ایده پردازان
ایده پردازان
عبارت مورد نظر خود را جستجو نمایید
B2B bertonix content marketing dmark Google Ads host HTML ISP NLP PR pwconf startupgrind video marketing آداب اداری اثر مرکب احتیاط در ریسک کردن است! اخبار جعلی اخبار جعلی و کسب و کارها اخلاق در کار از خوب به عالی استارتاپ گرایند استخدام استراتژی اقیانوس آبی استراتژی های اثر بخش تبلیغات استرس استودیو ایده پردازان استوری اینستاگرام اشتراک‌گذاری محتوا افزایش دنبال کننده در اینستاگرام افزایش ممبر الوپیک انتقاد اندروید انگیزه ایجاد انگیزه در کارکنان ایده ایده های جدید برای توسعه‌ ی کسب و کار در اینستاگرام ایده پردازان ایده پردازم ایلان ماسک و ده قانون موفقیت او ایمیل مارکتینگ اینستاگرام اینستاگرام مارکتنیگ اینستاگرام مارکتینگ بازار ارز بازار بورس بازار سکه بازاریابی بازاریابی ایمیلی بازاریابی اینترنتی بازاریابی تلفنی بازاریابی در وکالت بازاریابی دیجیتال بازاریابی رویدادی بازاریابی سال ۲۰۲۰ بازاریابی محتوا بازاریابی مستقیم بازاریابی ویدیویی بازاریابی ویروسی بازاریابی چریکی بازیچه دست دیگران نباشید بحران کسب و کارها برتونیکس برنامه ایده پردازان برنامه نویسی برند سازی برندسازی شخصی بهانه بی بهانه بهینه سازی محتوا بهینه سازی موتور جستجو بهینه سازی گوگل بیت کوین تامین تجهیزات تبلیغات تبلیغات بازاریابی تبلیغات در گوگل تبلیغات کلیکی تجارت الکترونیک ترفندهای موفقیت تواضع توانمندسازی توسعه کسب و کار تولید محتوا تولید محتوای ویدیویی توییتر تپ‌سی تکنیک فروش تکنیک های وبلاگ نویسی تیزر تبلیغاتی تیم کوک و ده قانون موفقیت او جذب مشتری جعل خبر جف بزوس و ده قانون موفقیت او جلسات کاری جلسه حفظ تمرکز کارمندان حمایت خانواده موفق خرده فروشی خلاقیت خلق بهترین سال زندگی خودافشایی داستان های یک مدیر مارکتینگ دروغ رسانه ای ده قانون موفقیت بیل گیتس دورکاری دورکاری شرکت ها دیجیتال مارکتینگ دی مارک دینامیت موفقیت راه های بهبود نتایج جستجوی گوگل راهکارهای رشد کسب و کار راهکارهای مدیریتی رخت ایرانی رسانه های اجتماعی رشد شخصی رشد غیرمنتظره فروش رفتار سازمانی مثبت رهبران ارزش آفرین رهبری روان‌شناسی روان‌شناسی مدیریت روان‌شناسی کار روزمرگی ریسک سرمایه گذاری زبان بدن زندگی به همین سادگی سئو ساخت موشن گرافیک ساخت هویت تجاری سازماندهی ساماندهی سخنوری سرمایه سلامت سوپر مارکت شبکه های اجتماعی شبکه‌های اجتماعی شکست کسب و کار شیرینی صفحه اول گوگل طراحی سایت طراحی لوگو طراحی محیط طراحی گرافیک طوفان فکری عادت عادت های مثبت عملکرد شغلی فرسودگی شغلی فرهنگ سازمانی فروش فروشنده باهوش فروشگاه اینترنتی فریلنسر فناوری فینتک قدرت بیان قدرت زمان قدرت فروش قدرت مذاکره قرارداد لینکدین مارکتینگ مارکتینگ پلن مارک زاکربرگ متقاعد کردن مثبت اندیشی مثل یک بیلیونر فکر کنید مجموعه ی کارآمد محتوا محصول مدیریت مدیریت بحران مدیریت ریسک مدیریت زمان مدیریت منابع انسانی مدیریت پروژه مدیریت کسب و کار مزیت رقابتی مسئولیت‌پذیری مستر تیستر مشاغل بازاریابی مشاغل محلی مشتری مداری مصاحبه معرفی کتاب منابع انسانی منابع مالی مهارت های تخصصی موتور جستجوی گوگل موتورهای جستجو موشن گرافیک موفقیت موفقیت در بازار کار موقعیت شغلی میوه فروشی نوآوری در مدیریت نکات مهم برگزاری جلسات نیروی کار نیلپر هاست و سرور هدف هشتگ همدلی هوش اجتماعی هوش خلاق واتس آپ وب فارسی وبلاگ نویسی وب مارکتینگ وبینار وقت شناسی ویدئو مارکتینگ ویدیو ویدیو مارکتینگ ویروس کرونا ویروس کرونا و دورکاری ویژگی های لازم یک مدیر پاپکو پخش زنده پول سازی با بازاریابی اینترنتی پویایی پیتر دراکر و ده قانون موفقیت او چطور با هر شخصی صحبت کنیم چه کسی تغییر را کشت چک و سفته کارآفرینی کارآفرینی زنان کارافرینی کارمند بد قلق کافه تهرون کتابفروشی کرونا کرونا و اقتصاد کسب و کار کسب و کار آنلاین کسب و کار خانگی کسب و کار موفق کسب و کارها در کرونا کسب و کارهای اینترنتی کسب و کارهای زنانه کسب و کارهای کوچک کسب و کار کوچک کلانا کلمات کلیدی کمپین حمایت کسب و کار کمپین‌های تبلیغاتی کپی رایتینگ گاو بنفش گزارش گل فروشی یوتیوب
۱۳۹۷/۱۰/۰۱
464 بازدید
بدون دیدگاه
اشتراک گذاری

گاو بنفش : ایده های ویروسی

یک برند (یا پیشنهاد یک محصول جدید) چیزی بیش از یک ایده نیست. ایده هایی که گسترش می یابند بیشتر احتمال موفقیت دارند تا ایده هایی که چنین نیستند. من ایده هایی را که گسترش می یابند ایده های ویروسی می نامم. عطسه کنندگان همان عوامل کلیدی گسترش ایده های ویروسی هستند. آنها کارشناسانی هستند که به همکاران، دوستان و یا افراد مشتاق، محصول یا خدمات جدیدی را که اعتبار آن را درک کرده اند، توصیه می کنند. عطسه کنندگان افرادی هستند که ایده های ویروسی را ایجاد و آن را حفظ می کنند.

نوآوران یا پذیرش کنندگان اولیه ممکن است اولین کسانی باشند که محصول شما را خریداری می کنند، اما اگر آنها جزء عطسه کنندگان نباشند نمی توانند ایده ی شما را گسترش دهند.

آنها یا در استفاده از کالای جدید خودخواه هستند و می خواهند فقط خودشان از آن بهره ببرند و یا این اعتبار را ندارند که آن را به دیگران هم معرفی کنند. هر کدام که باشد آنها مثل بن بستی هستند که نمی توانند ایده ای را انتقال دهند. هر بازار تعداد محدودی عطسه کننده دارد که همان خریداران اولیه هستند؛ البته همیشه این طور نیست. یافتن و جذب عطسه کنندگان گامی ضروری در گسترش یک ایده ی ویروسی است.

چگونه ایده ی قابل گسترشی را خلق کنیم؟

سعی نکنید محصولی بسازید که برای همه باشد، چون در این صورت محصولی می شود که برای هیچکس نیست! محصولات همگانی خریداری شده اند. عطسه کنندگان در این بازار بزرگ آن قدر گزینه های متنوعی دارند و آن قدر خشنود به نظر می رسند که احتمال کمی وجود دارد شما بتوانید نظر آنها را جلب کنید.

یک راه برای نفوذ شما این است که به جای بازار بزرگ، یک طاقچه را هدف قرار دهید. با انتخاب یک طاقچه، شما می توانید بخشی از این جریان را مدیریت کنید و یک ایده ی ویروسی بانفوذ خلق کنید و با تمرکز بر همان بخش کوچک، کاملا بازار را تحت الشعاع قرار دهید، آن گاه می بینید بازار چگونه تمام و کمال پاسخگوی آنچه که برای فروش عرضه کرده اید، هست.

پذیرش کنندگان در این بخش کوچک بازار بیشتر مشتاق شنیدن حرف های شما هستند. عطسه کنندگان هم در این بخش احتمال بیشتری دارد که در خصوص محصول شما گفت و گو کنند و از همه بهتر، بازار آن قدر کوچک است که تعداد محدودی از عطسه کنندگان می توانند ایده ی ویروسی شما را به تعداد قابل توجهی از افراد برسانند. پس اگر محصول تان خوب باشد و خودتان هم خوش شانس باشید این نوآوری منتشر می شود. پس از اینکه هدف مشخص شده ی شما در بازار عرضه شد و مورد قبول قرار گرفت، به توده های مردم خواهد رسید.

رسیدن یک محصول به موفقیت و نرسیدن محصول دیگر به چنین جایگاهی اتفاقی نیست. وقتی ایدهای ویروسی پخش می شود تمام قسمت های درگیر با این ویروس با هم فعالیت می کنند.

ایده ی شما چقدر راحت می تواند پخش شود؟ چندبار خریداران با عطسه آن را به دوستان خود انتقال می دهند؟ زنجیره ی گروه مورد نظر شما چقدر محکم به هم گره خورده است؟ آیا در رابطه با محصول شما با هم زیاد گفت و گو می کنند؟ آیا آنها در این رابطه به یکدیگر ایمان دارند؟

چقدر افرادی که می توانند محصول شما را ارتقا دهند، اعتبار دارند؟ این ایده چقدر ماندگار است؟ مثل یک مد زودگذر می تواند قبل از مردن گسترش یابد؟ ایده ی شما می تواند سریع بجنبد (و شما هم بتوانید چندبار برای توزیع آن سرمایه گذاری کنید؟) همه ی جنبه های پیشرفت محصول جدید خود را مورد تحلیل قرار دهید، آن گاه متوجه می شوید کدام بخش بیشتر احتمال موفقیت دارد. این ایده ها و محصولات ارزش درگیر شدن دارند.

منبع: (گاو بنفش، اثر ست گادین)

ادامه ی مقالات گاو بنفش را دنبال کنید…

پیوستن به خانواده ایده پردازان

مقالات مرتبط

مطالبی که شاید برای شما جذاب باشند

دیدگاه های شما

لطفا دیدگاههای خود را با ما در میان بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *