ایده پردازان
ایده پردازان
عبارت مورد نظر خود را جستجو نمایید
B2B bertonix content marketing dmark Google Ads host HTML ISP NLP PR pwconf startupgrind video marketing آداب اداری اثر مرکب احتیاط در ریسک کردن است! اخبار جعلی اخبار جعلی و کسب و کارها اخلاق در کار از خوب به عالی استارتاپ گرایند استخدام استراتژی اقیانوس آبی استراتژی های اثر بخش تبلیغات استرس استودیو ایده پردازان استوری اینستاگرام اشتراک‌گذاری محتوا افزایش دنبال کننده در اینستاگرام افزایش ممبر الوپیک انتقاد اندروید انگیزه ایجاد انگیزه در کارکنان ایده ایده های جدید برای توسعه‌ ی کسب و کار در اینستاگرام ایده پردازان ایده پردازم ایلان ماسک و ده قانون موفقیت او ایمیل مارکتینگ اینستاگرام اینستاگرام مارکتنیگ اینستاگرام مارکتینگ بازار ارز بازار بورس بازار سکه بازاریابی بازاریابی ایمیلی بازاریابی اینترنتی بازاریابی تلفنی بازاریابی در وکالت بازاریابی دیجیتال بازاریابی رویدادی بازاریابی سال ۲۰۲۰ بازاریابی محتوا بازاریابی مستقیم بازاریابی ویدیویی بازاریابی ویروسی بازاریابی چریکی بازیچه دست دیگران نباشید بحران کسب و کارها برتونیکس برنامه ایده پردازان برنامه نویسی برند سازی برندسازی شخصی بهانه بی بهانه بهینه سازی محتوا بهینه سازی موتور جستجو بهینه سازی گوگل بیت کوین تامین تجهیزات تبلیغات تبلیغات بازاریابی تبلیغات در گوگل تبلیغات کلیکی تجارت الکترونیک ترفندهای موفقیت تواضع توانمندسازی توسعه کسب و کار تولید محتوا تولید محتوای ویدیویی توییتر تپ‌سی تکنیک فروش تکنیک های وبلاگ نویسی تیزر تبلیغاتی تیم کوک و ده قانون موفقیت او جذب مشتری جعل خبر جف بزوس و ده قانون موفقیت او جلسات کاری جلسه حفظ تمرکز کارمندان حمایت خانواده موفق خرده فروشی خلاقیت خلق بهترین سال زندگی خودافشایی داستان های یک مدیر مارکتینگ دروغ رسانه ای ده قانون موفقیت بیل گیتس دورکاری دورکاری شرکت ها دیجیتال مارکتینگ دی مارک دینامیت موفقیت راه های بهبود نتایج جستجوی گوگل راهکارهای رشد کسب و کار راهکارهای مدیریتی رخت ایرانی رسانه های اجتماعی رشد شخصی رشد غیرمنتظره فروش رفتار سازمانی مثبت رهبران ارزش آفرین رهبری روان‌شناسی روان‌شناسی مدیریت روان‌شناسی کار روزمرگی ریسک سرمایه گذاری زبان بدن زندگی به همین سادگی سئو ساخت موشن گرافیک ساخت هویت تجاری سازماندهی ساماندهی سخنوری سرمایه سلامت سوپر مارکت شبکه های اجتماعی شبکه‌های اجتماعی شکست کسب و کار شیرینی صفحه اول گوگل طراحی سایت طراحی لوگو طراحی محیط طراحی گرافیک طوفان فکری عادت عادت های مثبت عملکرد شغلی فرسودگی شغلی فرهنگ سازمانی فروش فروشنده باهوش فروشگاه اینترنتی فریلنسر فناوری فینتک قدرت بیان قدرت زمان قدرت فروش قدرت مذاکره قرارداد لینکدین مارکتینگ مارکتینگ پلن مارک زاکربرگ متقاعد کردن مثبت اندیشی مثل یک بیلیونر فکر کنید مجموعه ی کارآمد محتوا محصول مدیریت مدیریت بحران مدیریت ریسک مدیریت زمان مدیریت منابع انسانی مدیریت پروژه مدیریت کسب و کار مزیت رقابتی مسئولیت‌پذیری مستر تیستر مشاغل بازاریابی مشاغل محلی مشتری مداری مصاحبه معرفی کتاب منابع انسانی منابع مالی مهارت های تخصصی موتور جستجوی گوگل موتورهای جستجو موشن گرافیک موفقیت موفقیت در بازار کار موقعیت شغلی میوه فروشی نوآوری در مدیریت نکات مهم برگزاری جلسات نیروی کار نیلپر هاست و سرور هدف هشتگ همدلی هوش اجتماعی هوش خلاق واتس آپ وب فارسی وبلاگ نویسی وب مارکتینگ وبینار وقت شناسی ویدئو مارکتینگ ویدیو ویدیو مارکتینگ ویروس کرونا ویروس کرونا و دورکاری ویژگی های لازم یک مدیر پاپکو پخش زنده پول سازی با بازاریابی اینترنتی پویایی پیتر دراکر و ده قانون موفقیت او چطور با هر شخصی صحبت کنیم چه کسی تغییر را کشت چک و سفته کارآفرینی کارآفرینی زنان کارافرینی کارمند بد قلق کافه تهرون کتابفروشی کرونا کرونا و اقتصاد کسب و کار کسب و کار آنلاین کسب و کار خانگی کسب و کار موفق کسب و کارها در کرونا کسب و کارهای اینترنتی کسب و کارهای زنانه کسب و کارهای کوچک کسب و کار کوچک کلانا کلمات کلیدی کمپین حمایت کسب و کار کمپین‌های تبلیغاتی کپی رایتینگ گاو بنفش گزارش گل فروشی یوتیوب
۱۳۹۷/۱۱/۰۲
501 بازدید
بدون دیدگاه
اشتراک گذاری

از خوب به عالی: پی بردن به علاقه مندی خود

در طی مصاحبه هایی که با اعضای شرکت های رهسپار تعالی داشتیم، دریافتیم که، مدیران این شرکت ها شور و اشتیاق زاید الوصفی نسبت به کار خود دارند.

اغلب مدیران ارشد شرکت فیلیپ موریس (تولید کننده ی سیگار مارلبرو)، خودشان از مصرف کنندگان پر و پا قرص محصولات شرکت خود به شمار می رفتند. در سال ۱۹۷۹، راس میل هایزر، که بعدها به سمت معاونت ریاست فیلیپ موریس درآمد و یک سیگاری دو آتیشه بود، گفت: “من عاشق سیگار هستم، سیگار یکی از چیزهایی است که حقیقتا موجب می شود زندگی ارزش زندگی کردن داشته باشد.”

کارمندان شرکت فیلیپ موریس، واقعا شرکت خود را دوست داشتند و نسبت به کاری که انجام می دادند آکنده از شور و اشتیاق بودند. حال ممکن است بگویید: “اما این فقط دفاع از صنعت تنباکو است. البته که آنها این احساس را دارند، در غیر این صورت چگونه می توانستند، شب ها سر بر بالش بگذارند؟”

اما جالب است که بدانید، شرکت هم تراز فیلیپ موریس، یعنی شرکت رینولدز، بدون علاقه و فقط به واسطه ی اینکه تنباکو، درآمدزاست؛ به این صنعت روی آورد. و در نتیجه ی این دیدگاه، نه تنها موفقیتی بدست نیاورد، بلکه مورد انزجار جامعه هم بود.

ممکن است صحبت از چیزی به لطافت و نرمی شور و اشتیاق، در خصوص بخش لاینفک یک چارچوب استراتژیک، عجیب به نظر برسد. اما در تمام شرکت های رهسپار تعالی، شور و علاقه، بخش مهمی از مفهوم خارپشتی بود. شما نمی توانید احساس را تولید کنید و افراد را به شور و علاقه برانگیزید. تنها کاری که می توانید انجام دهید این است که، عامل به وجود آورنده ی این شور و اشتیاق را در خود و افراد پیرامون تان کشف کنید.

بدانیم که: شرکت های رهسپار تعالی نمی گفتند: “خوب، مردم بیایید نسبت به کاری که انجام می دهیم، شور و علاقه داشته باشیم.” آنها روش عاقلانه ای پیش می گرفتند و می گفتند: “ما فقط باید کاری را انجام دهیم که می توانیم نسبت به آن شور و اشتیاق داشته باشیم.”

زمانی که مدیران شرکت ژیلت، ساختن سیستم های پیشرفته و نسبتا گران قیمت اصلاح صورت را به جای مبارزه در سطح رقابت با تیغ های یکبار مصرف، انتخاب کردند، بیشتر به این خاطر دست به این کار زدند که نمی توانستند نسبت به تیغ های یکبار مصرف ارزان قیمت، اشتیاق و علاقه ای داشته باشند.

یک روزنامه نگار در خصوص مدیر عامل شرکت ژیلت اینطور نوشته بود: “آقای زین در مورد محصولات خود، با چنان پشتکار فنی و هیجانی صحبت می کند که گویی یک مهندس در خصوص هواپیمای بویینگ توضیح می دهد.”

شاید به نظر شما تصور اینکه بخواهید نسبت به ژیلت، داروخانه، دئودورانت، خواروبار فروشی، تنباکو و یا ماشین تمبر زنی علاقه مند باشید، دشوار باشد. حتی ممکن است با دیدن کسانی که می توانند به خاطر ایجاد بانکی به تاثیر گذاری مک دونالد، به وجد آیند و یا فردی که پوشک بچه برایش جذاب است، تعجب کنید.

در انتها، این حقیقتا مهم نیست، نکته ی مهم این است که آنها نسبت به آنچه انجام می دادند اشتیاق داشتند و این اشتیاق عمیق و واقعی بود.

(منبع: از خوب به عالی، جیم کالینز)

ادامه ی مقالات “از خوب به عالی” را دنبال کنید…

پیوستن به خانواده ایده پردازان

مقالات مرتبط

مطالبی که شاید برای شما جذاب باشند

دیدگاه های شما

لطفا دیدگاههای خود را با ما در میان بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *