IPE logo
IPE logo
عبارت مورد نظر را وارد کنید...
شاید برای شما جالب باشد
bertonix content marketing dmark pwconf startupgrind video marketing استارتاپ گرایند استراتژی های اثر بخش تبلیغات استوری اینستاگرام اشتراک‌گذاری محتوا افزایش دنبال کننده در اینستاگرام افزایش ممبر اندروید ایده های جدید برای توسعه‌ ی کسب و کار در اینستاگرام ایده پردازان ایده پردازم ایمیل مارکتینگ اینستاگرام اینستاگرام مارکتنیگ اینستاگرام مارکتینگ بازار ارز بازار بورس بازار سکه بازاریابی بازاریابی ایمیلی بازاریابی دیجیتال بازاریابی سال ۲۰۲۰ بازاریابی محتوا بازاریابی ویدیویی برتونیکس برنامه ایده پردازان برند سازی برندسازی شخصی بهینه سازی محتوا بهینه سازی موتور جستجو تبلیغات تبلیغات کلیکی تواضع تولید محتوا تولید محتوای ویدیویی تکنیک فروش تکنیک های وبلاگ نویسی تیزر تبلیغاتی خلاقیت دیجیتال مارکتینگ دی مارک راه های بهبود نتایج جستجوی گوگل راهکارهای رشد کسب و کار راهکارهای مدیریتی رخت ایرانی رسانه های اجتماعی رشد غیرمنتظره فروش رهبران ارزش آفرین ریسک سرمایه گذاری سئو ساخت هویت تجاری سرمایه سوپر مارکت شبکه های اجتماعی شبکه‌های اجتماعی شیرینی طراحی لوگو فروش فروشگاه اینترنتی فریلنسر قدرت مذاکره مارکتینگ مارکتینگ پلن محتوا محصول مدیریت مدیریت منابع انسانی مدیریت کسب و کار مشاغل بازاریابی مشتری مداری مصاحبه موفقیت موفقیت در بازار کار میوه فروشی نیلپر هاست و سرور هشتگ وب فارسی وب مارکتینگ وبینار ویدئو مارکتینگ ویدیو ویدیو مارکتینگ پاپکو پخش زنده پول سازی با بازاریابی اینترنتی کارآفرینی کافه تهرون کتابفروشی کسب و کار آنلاین کسب و کار موفق کسب و کارهای اینترنتی کلانا کلمات کلیدی کمپین‌های تبلیغاتی کپی رایتینگ گل فروشی
جانشین مناسبی برای روابط عمومی

تبلیغات، جانشین مناسبی برای روابط عمومی نیست!

تبلیغات، جانشین مناسبی برای روابط عمومی نیست!

شرکت کوکاکولا، اخیرا نوشابه ی انرژی زای خود را با نام کی ام ایکس KMX (نامی بدون هیچ دلیل خاصی)، به بازار ارائه کرده است. به نظر شما آیا کوکاکولا با داشتن واحد بازاریابی قدرتمند، منابع بی پایان تبلیغاتی و حمایت بزرگ ترین آژانس های تبلیغاتی، می تواند از رِدبول جلو بزند؟ البته که نه.

اگر طبق ادعای تبلیغات چی ها و مدافعانش، تبلیغات قدرتمند و کارساز بود، کی ام ایکس به راحتی می توانست رقیب خود را کنار بزند و در این صنعت هم پیشتاز باشد.

 ولی با توجه به تمام پیام های تبلیغاتی و رقم بالای بودجه ی تبلیغاتی، کوکاکولا شانس چندانی ندارد. چند سال پیش کوکاکولا سعی داشت با همین استراتژی، از شرکت اس نَپل Snapple، که یک نوشابه ی طبیعی را با کمترین تبلیغات معروف کرده بود، جلو بزند. به همین منظور محصولی جدید با نام فروتوپیا Fruitopia، به بازار عرضه کرد و در این راستا میلیون ها دلار خرج کرد. اما این نوشابه هم به همراه صندوق های پول کوکاکولا در بازار دفن شد.

به جز شرکت آلتویدز Altoids، که یک مورد استثنا بود؛ آیا به شرکتی برخورده اید که تنها با تبلیغات از رقبایش جلو بزند؟

مثلا در رقابت دو موسسه ی کرایه ی اتومبیل اَویس Avis و هرتز Hertz، با وجود تمام تبلیغات جنجالی اویس، این شرکت هرگز نتوانست از هرتز پیشی بگیرد.

آژانس های تبلیغاتی دچار این اشتباه در تفکر بازاریابی خود هستند؛ آنها فکر می کنند نبرد بین تبلیغات است، نه بین محصولات برتر. چندین سال پیش، موسس شرکت رویال کروان کولا Royal Crown Cola، اعلام کرد: “ما آمده ایم تا کوکاکولا و پپسی را به قتل برسانیم، امیدواریم از به کار بردن این لغت ناراحت نشوید، ولی هدف ما واقعا سر بریدن این دو کمپانی است.”

اما این وسط تنها کمپانی ایی که واقعا به قتل رسید Royal Crown بود. ارزش سهام امروز آن نصف زمانی است که سه شریک (وِلز Wells، ریچ Rich و گرین Green)، کمپانی را در دست گرفتند.

تبلیغات هیچ نقشی در بازی ساخت نام های تجاری ندارد؛ در واقع نقش ذاتی تبلیغات دفاع است. تبلیغات تنها پس از ساخته شدن نام تجاری توسط روابط عمومی PR، می تواند به حمایت از نام تجاری برخیزد.

(منبع: سقوط تبلیغات و ظهور روابط عمومی، آل ریس_لورا ریس)

ادامه ی مقالات روابط عمومی (PR) را دنبال کنید…

مطالب مرتبط

دیدگاه خود را بگذارید

avatar