ایده پردازان
ایده پردازان
عبارت مورد نظر خود را جستجو نمایید
B2B bertonix content marketing dmark Google Ads host HTML ISP NLP PR pwconf startupgrind video marketing آداب اداری اثر مرکب احتیاط در ریسک کردن است! اخبار جعلی اخبار جعلی و کسب و کارها اخلاق در کار از خوب به عالی استارتاپ گرایند استخدام استراتژی اقیانوس آبی استراتژی های اثر بخش تبلیغات استرس استودیو ایده پردازان استوری اینستاگرام اشتراک‌گذاری محتوا افزایش دنبال کننده در اینستاگرام افزایش ممبر الوپیک انتقاد اندروید انگیزه ایجاد انگیزه در کارکنان ایده ایده های جدید برای توسعه‌ ی کسب و کار در اینستاگرام ایده پردازان ایده پردازم ایلان ماسک و ده قانون موفقیت او ایمیل مارکتینگ اینستاگرام اینستاگرام مارکتنیگ اینستاگرام مارکتینگ بازار ارز بازار بورس بازار سکه بازاریابی بازاریابی ایمیلی بازاریابی اینترنتی بازاریابی تلفنی بازاریابی در وکالت بازاریابی دیجیتال بازاریابی رویدادی بازاریابی سال ۲۰۲۰ بازاریابی محتوا بازاریابی مستقیم بازاریابی ویدیویی بازاریابی ویروسی بازاریابی چریکی بازیچه دست دیگران نباشید بحران کسب و کارها برتونیکس برنامه ایده پردازان برنامه نویسی برند سازی برندسازی شخصی بهانه بی بهانه بهینه سازی محتوا بهینه سازی موتور جستجو بهینه سازی گوگل بیت کوین تامین تجهیزات تبلیغات تبلیغات بازاریابی تبلیغات در گوگل تبلیغات کلیکی تجارت الکترونیک ترفندهای موفقیت تواضع توانمندسازی توسعه کسب و کار تولید محتوا تولید محتوای ویدیویی توییتر تپ‌سی تکنیک فروش تکنیک های وبلاگ نویسی تیزر تبلیغاتی تیم کوک و ده قانون موفقیت او جذب مشتری جعل خبر جف بزوس و ده قانون موفقیت او جلسات کاری جلسه حفظ تمرکز کارمندان حمایت خانواده موفق خرده فروشی خلاقیت خلق بهترین سال زندگی خودافشایی داستان های یک مدیر مارکتینگ دروغ رسانه ای ده قانون موفقیت بیل گیتس دورکاری دورکاری شرکت ها دیجیتال مارکتینگ دی مارک دینامیت موفقیت راه های بهبود نتایج جستجوی گوگل راهکارهای رشد کسب و کار راهکارهای مدیریتی رخت ایرانی رسانه های اجتماعی رشد شخصی رشد غیرمنتظره فروش رفتار سازمانی مثبت رهبران ارزش آفرین رهبری روان‌شناسی روان‌شناسی مدیریت روان‌شناسی کار روزمرگی ریسک سرمایه گذاری زبان بدن زندگی به همین سادگی سئو ساخت موشن گرافیک ساخت هویت تجاری سازماندهی ساماندهی سخنوری سرمایه سلامت سوپر مارکت شبکه های اجتماعی شبکه‌های اجتماعی شکست کسب و کار شیرینی صفحه اول گوگل طراحی سایت طراحی لوگو طراحی محیط طراحی گرافیک طوفان فکری عادت عادت های مثبت عملکرد شغلی فرسودگی شغلی فرهنگ سازمانی فروش فروشنده باهوش فروشگاه اینترنتی فریلنسر فناوری فینتک قدرت بیان قدرت زمان قدرت فروش قدرت مذاکره قرارداد لینکدین مارکتینگ مارکتینگ پلن مارک زاکربرگ متقاعد کردن مثبت اندیشی مثل یک بیلیونر فکر کنید مجموعه ی کارآمد محتوا محصول مدیریت مدیریت بحران مدیریت ریسک مدیریت زمان مدیریت منابع انسانی مدیریت پروژه مدیریت کسب و کار مزیت رقابتی مسئولیت‌پذیری مستر تیستر مشاغل بازاریابی مشاغل محلی مشتری مداری مصاحبه معرفی کتاب منابع انسانی منابع مالی مهارت های تخصصی موتور جستجوی گوگل موتورهای جستجو موشن گرافیک موفقیت موفقیت در بازار کار موقعیت شغلی میوه فروشی نوآوری در مدیریت نکات مهم برگزاری جلسات نیروی کار نیلپر هاست و سرور هدف هشتگ همدلی هوش اجتماعی هوش خلاق واتس آپ وب فارسی وبلاگ نویسی وب مارکتینگ وبینار وقت شناسی ویدئو مارکتینگ ویدیو ویدیو مارکتینگ ویروس کرونا ویروس کرونا و دورکاری ویژگی های لازم یک مدیر پاپکو پخش زنده پول سازی با بازاریابی اینترنتی پویایی پیتر دراکر و ده قانون موفقیت او چطور با هر شخصی صحبت کنیم چه کسی تغییر را کشت چک و سفته کارآفرینی کارآفرینی زنان کارافرینی کارمند بد قلق کافه تهرون کتابفروشی کرونا کرونا و اقتصاد کسب و کار کسب و کار آنلاین کسب و کار خانگی کسب و کار موفق کسب و کارها در کرونا کسب و کارهای اینترنتی کسب و کارهای زنانه کسب و کارهای کوچک کسب و کار کوچک کلانا کلمات کلیدی کمپین حمایت کسب و کار کمپین‌های تبلیغاتی کپی رایتینگ گاو بنفش گزارش گل فروشی یوتیوب
۱۳۹۷/۰۹/۱۰
916 بازدید
بدون دیدگاه
اشتراک گذاری

از خوب به عالی : چرخه ی رشد

فرآیند رسیدن به سطح شرکت های رهسپار تعالی، از سه مرحله ی کلی تشکیل می شود: افراد منضبط، افکار منضبط و عملکردهای منضبط. در هر یک از سه مرحله، دو مفهوم نهفته است که در این چارچوب مشخص شده و در ادامه توضیح داده خواهد شد. حرکت در پیرامون کل این چارچوب، مفهومی است که ما آن را چرخه ی رشد می نامیم.

 

  • افراد منضبط:

رهبری سطح پنجم: (سطوح رهبری را در مقالات آینده توضیح خواهیم داد) از این که دریافتیم، یک شرکت برای رسیدن به سطح عالی نیازمند چه نوع مدیریتی است، واقعا متعجب و حیرت زده شدیم. در مقایسه با مدیران سرآمد و شخصیت های برجسته ای که نام شان در تیتر اول روزنامه ها به چشم می خورد و بسیار مشهور هستند، به نظر می رسد رهبران فرآیند رهسپار تعالی از کره ی مریخ آمده اند. آنها افرادی متواضع، ساکت، موقر و حتی کم رو هستند.

ترکیب متناقض از تواضع فردی و اراده ی حرفه ای. آنها بیشتر به ابراهام لینکن و سقراط شبیه اند تا جرج پتون یا جولیوس سزار.

اول افراد، بعد هدف: ما گمان می کردم، رهبران رهسپار تعالی کار خود را با نوعی بینش و خط مشی جدید آغاز می کنند. اما بعد فهمیدیم که آنها ابتدا افراد شایسته را وارد سازمان کرده، افراد ناشایست را حذف و سپس افراد شایسته را در جایگاه مناسب قرار می دهند، بعد هدف خود را تعیین می کنند.

معلوم شد این گفته ی قدیمی که : “افراد، مهم ترین دارایی شما هستند.” نادرست است. افراد مهم ترین دارایی شما نسیتند. افراد مناسب، مهم ترین دارایی شما هستند.

  • افکار منضبط:

با حقایق ناخوشایند روبرو شویم اما هرگز ایمان خود را از دست ندهیم: ما فهمیدیم برای یافتن راهی به سوی تعالی، مطالعه تجارب کسی که مدتی اسیر جنگی بوده، می تواند بیش از اغلب کتاب هایی که در خصوص خط مشی شرکت ها نگاشته شده اند، حاوی نکات سودمند باشد.

شما باید قویا به این موضوع ایمان داشته باشید که به رغم وجود مشکلات، در نهایت موفق خواهید شد، ولی در عین حال، به طور پیوسته خود را جهت رویارویی با تمام واقعیات ناخوشایند مهیا کنید.

مفهوم خارپشتی: جهش از درجه ی خوب به عالی مستلزم فرا رفتن از مرز شایستگی صِرف است. فقط به این دلیل که این کار حرفه ی اصلی شماست یا صِرف این که شما سال ها، بلکه چندین دهه به آن اشتغال داشته اید، لزوما به معنای آن نیست که شما برای انجام آن در دنیا بهترین هستید و اگر نمی توانید در انجام حرفه ی خود در دنیا حرف اول را بزنید، بنابراین بدیهی است که حرفه ی اصلی شما نمی تواند پایه ی یک شرکت عالی را بنا نهد. باید یک مفهوم ساده را که نشانگر درک عمیقی از سه محور فکری است، جایگزین این نحوه ی تفکر کنیم.

  • عملکرد منضبط:

فرهنگ مبتنی بر نظم: همه ی شرکت ها از نوعی فرهنگ برخوردارند، برخی از شرکت ها مقررات دارند، اما تعداد معدودی از آنها فرهنگ نظم و مقررات دارند. وقتی شما افراد منظم دارید نیازی به سلسله مراتب ندارید. وقتی افکار منظم دارید، نیازی به تشریفات اداری ندارید.

وقتی اعمال شما همراه با نظم باشد، دیگر نیازی به کنترل شدن ندارید. وقتی فرهنگ مبتنی بر نظم را با وجدان کاری ادغام کنید، نوعی قدرت جادویی بدست می آورید که شما را به سمت عملکردهای عالی سوق می دهد.

شتاب دهنده های تکنولوژی: شرکت های رهسپار تعالی، در خصوص تاثیر فناوری برداشت متفاوتی دارند. آنها هرگز فناوری را ابزار اولیه ی ایجاد تحول تلقی نمی کنند. با این حال جای تعجب است که در زمینه ی استفاده ی دقیق از فناوری های برگزیده، حرف اول را می زنند. ما دریافتیم که فناوری به خودی خود، هرگز دلیل اولیه و اساسی صعود یا نزول یک سازمان نیست.

(منبع: از خوب به عالی، جیم کالینز)

ادامه ی مقالات “از خوب به عالی” را دنبال کنید…

پیوستن به خانواده ایده پردازان

مقالات مرتبط

مطالبی که شاید برای شما جذاب باشند

دیدگاه های شما

لطفا دیدگاههای خود را با ما در میان بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *