ایده پردازان
ایده پردازان
عبارت مورد نظر خود را جستجو نمایید
B2B bertonix content marketing dmark Google Ads host HTML ISP NLP PR pwconf startupgrind video marketing آداب اداری اثر مرکب احتیاط در ریسک کردن است! اخبار جعلی اخبار جعلی و کسب و کارها اخلاق در کار از خوب به عالی استارتاپ گرایند استخدام استراتژی اقیانوس آبی استراتژی های اثر بخش تبلیغات استرس استودیو ایده پردازان استوری اینستاگرام اشتراک‌گذاری محتوا افزایش دنبال کننده در اینستاگرام افزایش ممبر الوپیک انتقاد اندروید انگیزه ایجاد انگیزه در کارکنان ایده ایده های جدید برای توسعه‌ ی کسب و کار در اینستاگرام ایده پردازان ایده پردازم ایلان ماسک و ده قانون موفقیت او ایمیل مارکتینگ اینستاگرام اینستاگرام مارکتنیگ اینستاگرام مارکتینگ بازار ارز بازار بورس بازار سکه بازاریابی بازاریابی ایمیلی بازاریابی اینترنتی بازاریابی تلفنی بازاریابی در وکالت بازاریابی دیجیتال بازاریابی رویدادی بازاریابی سال ۲۰۲۰ بازاریابی محتوا بازاریابی مستقیم بازاریابی ویدیویی بازاریابی ویروسی بازاریابی چریکی بازیچه دست دیگران نباشید بحران کسب و کارها برتونیکس برنامه ایده پردازان برنامه نویسی برند سازی برندسازی شخصی بهانه بی بهانه بهینه سازی محتوا بهینه سازی موتور جستجو بهینه سازی گوگل بیت کوین تامین تجهیزات تبلیغات تبلیغات بازاریابی تبلیغات در گوگل تبلیغات کلیکی تجارت الکترونیک ترفندهای موفقیت تواضع توانمندسازی توسعه کسب و کار تولید محتوا تولید محتوای ویدیویی توییتر تپ‌سی تکنیک فروش تکنیک های وبلاگ نویسی تیزر تبلیغاتی تیم کوک و ده قانون موفقیت او جذب مشتری جعل خبر جف بزوس و ده قانون موفقیت او جلسات کاری جلسه حفظ تمرکز کارمندان حمایت خانواده موفق خرده فروشی خلاقیت خلق بهترین سال زندگی خودافشایی داستان های یک مدیر مارکتینگ دروغ رسانه ای ده قانون موفقیت بیل گیتس دورکاری دورکاری شرکت ها دیجیتال مارکتینگ دی مارک دینامیت موفقیت راه های بهبود نتایج جستجوی گوگل راهکارهای رشد کسب و کار راهکارهای مدیریتی رخت ایرانی رسانه های اجتماعی رشد شخصی رشد غیرمنتظره فروش رفتار سازمانی مثبت رهبران ارزش آفرین رهبری روان‌شناسی روان‌شناسی مدیریت روان‌شناسی کار روزمرگی ریسک سرمایه گذاری زبان بدن زندگی به همین سادگی سئو ساخت موشن گرافیک ساخت هویت تجاری سازماندهی ساماندهی سخنوری سرمایه سلامت سوپر مارکت شبکه های اجتماعی شبکه‌های اجتماعی شکست کسب و کار شیرینی صفحه اول گوگل طراحی سایت طراحی لوگو طراحی محیط طراحی گرافیک طوفان فکری عادت عادت های مثبت عملکرد شغلی فرسودگی شغلی فرهنگ سازمانی فروش فروشنده باهوش فروشگاه اینترنتی فریلنسر فناوری فینتک قدرت بیان قدرت زمان قدرت فروش قدرت مذاکره قرارداد لینکدین مارکتینگ مارکتینگ پلن مارک زاکربرگ متقاعد کردن مثبت اندیشی مثل یک بیلیونر فکر کنید مجموعه ی کارآمد محتوا محصول مدیریت مدیریت بحران مدیریت ریسک مدیریت زمان مدیریت منابع انسانی مدیریت پروژه مدیریت کسب و کار مزیت رقابتی مسئولیت‌پذیری مستر تیستر مشاغل بازاریابی مشاغل محلی مشتری مداری مصاحبه معرفی کتاب منابع انسانی منابع مالی مهارت های تخصصی موتور جستجوی گوگل موتورهای جستجو موشن گرافیک موفقیت موفقیت در بازار کار موقعیت شغلی میوه فروشی نوآوری در مدیریت نکات مهم برگزاری جلسات نیروی کار نیلپر هاست و سرور هدف هشتگ همدلی هوش اجتماعی هوش خلاق واتس آپ وب فارسی وبلاگ نویسی وب مارکتینگ وبینار وقت شناسی ویدئو مارکتینگ ویدیو ویدیو مارکتینگ ویروس کرونا ویروس کرونا و دورکاری ویژگی های لازم یک مدیر پاپکو پخش زنده پول سازی با بازاریابی اینترنتی پویایی پیتر دراکر و ده قانون موفقیت او چطور با هر شخصی صحبت کنیم چه کسی تغییر را کشت چک و سفته کارآفرینی کارآفرینی زنان کارافرینی کارمند بد قلق کافه تهرون کتابفروشی کرونا کرونا و اقتصاد کسب و کار کسب و کار آنلاین کسب و کار خانگی کسب و کار موفق کسب و کارها در کرونا کسب و کارهای اینترنتی کسب و کارهای زنانه کسب و کارهای کوچک کسب و کار کوچک کلانا کلمات کلیدی کمپین حمایت کسب و کار کمپین‌های تبلیغاتی کپی رایتینگ گاو بنفش گزارش گل فروشی یوتیوب
۱۳۹۷/۱۰/۱۲
458 بازدید
بدون دیدگاه
اشتراک گذاری

از خوب به عالی: با واقعیات ناخوشایند روبرو شوید

در اوایل دهه ی ۱۹۵۰، شرکت بزرگ چای آتلانتیک و پاسیفیک، معروف به آ اند پی، به بزرگ ترین سازمان خرده فروش جهان و یکی از عظیم ترین شرکت ها در ایالات متحده تبدیل شد، که در یک مقطع زمانی، از نظر فروش سالیانه، تنها یک رده پایین تر از جنرال موتورز قرار داشت.

در مقابل این شرکت، شرکت کروگر قرار داشت که در این زمان یک فروشگاه کوچک با یک فروش معمولی در سطح معمولی باقی مانده بود. اما در دهه ۱۹۶۰ شرکت آ اند پی رو به ضعف نهاد، در حالیکه کروگر، تحولی عظیم را پی ریزی می کرد.

از سال ۱۹۵۹ تا ۱۹۷۳، هر دو شرکت ارزشی کمتر از بازار بورس داشتند، با این تفاوت که کروگر کمی جلوتر بود. تا اینکه مسیر حرکتی این دو شرکت کاملا از هم جدا شد و طی بیست سال، ارزش سهام کروگر ۱۰ برابر ارزش سهام بازار و هشتاد برابر ارزش سهام آ اند پی بود.

اما این اتفاق چطور افتاد؟

آمریکایی ها در دوران رکود اقتصادی، درست در زمان دو جنگ جهانی، فقط در پی برطرف کردن نیازهای اولیه ی خود بودند، در نتیجه شرکت آ اند پی، رونق خیلی خوبی داشت چراکه خواروبار ارزان در فروشگاه های سنتی آن فروخته می شد. اما در دوران رونق، خواسته های مردم تغییر کرد. آنها خواستار فروشگاه های بزرگ تر و زیبا تر بودند که مملو از اجناس گوناگون باشند مثل، گل، غذاهای بهداشتی، داروهای سرماخوردگی، گیاهان دارویی و … و البته مایل بودند امور بانکی خود را نیز انجام دهند.

به طور خلاصه دیگر آنها فروشگاه های خواروبار فروشی ساده نمی خواستند، آنها فروشگاه های بزرگی می خواستند که تقریبا همه چیز را زیر یک سقف ارائه دهد.

حال نکته ی جالب اینجاست: “هر دو شرکت، شرکت های قدیمی بودند و وارد دهه ی ۱۹۷۰ می شدند، هر دو روی فروشگاه های سنتی خوارو بار فروشی سرمایه گذاری کرده بودند و هر دو می دانستند جهان پیرامون دستخوش تغییر است. با این حال کروگر با این واقعیات ناخوشایند روبرو شد و توانست راه حل مناسبی پیدا کند. اما آ اند پی نتوانست راه حل مناسبی پیدا کند.”

همچنان که واقعیات ناخوشایند در خصوص عدم تطابق مدل گذشته و تحول جهانی رو به فزونی گذاشت، شرکت آ اند پی به دفاع پر شوری از روش سنتی خود در مقابل آن پرداخت. در همین زمان این شرکت یک فروشگاه جدید به نام Golden Key را افتتاح کرد، فروشگاهی بزرگ و جدید که با خواستار روز مردم هماهنگ بود.

در اینجا بود که آنها درست پیش چشم خود جواب این قبیل پرسش ها را گرفتند که چرا سهام خود در بازار را از دست می دهند و در این مورد چه باید بکنند.

اما فکر می کنید این شرکت با این فروشگاه چه کرد؟ آنها این واقعیت را دوست نداشتند و لذا فروشگاه را تعطیل کردند.

در این حین، آنها استراتژی های مختلفی را بکار بستند تا این مشکلات را حل کنند. آنها مدیرانی را اخراج و مدیران جدیدی را استخدام کردند. آنها از نوعی استراتژی افراطی کاهش قیمت ها استفاده کردند تا در بازار سهمی برای خود ایجاد کنند، اما آنها هرگز با این حقیقت کنار نیامدند که مشتریان، قیمت های پایین تری نمی خواستند، بلکه آنها به دنبال فروشگاه های متفاوت بودند.

کاهش قیمت ها، کاهش درآمد و هزینه ها را در بر داشت، در نتیجه فروشگاه ها هر روز ملال انگیزتر از قبل می شدند و به این ترتیب استقبال مشتریان روز به روز کمتر می شد.

در مقابل شرکت کروگر روشی کاملا متفاوت را در پیش گرفت. فروشگاه های سنتی را برچید و فروشگاه های جدید، با سبک و سیاق جدید و متناسب با خواستار مردم را به راه انداخت.

در اوایل دهه ۱۹۹۰ کروگر کل سیستم خود را بازسازی و به مدل جدید تبدیل کرده بود و خود را به فروشگاه درجه ی یک آمریکا تبدیل کرد، در همین زمان نیمی از فروشگاه های آ اند پی هنوز در حد فروشگاه های دهه ی ۱۹۵۰ بودند، بقایایی غم انگیز از جایی که روزی موسسه ی درجه ی یک آمریکا به شمار می رفت.

(منبع: از خوب به عالی، جیم کالینز)

ادامه ی مقالات “از خوب به عالی” را دنبال کنید…

پیوستن به خانواده ایده پردازان

مقالات مرتبط

مطالبی که شاید برای شما جذاب باشند

دیدگاه های شما

لطفا دیدگاههای خود را با ما در میان بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *