IPE logo
IPE logo
عبارت مورد نظر را وارد کنید...
شاید برای شما جالب باشد
bertonix content marketing dmark Google Ads pwconf startupgrind video marketing اخبار جعلی اخبار جعلی و کسب و کارها استارتاپ گرایند استخدام استراتژی های اثر بخش تبلیغات استودیو ایده پردازان استوری اینستاگرام اشتراک‌گذاری محتوا افزایش دنبال کننده در اینستاگرام افزایش ممبر اندروید ایده های جدید برای توسعه‌ ی کسب و کار در اینستاگرام ایده پردازان ایده پردازم ایمیل مارکتینگ اینستاگرام اینستاگرام مارکتنیگ اینستاگرام مارکتینگ بازار ارز بازار بورس بازار سکه بازاریابی بازاریابی ایمیلی بازاریابی اینترنتی بازاریابی در وکالت بازاریابی دیجیتال بازاریابی رویدادی بازاریابی سال ۲۰۲۰ بازاریابی محتوا بازاریابی ویدیویی بحران کسب و کارها برتونیکس برنامه ایده پردازان برند سازی برندسازی شخصی بهینه سازی محتوا بهینه سازی موتور جستجو بهینه سازی گوگل تبلیغات تبلیغات بازاریابی تبلیغات در گوگل تبلیغات کلیکی تجارت الکترونیک تواضع توسعه کسب و کار تولید محتوا تولید محتوای ویدیویی تکنیک فروش تکنیک های وبلاگ نویسی تیزر تبلیغاتی جذب مشتری جعل خبر جلسات کاری حفظ تمرکز کارمندان خرده فروشی خلاقیت دروغ رسانه ای دورکاری دورکاری شرکت ها دیجیتال مارکتینگ دی مارک راه های بهبود نتایج جستجوی گوگل راهکارهای رشد کسب و کار راهکارهای مدیریتی رخت ایرانی رسانه های اجتماعی رشد غیرمنتظره فروش رهبران ارزش آفرین روان‌شناسی مدیریت ریسک سرمایه گذاری سئو ساخت موشن گرافیک ساخت هویت تجاری سرمایه سوپر مارکت شبکه های اجتماعی شبکه‌های اجتماعی شکست کسب و کار شیرینی صفحه اول گوگل طراحی لوگو طراحی گرافیک فروش فروشگاه اینترنتی فریلنسر قدرت مذاکره مارکتینگ مارکتینگ پلن محتوا محصول مدیریت مدیریت بحران مدیریت منابع انسانی مدیریت پروژه مدیریت کسب و کار مشاغل بازاریابی مشاغل محلی مشتری مداری مصاحبه موتور جستجوی گوگل موتورهای جستجو موشن گرافیک موفقیت موفقیت در بازار کار موقعیت شغلی میوه فروشی نوآوری در مدیریت نکات مهم برگزاری جلسات نیروی کار نیلپر هاست و سرور هشتگ وب فارسی وبلاگ نویسی وب مارکتینگ وبینار ویدئو مارکتینگ ویدیو ویدیو مارکتینگ ویروس کرونا ویروس کرونا و دورکاری پاپکو پخش زنده پول سازی با بازاریابی اینترنتی کارآفرینی کارآفرینی زنان کارافرینی کافه تهرون کتابفروشی کرونا کرونا و اقتصاد کسب و کار کسب و کار آنلاین کسب و کار موفق کسب و کارها در کرونا کسب و کارهای اینترنتی کسب و کارهای زنانه کسب و کارهای کوچک کلانا کلمات کلیدی کمپین‌های تبلیغاتی کپی رایتینگ گل فروشی یوتیوب
از خوب به عالی

از خوب به عالی: اعتقاد تزلزل‌ناپذیر درمیان حقایق ناخوشایند

از خوب به عالی : اعتقاد تزلزل ناپذیر در میان حقایق ناخوشایند

وقتی شرکت پروکتر و گمبل در زمینه ی صنعت محصولات کاغذی، در دهه ی ۱۹۶۰، پیشتاز شد، شرکت اسکات پیپر (که در آن زمان پیشرو بود) به سادگی و بدون مبارزه خود را جایگاه دوم قرار داد. شرکتی که زمانی به عملکرد خود مفتخر بود، به جای مقابله با شرکت رقیب و پیروزی در مبارزه، فقط سعی می کرد که جایگاه خود را در همان حد حفظ کند و خودش را از دام تهاجم این شرکت به دور نگه دارد.

از سوی دیگر، کیمبرلی کلارک دیدگاهی متفاوت داشت. آنها رقابت با پروکتر و گمبل را یک ویژگی مثبت تلقی می کردند و آن را فرصتی برای تبدیل کردن کیمبرلی کلارک به شرکتی بهتر و قوی تر و راهی برای برانگیختن نیروهای سازمان در همه ی رده ها، برشمردند.

در یک نشست درون سازمانی، داروین اسمیت برخاست و گفت: “خوب من از همه می خواهم که از جای خود برخیزند و سکوت کنند.” همه متعجب بلند شدند و پس از لحظه ای سردرگمی، به کفش های خود خیره شدند و سکوت کردند. اسمیت گفت: “این سکوت به خاطر پروکتر و گمبل بود.”

بعدها، وین ساندرز، جانشین اسمیت مزایای حاصل از رقابت را برایمان شرح داد: “آیا می توانستیم رقیبی بهتر از پروکتر و گمبل داشته باشیم؟ به هیچ وجه. ما برای آنها احترام زیادی قائلیم. آنها بزرگتر از ما و با استعداد ترند. آنها بازاریابان خوبی دارند. آنها همه ی رقبای خود را را از میدان به در کردند به جز یکی از آنها، یعنی ما. این یکی از مواردی است که موجب می شود به خود افتخار کنیم.”

بدانیم که: واکنش های متفاوت اسکات پیپر و کیمبرلی کلارک در مقابل پروکتر و گمبل، ما را متوجه نکته ی مهمی می کند. شرکت های رهسپار تعالی در رویارویی با حقایق ناخوشایند، قوی تر و انعطاف پذیرتر می شوند، نه ضعیف تر و ناامیدتر. در رویارویی مستقیم با حقایق ناخوشایند نوعی احساس شعف به آنها دست می دهد، به گونه ای که می گویند: “ما هرگز تسلیم نمی شویم. هرگز دست از مقاومت برنمی داریم. ممکن است مدت زیادی طول بکشد، اما سرانجام راهی برای موفق شدن پیدا خواهیم کرد.”

(منبع: از خوب به عالی، جیم کالینز)

ادامه ی مقالات “از خوب به عالی” را دنبال کنید…

۰ ۰ vote
Article Rating

مطالب مرتبط

guest
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments