ایده پردازان
ایده پردازان
عبارت مورد نظر خود را جستجو نمایید
B2B bertonix content marketing dmark Google Ads host HTML ISP NLP PR pwconf startupgrind video marketing آداب اداری اثر مرکب احتیاط در ریسک کردن است! اخبار جعلی اخبار جعلی و کسب و کارها اخلاق در کار از خوب به عالی استارتاپ گرایند استخدام استراتژی اقیانوس آبی استراتژی های اثر بخش تبلیغات استرس استودیو ایده پردازان استوری اینستاگرام اشتراک‌گذاری محتوا افزایش دنبال کننده در اینستاگرام افزایش ممبر الوپیک انتقاد اندروید انگیزه ایجاد انگیزه در کارکنان ایده ایده های جدید برای توسعه‌ ی کسب و کار در اینستاگرام ایده پردازان ایده پردازم ایلان ماسک و ده قانون موفقیت او ایمیل مارکتینگ اینستاگرام اینستاگرام مارکتنیگ اینستاگرام مارکتینگ بازار ارز بازار بورس بازار سکه بازاریابی بازاریابی ایمیلی بازاریابی اینترنتی بازاریابی تلفنی بازاریابی در وکالت بازاریابی دیجیتال بازاریابی رویدادی بازاریابی سال ۲۰۲۰ بازاریابی محتوا بازاریابی مستقیم بازاریابی ویدیویی بازاریابی ویروسی بازاریابی چریکی بازیچه دست دیگران نباشید بحران کسب و کارها برتونیکس برنامه ایده پردازان برنامه نویسی برند سازی برندسازی شخصی بهانه بی بهانه بهینه سازی محتوا بهینه سازی موتور جستجو بهینه سازی گوگل بیت کوین تامین تجهیزات تبلیغات تبلیغات بازاریابی تبلیغات در گوگل تبلیغات کلیکی تجارت الکترونیک ترفندهای موفقیت تواضع توانمندسازی توسعه کسب و کار تولید محتوا تولید محتوای ویدیویی توییتر تپ‌سی تکنیک فروش تکنیک های وبلاگ نویسی تیزر تبلیغاتی تیم کوک و ده قانون موفقیت او جذب مشتری جعل خبر جف بزوس و ده قانون موفقیت او جلسات کاری جلسه حفظ تمرکز کارمندان حمایت خانواده موفق خرده فروشی خلاقیت خلق بهترین سال زندگی خودافشایی داستان های یک مدیر مارکتینگ دروغ رسانه ای ده قانون موفقیت بیل گیتس دورکاری دورکاری شرکت ها دیجیتال مارکتینگ دی مارک دینامیت موفقیت راه های بهبود نتایج جستجوی گوگل راهکارهای رشد کسب و کار راهکارهای مدیریتی رخت ایرانی رسانه های اجتماعی رشد شخصی رشد غیرمنتظره فروش رفتار سازمانی مثبت رهبران ارزش آفرین رهبری روان‌شناسی روان‌شناسی مدیریت روان‌شناسی کار روزمرگی ریسک سرمایه گذاری زبان بدن زندگی به همین سادگی سئو ساخت موشن گرافیک ساخت هویت تجاری سازماندهی ساماندهی سخنوری سرمایه سلامت سوپر مارکت شبکه های اجتماعی شبکه‌های اجتماعی شکست کسب و کار شیرینی صفحه اول گوگل طراحی سایت طراحی لوگو طراحی محیط طراحی گرافیک طوفان فکری عادت عادت های مثبت عملکرد شغلی فرسودگی شغلی فرهنگ سازمانی فروش فروشنده باهوش فروشگاه اینترنتی فریلنسر فناوری فینتک قدرت بیان قدرت زمان قدرت فروش قدرت مذاکره قرارداد لینکدین مارکتینگ مارکتینگ پلن مارک زاکربرگ متقاعد کردن مثبت اندیشی مثل یک بیلیونر فکر کنید مجموعه ی کارآمد محتوا محصول مدیریت مدیریت بحران مدیریت ریسک مدیریت زمان مدیریت منابع انسانی مدیریت پروژه مدیریت کسب و کار مزیت رقابتی مسئولیت‌پذیری مستر تیستر مشاغل بازاریابی مشاغل محلی مشتری مداری مصاحبه معرفی کتاب منابع انسانی منابع مالی مهارت های تخصصی موتور جستجوی گوگل موتورهای جستجو موشن گرافیک موفقیت موفقیت در بازار کار موقعیت شغلی میوه فروشی نوآوری در مدیریت نکات مهم برگزاری جلسات نیروی کار نیلپر هاست و سرور هدف هشتگ همدلی هوش اجتماعی هوش خلاق واتس آپ وب فارسی وبلاگ نویسی وب مارکتینگ وبینار وقت شناسی ویدئو مارکتینگ ویدیو ویدیو مارکتینگ ویروس کرونا ویروس کرونا و دورکاری ویژگی های لازم یک مدیر پاپکو پخش زنده پول سازی با بازاریابی اینترنتی پویایی پیتر دراکر و ده قانون موفقیت او چطور با هر شخصی صحبت کنیم چه کسی تغییر را کشت چک و سفته کارآفرینی کارآفرینی زنان کارافرینی کارمند بد قلق کافه تهرون کتابفروشی کرونا کرونا و اقتصاد کسب و کار کسب و کار آنلاین کسب و کار خانگی کسب و کار موفق کسب و کارها در کرونا کسب و کارهای اینترنتی کسب و کارهای زنانه کسب و کارهای کوچک کسب و کار کوچک کلانا کلمات کلیدی کمپین حمایت کسب و کار کمپین‌های تبلیغاتی کپی رایتینگ گاو بنفش گزارش گل فروشی یوتیوب
۱۳۹۷/۰۹/۰۶
553 بازدید
بدون دیدگاه
اشتراک گذاری

تبلیغات، مفهومی متضاد را در بر دارد!

فکر می کنید اگر مشتری بلیطش را دو هفته زودتر رزرو کند، تخفیف زیادی خواهد گرفت؟ فرض کنید یک شرکت هواپیمایی در یک آگهی چنین وعده دهد: “اگر شما بلیط هواپیما را دو هفته زودتر بخرید و شنبه شب را هم جزو برنامه ی سفر خود قرار دهید، ما به شما تخفیف زیادی خواهیم داد.” چنین آگهی ای در ذهن مخاطب بر چه چیزی دلالت خواهد داشت؟

دقیقا! مردم فکر می کنند که شرکت های هواپیمایی به طور معمول نرخ بسیار بالایی دارند و مردم را می چاپند.

و فکر می کنید با دید این آگهی اولدزمبیل Oldsmobile: “این اولدزمبیل مال پدرت نیست؟” خریداران ماشین چه فکری خواهند کرد؟

دقیقا! آنها نمی گویند که پس اشخاص مسن اولدزمبیل سوار نمی شوند. آنها فکر خواهند کرد که: “من نمی خواهم همان اتومبیلی را سوار شوم که پدرم هم سوار می شود.” و به این ترتیب فروش شرکت ۱۵ درصد پایین می آید.

تبلیغات اولدزمبیل همه ی شرایط یک آگهی خوب را داشت. در نوآوری و خلاقیت موفق، و دارای ارزش گفتگو بود و به شکل خاصی بخشی از فرهنگ زبانی عامه ی مردم درآمد. این آگهی همه چیز داشت به جز تاثیر در فروش خودرو.

نظر شما درباره ی ملک فهد پادشاه عربستان سعودی چیست؟ سعودی های میلیون ها دلار روی برنامه های تبلیغاتی سرمایه گذاری کرده اند که پیشینه و شهرت آنها را عالی جلوه می دهد. از جمله ی این برنامه ی تبلیغاتی، آگهی دوازده صفحه ای ۴ رنگ، در هفته ی نامه های خبری بود.

این هم اظهار نظری است که جورج بوشِ پدر درباره ی او کرده است: “یک پادشاه بسیار همراه، مصمم و منضبط، او انسان فوق العاده ای است. من شخصا ایشان را از نزدیک می شناسم و برای ایشان احترام زیادی قائل هستم.”

شما در مورد ملک فهد چه فکر می کنید؟ بسیاری از مردم عقیده دارند که او یک رهبر کاملا مستبد در یک نظام دیکتاتوری است. آیا این آگهی های دوازده صفحه ای توانسته است نظر واقعی مردم را تغییر دهد؟ ما شک داریم. اگر بعد از سال ها دوست قدیمی خود را ببینید و او به شما بگوید: “چقدر جوان و خوب مانده ای!” با خودتان چه تصوری می کنید؟ دقیقا فکر می کنید که خیلی شکسته شده اید.

حالا فکر می کنید که مدیران شرکت ها و موسسات چه فکر می کردند وقتی که مدیرعامل American Association of Advertising Agencies گفت: “هر روز تعداد بیشتری از مشتریان ما باور خود را نسبت به اساسی ترین اهداف حرفه ی ما از دست می دهند. تبلیغات خوب راه بیندازید، فروش را بیشتر کنید و نام های تجاری موفق تری بسازید و سود بیشتری ببرید.”

دقیقا. حرفه ی تبلیغات دچار مشکل شده است.

مدیرعامل AAAA چنین افزود: “من فکر می کنم جایگاه تبلیغات تا حدی که من برایش متصورم، بالا نرفته است؛ از نظر من تبلیغات یعنی تنها ابزار قدرتمند برای بالا بردن فروش و سود حاصل از آن. همچنین تنها راه برای بالا بردن ارزش نام تجاری که در نهایت باز هم سبب رضایت و بهره وری بیشتری مشتری خواهد شد.”

حقیقتا. حرفه ی تبلیغات واقعا دچار مشکل شده است.

وقتی که تبلیغات چی ها در مورد حرفه شان شروع به جار زدن می کنند، دقیقا در همان دامی افتاده اند که خود تبلیغات در آن گرفتار است. کلمات آنها بر مفهوم متضادی دلالت خواهد کرد.

“حرفه ی تبلیغات دچار مشکل شده است و ما باید به مشتریان مان بقبولانیم که تبلیغات هنوز تنها ابزار قدرتمند برای ساختن نام تجاری است.”

ولی تبلیغات در هیات مدیره ی شرکت های سهامی آمریکایی به دردسر افتاده است. دقیقا به همین علت است که روسای AAAA در این مورد اینگونه سخنرانی می کنند و باز به همین دلیل است که فدراسیون تبلیغات آمریکا برنامه ی نام های تجاری بزرگ great brands را برپا کرد.

وقتی در خود آگهی ها درباره ی تبلیغات لاف زده می شود، می دانید که صنعت تبلیغات دچار مشکل شده است.

یک مثال خوب در این مورد، سری جدید آگهی های تلویزیونی نکستل Nextel است. در این آگهی دنیس فرانز Dennis Franz شرکت دارد که در سریال NYPD Blue نقش کارآگاه اندی سیپوویکز را بازی می کند.

در یکی از آنها آقای فرانز در حالیکه گوشی تلفن نکستل را به گوش چسبانده، به شخصی که در آن طرف خط است می گوید: “من در آگهی های تلویزیونی بازی نمی کنم، صادقانه نیستند، همه شان دروغند، باید محصولی را تبلیغ کنم که حتی از آن استفاده نمی کنم؟ فراموشش کن، من هرگز چنین کاری را قبول نخواهم کرد.” (تنها نشانه ای که بفهمید این یک آگهی تلویزیونی نکستل است، پوستر تبلیغاتی نکستل است که در پس زمینه به دیوار آشپزخانه آویخته شده است.)

نشانه ی دیگری دال بر مشکلات عظیم در حرفه ی تبلیغات، روی آوردن شرکت ها از سرمایه گذاری برای تبلیغات به سرمایه گذاری جهت فعالیت های جانبی و پروموشن Promotion است، (چه معاملات کلی و چه برای مصرف کنندگان جزء) در بازار، بودجه ی تبلیغاتی برای ساخت آگهی کالاهای مصرفی و نه خدماتی، که همیشه بیشترین سوددهی را برای صنعت تبلیغات به دنبال داشت، از ۶۰ درصد در سال ۱۹۹۷، به ۳۰ درصد در زمان حال کاهش یافته است.

بنابراین برای یافتن یک رسانه ی جایگزین ضرورت بیشتری احساس می شود.

(منبع: سقوط تبلیغات و ظهور روابط عمومی، آل ریس_لورا ریس)

ادامه ی مقالات روابط عمومی (PR) را دنبال کنید…

:

پیوستن به خانواده ایده پردازان

مقالات مرتبط

مطالبی که شاید برای شما جذاب باشند

دیدگاه های شما

لطفا دیدگاههای خود را با ما در میان بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *