لوگوی ایده پردازان
لوگوی ایده پردازان
عبارت مورد نظر را وارد کنید...
شاید برای شما جالب باشد
B2B bertonix content marketing dmark Google Ads host HTML ISP NLP PR pwconf startupgrind video marketing آداب اداری اثر مرکب احتیاط در ریسک کردن است! اخبار جعلی اخبار جعلی و کسب و کارها اخلاق در کار از خوب به عالی استارتاپ گرایند استخدام استراتژی اقیانوس آبی استراتژی های اثر بخش تبلیغات استرس استودیو ایده پردازان استوری اینستاگرام اشتراک‌گذاری محتوا افزایش دنبال کننده در اینستاگرام افزایش ممبر الوپیک انتقاد اندروید انگیزه ایجاد انگیزه در کارکنان ایده ایده های جدید برای توسعه‌ ی کسب و کار در اینستاگرام ایده پردازان ایده پردازم ایلان ماسک و ده قانون موفقیت او ایمیل مارکتینگ اینستاگرام اینستاگرام مارکتنیگ اینستاگرام مارکتینگ بازار ارز بازار بورس بازار سکه بازاریابی بازاریابی ایمیلی بازاریابی اینترنتی بازاریابی تلفنی بازاریابی در وکالت بازاریابی دیجیتال بازاریابی رویدادی بازاریابی سال ۲۰۲۰ بازاریابی محتوا بازاریابی مستقیم بازاریابی ویدیویی بازاریابی ویروسی بازاریابی چریکی بازیچه دست دیگران نباشید بحران کسب و کارها برتونیکس برنامه ایده پردازان برنامه نویسی برند سازی برندسازی شخصی بهانه بی بهانه بهینه سازی محتوا بهینه سازی موتور جستجو بهینه سازی گوگل بیت کوین تامین تجهیزات تبلیغات تبلیغات بازاریابی تبلیغات در گوگل تبلیغات کلیکی تجارت الکترونیک ترفندهای موفقیت تواضع توانمندسازی توسعه کسب و کار تولید محتوا تولید محتوای ویدیویی توییتر تپ‌سی تکنیک فروش تکنیک های وبلاگ نویسی تیزر تبلیغاتی تیم کوک و ده قانون موفقیت او جذب مشتری جعل خبر جف بزوس و ده قانون موفقیت او جلسات کاری جلسه حفظ تمرکز کارمندان حمایت خانواده موفق خرده فروشی خلاقیت خلق بهترین سال زندگی خودافشایی داستان های یک مدیر مارکتینگ دروغ رسانه ای ده قانون موفقیت بیل گیتس دورکاری دورکاری شرکت ها دیجیتال مارکتینگ دی مارک دینامیت موفقیت راه های بهبود نتایج جستجوی گوگل راهکارهای رشد کسب و کار راهکارهای مدیریتی رخت ایرانی رسانه های اجتماعی رشد شخصی رشد غیرمنتظره فروش رفتار سازمانی مثبت رهبران ارزش آفرین رهبری روان‌شناسی روان‌شناسی مدیریت روان‌شناسی کار روزمرگی ریسک سرمایه گذاری زبان بدن زندگی به همین سادگی سئو ساخت موشن گرافیک ساخت هویت تجاری سازماندهی ساماندهی سخنوری سرمایه سلامت سوپر مارکت شبکه های اجتماعی شبکه‌های اجتماعی شکست کسب و کار شیرینی صفحه اول گوگل طراحی سایت طراحی لوگو طراحی محیط طراحی گرافیک طوفان فکری عادت عادت های مثبت عملکرد شغلی فرسودگی شغلی فرهنگ سازمانی فروش فروشنده باهوش فروشگاه اینترنتی فریلنسر فناوری فینتک قدرت بیان قدرت زمان قدرت فروش قدرت مذاکره قرارداد لینکدین مارکتینگ مارکتینگ پلن مارک زاکربرگ متقاعد کردن مثبت اندیشی مثل یک بیلیونر فکر کنید مجموعه ی کارآمد محتوا محصول مدیریت مدیریت بحران مدیریت ریسک مدیریت زمان مدیریت منابع انسانی مدیریت پروژه مدیریت کسب و کار مزیت رقابتی مسئولیت‌پذیری مستر تیستر مشاغل بازاریابی مشاغل محلی مشتری مداری مصاحبه معرفی کتاب منابع انسانی منابع مالی مهارت های تخصصی موتور جستجوی گوگل موتورهای جستجو موشن گرافیک موفقیت موفقیت در بازار کار موقعیت شغلی میوه فروشی نوآوری در مدیریت نکات مهم برگزاری جلسات نیروی کار نیلپر هاست و سرور هدف هشتگ همدلی هوش اجتماعی هوش خلاق واتس آپ وب فارسی وبلاگ نویسی وب مارکتینگ وبینار وقت شناسی ویدئو مارکتینگ ویدیو ویدیو مارکتینگ ویروس کرونا ویروس کرونا و دورکاری ویژگی های لازم یک مدیر پاپکو پخش زنده پول سازی با بازاریابی اینترنتی پویایی پیتر دراکر و ده قانون موفقیت او چطور با هر شخصی صحبت کنیم چه کسی تغییر را کشت چک و سفته کارآفرینی کارآفرینی زنان کارافرینی کارمند بد قلق کافه تهرون کتابفروشی کرونا کرونا و اقتصاد کسب و کار کسب و کار آنلاین کسب و کار خانگی کسب و کار موفق کسب و کارها در کرونا کسب و کارهای اینترنتی کسب و کارهای زنانه کسب و کارهای کوچک کسب و کار کوچک کلانا کلمات کلیدی کمپین حمایت کسب و کار کمپین‌های تبلیغاتی کپی رایتینگ گاو بنفش گزارش گل فروشی یوتیوب
۱۳۹۷/۰۸/۱۹
298 بازدید
بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
بر سر مواضع چانه نزنید

فرقی نمی کند چانه زنی بر سر قرارداد باشد یا دعوای خانوادگی یا برقراری صلح بین کشورها، انسان به طور معمول درگیر چانه زنی موضعی است. هر طرف، موضعی اتخاذ می کند، به نفع همان موضع استدلال می کند و برای رسیدن به توافق، امتیازاتی اعطا می کند. بهترین نمونه ی این نوع مذاکره، چانه ای است که مشتری و مالک فروشگاه لوازم دست دوم با هم می زنند:

مشتری: این بشقاب برنجی چند؟ اوہ، چه خبره! لب پر شده. ۱۵ دلار
مغازه دار: بشقاب عتیقه ی قشنگیه، نه؟ ۷۵ دلار واقعا؟! یه عدد معقول بگو، ۱۵ دلار که خیلی کمه
مشتری : خب، ۲۰ دلار. اما  ۷۵ دلار برای این خیلیه

مغازه دار: خانوم جوون، ۲۰ دلار که خیلی کمه, ۶۰ دلار بشقاب بدم.

مشتری: به رقم واقعی بگین. نقد. خیرشو ببینی ۲۵ دلار
مغازه دار: خیلی بیشتر از اینا برام آب خورده. یه چیزی بگو که بگنجه. ۳۷ / ۵۰ دلار . به حکاکی روی بشقاب دقت کردین؟ اینا سال آینده دو برابر قیمت امروز ارزش پیدا می کنن.
و چانه زنی به همین ترتیب ادامه پیدا می کند. شاید به توافق برسند؛ شاید هم نرسند. هر روش مذاکره باید براساس سه معیار قابل قضاوت باشد: اگر توافق امکان پذیر شود، حاصل توافق باید معقول و مؤثر باشد. و باید رابطه ی بین طرفین را بهبود دهد یا دست کم به این رابطه صدمه نزند. توافق عاقلانه را می توان توافقی تعریف کرد که منافع مشروع هر طرف را حتی المقدور برآورده کند، تعارض منافع را منصفانه رفع کند، پایدار باشد، و منافع اجتماعی را مد نظر قرار دهد. رایج ترین شکل مذاکره که با مثال فوق نشان داده شد، بستگی به اتخاذ متوالی مواضع (و سپس تسلیم) دارد.

موضع گیری، مانند موضع گیری مشتری و مغازه دار فوق، در خدمت اهداف مفید در یک مذاکره است. موضع گیری به طرف دیگر می گوید که شما چه می خواهید. لنگری برای موقعیت نامعلوم و تحت فشار فراهم می کند؛ و در نهایت شرایط توافق قابل قبول را به بار می آورد. اما این اهداف را میتوان با روشهای دیگری انجام داد. و چانه زنی موضعی از عهده ی برآوردن معیارهای اساسی ایجاد توافقی عاقلانه به شکلی مؤثر و دوستانه برنمی آید.
بحث بر سر مواضع، پیامدهای نامعقولی به بار می آورد
وقتی مذاکره کنندگان بر سر مواضع چانه می زنند ، خود را در این مواضع گیر می اندازند، هر چه موضع خود را صریح تر بیان کنید و در برابر حملات از این موضع دفاع کنید، به آن متعهدتر می شوید. هر چه بیشتر سعی کنید طرف دیگر را متقاعد کنید که تغییر موضع اولیه ی شما امکان پذیر نیست، تغییر موضع تان سخت تر می شود. منیت شما با موضع تان یکی می شود. حالا منفعت جدیدی در «حفظ ظاهر» دارید.

پیوستن به خانواده ایده پردازان

با عضویت در خبرنامه ایده‌پردازان می‌توانید از آخرین اخبار و ویدئوهای ایده‌پردازان مطلع شوید.

دیدگاه های شما

لطفا دیدگاههای خود را با ما در میان بگذارید
guest
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات