استفاده از شبکه های اجتماعی برای افزایش علاقه بازدیدکنندگان در مرکز خرید هاوایی

استفاده از شبکه های اجتماعی برای افزایش علاقه بازدیدکنندگان در مرکز خرید هاوایی
مجموع 5 از 1 رای

مرکز خرید کالو
استفاده از شبکه های اجتماعی برای افزایش علاقه بازدیدکنندگان در مرکز خرید هاوایی

مرکز خرید کالو(Ko’olau) در شهر کانوهه در هاوایی آمریکا، یک مرکز خرید محلی است که دارای جاذبه های همچون مجموعه سینمایی و هایپر مارکت می باشد. همچنین فروشگاه هایی با محصولات متنوع و خدمات گوناگون از جمله ویژگی های این مرکز خرید است. این مرکز خرید مثال خوبی است که نشان می دهد حتی مجموعه های کوچک هم می توانند به خوبی از شبکه های اجتماعی استفاده کنند.

مرکز خرید کالو، برای روز ولنتاین، رویداد ترفیعی در جهت افزایش پاخور مجموعه برپا ساخت و در آن از دو جمله ی “قرعه کشی عشق” و “من مرکز خرید کالو را دوست دارم، زیرا…” استفاده کرد.

برنامه ی قرعه کشی بر اساس بلیط های قرعه کشی ایی بود که مغازه ها بین مشتریان خود توزیع کرده بودند. مشتریان وارد صفحه ی فیسبوک این مال شده و شماره ی اختصاصی خود را وارد می کردند. صفحه ی فیسبوک در همان لحظه به آنها می گفت که آیا برنده شده اند یا خیر.

به طور متوسط، روزانه ۲۰ نفر به صفحه ی فیسبوک این مرکز خرید ملحق می شدند تا شماره های اختصاصی خود را برای شرکت در قرعه کشی وارد کنند.

برنامه ی “من مرکز خرید کالو را دوست دارم، زیرا…” نیز از طریق فیسبوک عملیاتی شد. این جمله به صورت یک پُست در صفحه ی فیسبوک ارسال شد. طرفداران مرکز خرید می توانستند در ادامه این جمله، نظر خود را در قسمت نظرات(Comment) این پست بنویسند. از طرفی از طرفداران خواسته شده بود تا بهترین متن ها را لایک کنند. در نهایت متنی که بیشترین لایک را دریافت می کرد، جایزه کارت هدیه ی ۵۰ دلاری می برد.

کسانی که نظرات خود را می نوشتند از دوستان و آشنایاین خود می خواستند تا نظرات آنها را “لایک” کنن تا شانس پیروزی بیشتری داشته باشند. در نتیجه تعداد بیشتری از مشتریان بالقوه و بالفعل، از صفحه ی فیسبوک آنها بازدید می کردند و تعدادی از آنها، به این صفحه می پیوستند.

از طرفی این طرفداران می توانستند بهترین خاطرات و تجارب خود را درباره ی مرکز خرید در صفحات خود منتشر کرده و لینک صفحه ی کالو را در زیر پست خود قرار دهند و مزایایی دریافت کنند.

تمام این برنامه ها باعث می شد تا بطور میانگین روزانه ۶۰ نفر به طرفداران صفحه ی فیسبوک این مرکز خرید اضافه شوند. شبکه های اجتماعی باعث شدند تا مشتریان، مغازه داران و مدیران مرکز خرید به صورت یک انجمن واحد درآیند. این انجمن واحد باعث شد تا اثرگذاری رویدادهای برگزار شده در مرکز خرید افزایش چشمگیری پیدا کند.

(منبع: بازاریابی دیجیتال در مراکز خرید و مال ها، شورای بین المللی مراکز خرید)

ادامه ی مقالات بازاریابی دیجیتال را دنبال کنید…


دیدگاه بگذارید

avatar
  Subscribe  
با خبرم کن