ایده پردازان
ایده پردازان
عبارت مورد نظر خود را جستجو نمایید
B2B bertonix content marketing dmark Google Ads host HTML ISP NLP PR pwconf startupgrind video marketing آداب اداری اثر مرکب احتیاط در ریسک کردن است! اخبار جعلی اخبار جعلی و کسب و کارها اخلاق در کار از خوب به عالی استارتاپ گرایند استخدام استراتژی اقیانوس آبی استراتژی های اثر بخش تبلیغات استرس استودیو ایده پردازان استوری اینستاگرام اشتراک‌گذاری محتوا افزایش دنبال کننده در اینستاگرام افزایش ممبر الوپیک انتقاد اندروید انگیزه ایجاد انگیزه در کارکنان ایده ایده های جدید برای توسعه‌ ی کسب و کار در اینستاگرام ایده پردازان ایده پردازم ایلان ماسک و ده قانون موفقیت او ایمیل مارکتینگ اینستاگرام اینستاگرام مارکتنیگ اینستاگرام مارکتینگ بازار ارز بازار بورس بازار سکه بازاریابی بازاریابی ایمیلی بازاریابی اینترنتی بازاریابی تلفنی بازاریابی در وکالت بازاریابی دیجیتال بازاریابی رویدادی بازاریابی سال ۲۰۲۰ بازاریابی محتوا بازاریابی مستقیم بازاریابی ویدیویی بازاریابی ویروسی بازاریابی چریکی بازیچه دست دیگران نباشید بحران کسب و کارها برتونیکس برنامه ایده پردازان برنامه نویسی برند سازی برندسازی شخصی بهانه بی بهانه بهینه سازی محتوا بهینه سازی موتور جستجو بهینه سازی گوگل بیت کوین تامین تجهیزات تبلیغات تبلیغات بازاریابی تبلیغات در گوگل تبلیغات کلیکی تجارت الکترونیک ترفندهای موفقیت تواضع توانمندسازی توسعه کسب و کار تولید محتوا تولید محتوای ویدیویی توییتر تپ‌سی تکنیک فروش تکنیک های وبلاگ نویسی تیزر تبلیغاتی تیم کوک و ده قانون موفقیت او جذب مشتری جعل خبر جف بزوس و ده قانون موفقیت او جلسات کاری جلسه حفظ تمرکز کارمندان حمایت خانواده موفق خرده فروشی خلاقیت خلق بهترین سال زندگی خودافشایی داستان های یک مدیر مارکتینگ دروغ رسانه ای ده قانون موفقیت بیل گیتس دورکاری دورکاری شرکت ها دیجیتال مارکتینگ دی مارک دینامیت موفقیت راه های بهبود نتایج جستجوی گوگل راهکارهای رشد کسب و کار راهکارهای مدیریتی رخت ایرانی رسانه های اجتماعی رشد شخصی رشد غیرمنتظره فروش رفتار سازمانی مثبت رهبران ارزش آفرین رهبری روان‌شناسی روان‌شناسی مدیریت روان‌شناسی کار روزمرگی ریسک سرمایه گذاری زبان بدن زندگی به همین سادگی سئو ساخت موشن گرافیک ساخت هویت تجاری سازماندهی ساماندهی سخنوری سرمایه سلامت سوپر مارکت شبکه های اجتماعی شبکه‌های اجتماعی شکست کسب و کار شیرینی صفحه اول گوگل طراحی سایت طراحی لوگو طراحی محیط طراحی گرافیک طوفان فکری عادت عادت های مثبت عملکرد شغلی فرسودگی شغلی فرهنگ سازمانی فروش فروشنده باهوش فروشگاه اینترنتی فریلنسر فناوری فینتک قدرت بیان قدرت زمان قدرت فروش قدرت مذاکره قرارداد لینکدین مارکتینگ مارکتینگ پلن مارک زاکربرگ متقاعد کردن مثبت اندیشی مثل یک بیلیونر فکر کنید مجموعه ی کارآمد محتوا محصول مدیریت مدیریت بحران مدیریت ریسک مدیریت زمان مدیریت منابع انسانی مدیریت پروژه مدیریت کسب و کار مزیت رقابتی مسئولیت‌پذیری مستر تیستر مشاغل بازاریابی مشاغل محلی مشتری مداری مصاحبه معرفی کتاب منابع انسانی منابع مالی مهارت های تخصصی موتور جستجوی گوگل موتورهای جستجو موشن گرافیک موفقیت موفقیت در بازار کار موقعیت شغلی میوه فروشی نوآوری در مدیریت نکات مهم برگزاری جلسات نیروی کار نیلپر هاست و سرور هدف هشتگ همدلی هوش اجتماعی هوش خلاق واتس آپ وب فارسی وبلاگ نویسی وب مارکتینگ وبینار وقت شناسی ویدئو مارکتینگ ویدیو ویدیو مارکتینگ ویروس کرونا ویروس کرونا و دورکاری ویژگی های لازم یک مدیر پاپکو پخش زنده پول سازی با بازاریابی اینترنتی پویایی پیتر دراکر و ده قانون موفقیت او چطور با هر شخصی صحبت کنیم چه کسی تغییر را کشت چک و سفته کارآفرینی کارآفرینی زنان کارافرینی کارمند بد قلق کافه تهرون کتابفروشی کرونا کرونا و اقتصاد کسب و کار کسب و کار آنلاین کسب و کار خانگی کسب و کار موفق کسب و کارها در کرونا کسب و کارهای اینترنتی کسب و کارهای زنانه کسب و کارهای کوچک کسب و کار کوچک کلانا کلمات کلیدی کمپین حمایت کسب و کار کمپین‌های تبلیغاتی کپی رایتینگ گاو بنفش گزارش گل فروشی یوتیوب
۱۳۹۷/۱۰/۲۲
1,875 بازدید
بدون دیدگاه
اشتراک گذاری

از خوب به عالی: مفهوم خارپشتی

آیزا برلین، در مقاله ی معروف خود به نام “خارپشت و روباه The Hedgehog and the Fox” مردم را به دو گروه تقسیم کرد: خارپشت ها و روباه ها، که برگرفته از این گفته ی یونانی است: “روباه خیلی چیزها می داند، اما خارپشت یک چیز خیلی مهم می داند.”

روباه قادر است راهکارهای پیچیده ی فراوانی ابداع کند و دزدکی به خارپشت حمله کند. او همه روزه به دنبال راه و فرصتی برای شکار خارپشت است. او موجودی زیبا، موذی، چابک، تیزپا و نیرنگ باز است که به نظر می رسد پیروز می شود. اما خارپشت، موجودی بدقواره که مثل اردک راه می رود، روز خود را ساده آغاز می کند و کارش جستجوی غذا و مراقبت از لانه اش است.

وقتی خارپشت از لانه اش بیرون می آید، در فرصتی مناسب روباه به سرعت برق، برای شکار خیز بر می دارد. خارپشت نگاهی به روباه می اندازد و با خود می گوید: “این دوباره پیدایش شد، کِی پس درس می گیرد؟” سپس خودش را تبدیل به یک کره ی پوشیده از خار می کند. روباه سپر دفاعی او را می بیند و دست از نبرد برمی دارد و در حالیکه به دنبال راه جدیدی می گردد، به جنگل برمی گردد.

از این رو، برلین، روباه را افرادی می داند که به طور همزمان روش های مختلفی را دنبال می کنند و جهان را با تمام پیچیدگی هایش نگاه می کنند، هیچ وقت بر روی یک مفهوم و راه حل کلی متمرکز نمی شوند و به طور پراکنده، راه های مختلف را امتحان می کنند، در صورتیکه خارپشت، افرادی هستند که جهان را با تمام پیچیدگی هایش، یک سازمان واحد و ساده می بینند و با یک قاعده و مفهوم ابتدایی همه چیز را یکپارچه و هدایت می کنند.

واضح تر بگویم، خارپشت ها احمق نیستند. درست برعکس. آنها می دانند که اصل بینش عمیق، سادگی است. آنها دید نافذی دارند که به واسطه ی آن می توانند درون پیچیدگی را ببینند و به روش های زیربنایی پی ببرند. خارپشت اصل هر چیز را می بیند و بقیه را نادیده می گیرد.

اما شاید فکر کنید خوب، این صحبت ها چه ارتباطی به فرآیند رهسپار تعالی دارد؟ باید گفت ارتباط زیادی دارد.

بدانیم که: کسانی که شرکت های رهسپار تعالی را ساختند، تا حدی مثل خارپشت ها بودند. آنها با استفاده از سرشت خارپشتی خود، که ما آن را مفهوم خارپشتی نامیدیم، شرکت را به سمت پیشرفته سوق داد. مدیران شرکت های هم تراز هم، بیشتر شبیه روباه بودند، هرگز ویژگی مثبت و شفاف برداشت خارپشتی را بدست نیاوردند و در عوض پراکنده، متفرق و بی ثبات بودند.

(منبع: از خوب به عالی، جیم کالینز)

ادامه ی مقالات “از خوب به عالی” را دنبال کنید…

پیوستن به خانواده ایده پردازان

مقالات مرتبط

مطالبی که شاید برای شما جذاب باشند

دیدگاه های شما

لطفا دیدگاههای خود را با ما در میان بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *