IPE logo
IPE logo
عبارت مورد نظر را وارد کنید...
شاید برای شما جالب باشد
bertonix content marketing dmark Google Ads pwconf startupgrind video marketing اخبار جعلی اخبار جعلی و کسب و کارها استارتاپ گرایند استخدام استراتژی های اثر بخش تبلیغات استودیو ایده پردازان استوری اینستاگرام اشتراک‌گذاری محتوا افزایش دنبال کننده در اینستاگرام افزایش ممبر اندروید ایده های جدید برای توسعه‌ ی کسب و کار در اینستاگرام ایده پردازان ایده پردازم ایمیل مارکتینگ اینستاگرام اینستاگرام مارکتنیگ اینستاگرام مارکتینگ بازار ارز بازار بورس بازار سکه بازاریابی بازاریابی ایمیلی بازاریابی اینترنتی بازاریابی در وکالت بازاریابی دیجیتال بازاریابی رویدادی بازاریابی سال ۲۰۲۰ بازاریابی محتوا بازاریابی ویدیویی بحران کسب و کارها برتونیکس برنامه ایده پردازان برند سازی برندسازی شخصی بهینه سازی محتوا بهینه سازی موتور جستجو بهینه سازی گوگل تبلیغات تبلیغات بازاریابی تبلیغات در گوگل تبلیغات کلیکی تجارت الکترونیک تواضع توسعه کسب و کار تولید محتوا تولید محتوای ویدیویی تکنیک فروش تکنیک های وبلاگ نویسی تیزر تبلیغاتی جذب مشتری جعل خبر جلسات کاری حفظ تمرکز کارمندان خرده فروشی خلاقیت دروغ رسانه ای دورکاری دورکاری شرکت ها دیجیتال مارکتینگ دی مارک راه های بهبود نتایج جستجوی گوگل راهکارهای رشد کسب و کار راهکارهای مدیریتی رخت ایرانی رسانه های اجتماعی رشد غیرمنتظره فروش رهبران ارزش آفرین روان‌شناسی مدیریت ریسک سرمایه گذاری سئو ساخت موشن گرافیک ساخت هویت تجاری سرمایه سوپر مارکت شبکه های اجتماعی شبکه‌های اجتماعی شکست کسب و کار شیرینی صفحه اول گوگل طراحی لوگو طراحی گرافیک فروش فروشگاه اینترنتی فریلنسر قدرت مذاکره مارکتینگ مارکتینگ پلن محتوا محصول مدیریت مدیریت بحران مدیریت منابع انسانی مدیریت پروژه مدیریت کسب و کار مشاغل بازاریابی مشاغل محلی مشتری مداری مصاحبه موتور جستجوی گوگل موتورهای جستجو موشن گرافیک موفقیت موفقیت در بازار کار موقعیت شغلی میوه فروشی نوآوری در مدیریت نکات مهم برگزاری جلسات نیروی کار نیلپر هاست و سرور هشتگ وب فارسی وبلاگ نویسی وب مارکتینگ وبینار ویدئو مارکتینگ ویدیو ویدیو مارکتینگ ویروس کرونا ویروس کرونا و دورکاری پاپکو پخش زنده پول سازی با بازاریابی اینترنتی کارآفرینی کارآفرینی زنان کارافرینی کافه تهرون کتابفروشی کرونا کرونا و اقتصاد کسب و کار کسب و کار آنلاین کسب و کار موفق کسب و کارها در کرونا کسب و کارهای اینترنتی کسب و کارهای زنانه کسب و کارهای کوچک کلانا کلمات کلیدی کمپین‌های تبلیغاتی کپی رایتینگ گل فروشی یوتیوب
با واقعیات ناخوشایند روبرو شوید

از خوب به عالی: با واقعیات ناخوشایند روبرو شوید

از خوب به عالی: با واقعیات ناخوشایند روبرو شوید

در اوایل دهه ی ۱۹۵۰، شرکت بزرگ چای آتلانتیک و پاسیفیک، معروف به آ اند پی، به بزرگ ترین سازمان خرده فروش جهان و یکی از عظیم ترین شرکت ها در ایالات متحده تبدیل شد، که در یک مقطع زمانی، از نظر فروش سالیانه، تنها یک رده پایین تر از جنرال موتورز قرار داشت.

در مقابل این شرکت، شرکت کروگر قرار داشت که در این زمان یک فروشگاه کوچک با یک فروش معمولی در سطح معمولی باقی مانده بود. اما در دهه ۱۹۶۰ شرکت آ اند پی رو به ضعف نهاد، در حالیکه کروگر، تحولی عظیم را پی ریزی می کرد.

از سال ۱۹۵۹ تا ۱۹۷۳، هر دو شرکت ارزشی کمتر از بازار بورس داشتند، با این تفاوت که کروگر کمی جلوتر بود. تا اینکه مسیر حرکتی این دو شرکت کاملا از هم جدا شد و طی بیست سال، ارزش سهام کروگر ۱۰ برابر ارزش سهام بازار و هشتاد برابر ارزش سهام آ اند پی بود.

اما این اتفاق چطور افتاد؟

آمریکایی ها در دوران رکود اقتصادی، درست در زمان دو جنگ جهانی، فقط در پی برطرف کردن نیازهای اولیه ی خود بودند، در نتیجه شرکت آ اند پی، رونق خیلی خوبی داشت چراکه خواروبار ارزان در فروشگاه های سنتی آن فروخته می شد. اما در دوران رونق، خواسته های مردم تغییر کرد. آنها خواستار فروشگاه های بزرگ تر و زیبا تر بودند که مملو از اجناس گوناگون باشند مثل، گل، غذاهای بهداشتی، داروهای سرماخوردگی، گیاهان دارویی و … و البته مایل بودند امور بانکی خود را نیز انجام دهند.

به طور خلاصه دیگر آنها فروشگاه های خواروبار فروشی ساده نمی خواستند، آنها فروشگاه های بزرگی می خواستند که تقریبا همه چیز را زیر یک سقف ارائه دهد.

حال نکته ی جالب اینجاست: “هر دو شرکت، شرکت های قدیمی بودند و وارد دهه ی ۱۹۷۰ می شدند، هر دو روی فروشگاه های سنتی خوارو بار فروشی سرمایه گذاری کرده بودند و هر دو می دانستند جهان پیرامون دستخوش تغییر است. با این حال کروگر با این واقعیات ناخوشایند روبرو شد و توانست راه حل مناسبی پیدا کند. اما آ اند پی نتوانست راه حل مناسبی پیدا کند.”

همچنان که واقعیات ناخوشایند در خصوص عدم تطابق مدل گذشته و تحول جهانی رو به فزونی گذاشت، شرکت آ اند پی به دفاع پر شوری از روش سنتی خود در مقابل آن پرداخت. در همین زمان این شرکت یک فروشگاه جدید به نام Golden Key را افتتاح کرد، فروشگاهی بزرگ و جدید که با خواستار روز مردم هماهنگ بود.

در اینجا بود که آنها درست پیش چشم خود جواب این قبیل پرسش ها را گرفتند که چرا سهام خود در بازار را از دست می دهند و در این مورد چه باید بکنند.

اما فکر می کنید این شرکت با این فروشگاه چه کرد؟ آنها این واقعیت را دوست نداشتند و لذا فروشگاه را تعطیل کردند.

در این حین، آنها استراتژی های مختلفی را بکار بستند تا این مشکلات را حل کنند. آنها مدیرانی را اخراج و مدیران جدیدی را استخدام کردند. آنها از نوعی استراتژی افراطی کاهش قیمت ها استفاده کردند تا در بازار سهمی برای خود ایجاد کنند، اما آنها هرگز با این حقیقت کنار نیامدند که مشتریان، قیمت های پایین تری نمی خواستند، بلکه آنها به دنبال فروشگاه های متفاوت بودند.

کاهش قیمت ها، کاهش درآمد و هزینه ها را در بر داشت، در نتیجه فروشگاه ها هر روز ملال انگیزتر از قبل می شدند و به این ترتیب استقبال مشتریان روز به روز کمتر می شد.

در مقابل شرکت کروگر روشی کاملا متفاوت را در پیش گرفت. فروشگاه های سنتی را برچید و فروشگاه های جدید، با سبک و سیاق جدید و متناسب با خواستار مردم را به راه انداخت.

در اوایل دهه ۱۹۹۰ کروگر کل سیستم خود را بازسازی و به مدل جدید تبدیل کرده بود و خود را به فروشگاه درجه ی یک آمریکا تبدیل کرد، در همین زمان نیمی از فروشگاه های آ اند پی هنوز در حد فروشگاه های دهه ی ۱۹۵۰ بودند، بقایایی غم انگیز از جایی که روزی موسسه ی درجه ی یک آمریکا به شمار می رفت.

(منبع: از خوب به عالی، جیم کالینز)

ادامه ی مقالات “از خوب به عالی” را دنبال کنید…

مطالب مرتبط

دیدگاه خود را بگذارید

avatar