IPE logo
IPE logo
عبارت مورد نظر را وارد کنید...
شاید برای شما جالب باشد
bertonix content marketing dmark pwconf startupgrind video marketing استارتاپ گرایند استراتژی های اثر بخش تبلیغات استوری اینستاگرام اشتراک‌گذاری محتوا افزایش دنبال کننده در اینستاگرام افزایش ممبر اندروید ایده های جدید برای توسعه‌ ی کسب و کار در اینستاگرام ایده پردازان ایده پردازم ایمیل مارکتینگ اینستاگرام اینستاگرام مارکتنیگ اینستاگرام مارکتینگ بازار ارز بازار بورس بازار سکه بازاریابی بازاریابی ایمیلی بازاریابی دیجیتال بازاریابی سال ۲۰۲۰ بازاریابی محتوا بازاریابی ویدیویی برتونیکس برنامه ایده پردازان برند سازی برندسازی شخصی بهینه سازی محتوا بهینه سازی موتور جستجو تبلیغات تبلیغات کلیکی تواضع تولید محتوا تولید محتوای ویدیویی تکنیک فروش تکنیک های وبلاگ نویسی تیزر تبلیغاتی خلاقیت دیجیتال مارکتینگ دی مارک راه های بهبود نتایج جستجوی گوگل راهکارهای رشد کسب و کار راهکارهای مدیریتی رخت ایرانی رسانه های اجتماعی رشد غیرمنتظره فروش رهبران ارزش آفرین ریسک سرمایه گذاری سئو ساخت هویت تجاری سرمایه سوپر مارکت شبکه های اجتماعی شبکه‌های اجتماعی شیرینی طراحی لوگو فروش فروشگاه اینترنتی فریلنسر قدرت مذاکره مارکتینگ مارکتینگ پلن محتوا محصول مدیریت مدیریت منابع انسانی مدیریت کسب و کار مشاغل بازاریابی مشتری مداری مصاحبه موفقیت موفقیت در بازار کار میوه فروشی نیلپر هاست و سرور هشتگ وب فارسی وب مارکتینگ وبینار ویدئو مارکتینگ ویدیو ویدیو مارکتینگ پاپکو پخش زنده پول سازی با بازاریابی اینترنتی کارآفرینی کافه تهرون کتابفروشی کسب و کار آنلاین کسب و کار موفق کسب و کارهای اینترنتی کلانا کلمات کلیدی کمپین‌های تبلیغاتی کپی رایتینگ گل فروشی
چه زمانی نباید به اعتراض پاسخ داد

تکنیک فروش : چه زمانی نباید به اعتراض پاسخ داد

تکنیک فروش : چه زمانی نباید به اعتراض پاسخ داد

فروشنده ی حرفه ای می داند که چه زمانی نباید به اعتراض پاسخ دهد،در بعضی از مواقع خاص لازم است که پاسخ دادن را به تعویق انداخت. این مواقع به شرح زیر است:

اعتراض زود هنگام به قیمت: معمولا در مواقعی رخ می دهد که فروشنده میل به خرید را در مشتری زنده نکرده است و یا ارزش واقعی محصول را نشان نداده است. این بهانه ای می شود در دست مشتری تا کلا به صحبت های فروشنده گوش ندهد. در این لحظه بهتر است پاسخگویی به اعتراض را به تعویق بیاندازیم تا مشتری اطلاعات لازم را درباره ی محصول به دست آورد.

سوال زودرس: موقعیت بعدی که بهتر است پاسخ را به تعویق بیاندازیم زمانی است که مشتری به موضوعی اعتراض می کند که  ما در حال حاضر درمورد آن صحبت نمی کنیم، اما مشتری آن را مطرح کرده است.

درست است که از نظر روانشناسی پاسخگویی بی درنگ امتیاز محسوب می شود و ابهام را از ذهن مشتری دور می کند، اما فروشنده را از مسیر اصلی منحرف می کند و تلاشهای او را بی ثمر می کند.

چیزهای بی اهمیت و ناچیز: حالت دیگری بهتر است اعتراض مشتری را بدون پاسخ گذاشته شود زمانی است که سوال آن قدر بی اهمیت است که شما مطمئن می شوید مشتری در تلاش است تا جریان مذاکره را به تاخیر بیاندازد. بهتر است در این حالت با لبخند بگویید “من می دانم شما وقت ندارید و مطمئنم اگر چند دقیقه صبر کنید جواب سوالهای خود را می گیرید واگر سوالی بدون پاسخ بود من در خدمتتون هستم اینگونه در وقت هم صرفه جویی می شود.”

سوالهای پی در پی: زمانی که مشتری پی در پی از شما سوال می پرسد و منتظر پاسخ شما نمی شود. مسلما پاسخگویی به بعضی از آنها نیازمند پاسخگویی به سوالهای قبل است. در این لحظه شما می توانید با لبخند بگویید “شما بسیار سریعتر از من پیش می روید. حالا بفرمایید دوست دارید اول به کدام یک پاسخ دهم؟”

(منبع : فروش ، تکنیکها و کاربردها ، ریچارد و بروس دی بوسکرک)

با ادامه مقالات تکنیک فروش همراه ما باشید …

 

مطالب مرتبط

دیدگاه خود را بگذارید

avatar