ایده پردازان
ایده پردازان
عبارت مورد نظر خود را جستجو نمایید
B2B bertonix content marketing dmark Google Ads host HTML ISP NLP PR pwconf startupgrind video marketing آداب اداری اثر مرکب احتیاط در ریسک کردن است! اخبار جعلی اخبار جعلی و کسب و کارها اخلاق در کار از خوب به عالی استارتاپ گرایند استخدام استراتژی اقیانوس آبی استراتژی های اثر بخش تبلیغات استرس استودیو ایده پردازان استوری اینستاگرام اشتراک‌گذاری محتوا افزایش دنبال کننده در اینستاگرام افزایش ممبر الوپیک انتقاد اندروید انگیزه ایجاد انگیزه در کارکنان ایده ایده های جدید برای توسعه‌ ی کسب و کار در اینستاگرام ایده پردازان ایده پردازم ایلان ماسک و ده قانون موفقیت او ایمیل مارکتینگ اینستاگرام اینستاگرام مارکتنیگ اینستاگرام مارکتینگ بازار ارز بازار بورس بازار سکه بازاریابی بازاریابی ایمیلی بازاریابی اینترنتی بازاریابی تلفنی بازاریابی در وکالت بازاریابی دیجیتال بازاریابی رویدادی بازاریابی سال ۲۰۲۰ بازاریابی محتوا بازاریابی مستقیم بازاریابی ویدیویی بازاریابی ویروسی بازاریابی چریکی بازیچه دست دیگران نباشید بحران کسب و کارها برتونیکس برنامه ایده پردازان برنامه نویسی برند سازی برندسازی شخصی بهانه بی بهانه بهینه سازی محتوا بهینه سازی موتور جستجو بهینه سازی گوگل بیت کوین تامین تجهیزات تبلیغات تبلیغات بازاریابی تبلیغات در گوگل تبلیغات کلیکی تجارت الکترونیک ترفندهای موفقیت تواضع توانمندسازی توسعه کسب و کار تولید محتوا تولید محتوای ویدیویی توییتر تپ‌سی تکنیک فروش تکنیک های وبلاگ نویسی تیزر تبلیغاتی تیم کوک و ده قانون موفقیت او جذب مشتری جعل خبر جف بزوس و ده قانون موفقیت او جلسات کاری جلسه حفظ تمرکز کارمندان حمایت خانواده موفق خرده فروشی خلاقیت خلق بهترین سال زندگی خودافشایی داستان های یک مدیر مارکتینگ دروغ رسانه ای ده قانون موفقیت بیل گیتس دورکاری دورکاری شرکت ها دیجیتال مارکتینگ دی مارک دینامیت موفقیت راه های بهبود نتایج جستجوی گوگل راهکارهای رشد کسب و کار راهکارهای مدیریتی رخت ایرانی رسانه های اجتماعی رشد شخصی رشد غیرمنتظره فروش رفتار سازمانی مثبت رهبران ارزش آفرین رهبری روان‌شناسی روان‌شناسی مدیریت روان‌شناسی کار روزمرگی ریسک سرمایه گذاری زبان بدن زندگی به همین سادگی سئو ساخت موشن گرافیک ساخت هویت تجاری سازماندهی ساماندهی سخنوری سرمایه سلامت سوپر مارکت شبکه های اجتماعی شبکه‌های اجتماعی شکست کسب و کار شیرینی صفحه اول گوگل طراحی سایت طراحی لوگو طراحی محیط طراحی گرافیک طوفان فکری عادت عادت های مثبت عملکرد شغلی فرسودگی شغلی فرهنگ سازمانی فروش فروشنده باهوش فروشگاه اینترنتی فریلنسر فناوری فینتک قدرت بیان قدرت زمان قدرت فروش قدرت مذاکره قرارداد لینکدین مارکتینگ مارکتینگ پلن مارک زاکربرگ متقاعد کردن مثبت اندیشی مثل یک بیلیونر فکر کنید مجموعه ی کارآمد محتوا محصول مدیریت مدیریت بحران مدیریت ریسک مدیریت زمان مدیریت منابع انسانی مدیریت پروژه مدیریت کسب و کار مزیت رقابتی مسئولیت‌پذیری مستر تیستر مشاغل بازاریابی مشاغل محلی مشتری مداری مصاحبه معرفی کتاب منابع انسانی منابع مالی مهارت های تخصصی موتور جستجوی گوگل موتورهای جستجو موشن گرافیک موفقیت موفقیت در بازار کار موقعیت شغلی میوه فروشی نوآوری در مدیریت نکات مهم برگزاری جلسات نیروی کار نیلپر هاست و سرور هدف هشتگ همدلی هوش اجتماعی هوش خلاق واتس آپ وب فارسی وبلاگ نویسی وب مارکتینگ وبینار وقت شناسی ویدئو مارکتینگ ویدیو ویدیو مارکتینگ ویروس کرونا ویروس کرونا و دورکاری ویژگی های لازم یک مدیر پاپکو پخش زنده پول سازی با بازاریابی اینترنتی پویایی پیتر دراکر و ده قانون موفقیت او چطور با هر شخصی صحبت کنیم چه کسی تغییر را کشت چک و سفته کارآفرینی کارآفرینی زنان کارافرینی کارمند بد قلق کافه تهرون کتابفروشی کرونا کرونا و اقتصاد کسب و کار کسب و کار آنلاین کسب و کار خانگی کسب و کار موفق کسب و کارها در کرونا کسب و کارهای اینترنتی کسب و کارهای زنانه کسب و کارهای کوچک کسب و کار کوچک کلانا کلمات کلیدی کمپین حمایت کسب و کار کمپین‌های تبلیغاتی کپی رایتینگ گاو بنفش گزارش گل فروشی یوتیوب
۱۳۹۸/۰۵/۲۳
345 بازدید
بدون دیدگاه
اشتراک گذاری

به طور معمول، نوسان‌ها و تغییراتی در ترافیک سایت وجود دارد؛ با این‌حال شما محدوده‌ی طبیعی ترافیک سایت شرکت خود را می‌دانید. اگر کاهش قابل توجهی در آن مشاهده کنید، اولین واکنش شما حذف کردن سریع آخرین تغییراتی است که ایجاد کرده‌اید. چنین کاری نادرست است؛ در واقع دلایل زیادی وجود دارد که باعث می‌شود ترافیک سایت شما کاهش یابد.

ابتدا مطمئن شوید کاهش ترافیک سایت، مشکلی در محدوده‌ی تاریخی خاصی نیست. برای مثال در نظر گرفتن تاریخ امروز، امری نادرست است، زیرا هنوز تمام ترافیک امروز وارد سایت نشده است. همچنین با در نظر گرفتن نوسانات طبیعی ترافیک سایت خود، به این فکر کنید که آیا، مسئله جدی است؟

در مرحله‌ی بعدی برای مشکلات فنی با کارشناس فناوری اطلاعات مشورت کنید. اگر سایت شما به کندی بارگذاری شود، ترافیک سایت کاهش می‌یابد. یا اگر شما یا مدیر سایت به طور تصادفی کد رهگیری خود را حذف کرده باشید، به هیچ وجه ترافیکی دریافت نمی‌کنید، حتی اگر هیچ چیز تغییر نکرده باشد.

در آخر، اخبار را بررسی کنید. آیا خبرهایی مثل  قطع برق، تعطیلات یا برخی اخبار دیگر وجود دارد که ممکن است این کاهش را توضیح دهد؟ پس از بررسی تمام این موارد، اگر تأیید کنید که کاهش ترافیک سایت شما یک کاهش واقعی است، یعنی توسط مسائل فنی یا خارجی ایجاد نشده است، می‌توانید با دنبال کردن مراحل زیر میزان ترافیک سایت خود را افزایش دهید.

 ترافیک سایت

جریمه‌ها را بررسی کنید

هنگامی‌که جریمه‌ای از گوگل دریافت کنید، کاهش ناگهانیِ ترافیک سایت یا افت رتبه‌بندی کلی را مشاهده می‌کنید. در بیش‌تر موارد کاهش ترافیک سایت را نمی‌توان از طریق جریمه‌ی دستی گوگل توضیح داد، اما بررسی وجود آن، موضوعی ساده و قطعی است؛ برای این کار اعلان‌ها را در کنسول جستجوی گوگل بررسی کنید.

اعلان، به دلیل رویه‌ها و محتواهای کلاه سیاه و همچنین محتواهای اسپم‌‌گونه یا کپی‌شده رخ می‌دهد. اگر با یک شرکت سئو، کار می‌کنید، باید با آن‌ها صحبت کنید که چرا از رویه‌هایی استفاده می‌کنند که باعث جریمه شدن توسط گوگل می‌شود. برای حذف جریمه و بازیابی مجدد ترافیک سایت، باید اشتباه را اصلاح کنید.

کانال های ترافیکی را با هم مقایسه کنید

توجه کردن به این‌که کدام نوع ترافیک در سایت شما در حال کاهش است، مفید خواهد بود؛ اگر ترافیک پرداخت‌شده است، بررسی کنید که آیا اخیراً سرمایه‌گذاری در یک تبلیغ را متوقف کرده‌اید یا خیر. این موضوع به تنهایی می‌تواند کاهش ترافیک سایت را توضیح دهد.

همچنین می‌توانید ترافیک برندی را با ترافیک غیربرندی مقایسه کنید. ترافیک برندی مربوط به افرادی است که به صورت مستقیم از سایت شما بازدید می‌کنند، و به معنای ترافیک ارجاع شده از طریق لینک نیست. همچنین ممکن است آن‌ها نام شرکت شما را به صورت مستقیم در گوگل سرچ کنند؛ در این صورت برای شما مشخص است که آن‌ها نام شرکت شما را از قبل می‌دانند. کاهش ترافیک برندی می‌تواند به معنای وجود مسئله در روابط عمومی شرکت شما باشد؛ شاید کم‌تر کسی بخواهد با برند شما ارتباط برقرار کند.

در تبلیغات خود درنگی ایجاد کنید

احتمال دیگر این است که ترافیک مرتبط با نتایج جستجوی پولی، باعث کاهش ترافیک طبیعی سایت شما می‌شود. این مسئله تا حدودی قابل انتظار است. با این‌حال سرمایه‌گذاری در ترافیک پولی در کنار کاهش ترافیک طبیعی، می‌تواند به افزایش ترافیک کلی منجر شود. هر چند گاهی اوقات، ترافیک پرداختی (پولی) فقط باعث کاهش ترافیک طبیعی می‌شود؛ درجایی که حضور پررنگی برای تبلیغات قائل شوید، درحالی‌که خرید تبلیغات در آن‌جا سودی نداشته باشد. تنها راه برای این‌که تشخیص دهیم که آیا تبلیغات پرداختی مسئول کاهش ترافیک است، این است که درنگی در تبلیغ ایجاد کنیم و بررسی کنیم که آیا ترافیک سایت به سطوح قبلی و مورد انتظار می‌رسد یا خیر.

 ترافیک سایت

آیا لینک‌های بازگشتی (بک‌لینک‌ها) از سایت‌های دیگر را از دست داده‌اید؟

اگر ترافیک سایت را تقسیم کردید و فهمیدید که ترافیک ارجاعی شما کاهش یافته است، وقت آن است که لینک‌های بازگشتی را بررسی کنید.  اگر تنها چند صفحه در ترافیک سایت، کاهش یافته است و همچنین آن صفحات لینک‌های بازگشتی را از دست داده‌اند، به این معنا است که مشکل خود را پیدا کرده‌اید.

چگونه لینک‌های خود را دوباره برقرار می‌کنید؟ گاهی اوقات برای این مسئله، به افرادی که قبلا به شما لینک داده‌اند ایمیلی ارسال می‌کنید و علت را جویا می‌شوید. شاید محتوای شما نیاز به بررسی و تجدید نظر داشته باشد، تا مرتبط باقی بماند. شاید هم رقیب شما آن لینک را برنده شده است. همچنین ممکن است محتوایی که برای لینک دادن به سایت شما استفاده می‌شده است، به طور کامل حذف شده باشد.

بازیابی لینک‌ها می تواند یک چالش باشد، اما اگر محتوای شما برای یک بار لینک‌های بازگشتی را جذب کرده است، اکنون نیز می‌تواند موارد جدیدی را به خود جذب کند. بهترین راهبرد، به‌روزرسانی محتوا، افزودن به آن و انتشار مجدد آن و یا اشتراک‌گذاری مجدد آن از طریق پلت‌فرم‌های شبکه‌ی اجتماعی‌تان است.

آیا لینک‌های بازگشتی با کیفیت هستند؟

همه لینک‌های بازگشتی خوب نیستند. اگر به محتوای شما از یک سایت مشکوک یا اسپم‌گونه لینک داده شود، ممکن است گوگل به این باور برسد که شما برای آن لینک‌ها پول پرداخت کرده‌اید و از روش‌های سئوی کلاه‌سیاه استفاده می‌کنید. بسیاری از جنبه‌های دیگر لینک شما، ممکن است باعث پایین آمدن رتبه‌بندی شما شود. شاید همه‌ی لینک‌ها از یک متنِ پشتیبان استفاده کنند یا متن پشتیبان به زبان سایت شما نیست.

شما باید از صاحب سایت بخواهید که لینک شما را حذف کند، خواه از روش‌های نادرست برای گرفتن آن لینک استفاده کرده باشید، خواه استفاده نکرده باشید؛ در غیر این صورت ترافیک سایت شما و صلاحیت دامنه، آسیب می‌بیند. اگر آن‌ها این کار را نکنند، یعنی لینک شما را حذف نکنند، شما می‌توانید به صورت رسمی آن لینک را از طریق گوگل رد کنید، تا آن ارتباط حذف شود.

 ترافیک سایت

رقابت خود را بررسی کنید

آیا رتبه‌ی شما در رقابت، در حال کاهش است؟ شاید شما هنوز این نقطه را از دست نداده باشید، اما رقیبان شما می‌توانند محتوای جدیدی را ارائه دهند، که ارزش بیش‌تری نسبت به محتوای برند شما داشته باشد و باعث گرفتن ترافیک سایت شما شوند.

اگر چنین است، شما دو انتخاب در پیش خواهید داشت؛ می‌توانید این زمینه را واگذار کنید و روی کلمات کلیدی یا راهبردهایی تمرکز کنید، که رقیب شما هنوز در آن سرمایه‌گذاری نکرده است؛ یا اگر فکر می‌کنید می‌توانید در مقابل آخرین تلاش‌های آن‌ها موفق شوید، بر رقابتِ سر به سر متمرکز شوید. این بستگی به رقبای شما و منابعی دارد که می‌توانید به این کار اختصاص دهید.

مسائل دیگر در مورد صفحه‌ی نتایج موتور جستجو (SERP)

بعضی اوقات، محتوای اصلی شما هنوز رتبه‌بندی خوبی دارد و کلیدواژه دارای همان میزان جستجو است، اما فقط مردم کلیک نمی‌کنند؛ این ممکن است به این دلیل باشد که گوگل تصمیم گرفته است پاسخ سؤال جستجوگر را، در کادر پاسخ‌دهی جدید ارائه دهد. کادرهای پاسخ، مناسب هستند، اما این بدان معنا است که افراد برای گرفتن پاسخی که می خواهند مجبور نباشند به سایت شما مراجعه کنند.

اگر شما تنها سایتی باشید که این کادر پاسخ را به‌دست می‌آورد، می‌توانید به سادگی محتوایی را که پاسخ مبتنی بر آن است، مجددا بازسازی کنید؛ این کار باعث می‌شود به احتمال زیادتر افراد برای کسب اطلاعات بیش‌تر روی سایت شما کلیک کنند. پاسخ را گسترش دهید و آن را به اندازه‌ای طولانی کنید که به تنهایی در کادر پاسخ، خوانده شود.

اگر فرصت کادر پاسخ را از دست دادید، می‌توانید محتوا را تغییر دهید تا آن را بهینه کنید. به ویژه زمانی که یک کادر پاسخ جدید وجود دارد، صرف زمان روی آن می‌تواند ثمرات زیادی برای شما داشته باشد.

رتبه‌ی خود را تقویت کنید

اگر در برابر رقبا از بین نرفته‌اید، یا تنها  یک کاهش کلی در ترافیک سایت مشاهده کرده‌اید، همیشه می‌توانید تلاش کنید تا برای جبران هزینه‌ها، رتبه‌ی خود را ارتقا دهید. یک راه عالی، استفاده از فیلم برای تقویت تلاش‌های سئو است. به طور کلی، تمرکز بر ارائه‌ی ارزش به مخاطبان، در این زمینه مفید است.

نوع صفحه و نوع ترافیک‌ را بررسی کنید

اگر ترافیک سایت شما در حال کاهش است، بررسی صفحاتی که بیش‌ترین آسیب را دیده‌اند، مفید خواهد بود. صفحه‌ی آسیب‌دیده، صفحه‌ی نخست سایت است، یا صفحه‌های دسته‌بندی، یا مطالب وبلاگ، یا صفحه‌ی محصولات؟ این کار به شما کمک می‌کند تا بفهمید چرا ترافیک سایت کاهش یافته است و به چه تغییراتی نیاز دارید. کاهش در صفحه‌های مطالب وبلاگ، به این معنا است که باید بر بازاریابی محتوا تمرکز کنید، یا صفحات را از طریق روش‌های دیگر بازاریابی دیجیتال ارتقا دهید. همچنین کاهش ترافیک سایت در صفحات محصولات یا دسته‌بندی، می‌تواند نوعی مشکل سئو باشد یا  مشکل در تجربه‌ی مشتری وجود داشته باشد، به خصوص اگر به تازگی تغییراتی را در سایت ایجاد کرده باشید.

 ترافیک سایت

تجربه‌ی کاربر را بررسی کنید

آیا تعداد بازدیدکنندگان بازگشتی کم‌تری نسبت به حالت عادی دارید؟ در ابتدا، تغییر تجربه در سایت شما می‌تواند مخاطبان را از بین ببرد. این مورد به ویژه بعد از طراحی مجدد سایت، صادق است؛ در این حالت افراد باید با تغییرات هماهنگ شوند و یاد بگیرند چگونه دوباره راه خود را در سایت شما پیدا کنند.

البته هر تغییری که در سایت خود ایجاد می‌کنید باید روی ساده و واضح کردن تجربه‌ی کاربر متمرکز شود. اگر ترافیک سایت به زودی برنگردد، لازم است بررسی کنید که آیا تجربه‌ی کاربری جدید شما، بازدیدکنندگان را از سایت دور می‌کند یا خیر.

یکی از معیارهای کلیدی، مدت زمانی است که طول می‌کشد تا سایت شما بارگذاری شود؛ بر طبق گوگل، ضعیف بودن سرعت بارگذاری سایت، رتبه‌بندی شما را کاهش می‌دهد. هنگامی‌که زمان زیادی طول می‌کشد تا سایت شما بارگذاری شود، احتمالا بیش‌تر کاربران آن را رها می‌کنند. اگرچه بیش‌تر کاربران بر صفحه‌ی نخست سایت تمرکز می‌کنند، بررسی سرعت بارگذاری صفحات دیگر نیز مهم است. به عنوان مثال، سایت‌های تجارت الکترونیکی ممکن است هنگام بارگذاری چندین محصول کند شود.

درحالی‌که سقوط ترافیک سایت شما، می‌تواند ناشی از این دو اشتباه ساده باشد، به احتمال زیاد برای تقویت آن نیاز به کار بلندمدت دارید. همیشه این احتمال وجود دارد که سایت شما تحت تأثیر یک به‌روزرسانی الگوریتم از سوی گوگل قرار بگیرد، یا یک شرکت رقیب جدید وارد بازار شود.

هنگامی‌که ترافیک سایت شما پایین است، بسیار مهم است که با ارائه‌ی مطالب ارزشمند به بازدیدکنندگان خود و تمرکز روی تجربه‌ی کاربری عالی، به راه‌های اصلی ایجاد مخاطب برگردید. وقتی این کار را انجام دهید، ترافیک سایت شما، در دراز مدت تقویت می‌شود.

پیوستن به خانواده ایده پردازان

دیدگاه های شما

لطفا دیدگاههای خود را با ما در میان بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *