ایده پردازان
ایده پردازان
عبارت مورد نظر خود را جستجو نمایید
B2B bertonix content marketing dmark Google Ads host HTML ISP NLP PR pwconf startupgrind video marketing آداب اداری اثر مرکب احتیاط در ریسک کردن است! اخبار جعلی اخبار جعلی و کسب و کارها اخلاق در کار از خوب به عالی استارتاپ گرایند استخدام استراتژی اقیانوس آبی استراتژی های اثر بخش تبلیغات استرس استودیو ایده پردازان استوری اینستاگرام اشتراک‌گذاری محتوا افزایش دنبال کننده در اینستاگرام افزایش ممبر الوپیک انتقاد اندروید انگیزه ایجاد انگیزه در کارکنان ایده ایده های جدید برای توسعه‌ ی کسب و کار در اینستاگرام ایده پردازان ایده پردازم ایلان ماسک و ده قانون موفقیت او ایمیل مارکتینگ اینستاگرام اینستاگرام مارکتنیگ اینستاگرام مارکتینگ بازار ارز بازار بورس بازار سکه بازاریابی بازاریابی ایمیلی بازاریابی اینترنتی بازاریابی تلفنی بازاریابی در وکالت بازاریابی دیجیتال بازاریابی رویدادی بازاریابی سال ۲۰۲۰ بازاریابی محتوا بازاریابی مستقیم بازاریابی ویدیویی بازاریابی ویروسی بازاریابی چریکی بازیچه دست دیگران نباشید بحران کسب و کارها برتونیکس برنامه ایده پردازان برنامه نویسی برند سازی برندسازی شخصی بهانه بی بهانه بهینه سازی محتوا بهینه سازی موتور جستجو بهینه سازی گوگل بیت کوین تامین تجهیزات تبلیغات تبلیغات بازاریابی تبلیغات در گوگل تبلیغات کلیکی تجارت الکترونیک ترفندهای موفقیت تواضع توانمندسازی توسعه کسب و کار تولید محتوا تولید محتوای ویدیویی توییتر تپ‌سی تکنیک فروش تکنیک های وبلاگ نویسی تیزر تبلیغاتی تیم کوک و ده قانون موفقیت او جذب مشتری جعل خبر جف بزوس و ده قانون موفقیت او جلسات کاری جلسه حفظ تمرکز کارمندان حمایت خانواده موفق خرده فروشی خلاقیت خلق بهترین سال زندگی خودافشایی داستان های یک مدیر مارکتینگ دروغ رسانه ای ده قانون موفقیت بیل گیتس دورکاری دورکاری شرکت ها دیجیتال مارکتینگ دی مارک دینامیت موفقیت راه های بهبود نتایج جستجوی گوگل راهکارهای رشد کسب و کار راهکارهای مدیریتی رخت ایرانی رسانه های اجتماعی رشد شخصی رشد غیرمنتظره فروش رفتار سازمانی مثبت رهبران ارزش آفرین رهبری روان‌شناسی روان‌شناسی مدیریت روان‌شناسی کار روزمرگی ریسک سرمایه گذاری زبان بدن زندگی به همین سادگی سئو ساخت موشن گرافیک ساخت هویت تجاری سازماندهی ساماندهی سخنوری سرمایه سلامت سوپر مارکت شبکه های اجتماعی شبکه‌های اجتماعی شکست کسب و کار شیرینی صفحه اول گوگل طراحی سایت طراحی لوگو طراحی محیط طراحی گرافیک طوفان فکری عادت عادت های مثبت عملکرد شغلی فرسودگی شغلی فرهنگ سازمانی فروش فروشنده باهوش فروشگاه اینترنتی فریلنسر فناوری فینتک قدرت بیان قدرت زمان قدرت فروش قدرت مذاکره قرارداد لینکدین مارکتینگ مارکتینگ پلن مارک زاکربرگ متقاعد کردن مثبت اندیشی مثل یک بیلیونر فکر کنید مجموعه ی کارآمد محتوا محصول مدیریت مدیریت بحران مدیریت ریسک مدیریت زمان مدیریت منابع انسانی مدیریت پروژه مدیریت کسب و کار مزیت رقابتی مسئولیت‌پذیری مستر تیستر مشاغل بازاریابی مشاغل محلی مشتری مداری مصاحبه معرفی کتاب منابع انسانی منابع مالی مهارت های تخصصی موتور جستجوی گوگل موتورهای جستجو موشن گرافیک موفقیت موفقیت در بازار کار موقعیت شغلی میوه فروشی نوآوری در مدیریت نکات مهم برگزاری جلسات نیروی کار نیلپر هاست و سرور هدف هشتگ همدلی هوش اجتماعی هوش خلاق واتس آپ وب فارسی وبلاگ نویسی وب مارکتینگ وبینار وقت شناسی ویدئو مارکتینگ ویدیو ویدیو مارکتینگ ویروس کرونا ویروس کرونا و دورکاری ویژگی های لازم یک مدیر پاپکو پخش زنده پول سازی با بازاریابی اینترنتی پویایی پیتر دراکر و ده قانون موفقیت او چطور با هر شخصی صحبت کنیم چه کسی تغییر را کشت چک و سفته کارآفرینی کارآفرینی زنان کارافرینی کارمند بد قلق کافه تهرون کتابفروشی کرونا کرونا و اقتصاد کسب و کار کسب و کار آنلاین کسب و کار خانگی کسب و کار موفق کسب و کارها در کرونا کسب و کارهای اینترنتی کسب و کارهای زنانه کسب و کارهای کوچک کسب و کار کوچک کلانا کلمات کلیدی کمپین حمایت کسب و کار کمپین‌های تبلیغاتی کپی رایتینگ گاو بنفش گزارش گل فروشی یوتیوب
۱۳۹۷/۱۲/۰۶
555 بازدید
بدون دیدگاه
اشتراک گذاری

از خوب به عالی : چرخه نابودی

در مقابل شرکت های رهسپار تعالی که روندی آهسته و آگاهانه را برای به حرکت درآوردن چرخه ی رشد طی می کردند، شرکت های هم تراز قرار داشتند. آنها هر روز برنامه ی جدیدی را پیش می گرفتند و با هیاهو و جار و جنجال زیاد سعی داشتند در اقشار مردم ایجاد انگیزه کنند و بعد می دیدند که برنامه هایشان به نتایج پایدار نمی رسند.

آنها به دنبال عملکرد یا برنامه ای بزرگ و نوآورانه بودند که یک شبه و بدون گذراندن مراحل تدریجی، مستقیما وارد مرحله ی پیشرفت شوند. اما آنها با تغییر جهت مداوم و این سو و آن سو شدن پی در پی، نه تنها شتاب ثابتی ایجاد نکردند بلکه درون سیکل معیوبی افتادند که ما آن را چرخه ی نابودی نامیدیم.

برای مثال، شرکت وارنر-لامبرت را که دقیقا شرکتی هم تراز ژیلت بود در نظر بگیرید. در سال ۱۹۷۹، این شرکت طی مصاحبه ای با نیوزویک اعلام کرد که قصد دارد، سرآمد شرکت های محصولات مصرفی شود.

یک سال بعد، طی یک چرخش ناگهانی توجه خود را به مراقبت های بهداشتی معطوف کرد؛ دوباره در سال ۱۹۸۱، از مسیر باز گشت و به محصولات گوناگون و مصرفی روی آورد.

شش سال بعد، وارنر-لامبرت چرخش ۱۸۰ درجه ای دیگری داشت. در اوایل ۱۹۹۰، در واکنش به اصلاحات دوران تصدی کلینتون، مبتنی بر مراقبت های بهداشتی، این شرکت باز هم چرخشی معکوس گرفت و به سمت محصولات گوناگون و مصرفی روی آورد.

در واقع هر یک از مدیران جدید این شرکت، با خود برنامه ای جدید آورده و شتاب حرکت برنامه ی مدیر قبل از خود را متوقف کردند. برای مثال در سال ۱۹۸۲، وارد هاگن سعی کرد با سرمایه گذاری هنگفت در زمینه ی عرضه ی تجهیزات بیمارستانی، پیشرفت عظیمی ایجاد نماید؛ اما سه سال بعد، جو ویلیامز مسیر شرکت را عوض کرد و ۵۵۰ میلیون دلار هزینه را از بین برد.

این اوضاع به همین منوال ادامه یافت، تا اینکه در نهایت این شرکت توسط شرکت پی فیزر بلعیده شد. در واقع مورد وارنر-لامبرت نمونه ای افراط آمیز از چرخه ی نابودی است اما ما این مسیر حرکتی را در تمام شرکت های هم تراز دیدیم.

درست است که این چرخه از شرکتی به شرکت دیگر متفاوت بود و هر شرکت برای نابودی خود الگوی متفاوت داشتند اما در میان همه ی آنها دو مورد مشترک بود: خریدهای نادرست و انتخاب مدیرانی که عملکرد مدیران قبل از خود را خنثی می کردند.

(منبع: از خوب به عالی، جیم کالینز)

ادامه ی مقالات “از خوب به عالی” را دنبال کنید…

پیوستن به خانواده ایده پردازان

مقالات مرتبط

مطالبی که شاید برای شما جذاب باشند

دیدگاه های شما

لطفا دیدگاههای خود را با ما در میان بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *