لوگوی ایده پردازان
لوگوی ایده پردازان
عبارت مورد نظر را وارد کنید...
شاید برای شما جالب باشد
B2B bertonix content marketing dmark Google Ads host HTML ISP NLP PR pwconf startupgrind video marketing آداب اداری اثر مرکب احتیاط در ریسک کردن است! اخبار جعلی اخبار جعلی و کسب و کارها اخلاق در کار از خوب به عالی استارتاپ گرایند استخدام استراتژی اقیانوس آبی استراتژی های اثر بخش تبلیغات استرس استودیو ایده پردازان استوری اینستاگرام اشتراک‌گذاری محتوا افزایش دنبال کننده در اینستاگرام افزایش ممبر الوپیک انتقاد اندروید انگیزه ایجاد انگیزه در کارکنان ایده ایده های جدید برای توسعه‌ ی کسب و کار در اینستاگرام ایده پردازان ایده پردازم ایلان ماسک و ده قانون موفقیت او ایمیل مارکتینگ اینستاگرام اینستاگرام مارکتنیگ اینستاگرام مارکتینگ بازار ارز بازار بورس بازار سکه بازاریابی بازاریابی ایمیلی بازاریابی اینترنتی بازاریابی تلفنی بازاریابی در وکالت بازاریابی دیجیتال بازاریابی رویدادی بازاریابی سال ۲۰۲۰ بازاریابی محتوا بازاریابی مستقیم بازاریابی ویدیویی بازاریابی ویروسی بازاریابی چریکی بازیچه دست دیگران نباشید بحران کسب و کارها برتونیکس برنامه ایده پردازان برنامه نویسی برند سازی برندسازی شخصی بهانه بی بهانه بهینه سازی محتوا بهینه سازی موتور جستجو بهینه سازی گوگل بیت کوین تامین تجهیزات تبلیغات تبلیغات بازاریابی تبلیغات در گوگل تبلیغات کلیکی تجارت الکترونیک ترفندهای موفقیت تواضع توانمندسازی توسعه کسب و کار تولید محتوا تولید محتوای ویدیویی توییتر تپ‌سی تکنیک فروش تکنیک های وبلاگ نویسی تیزر تبلیغاتی تیم کوک و ده قانون موفقیت او جذب مشتری جعل خبر جف بزوس و ده قانون موفقیت او جلسات کاری جلسه حفظ تمرکز کارمندان حمایت خانواده موفق خرده فروشی خلاقیت خلق بهترین سال زندگی خودافشایی داستان های یک مدیر مارکتینگ دروغ رسانه ای ده قانون موفقیت بیل گیتس دورکاری دورکاری شرکت ها دیجیتال مارکتینگ دی مارک دینامیت موفقیت راه های بهبود نتایج جستجوی گوگل راهکارهای رشد کسب و کار راهکارهای مدیریتی رخت ایرانی رسانه های اجتماعی رشد شخصی رشد غیرمنتظره فروش رفتار سازمانی مثبت رهبران ارزش آفرین رهبری روان‌شناسی روان‌شناسی مدیریت روان‌شناسی کار روزمرگی ریسک سرمایه گذاری زبان بدن زندگی به همین سادگی سئو ساخت موشن گرافیک ساخت هویت تجاری سازماندهی ساماندهی سخنوری سرمایه سلامت سوپر مارکت شبکه های اجتماعی شبکه‌های اجتماعی شکست کسب و کار شیرینی صفحه اول گوگل طراحی سایت طراحی لوگو طراحی محیط طراحی گرافیک طوفان فکری عادت عادت های مثبت عملکرد شغلی فرسودگی شغلی فرهنگ سازمانی فروش فروشنده باهوش فروشگاه اینترنتی فریلنسر فناوری فینتک قدرت بیان قدرت زمان قدرت فروش قدرت مذاکره قرارداد لینکدین مارکتینگ مارکتینگ پلن مارک زاکربرگ متقاعد کردن مثبت اندیشی مثل یک بیلیونر فکر کنید مجموعه ی کارآمد محتوا محصول مدیریت مدیریت بحران مدیریت ریسک مدیریت زمان مدیریت منابع انسانی مدیریت پروژه مدیریت کسب و کار مزیت رقابتی مسئولیت‌پذیری مستر تیستر مشاغل بازاریابی مشاغل محلی مشتری مداری مصاحبه معرفی کتاب منابع انسانی منابع مالی مهارت های تخصصی موتور جستجوی گوگل موتورهای جستجو موشن گرافیک موفقیت موفقیت در بازار کار موقعیت شغلی میوه فروشی نوآوری در مدیریت نکات مهم برگزاری جلسات نیروی کار نیلپر هاست و سرور هدف هشتگ همدلی هوش اجتماعی هوش خلاق واتس آپ وب فارسی وبلاگ نویسی وب مارکتینگ وبینار وقت شناسی ویدئو مارکتینگ ویدیو ویدیو مارکتینگ ویروس کرونا ویروس کرونا و دورکاری ویژگی های لازم یک مدیر پاپکو پخش زنده پول سازی با بازاریابی اینترنتی پویایی پیتر دراکر و ده قانون موفقیت او چطور با هر شخصی صحبت کنیم چه کسی تغییر را کشت چک و سفته کارآفرینی کارآفرینی زنان کارافرینی کارمند بد قلق کافه تهرون کتابفروشی کرونا کرونا و اقتصاد کسب و کار کسب و کار آنلاین کسب و کار خانگی کسب و کار موفق کسب و کارها در کرونا کسب و کارهای اینترنتی کسب و کارهای زنانه کسب و کارهای کوچک کسب و کار کوچک کلانا کلمات کلیدی کمپین حمایت کسب و کار کمپین‌های تبلیغاتی کپی رایتینگ گاو بنفش گزارش گل فروشی یوتیوب
۱۳۹۷/۱۰/۲۴
297 بازدید
بدون دیدگاه
اشتراک گذاری

از خوب به عالی: سه محور فکری

ما در خلال جلسه ای که با گروه تحقیق داشتیم و چگونگی سودهای چشمگیر شرکت های رهسپار تعالی  را بررسی کردیم، به اصطلاح مفهوم خارپشتی پی بردیم.

اما صحبت ما فقط در خصوص استراتژی هایی که این شرکت ها اتخاذ می کردند؛ نبود، چراکه شرکت های هم ترازی همچون اکرد نیز از استراتژی به خصوصی استفاده می کردند. در واقع استراتژی وجه تمایز بین شرکت های رهسپار تعالی و هم تراز نبود.

اما آیا صحبت ما پیرامون استراتژی خوب در مقابل یک استراتژی بد است؟ وقتی این سوال مطرح شد لی ویلبنکز گفت: “به نظر من وجه تمایز سادگی است. سادگی غیر قابل باور ایده های آنها.”

این تفکر درست است که این شرکت ها مفهوم ساده ای را مد نظر قرار داده و از آن بعنوان چارچوب و مرجع تصمیم های خود بهره می گیرند اما آیا سادگی کافیست؟ صرف ساده بودن یک ایده، یک شرکت نمی تواند از مرحله ی خوب به عالی برسد؛ چراکه جهان پر از ایده های شکست خورده ای است که ایده های ساده ای داشتند اما اشتباه.

پس از چند ماه بررسی و دسته بندی، در نظر گرفتن احتمالات و حذف آنها، بالاخره متوجه شدیم مفهوم خارپشتی در تفکر رهسپار تعالی، فقط ایده های ساده و تصادفی نیست.

بدانیم که: فرق استراتژیک و اساسی بین شرکت های رهسپار تعالی و شرکت های هم تراز، در دو تفاوت اساسی نهفته است. نخست، شرکت های رهسپار تعالی خط مشی های خود را در درک عمیق سه بعد اساسی دانستند، همان چیزی که ما آن را سه محور فکری می نامیم.

دوم، شرکت های رهسپار تعالی این درک را به مفهومی ساده و روشن تبدیل کردند که تمام تلاش های آنان را راهبری می کرد، در نتیجه این مفهوم را خارپشتی نامیدیم.

تفکر سه محوری

۱.شما در چه زمینه ای می توانید بهترین عملکرد را در جهان داشته باشید، و در چه زمینه ای نمی توانید. توجه داشته باشید که، فقط به این دلیل که شما در یک زمینه تبحر خوبی دارید، به این معنا نیست که می توانید در آن زمینه بهترین باشید. و هر زمینه ای که می توانید در آن بهترین شوید، الزاما همان فعالیتی که در حال حاضر انجام می دهید، نیست.

۲.عامل حرکت موتور اقتصادی چیست. تمام شرکت های خوب به عالی دیدگاهی موثر داشتند مبنی بر اینکه چگونه می توان به موثرترین شکل ممکن، نقدینگی و سودآوری پایدار و نیرومند ایجاد کرد. به ویژه اینکه، آنها وجه مشترکی به نام سود به ازای یک عامل متغیر را کشف کردند که تاثیر بیشتری بر اوضاع اقتصادی آنان گذاشت.

۳.شما به چه کاری علاقه ی وافری دارید. شرکت های رهسپار تعالی فعالیت هایی را مد نظر داشتند که به آن علاقه مند بودند. موضوع اصلی برانگیختن انگیزه و علاقه نیست، بلکه یافتن چیزی است که در شما اشتیاق ایجاد کند.

برای درک بهتر این سه محور فکری، مثال شخصی زیر را در نظر بگیرید. فرض کنید این سه انتخاب را دارید.

نخست اینکه، کاری که انجام می دهید یا موروثی است یا به خاطر داشتن استعداد خدادادی آن را انجام می دهید و فکر می کنید به خاطر انجام این کار متولد شده اید.

دوم اینکه، شما به خاطر انجام این کار مزد خوبی دریافت می کنید.

سوم، کاری را انجام می دهید که نسبت به آن اشتیاق دارید و صرفا به خاطر علاقه به آن، انجامش می دهید.

اگر بتوانید این سه محور و انتخاب را به هم نزدیک کنید و به مفهومی ساده و شفاف و روشن تبدیلش کنید، آن گاه شما یک مفهوم خارپشتی خواهید داشت.

برای داشتن یک مفهوم خارپشتی رشد یافته، همزمان به هر سه محور نیاز دارید. اگر شما از محل فعالیت هایی که هرگز در آن بهترین نمی شوید، پول زیادی به دست می آورید، فقط می توانید یک شرکت خوب بسازید نه عالی. اگر در زمینه ای بهترین استعداد و شایستگی را داشته باشید، اما اشتیاق درونی نداشته باشید، باز هم به سطح عالی نمی رسید. و بالاخره، ممکن است کاری انجام دهید که به آن علاقه ی زیاد دارید، اما نه صرفه ی اقتصادی برای شما دارد نه می توانید در آن بهترین شوید، پس در این حالت هم به نتیجه ی عالی دست پیدا نمی کنید.

(منبع: از خوب به عالی، جیم کالینز)

ادامه ی مقالات “از خوب به عالی” را دنبال کنید…

پیوستن به خانواده ایده پردازان

با عضویت در خبرنامه ایده‌پردازان می‌توانید از آخرین اخبار و ویدئوهای ایده‌پردازان مطلع شوید.

دیدگاه های شما

لطفا دیدگاههای خود را با ما در میان بگذارید
guest
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات