IPE logo
IPE logo
عبارت مورد نظر را وارد کنید...
شاید برای شما جالب باشد
bertonix content marketing dmark Google Ads pwconf startupgrind video marketing اخبار جعلی اخبار جعلی و کسب و کارها استارتاپ گرایند استخدام استراتژی های اثر بخش تبلیغات استودیو ایده پردازان استوری اینستاگرام اشتراک‌گذاری محتوا افزایش دنبال کننده در اینستاگرام افزایش ممبر اندروید ایده های جدید برای توسعه‌ ی کسب و کار در اینستاگرام ایده پردازان ایده پردازم ایمیل مارکتینگ اینستاگرام اینستاگرام مارکتنیگ اینستاگرام مارکتینگ بازار ارز بازار بورس بازار سکه بازاریابی بازاریابی ایمیلی بازاریابی اینترنتی بازاریابی در وکالت بازاریابی دیجیتال بازاریابی رویدادی بازاریابی سال ۲۰۲۰ بازاریابی محتوا بازاریابی ویدیویی بحران کسب و کارها برتونیکس برنامه ایده پردازان برند سازی برندسازی شخصی بهینه سازی محتوا بهینه سازی موتور جستجو بهینه سازی گوگل تبلیغات تبلیغات بازاریابی تبلیغات در گوگل تبلیغات کلیکی تجارت الکترونیک تواضع توسعه کسب و کار تولید محتوا تولید محتوای ویدیویی تکنیک فروش تکنیک های وبلاگ نویسی تیزر تبلیغاتی جذب مشتری جعل خبر جلسات کاری حفظ تمرکز کارمندان خرده فروشی خلاقیت دروغ رسانه ای دورکاری دورکاری شرکت ها دیجیتال مارکتینگ دی مارک راه های بهبود نتایج جستجوی گوگل راهکارهای رشد کسب و کار راهکارهای مدیریتی رخت ایرانی رسانه های اجتماعی رشد غیرمنتظره فروش رهبران ارزش آفرین روان‌شناسی مدیریت ریسک سرمایه گذاری سئو ساخت موشن گرافیک ساخت هویت تجاری سرمایه سوپر مارکت شبکه های اجتماعی شبکه‌های اجتماعی شکست کسب و کار شیرینی صفحه اول گوگل طراحی لوگو طراحی گرافیک فروش فروشگاه اینترنتی فریلنسر قدرت مذاکره مارکتینگ مارکتینگ پلن محتوا محصول مدیریت مدیریت بحران مدیریت منابع انسانی مدیریت پروژه مدیریت کسب و کار مشاغل بازاریابی مشاغل محلی مشتری مداری مصاحبه موتور جستجوی گوگل موتورهای جستجو موشن گرافیک موفقیت موفقیت در بازار کار موقعیت شغلی میوه فروشی نوآوری در مدیریت نکات مهم برگزاری جلسات نیروی کار نیلپر هاست و سرور هشتگ وب فارسی وبلاگ نویسی وب مارکتینگ وبینار ویدئو مارکتینگ ویدیو ویدیو مارکتینگ ویروس کرونا ویروس کرونا و دورکاری پاپکو پخش زنده پول سازی با بازاریابی اینترنتی کارآفرینی کارآفرینی زنان کارافرینی کافه تهرون کتابفروشی کرونا کرونا و اقتصاد کسب و کار کسب و کار آنلاین کسب و کار موفق کسب و کارها در کرونا کسب و کارهای اینترنتی کسب و کارهای زنانه کسب و کارهای کوچک کلانا کلمات کلیدی کمپین‌های تبلیغاتی کپی رایتینگ گل فروشی یوتیوب
از خوب به عالی

از خوب به عالی: تفاوت شرکت‌های عالی با شرکت‌های خوب

از خوب به عالی : تفاوت شرکت های عالی با شرکت های خوب

۱.مدیران نامداری که از بیرون سازمان آمده، و به اداره ی  امور می پردازند، نقشی در رساندن یک شرکت، از مرحله ی خوب به عالی ندارند. در میان مدیران شرکت های رهسپار تعالی (عالی)، ده نفر از هر یازده نفر از درون خود سازمان به منصب مدیریت رسیده اند، حال آنکه شرکت های هم تراز شش برابر بیش از دیگران، سعی داشته اند، مدیران خود را از میان افراد بیرون سازمان انتخاب کنند.

۲.ما با هیچ روش سازمان یافته ای مواجه نشدیم که نشان دهد بین مزایای دریافتی مدیران و عملکرد آنها در جهت رساندن شرکت از مرحله ی خوب به عالی، ارتباطی وجود دارد. اطلاعات ما این مطلب که ساختار پاداش مدیریت محرک اصلی عملکرد شرکت هاست را رد می کرد.

۳.خط مشی، به خودی خود، شرکت های رهسپار تعالی را از شرکت های هم تراز آنها مجزا نمی کرد. هر دو گروه از این شرکت ها استراتژی خوبی داشتند و هیچ دلیلی وجود ندارد که بگوییم شرکت های رهسپار تعالی به نسبت شرکت های هم تراز، زمان بیشتری را صرف تصمیم گیری های استراتژیک و بلند مدت می کنند.

۴.شرکت های رهسپار تعالی علی الاصول تنها در فکر این نبودند که برای رسیدن به مرحله ی عالی چه اقداماتی را باید صورت دهند، بلکه به این نکته نیز توجه داشتند که باید از انجام کدام کارها اجتناب ورزند و کدام کارها را متوقف سازند.

۵.فناوری و تغییرات مبتنی بر آن، در واقع هیچ نقشی در ایجاد یک تحول برای رسیدن به مرحله ی عالی ندارند. فناوری می تواند تحول را تسریع کند، اما نمی تواند آن را پدید آورد.

۶.ادغام شدن با شرکت ها و یا خرید آنها در حقیقت هیچ تاثیری در برانگیختن تحولی از مرحله ی خوب به عالی ندارد؛ ادغام دو شرکت متوسط هرگز یک شرکت عالی را ایجاد نمی کند.

۷.شرکت های رهسپار تعالی، توجه چندانی به تغییر مدیریت، ایجاد انگیزه در افراد یا ترغیب آنها برای مشارکت نشان نمی دادند. تحت شرایط مطلوب، مشکلات مربوط به امور مدیریتی، ترغیب به مشارکت، ایجاد انگیزه و تغییر، در حد وسیعی از میان می روند.

۸.شرکت های رهسپار تعالی هیچ گاه، عنوان، تبلیغ، ضیافت نهار و یا برنامه ای برای نشان دادن تحولات خود نداشتند. در واقع، برخی از آنها اظهار می کردند که تا مدتی از حجم تغییرات خود بی اطلاع بودند و تنها وقتی که عملکردهای خود را مورد بازبینی قرار می دادند، متوجه این موضوع می شدند. بله، آنها به راستی در کسب نتایج، جهشی انقلابی کردند، اما این جهش از طریق یک روند انقلابی صورت نگرفته بود.

۹.بسیاری از شرکت های رهسپار تعالی در میان صنایعِ موفق، نبودند و برخی از آنان حتی در صنایع بسیار ضعیفی قرار داشتند. در هیچ یک از موارد، با شرکتی مواجه نشدیم که به طور ناگهانی و برق آسا جهش کرده باشد. عالی بودن، محصول شرایط و موقعیت نیست. عالی بودن، همانگونه که مشخص شد تا حدود زیادی مبتنی بر انتخاب آگاهانه است.

(منبع: از خوب به عالی، جیم کالینز)

ادامه ی مقالات “از خوب به عالی” را دنبال کنید…

مطالب مرتبط

دیدگاه خود را بگذارید

avatar