افزایش بازدهی کسب و کار – این ۱۱ مورد را فراموش نکنید

افزایش بازدهی کسب و کار – این ۱۱ مورد را فراموش نکنید
به این مقاله امتیاز دهید

افزایش بازدهی کسب و کار - این 11 مورد را فراموش نکنید

شاید پیش آمده باشد که برای یک افزایش بازدهی کسب و کار کوتاه‌مدت، مانند موفقیت در کنکور، صرفا بر روی تلاش بیش از حد متمرکز شوید. اما آیا این سبک در مورد همه زمینه هایی که شما کار میکنید قابل استفاده است؟ آیا در پروژه‌های بزرگ یا در مدیریت یک شرکت می توان صرفا از تلاش فردی کمک گرفت؟ نقش افراد دیگر در بالا بردن بازدهی کسب و کار به چه صورت است؟آیا صرف کار کردن از ۷ صبح تا ۱۰ شب می تواند متضمن موفقیت شما باشد؟

این سوالات و هزاران سوال دیگر در ذهن کاربران وجود دارد تا بتوانند به بهترین شکل افزایش بازدهی کسب و کار خود را به دست بیاورند. حالا ما ۱۱ راهکار برای شما آماده کرده ایم که به راحتی می توانید از آنها استفاده کنید.

تکنولوژی های جدید برای افزایش بازدهی کسب و کار

بیایید کمی واقع بین باشیم و از سیستم مدیریت دولتی فاصله بگیریم. اینکه یک مدیر ساعت ۷ در اداره یا در شرکت حضور داشته باشد و طبق معمول کارتابل مخصوص خود را بررسی کند و همه موارد به کارکنان واگذار شود، همان سبک سنتی است که متاسفانه طرفداران زیادی هم دارد. اما امروزه، یک مدیر یا یک کارآفرین خیلی راحت می توانند از هوش مصنوعی (AI) یا یادگیری ماشین در پروژه خود کمک بگیرد. برای افزایش بازدهی کسب و کار خود سعی کنید بر روی ابزارهای جدید مانند سیستم های ابری متمرکز شوید.

تکنولوژی های جدید برای افزایش بازدهی کسب و کار

هم چرخه فروش داشته باشید و هم چرخه کسب و کار!

دو تعریف مجزا برای چرخه فروش و چرخه کسب و کار وجود دارد. چرخه کسب و کار یعنی دوره ای که کارآفرین از آن برای تولید یک محصول یا ارائه خدمات استفاده می کند. اما چرخه فروش زمانی آغاز می شود که مشتری به محصول شما علاقه مند می شود.حالا ممکن است چرخه فروش شما بخش بازاریابی و حتی بخش حسابداری کسب و کار شما را در بر بگیرد. این دو بخش در چرخه کسب و کار هم وجود دارد، اما با وجود همپوشانی، باید نقش آنها در هر کدام از این چرخ ها متفاوت باشد. این یک راهکار خوب برای افزایش بازدهی کسب و کار است.

دنبال تکرار باشید!

استیو جابز می گوید:” وقتی که دیدم یک بچه خردسال با محصولات اپل کار می کند، فهمیدم که طراحی ux یا طراحی تجربه کاربری محصولات ما مناسب است”. حالا شرکت اپل بدون اینکه  روند پیشرفت خود را رها کند، مسئله طراحی تجربه کاربری خود را  به عنوان یک نقطه قوت دنبال کرده و در همه محصولات این روند را تکرار می‌کند. در نظر داشته باشید که برای افزایش بازدهی کسب و کار خود هیچ ابایی از تکرار نقاط قوت خود نداشته باشید. همیشه پیروز شدن در فوتبال با سانتر کردن شاید جذاب نباشد، اما موفقیت آور است.

ساده و در دسترس باشید

نگاهی مختصر به تجهیزات اطراف خود بیندازید!

  • طراحی صندلی ساده تر شده و برای راحتی شماست؛
  • ویدیو مارکتینگ برای رساندن پیام بدون زحمت دادن به کاربر است
  • گوشی های لمسی برای استفاده راحت کاربر هستند
  • در آپارتمان های بلند از آسانسورهای سریع استفاده می‌شود
  • برای امتحانات پیام نور فقط نمونه سوال می خوانید!

حقیقتا افزایش بازدهی کسب و کار در گرو سادگی شماست. یک کاربر یا یک مشتری هرچه ساده تر بتواند از محصولات و خدمات شما استفاده کند و نیاز به تماس مکرر با شما نداشته باشد، مطمئناً از خرید خود رضایت خواهند داشت و احتمال بازگشت مشتری وجود دارد.

یک تیم متمرکز و چند نیروی کار مثل نینجا!

ضرب المثل شیرین«نوکر ما نوکری داشت نوکر او هم چاکری» بخوبی منظور ما را در این مورد می رساند. اگر همه ما ادعای ریاست بخش انفورماتیک، ریاست بخش بازاریابی، ریاست بخش فنی، معاونین، مدیرکل و پست های مشابه داشته باشیم، حالا کی را پیدا کنیم که محصول بفروشد. اصول موفقیت یک کارآفرین این است که تیم متمرکز بسیار کوچکی داشته باشد و در کنار آن از نیروهای کار مثل نینجا کمک بگیرد. اگر به فکر افزایش بازدهی کسب و کار خود هستید، میز و صندلی کمتری داشته باشید و از منابع خارجی به بهترین شکل کمک بگیرید.

کم کار کن، اما خوب کار کن!

برگردیم به مثال کنکور در ابتدای همین متن. همه ما به شکل هایی تجربه حضور در کنکور را داریم که ماه های اول صرفاً بیش از ده، دوازده ساعت کتاب درسی می خواندیم. حالا نزدیک به کنکور به سراغ حل تست و موارد مشابه می‌رفتیم و حتی احساس می کردیم که این ماه های آخر بازدهی بیشتری داریم.خلاصه بعد از نتیجه کنکور، پیش خودمان فکر می کردیم که اگر یک بار دیگر برگردیم کمتر می خوانیم و بهتر می خوانیم. یک کارآفرین باید از همان ابتدا اصول و پایه کار را پیاده سازی کنند و زمان کمتری به درگیری ذهنی بپردازد. افزایش بازدهی کسب و کار صرفا منوط به تلاش خالی نیست، شما هم باید فکر کنید و هم برنامه ریزی داشته باشید.

روی کسب و کار خود کار کنید، نه در داخل آن!

کارآفرین به کسی گفته می‌شود که یک ایده را از ایده خام به یک منبع کسب درآمد تبدیل می‌کند.در حقیقت کارآفرین کسی است که ریز و درشت ایده خود را می‌داند و دقیقا می‌داند که قرار است مسیر آنها به چه صورت پیش برود. حالا اگر کارآفرین خیلی خود را درگیر انجام بخش های مختلف کند، در حقیقت عدالت رعایت نمی شود.اگرچه این جمله را دوست ندارم، اما کارآفرین، مدیر پروژه هم هست. حالا همین کارآفرین برای افزایش بازدهی کسب و کار خود باید نگاهی از بالا داشته باشد و کمتر خود را درگیر جزئیات کند تا تمرکز او از روی بخش‌های مختلف برداشته نشود.

روی کسب و کار خود کار کنید، نه در داخل آن!

آموزش نیروهای فعلی و تمرکز بر روی نیروهای خارجی

هر کسب و کار نیاز به نیروی کاری وفادار دارد تا بتواند از آنها به عنوان نیروهای دائم استفاده کنند. در کنار این نیروها، کمک گرفتن از نیروی کار ارزان و مستعد برای برخی قسمتها مهم و ضروری است. در مورد بخش اول، شما باید آموزش های لازم برای نیروی کاری وفادار خود در نظر بگیرید تا بتوانند کار خود را به بهترین شکل انجام دهند. اما گاهی افزایش بازدهی کسب و کار شما را به سمت استفاده از نیروی کار ارزان مانند فریلنسرها میبرد. در مطالب قبل (دانش آموزان دبیرستانی بخوانند؛ ایده کسب و کار کوچک)، گفتیم که حتی دانش آموزان دبیرستانی هم می توانند در انجام برخی پروژه‌ها ایفای نقش کنند.

برای افزایش بازدهی کسب و کار خود به پلن ۵ مرحله ای وفادار بمانید

پلن پنج مرحله ای یکی از ابداعات در حوزه کارآفرینی است که شما می توانید از آن برای موفقیت در کسب و کار خود استفاده کنید. این پلن از خود شما به عنوان کارآفرین شروع می شود و در ادامه  بخش‌های مختلف را در بر می گیرد.پس شما هم سعی کنید که مراحل زیر را انجام دهید:

  • اول خودتان یاد بگیرید و این فرصت را به خودتان بدهید که در شرایط بحرانی تصمیم بگیرید
  • از پول و سرمایه شرکت استفاده نکنید و همیشه به دنبال سرمایه بگردید
  • ضعف های خود را بشناسید. از افراد کارشناس کمک بگیرید تا در این مورد به شما کمک کنند
  • ذهن خود را بشناسید و فقط در مورد نکات مثبت فکر کنید و آنها را در مسیر کسب و کار خود به کار بگیرید
  • شروع کنید! قبول کنید که افرادی هستند در برخی زمینه ها برتری محسوسی نسبت به شما دارند. به سراغ آنها بروید و از آنها بخواهید که در این مسیر به شما کمک کنند.

افزایش بازدهی کسب و کار در بیشتر موارد نیاز به فداکاری دارد و شما باید این توانایی را داشته باشید که در وهله اول خودتان را آنالیز کنید و در گام دوم از توانایی خود برای موفقیت در این زمینه کمک بگیرید.

سازگاری در مسیر رمز موفقیت شماست!

اگر احساس می کنید که روند واقعی کسب و کار شما دقیقا همانند خیال پردازی های شبانه است، همین الان مسیر خود را متوقف کنید.گاهی ممکن است شما هزینه زیادی برای آموزش کارکنان خود اختصاص دهید، اما بلافاصله به سراغ رقیب شرکت شما برود و حقوق بیشتر آنها را ترجیح دهد! گاهی ممکن است شما با یک مشتری به توافق برسید، اما شبانه با رقیب شما قرارداد ببندد! گاهی ممکن است یک سرمایه‌گذار پیدا کنید که در نیمه راه مسیر خود را عوض کند!همه این موارد چالش هایی هستند که شما در مسیر کارآفرینی و کسب و کار خود با آنها مواجه می‌شوید. اما افزایش بازدهی کسب و کار زمانی میسر می شود که شما برای شرایط مختلف آماده باشید و خود را سازگار کرده باشید. در این صورت می توانید ادعا کنید که یک کارآفرین جسور و نترس هستید.

در برخورد با انسان‌ها صبور باشید!

گفتیم که برای تبدیل شدن به یک کارآفرین اینترنتی موفق صبر یکی از مهمترین و حیاتی ترین ابزار شماست.صبر در این مورد بیشتر به دلیل رقابت شدید در حوزه کسب و کارهای اینترنتی است. اما انسان یکی از عجیب ترین موجودات است که هیچکدام از رفتارهای او قابل پیش‌بینی نیست. در واقع شما ممکن است بسیاری از کارکنان خود را وفادار بدانید، اما بلافاصله آنها را از دست دهید. همین وضعیت در مورد مشتری و مخاطبین شما هم وجود دارد. بنابراین شما برای افزایش بازدهی کسب و کار خود باید بسیار متمرکز و صبور عمل کنید.گاهی ممکن است یکی از هدف های شما در کوتاه مدت جواب ندهد، اما در بلندمدت بازدهی مناسبی نصیب شما کند.

تلاش ما در این مطلب این بود که راه کارهای مناسب و جذابی برای افزایش بازدهی کسب و کار در اختیار شما قرار دهیم. اما اگر شما در این زمینه تجربه دارید خوشحال می شویم که در بخش نظرات بنویسید تا کاربران ایده پردازان از آن استفاده کنند.


دیدگاه بگذارید

avatar
  Subscribe  
با خبرم کن