IPE logo
IPE logo
عبارت مورد نظر را وارد کنید...
شاید برای شما جالب باشد
bertonix content marketing dmark pwconf startupgrind video marketing استارتاپ گرایند استراتژی های اثر بخش تبلیغات استوری اینستاگرام اشتراک‌گذاری محتوا افزایش دنبال کننده در اینستاگرام افزایش ممبر اندروید ایده های جدید برای توسعه‌ ی کسب و کار در اینستاگرام ایده پردازان ایده پردازم ایمیل مارکتینگ اینستاگرام اینستاگرام مارکتنیگ اینستاگرام مارکتینگ بازار ارز بازار بورس بازار سکه بازاریابی بازاریابی ایمیلی بازاریابی دیجیتال بازاریابی سال ۲۰۲۰ بازاریابی محتوا بازاریابی ویدیویی برتونیکس برنامه ایده پردازان برند سازی برندسازی شخصی بهینه سازی محتوا بهینه سازی موتور جستجو تبلیغات تبلیغات کلیکی تواضع تولید محتوا تولید محتوای ویدیویی تکنیک فروش تکنیک های وبلاگ نویسی تیزر تبلیغاتی خلاقیت دیجیتال مارکتینگ دی مارک راه های بهبود نتایج جستجوی گوگل راهکارهای رشد کسب و کار راهکارهای مدیریتی رخت ایرانی رسانه های اجتماعی رشد غیرمنتظره فروش رهبران ارزش آفرین ریسک سرمایه گذاری سئو ساخت هویت تجاری سرمایه سوپر مارکت شبکه های اجتماعی شبکه‌های اجتماعی شیرینی طراحی لوگو فروش فروشگاه اینترنتی فریلنسر قدرت مذاکره مارکتینگ مارکتینگ پلن محتوا محصول مدیریت مدیریت منابع انسانی مدیریت کسب و کار مشاغل بازاریابی مشتری مداری مصاحبه موفقیت موفقیت در بازار کار میوه فروشی نیلپر هاست و سرور هشتگ وب فارسی وب مارکتینگ وبینار ویدئو مارکتینگ ویدیو ویدیو مارکتینگ پاپکو پخش زنده پول سازی با بازاریابی اینترنتی کارآفرینی کافه تهرون کتابفروشی کسب و کار آنلاین کسب و کار موفق کسب و کارهای اینترنتی کلانا کلمات کلیدی کمپین‌های تبلیغاتی کپی رایتینگ گل فروشی
اعتراض های مشتری

تکنیک فروش : اعتراض های مشتری

تکنیک فروش : اعتراض های مشتری

اعتراض یک قسمت جدانشدنی از فرآیند فروش است. از همین رو فروشندگانی موفق و حرفه ای هستند، که بدانند اعتراض های مشتری امری طبیعی است و برای رو به رو شدن با آن آمادگی داشته باشند.

باید همیشه موضوع را به خاطر داشته باشید که در بیشتر مواقع که قصد دارید فروش انجام شود، در واقع دارید از یک نفر درخواست می کنید که رفتارش را تغییر دهد. به عنوان مثال حسابداری را در نظر بگیرید که حسابهایش را به روش قدیمی و در دفاتر روزنامه، کل و معین ثبت می کند و شما می خواهید به او نرم افزار کامپیوتری حسابداری بفروشید، در واقع روش کلی کار او دستخوش تغییر می شود.

مردم اغلب به طور غریزی در مقابل تغییر مقاومت می کنند و مدل های قدیمی و مورد اعتماد را دوست دارند، به نوعی از چیزهای جدید و امتحان نشده می ترسند.

خریداران به دلیل اینکه اغلب با رفتار تهاجمی فروشندگان رو به رو می شوند حالت دفاعی به خود می گیرند تا با این کار فروشنده را در موضع ضعف قرار دهند تا از حجم فشار خود کم کند.

آنچکه که در اینجا مهم است رفتار فروشنده است. ممکن است فروشندگان تازه کار در برخورد با اولین اعتراض اعتماد به نفس خود را از دست بدهند، و تصور کنند که اعتراض مشتری یک دیوار رد نشدنی  که مانع فروش است می باشد. البته در بعضی مواقع هم ممکن است که اعتراض مشتری چنین نتیجه ای در بر داشته باشد.

فروشندگان حرفه ای از اعتراض های بیان شده  استقبال می کنند. آنها از اعتراض ها به عنوان راهنما در فروش استفاده می کنند، چون از طریق اعتراض های مطرح شده می توانند حدس بزنند که مشتری چه چیزی را می خواهد. سخت ترین نوع مشتری کسانی هستند که در مذاکره ی فروش ساکت هستند و چیزی نمی گویند، چون شما متوجه نمی شوید که اثر مطلوب را گذاشته اید یا نه.

(منبع : فروش ، تکنیکها و کاربردها ، ریچارد و بروس دی بوسکرک)

با ادامه مقالات تکنیک فروش همراه ما باشید …

مطالب مرتبط

دیدگاه خود را بگذارید

avatar