سادگی سئو ساخت موشن گرافیک ساخت هویت تجاری سازماندهی ساماندهی سخنوری سرمایه سلامت سوپر مارکت شبکه های اجتماعی شبکه‌های اجتماعی شکست کسب و کار شیرینی صفحه اول گوگل طراحی سایت طراحی لوگو طراحی محیط طراحی گرافیک طوفان فکری عادت عادت های مثبت عملکرد شغلی فرسودگی شغلی فرهنگ سازمانی فروش فروشنده باهوش فروشگاه اینترنتی فریلنسر فناوری فینتک قدرت بیان قدرت زمان قدرت فروش قدرت مذاکره قرارداد لینکدین مارکتینگ مارکتینگ پلن مارک زاکربرگ متقاعد کردن مثبت اندیشی مثل یک بیلیونر فکر کنید مجموعه ی کارآمد محتوا محصول مدیریت مدیریت بحران مدیریت ریسک مدیریت زمان مدیریت منابع انسانی مدیریت پروژه مدیریت کسب و کار مزیت رقابتی مسئولیت‌پذیری مستر تیستر مشاغل بازاریابی مشاغل محلی مشتری مداری مصاحبه معرفی کتاب منابع انسانی منابع مالی مهارت های تخصصی موتور جستجوی گوگل موتورهای جستجو موشن گرافیک موفقیت موفقیت در بازار کار موقعیت شغلی میوه فروشی نوآوری در مدیریت نکات مهم برگزاری جلسات نیروی کار نیلپر هاست و سرور هدف هشتگ همدلی هوش اجتماعی هوش خلاق واتس آپ وب فارسی وبلاگ نویسی وب مارکتینگ وبینار وقت شناسی ویدئو مارکتینگ ویدیو ویدیو مارکتینگ ویروس کرونا ویروس کرونا و دورکاری ویژگی های لازم یک مدیر پاپکو پخش زنده پول سازی با بازاریابی اینترنتی پویایی پیتر دراکر و ده قانون موفقیت او چطور با هر شخصی صحبت کنیم چه کسی تغییر را کشت چک و سفته کارآفرینی کارآفرینی زنان کارافرینی کارمند بد قلق کافه تهرون کتابفروشی کرونا کرونا و اقتصاد کسب و کار کسب و کار آنلاین کسب و کار خانگی کسب و کار موفق کسب و کارها در کرونا کسب و کارهای اینترنتی کسب و کارهای زنانه کسب و کارهای کوچک کسب و کار کوچک کلانا کلمات کلیدی کمپین حمایت کسب و کار کمپین‌های تبلیغاتی کپی رایتینگ گاو بنفش گزارش گل فروشی یوتیوب
۱۳۹۷/۱۱/۱۴
737 بازدید
بدون دیدگاه
اشتراک گذاری

تکنیک فروش :  ۱۰ روش شروع مذاکره فروش (۴)

  • روش سوالی

سوال پرسیدن برای شروع مذاکره ی فروش هنر است. این روش می تواند به تنهایی یا با ترکیب دیگر روش ها استفاده گردد، به خصوص روش منافع مشتری. مثلا وقتی می خواهید با مشتری در مورد دوران بازنشستگی صحبت کنید از او می پرسید که در سال ۲۰۳۰ چه برنامه ای دارید؟ در اینجا مشتری به فکر فرو می رود و شما می توانید اصل حرفتان را بگویید.

به طور کلی سوال پرسیدن به سرعت علاقه و توجه مشتری را جلب می کند و او را به مشارکت دعوت می کند. در این مواقع می توان جلسه را به خوبی پیش ببریم.

بعضی از مشتریان تمایلی برای صحبت کردن ندارند، در این مواقع فروشنده ی حرفه ای می گوید: اگر شما به دو سوال من پاسخ دهید من متوجه می شوم که محصول من به درد شما می خورد یا نه! در اینجا مشتری می گوید که سوالات تان را بپرسید.

بدیهی است که باید سوالهای به شکل درستی مطرح شود، در غیر اینصورت صد در صد نتیجه عکس خواهد داشت. تعداد کثیری از فروشندگان درگیر عادت های کلامی در موقع سلام علیک هستند، بعد ازسلام و احوالپرسی می گویند “کار و بار چه طور است؟” چنین شروعی ممکن است در بعضی از مذاکره ها خوب باشد، ولی اگر اوضاع کار و کاسبی مشتری خوب نباشد این سوال فاجعه به بار می آورد.

یک فروشنده ی ماشین آلات صنعتی برای شروع مذاکره خود می پرسد: دوست دارید امسال هزینه ی انبارداری تان به مبلغ ۶۳۰۰ دلار کاهش یابد؟ کمتر کسی به این سوال پاسخ “نه” می گوید. البته باید به این نکته توجه داشت که نباید برای فروش یک مبلغ نشدنی را عنوان کرد بلکه باید تحقیق و بررسی کنید و مبلغ صحیح را بیان کنید، زیرا در صورت نرسیدن به آن مشتری را برای همیشه از دست می دهید و ممکن است که عواقب جبران ناپذیری هم داشته باشد.

سوال پرسیدن چند فایده دارد: اول آنکه مشتری را مجبور به صحبت در حوزه ای می کند که شما می خواهید، دوم اینکه اطلاعات مفیدی از سوال پرسیدن به دست می آورید و سوم اینکه توجه مشتری به مشکلاتی جلب می شود که شما برای آنها راه حل دارید. در نتیجه با توجه به اطلاعات به دست آورده می توانید بهترین راه حل را به مشتری ارائه دهید.

برای طرح سوال باید ساعتها وقت صرف کنید تا بتوانید نتیجه مطلوب را بگیرید، دقت کنید کلمه ی ساعتها به کار برده شده نه دقیقه ها چون برای طرح و جمله بندی مناسب سوال ها وقت کافی و چشمگیری نیاز است.

(منبع : فروش ، تکنیکها و کاربردها ، ریچارد و بروس دی بوسکرک)

با ادامه مقالات تکنیک فرتوش همراه ما باشید …

پیوستن به خانواده ایده پردازان

مقالات مرتبط

مطالبی که شاید برای شما جذاب باشند

دیدگاه های شما

لطفا دیدگاههای خود را با ما در میان بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *