ایده پردازان
ایده پردازان
عبارت مورد نظر خود را جستجو نمایید
B2B bertonix content marketing dmark Google Ads host HTML ISP NLP PR pwconf startupgrind video marketing آداب اداری اثر مرکب احتیاط در ریسک کردن است! اخبار جعلی اخبار جعلی و کسب و کارها اخلاق در کار از خوب به عالی استارتاپ گرایند استخدام استراتژی اقیانوس آبی استراتژی های اثر بخش تبلیغات استرس استودیو ایده پردازان استوری اینستاگرام اشتراک‌گذاری محتوا افزایش دنبال کننده در اینستاگرام افزایش ممبر الوپیک انتقاد اندروید انگیزه ایجاد انگیزه در کارکنان ایده ایده های جدید برای توسعه‌ ی کسب و کار در اینستاگرام ایده پردازان ایده پردازم ایلان ماسک و ده قانون موفقیت او ایمیل مارکتینگ اینستاگرام اینستاگرام مارکتنیگ اینستاگرام مارکتینگ بازار ارز بازار بورس بازار سکه بازاریابی بازاریابی ایمیلی بازاریابی اینترنتی بازاریابی تلفنی بازاریابی در وکالت بازاریابی دیجیتال بازاریابی رویدادی بازاریابی سال ۲۰۲۰ بازاریابی محتوا بازاریابی مستقیم بازاریابی ویدیویی بازاریابی ویروسی بازاریابی چریکی بازیچه دست دیگران نباشید بحران کسب و کارها برتونیکس برنامه ایده پردازان برنامه نویسی برند سازی برندسازی شخصی بهانه بی بهانه بهینه سازی محتوا بهینه سازی موتور جستجو بهینه سازی گوگل بیت کوین تامین تجهیزات تبلیغات تبلیغات بازاریابی تبلیغات در گوگل تبلیغات کلیکی تجارت الکترونیک ترفندهای موفقیت تواضع توانمندسازی توسعه کسب و کار تولید محتوا تولید محتوای ویدیویی توییتر تپ‌سی تکنیک فروش تکنیک های وبلاگ نویسی تیزر تبلیغاتی تیم کوک و ده قانون موفقیت او جذب مشتری جعل خبر جف بزوس و ده قانون موفقیت او جلسات کاری جلسه حفظ تمرکز کارمندان حمایت خانواده موفق خرده فروشی خلاقیت خلق بهترین سال زندگی خودافشایی داستان های یک مدیر مارکتینگ دروغ رسانه ای ده قانون موفقیت بیل گیتس دورکاری دورکاری شرکت ها دیجیتال مارکتینگ دی مارک دینامیت موفقیت راه های بهبود نتایج جستجوی گوگل راهکارهای رشد کسب و کار راهکارهای مدیریتی رخت ایرانی رسانه های اجتماعی رشد شخصی رشد غیرمنتظره فروش رفتار سازمانی مثبت رهبران ارزش آفرین رهبری روان‌شناسی روان‌شناسی مدیریت روان‌شناسی کار روزمرگی ریسک سرمایه گذاری زبان بدن زندگی به همین سادگی سئو ساخت موشن گرافیک ساخت هویت تجاری سازماندهی ساماندهی سخنوری سرمایه سلامت سوپر مارکت شبکه های اجتماعی شبکه‌های اجتماعی شکست کسب و کار شیرینی صفحه اول گوگل طراحی سایت طراحی لوگو طراحی محیط طراحی گرافیک طوفان فکری عادت عادت های مثبت عملکرد شغلی فرسودگی شغلی فرهنگ سازمانی فروش فروشنده باهوش فروشگاه اینترنتی فریلنسر فناوری فینتک قدرت بیان قدرت زمان قدرت فروش قدرت مذاکره قرارداد لینکدین مارکتینگ مارکتینگ پلن مارک زاکربرگ متقاعد کردن مثبت اندیشی مثل یک بیلیونر فکر کنید مجموعه ی کارآمد محتوا محصول مدیریت مدیریت بحران مدیریت ریسک مدیریت زمان مدیریت منابع انسانی مدیریت پروژه مدیریت کسب و کار مزیت رقابتی مسئولیت‌پذیری مستر تیستر مشاغل بازاریابی مشاغل محلی مشتری مداری مصاحبه معرفی کتاب منابع انسانی منابع مالی مهارت های تخصصی موتور جستجوی گوگل موتورهای جستجو موشن گرافیک موفقیت موفقیت در بازار کار موقعیت شغلی میوه فروشی نوآوری در مدیریت نکات مهم برگزاری جلسات نیروی کار نیلپر هاست و سرور هدف هشتگ همدلی هوش اجتماعی هوش خلاق واتس آپ وب فارسی وبلاگ نویسی وب مارکتینگ وبینار وقت شناسی ویدئو مارکتینگ ویدیو ویدیو مارکتینگ ویروس کرونا ویروس کرونا و دورکاری ویژگی های لازم یک مدیر پاپکو پخش زنده پول سازی با بازاریابی اینترنتی پویایی پیتر دراکر و ده قانون موفقیت او چطور با هر شخصی صحبت کنیم چه کسی تغییر را کشت چک و سفته کارآفرینی کارآفرینی زنان کارافرینی کارمند بد قلق کافه تهرون کتابفروشی کرونا کرونا و اقتصاد کسب و کار کسب و کار آنلاین کسب و کار خانگی کسب و کار موفق کسب و کارها در کرونا کسب و کارهای اینترنتی کسب و کارهای زنانه کسب و کارهای کوچک کسب و کار کوچک کلانا کلمات کلیدی کمپین حمایت کسب و کار کمپین‌های تبلیغاتی کپی رایتینگ گاو بنفش گزارش گل فروشی یوتیوب
۱۳۹۷/۱۱/۰۴
492 بازدید
بدون دیدگاه
اشتراک گذاری

از خوب به عالی:درک واقعی؛ نه اعتماد به نفس کاذب

در اینجا می خواهیم در مورد تفاوت های بین وضعیت های “ما قبل خارپشتی” و “مابعد خارپشتی” صحبت کنیم. وقتی ما وضعیت شرکت هایی هم تراز (آنهایی که به مفهوم خارپشتی دست نیافتند) و شرکت های رهسپار تعالی (دارای تفکر خارپشتی) را بررسی کردیم؛ دریافتیم که؛ وضعیت قبل از خارپشتی، مثل این است که میان مه و دود دنبال چیزی می گردید.

شما در مسیری طولانی به جلو حرکت می کنید، اما نمی توانید تمام مسیر را به خوبی ببینید و سرعت شما در مسیر حرکت، خیلی کند است. اما بعد از دریافت مفهوم خارپشتی، تمام این غبار و مه به کنار می رود و می توانید مایل ها دورتر از خود را ببینید. از آن به بعد سرعت حرکت تان خیلی بالا می رود و مسافت های طولانی را خیلی سریع زیر پا می گذارید.

آنچه در مورد شرکت های هم تراز تا این حد فریبنده به نظر می رسد این است که آنها در تمام برنامه های تحول آمیز خود، با عملکردهای دیوانه وار و رهبران مقتدر، به ندرت از غبار خارج می شوند. آنها سعی می کنند با شتاب حرکت کنند، اما هرگاه به دو راهی می رسند، راه اشتباه را انتخاب می کنند و بعد باید  تمام این راه را به عقب برگردند و مسیر دیگر را در پیش بگیرند. یا اینکه در طول مسیر به طور کلی منحرف می شوند، به درخت ها می خورند و درون مسیل ها سقوط می کنند.

بدانیم که: درست همان دنیایی که برای شرکت های رهسپار تعالی، تا این حد روشن و ساده می نماید، برای شرکت های هم تراز پیچیده و پوشیده در غبار است. چرا؟ به دو دلیل. نخست اینکه شرکت های هم تراز هرگز سوالات درستی را که در چارچوب این سه محور فکری قرار دارند نمی پرسند. دوم اینکه آنان اهداف و خط مشی خود را بیشتر بر اساس اعتماد به نفس کاذب بنا می نهند تا بر اساس درک واقعی.

اما سوال اینجاست که، آیا هر سازمان دارای یک تفکر خارپشتی است که باید آن را کشف کند؟ اگر روزی شرکتی به این نتیجه برسد که: “ما در هیچ زمینه ای بهترین نیستیم و هرگز نبوده ایم.” آنگاه چه باید کرد؟

در اکثر موارد، شرکت های رهسپار تعالی در هیچ زمینه ای در جهان بهترین نبودند و هیچ نشانه ای از اینکه در آینده بتوانند اینطور باشند نیز وجود نداشت. اما آنها با اتخاذ این تصمیم که: “باید بفهمیم در چه زمینه ای می توانیم بهترین باشیم و در عین حال حقایق ناخوشایند را بپذیریم که نمی توانیم در خیلی از زمینه ها جز شرکت های سرآمد باشیم.” توانستند به نوعی از تفکر خارپشتی دست پیدا کنند.

ضمن اینکه درصدد رسیدن به مفهوم خارپشتی هستید، به یاد داشته باشید که وقتی شرکت های رهسپار تعالی سرانجام برداشت خارپشتی خود را پیدا کردند، این برداشت اصلا با ویژگی کسالت بار و اعتماد به نفس بی فکرانه و آزار دهنده، از نوع شرکت های هم تراز همراه نبود. تنها جمله ای که در شناخت یک حقیقت گفته می شد این بود: “بله ما می توانیم در این زمینه بهتر باشیم.”

زمانی که به درستی، برداشت خارپشتی خود را بدست می آورید، این فرآیند آهنگ بی صدای حقیقت است. لازم نیست بیش از اندازه راجع به چیزی صحبت شود، حقیقت خاموش، خود سخن می گوید.

(منبع: از خوب به عالی، جیم کالینز)

ادامه ی مقالات “از خوب به عالی” را دنبال کنید…

پیوستن به خانواده ایده پردازان

مقالات مرتبط

مطالبی که شاید برای شما جذاب باشند

دیدگاه های شما

لطفا دیدگاههای خود را با ما در میان بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *